beetrootnose Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Witam, Czy autback serwisowany do końca przez poprzednika w ASO ( ostatnia pieczęć luty 08, przy przebiegu 75 kkm), mógł ( powinien) mieć wymieniony olej i filtr w autom. skrzyni i dyfrze? może ktoś ma taką wiedzę? dzięki za odpowiedź. pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Tak, oleje powinny byc wymienione przy 60 tkm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stasio Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 A tak off-topic zapytam: kupiłeś OBK z 2001 roku z przebiegiem 75 tkm? Gdzie można takie znaleźć? Jeżeli tak, to gratulacje... Mój - ten sam rocznik - ma 160 tkm Link to comment Share on other sites More sharing options...
beetrootnose Posted January 8, 2009 Author Share Posted January 8, 2009 Ukazało się ogłoszenie, a ja następnego dnia wystawiałem łokieć w drzwiach swego nowego auta, ponieważ odległość sprzedający/kupujący wynosiła 70km. Poprzednik posiadał kilka aut, stąd ten przebieg. A tak w ogóle auto zostało zakupione w Czechach(Ostrava), gdzie Subaru było odrobinę szybciej niż u nas...ot cała historia ( z happy andem). Jeśli idzie o olej w skrzyni, czy powinien być jakiś wpis w książce, czy traktując to jako normę przy 60kkm, ASO nie wbija żadnej notki o wymianie oleju w przekładni? Miernik wskazuje poziom ok, olej jest czysty jak łza, nie wiem czy dać sobie spokój, czy wlać nowy..śpiąc 1,5 h dłużej dobowo :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
arekd Posted January 10, 2009 Share Posted January 10, 2009 POZDRAWIAM. Mam outbakaMY02 z przebiegim 220 tys km,w automacie i też się niezle trzyma.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hagan Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Witam, Czy autback serwisowany do końca przez poprzednika w ASO ( ostatnia pieczęć luty 08, przy przebiegu 75 kkm), mógł ( powinien) mieć wymieniony olej i filtr w autom. skrzyni i dyfrze? może ktoś ma taką wiedzę? dzięki za odpowiedź. pozdrawiam. Jeśli producent nie zaleca wymiany oleju,raczej nie powinieneś tego robić. Na swoim mam przejechane 160 tyś. i skrzynia chodzi bez problemu. Arekd ma tyle samo urobionych km. i chwali sobie skrzynke. :smile: pozdr. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolbas Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Jeśli producent nie zaleca wymiany oleju,raczej nie powinieneś tego robić. . Nie jestem przekonany czy jednak nie warto regularnie wymieniac oleju. Zastrzegam, ze nie wiem nic o ASB w Subaru ale wypowiem sie na przykladzie ASB Mercedesa. Skrzynie automatyczne Mercedesa sa znane ze swej niezawodnosci i trwalosci ale fabryczne zalecenie by oleju nie wymieniac , niejednemu juz dalo po kieszeniu.Takie skrzynie Mercedes wprowadzil wraz z modelem W210 i wowczas ASO twierdzilo ze " jeden olej na cale zycie skrzyni". I to byla prawda bo zycie skrzyni sie konczylo w majlepszym przypadku po 150-200 tys km. A czesto (np w moim egzemplarzu) i po 100 tys km i skrzynia musiala byc wymieniona na owa gdyz naprawa byla nieoplacalna Uzytkownicy ktorzy na przekor fabryce olej i filtr regularnie wymieniali , takich sensancji nie doswiadczali. Co ciekawe Mercedes po cichu wycofal sie z tych zalecen i dla w210 po lifcie juz mozna bylo olej w ASB wmieniac ( nawiasem dodam ze ASB w modelach starszych potrafia bez wiekszej sensacji 600 tys km przechulac -do naprawy a nie wymiany skrzyni - no ale tam sie nakazywalo wymianiac olej max co- 60 tys km) Ja jestem zwolennikiem regularnej i dosc czestej wymiany plynow eksploatacyjnych gdyz wierze, ze czysty swiezy olej jest lepszy od zabrudzonego w wyniku naturalnego zuzywania sie elementow wspolpracujacych. A skutecznosc filtrow jest ograniczona wiec wymiana oleju jest usunieciem brudow ktore kraza w ukladzie a ktorych to filtr wylapac nie ma mozliwosci. