Jump to content

wymiana oleju w automacie


beetrootnose
 Share

Recommended Posts

Witam,

Czy autback serwisowany do końca przez poprzednika w ASO ( ostatnia pieczęć luty 08, przy przebiegu 75 kkm), mógł ( powinien) mieć wymieniony olej i filtr w autom. skrzyni i dyfrze? może ktoś ma taką wiedzę?

dzięki za odpowiedź.

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Ukazało się ogłoszenie, a ja następnego dnia wystawiałem łokieć w drzwiach swego nowego auta, ponieważ odległość sprzedający/kupujący wynosiła 70km. Poprzednik posiadał kilka aut, stąd ten przebieg. A tak w ogóle auto zostało zakupione w Czechach(Ostrava), gdzie Subaru było odrobinę szybciej niż u nas...ot cała historia ( z happy andem).

Jeśli idzie o olej w skrzyni, czy powinien być jakiś wpis w książce, czy traktując to jako normę przy 60kkm, ASO nie wbija żadnej notki o wymianie oleju w przekładni? Miernik wskazuje poziom ok, olej jest czysty jak łza, nie wiem czy dać sobie spokój, czy wlać nowy..śpiąc 1,5 h dłużej dobowo :smile:

Link to comment
Share on other sites

Witam,

Czy autback serwisowany do końca przez poprzednika w ASO ( ostatnia pieczęć luty 08, przy przebiegu 75 kkm), mógł ( powinien) mieć wymieniony olej i filtr w autom. skrzyni i dyfrze? może ktoś ma taką wiedzę?

dzięki za odpowiedź.

pozdrawiam.

 

Jeśli producent nie zaleca wymiany oleju,raczej nie powinieneś tego robić.

Na swoim mam przejechane 160 tyś. i skrzynia chodzi bez problemu.

Arekd ma tyle samo urobionych km. i chwali sobie skrzynke. :smile:

pozdr.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli producent nie zaleca wymiany oleju,raczej nie powinieneś tego robić.

.

 

Nie jestem przekonany czy jednak nie warto regularnie wymieniac oleju.

Zastrzegam, ze nie wiem nic o ASB w Subaru ale wypowiem sie na przykladzie ASB Mercedesa. Skrzynie automatyczne Mercedesa sa znane ze swej niezawodnosci i trwalosci ale fabryczne zalecenie by oleju nie wymieniac , niejednemu juz dalo po kieszeniu.Takie skrzynie Mercedes wprowadzil wraz z modelem W210 i wowczas ASO twierdzilo ze " jeden olej na cale zycie skrzyni". I to byla prawda bo zycie skrzyni sie konczylo w majlepszym przypadku po 150-200 tys km. A czesto (np w moim egzemplarzu) i po 100 tys km i skrzynia musiala byc wymieniona na owa gdyz naprawa byla nieoplacalna

Uzytkownicy ktorzy na przekor fabryce olej i filtr regularnie wymieniali , takich sensancji nie doswiadczali.

Co ciekawe Mercedes po cichu wycofal sie z tych zalecen i dla w210 po lifcie juz mozna bylo olej w ASB wmieniac ;) ( nawiasem dodam ze ASB w modelach starszych potrafia bez wiekszej sensacji 600 tys km przechulac -do naprawy a nie wymiany skrzyni :) - no ale tam sie nakazywalo wymianiac olej max co- 60 tys km)

Ja jestem zwolennikiem regularnej i dosc czestej wymiany plynow eksploatacyjnych gdyz wierze, ze czysty swiezy olej jest lepszy od zabrudzonego w wyniku naturalnego zuzywania sie elementow wspolpracujacych. A skutecznosc filtrow jest ograniczona wiec wymiana oleju jest usunieciem brudow ktore kraza w ukladzie a ktorych to filtr wylapac nie ma mozliwosci.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeśli producent nie zaleca wymiany oleju,raczej nie powinieneś tego robić.

Na swoim mam przejechane 160 tyś. i skrzynia chodzi bez problemu.

 

A/T bez wymiany oleju? :shock:

 

Wczoraj otworzyliśmy skrzynię A/T w passacie '99, który przyjechał z GB (na lawecie).

Wyślizgnął się z niej kleks musztardowo-majonezowy. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podjęcie tematu.Też jestem zdania,by olej w AT wymieniać co kilkadziesiąt kkm. W tym celu napisałem wczoraj do ASO, które serwisowało do stanu 73kkm mojego OBKa, podając VIN ,zadając pytanie czy wymienili olej. Zobaczę co i czy w ogóle odpowiedzą. Jeśli nie to na wiosnę zaleję skrzynię nowym.

pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Na razie bez odzewu, ale to są Czesi więc może potrzebują więcej czasu.. :wink:

 

[ Dodano: Wto Sty 20, 2009 11:04 pm ]

Serwis w Ostravie po tygodniu udzielił odpowiedzi, że olej został wymieniony przy 50 kkm w styczniu 05 więc mam "kilkanaście tys. luzu", przy okazji poszukuję oleju shell gear oil sl 80 w/90 lub podobnej klasy, którym można zalać skrzynię AT i dyfer w subaraku..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Nie chce otwierac nowego tematu wiec pisze tutaj. . .

Panowie i Panie od czego jest filtr zamontowany nad prawym przednim blotnikiem obok akumulatora?

Jesli pytanie jest glupie to z gory przepraszam . . .

 

-- Pn gru 27, 2010 8:27 pm --

 

Samochód to OBK 2005 2,5 N/A, A/T z USA

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
W dniu 11.01.2009 o 04:05, hagan napisał:

 

Jeśli producent nie zaleca wymiany oleju,raczej nie powinieneś tego robić.

Na swoim mam przejechane 160 tyś. i skrzynia chodzi bez problemu.

Arekd ma tyle samo urobionych km. i chwali sobie skrzynke. :smile:

pozdr.

Kolego wypisujesz bzdury łykasz wszystko jak pelikan '' bo producent tak zaleca" a zastanowiłeś się ,że na chwilę obecną  to robią wszystko w tym kierunku żebyś więcej zostawiał kasy w serwisie na nowych autach, na naprawach i kupnie nowych gratów? Wymiana oleju z filtrem w automacie co 50-60 tys km .

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Konrad Skopek napisał:

Kolego wypisujesz bzdury łykasz wszystko jak pelikan '' bo producent tak zaleca" a zastanowiłeś się ,że na chwilę obecną  to robią wszystko w tym kierunku żebyś więcej zostawiał kasy w serwisie na nowych autach, na naprawach i kupnie nowych gratów? Wymiana oleju z filtrem w automacie co 50-60 tys km .

Ale odgrzałeś kotleta :D ale prawdę piszesz, poleje ci :) 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

hehe, akurat trafiło w mój punkt życiowy, zamierzam bowiem wymienić niebawem w swoim Świniaku, ponieważ nie wiem kiedy był wymieniony wcześniej, a na liczniku 225k.

Co ciekawe w USA też wymienają co 60tys, ale mil, więc temat jest śliski, jak olej - dodatkowo muszę poszukać swojego filtra ATF, bo wedle instrukcji mam przy skrzyni biegów ;)

Link to comment
Share on other sites

16 godzin temu, thorxahest napisał:

Dzięki, jutro będę dłubał jak mi ręce nie odmarzną, bo mam już komplet z filtrem włącznie, kiedyś czytałem, że właśnie tam, sprawdzę :) pozdro.

ze skrzyni po odkręceniu korka od spodu wypłynie Ci tylko ok 3 litrów płynu. W układzie jest ok 9 litrów, Dlatego proponuję Ci "przelać" ją nowym olejem kilka razy, robiąc pomiędzy wymianami trochę kilometrów. Filtr wymienić dopiero podczas ostatniej wymiany. Ja tak robiłem/robię i do tej pory jest wszystko ok (od 2011, 3 litry co 20k km i filtr co trzecia zmiana). 

 

 

atf.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Kolego, zakupiłem 6l na tą chwilę, z zamiarem wymiany 4l i dokupienia" w razie W", 2l przy kolejnej wymianie w zależności od tego, ile wypłynie.

To coś mało wypłynęło 3l, bo jak wjedziesz na najazd przodem, wypływa rzekomo 4l wedle edukacji internetowej, a ktoś na forum pisał, że jak przechylił auto to wylazło 6l właśnie, stąd zakupiona ilość.

No nic zobaczymy, dziś dłubałem przy hamulcach (cały dzień...), ale korek oleju AT hest jest z lewej burty, więc na tą trzeba przechylić w moim przypadku - filtr faktycznie za AKU, coś po Japońsku zanotowane, wedle tłumaczenia Google "TOKIO DRIFT - go as fast, as you can" :D porobiłem foty, ale chińska technologa hwahuyowa nie ogarnęła, i się skasowała dokumentacja bez mojej woli, także następnym razem :czerwona: - do wymiany filtra AT wystarczy wyjąc akumulator i dostęp prosty - zakupiłem z odpowiednim gwintem i w miarę krótki, żeby nie zawadzał.

 

Miski nie będę demontował, bo nic nie cieknie także wolę nie ruszać :)Za dużo śrubek. Ale faktycznie, zapewne więcej można spuścić z dzięki temu zabiegowi.

Dam znać jak efekty jak się dobiorę.

Pzdr.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, thorxahest napisał:

zakupiłem 6l na tą chwilę, z zamiarem wymiany 4l i dokupienia" w razie W", 2l

Mam tylko jedno pytanko, jak kupiłeś 6l jeśli olej jest sprzedawany tylko w 4 litrowych puszkach? :D Chyba, że zalałeś inny niż Subaru ATF ;)

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, Oczkoo15 napisał:

Mam tylko jedno pytanko, jak kupiłeś 6l jeśli olej jest sprzedawany tylko w 4 litrowych puszkach? :D Chyba, że zalałeś inny niż Subaru ATF ;)

Słuszna uwaga, lepiej nie mieszać ;) z czymś innym.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Zakupiłem Ravenol SU-5, nie wiem co było wlane, ale ten jest dedykowany również do 5EAT :)

Niestety, muszę wymieszać z tym co jest, bo nawet dynamicznie całości się nie wymieni.

Planuję wymienić 2-3 razy w zależności jak się będzie zachowywać po każdej wymianie.

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, thorxahest napisał:

Zakupiłem Ravenol SU-5, nie wiem co było wlane, ale ten jest dedykowany również do 5EAT :)

przelatałem 30kkm na tym oleju po regeneracji konwertera, po czym dynamicznie wymieniłem na Idemitsu, żadnej różnicy w pracy skrzyni nie ma.

 

 

20180317_102634.thumb.jpg.720c9e9dd4b105ac0b8aa180c68d088b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...