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Jeśli producent nie zaleca wymiany oleju,raczej nie powinieneś tego robić.Na swoim mam przejechane 160 tyś. i skrzynia chodzi bez problemu. A/T bez wymiany oleju? :shock: Wczoraj otworzyliśmy skrzynię A/T w passacie '99, który przyjechał z GB (na lawecie). Wyślizgnął się z niej kleks musztardowo-majonezowy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beetrootnose Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Dzięki za podjęcie tematu.Też jestem zdania,by olej w AT wymieniać co kilkadziesiąt kkm. W tym celu napisałem wczoraj do ASO, które serwisowało do stanu 73kkm mojego OBKa, podając VIN ,zadając pytanie czy wymienili olej. Zobaczę co i czy w ogóle odpowiedzą. Jeśli nie to na wiosnę zaleję skrzynię nowym. pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niejeden z nas Posted January 13, 2009 Share Posted January 13, 2009 i jak tam...odpowiedzieli ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
beetrootnose Posted January 13, 2009 Author Share Posted January 13, 2009 Na razie bez odzewu, ale to są Czesi więc może potrzebują więcej czasu.. :wink: [ Dodano: Wto Sty 20, 2009 11:04 pm ] Serwis w Ostravie po tygodniu udzielił odpowiedzi, że olej został wymieniony przy 50 kkm w styczniu 05 więc mam "kilkanaście tys. luzu", przy okazji poszukuję oleju shell gear oil sl 80 w/90 lub podobnej klasy, którym można zalać skrzynię AT i dyfer w subaraku.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rafal1984 Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Nie chce otwierac nowego tematu wiec pisze tutaj. . . Panowie i Panie od czego jest filtr zamontowany nad prawym przednim blotnikiem obok akumulatora? Jesli pytanie jest glupie to z gory przepraszam . . . -- Pn gru 27, 2010 8:27 pm -- Samochód to OBK 2005 2,5 N/A, A/T z USA Link to comment Share on other sites More sharing options...
wlyszkow Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Rafal1984, od ATFu = płynu/oleju automatycznej skrzyni biegów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Konrad Skopek Posted February 22, 2019 Share Posted February 22, 2019 W dniu 11.01.2009 o 04:05, hagan napisał: Jeśli producent nie zaleca wymiany oleju,raczej nie powinieneś tego robić. Na swoim mam przejechane 160 tyś. i skrzynia chodzi bez problemu. Arekd ma tyle samo urobionych km. i chwali sobie skrzynke. :smile: pozdr. Kolego wypisujesz bzdury łykasz wszystko jak pelikan '' bo producent tak zaleca" a zastanowiłeś się ,że na chwilę obecną to robią wszystko w tym kierunku żebyś więcej zostawiał kasy w serwisie na nowych autach, na naprawach i kupnie nowych gratów? Wymiana oleju z filtrem w automacie co 50-60 tys km . 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maras1 Posted February 22, 2019 Share Posted February 22, 2019 1 godzinę temu, Konrad Skopek napisał: Kolego wypisujesz bzdury łykasz wszystko jak pelikan '' bo producent tak zaleca" a zastanowiłeś się ,że na chwilę obecną to robią wszystko w tym kierunku żebyś więcej zostawiał kasy w serwisie na nowych autach, na naprawach i kupnie nowych gratów? Wymiana oleju z filtrem w automacie co 50-60 tys km . Ale odgrzałeś kotleta ale prawdę piszesz, poleje ci 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorxahest Posted February 22, 2019 Share Posted February 22, 2019 hehe, akurat trafiło w mój punkt życiowy, zamierzam bowiem wymienić niebawem w swoim Świniaku, ponieważ nie wiem kiedy był wymieniony wcześniej, a na liczniku 225k. Co ciekawe w USA też wymienają co 60tys, ale mil, więc temat jest śliski, jak olej - dodatkowo muszę poszukać swojego filtra ATF, bo wedle instrukcji mam przy skrzyni biegów Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciuo Posted February 22, 2019 Share Posted February 22, 2019 (edited) Ekhm filtr masz za akumulatorem w błotniku , dziwne to ale prawdziwe Edited February 22, 2019 by maciuo Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorxahest Posted March 1, 2019 Share Posted March 1, 2019 Dzięki, jutro będę dłubał jak mi ręce nie odmarzną, bo mam już komplet z filtrem włącznie, kiedyś czytałem, że właśnie tam, sprawdzę pozdro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
K12DLA Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 16 godzin temu, thorxahest napisał: Dzięki, jutro będę dłubał jak mi ręce nie odmarzną, bo mam już komplet z filtrem włącznie, kiedyś czytałem, że właśnie tam, sprawdzę pozdro. ze skrzyni po odkręceniu korka od spodu wypłynie Ci tylko ok 3 litrów płynu. W układzie jest ok 9 litrów, Dlatego proponuję Ci "przelać" ją nowym olejem kilka razy, robiąc pomiędzy wymianami trochę kilometrów. Filtr wymienić dopiero podczas ostatniej wymiany. Ja tak robiłem/robię i do tej pory jest wszystko ok (od 2011, 3 litry co 20k km i filtr co trzecia zmiana). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 4 godziny temu, R4RE napisał: ze skrzyni po odkręceniu korka od spodu wypłynie Ci tylko ok 3 litrów płynu. Ja jeszcze miałem zdejmowaną miskę i wypłynęło 6 litrów 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorxahest Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 Dzięki Kolego, zakupiłem 6l na tą chwilę, z zamiarem wymiany 4l i dokupienia" w razie W", 2l przy kolejnej wymianie w zależności od tego, ile wypłynie. To coś mało wypłynęło 3l, bo jak wjedziesz na najazd przodem, wypływa rzekomo 4l wedle edukacji internetowej, a ktoś na forum pisał, że jak przechylił auto to wylazło 6l właśnie, stąd zakupiona ilość. No nic zobaczymy, dziś dłubałem przy hamulcach (cały dzień...), ale korek oleju AT hest jest z lewej burty, więc na tą trzeba przechylić w moim przypadku - filtr faktycznie za AKU, coś po Japońsku zanotowane, wedle tłumaczenia Google "TOKIO DRIFT - go as fast, as you can" porobiłem foty, ale chińska technologa hwahuyowa nie ogarnęła, i się skasowała dokumentacja bez mojej woli, także następnym razem - do wymiany filtra AT wystarczy wyjąc akumulator i dostęp prosty - zakupiłem z odpowiednim gwintem i w miarę krótki, żeby nie zawadzał. Miski nie będę demontował, bo nic nie cieknie także wolę nie ruszać Za dużo śrubek. Ale faktycznie, zapewne więcej można spuścić z dzięki temu zabiegowi. Dam znać jak efekty jak się dobiorę. Pzdr. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oczkoo15 Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 13 minut temu, thorxahest napisał: zakupiłem 6l na tą chwilę, z zamiarem wymiany 4l i dokupienia" w razie W", 2l Mam tylko jedno pytanko, jak kupiłeś 6l jeśli olej jest sprzedawany tylko w 4 litrowych puszkach? Chyba, że zalałeś inny niż Subaru ATF Link to comment Share on other sites More sharing options...
K12DLA Posted March 2, 2019 Share Posted March 2, 2019 2 minuty temu, Oczkoo15 napisał: Mam tylko jedno pytanko, jak kupiłeś 6l jeśli olej jest sprzedawany tylko w 4 litrowych puszkach? Chyba, że zalałeś inny niż Subaru ATF Słuszna uwaga, lepiej nie mieszać z czymś innym. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
thorxahest Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Zakupiłem Ravenol SU-5, nie wiem co było wlane, ale ten jest dedykowany również do 5EAT Niestety, muszę wymieszać z tym co jest, bo nawet dynamicznie całości się nie wymieni. Planuję wymienić 2-3 razy w zależności jak się będzie zachowywać po każdej wymianie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lutek34 Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 19 minut temu, thorxahest napisał: Zakupiłem Ravenol SU-5, nie wiem co było wlane, ale ten jest dedykowany również do 5EAT przelatałem 30kkm na tym oleju po regeneracji konwertera, po czym dynamicznie wymieniłem na Idemitsu, żadnej różnicy w pracy skrzyni nie ma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now