Skocz do zawartości

problem ze skrzynia w wrx 2001 cos chrobocze ;(


pawel_brodnica

Rekomendowane odpowiedzi

Od 2 dni stalem sie szczesliwym posiadaczem wrx EU , 2001 rok , pobawilem sie jednak tylko 2 dni.

Po wczorajszych driftach na sniegu podczas ruszania z 1 biegu i proby wlaczenia 2 biegu pojawil sie problem , pozniej 2 bieg wszedl ale cos dziwnie zaczela sie trzasc dzwignia zmiany biegow , i jakies dziwne odglosy z okolic skrzyni zaczely docierac , wrzucilem 3 bieg i pojechalem jakies 100 metrow az znow zaczelo cos chrobotac w skrzyni , zatrzymalem sie.

Jak sie odpali silnik , i jest wrzucony luz tez slychac lekkie klekotanie ze skrzyni , dopiero jak wcisne sprzeglo objaw ustepuje ( myslalem ze to moze przegub) nie robilem juz wiecej takich, nie chcialem zeby cos bardziej sie zepsulo w skrzyni , samochod zjechal na lawecie do mechanika i czekam na wyjecie skrzyni.

Spotkal sie ktos z Was z takimi objawami ? Czy skrzynie w wrx warto remontowac ? drogie czesci czy kupic od razu druga ? pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, kolejna skrzynka... :roll:

 

Miałem bardzo podobne objawy po usmażeniu wiskozy...

Skrzynia na stół, i jeśli to wiskoza to wymieniaj. Jeśli to coś w bebechach, to albo remont skrzyni ( 2-3k PLN), albo używka np z anglika ( zazwyczaj ok 2-2,5 za skrzynię).

Przy spuszczaniu oleju ze skrzyni zwróć uwagę co wypłynie wraz z olejem

Na Forum bodaj castrol sprzedawał jakąś pewną skrzynkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy spuszczaniu oleju ze skrzyni zwróć uwagę co wypłynie wraz z olejem
Zgadzam się - najprościej wykręcić korek od spustu oleju ze skrzyni i zobaczyć co się przyczepiło do magnesu. Robota na 15min.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od kogo i co się kupuje, najlepiej z gwarancją na co najmniej jazdę próbną albo na tydzień, jak skrzynia jest kicha to się rozleci od razu :lol: złotym środkiem jest druga skrzynia i jej rewizja przed zamontowaniem, daje co najmniej jakąś iluzję :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od kogo i co się kupuje, najlepiej z gwarancją na co najmniej jazdę próbną albo na tydzień, jak skrzynia jest kicha to się rozleci od razu :lol: złotym środkiem jest druga skrzynia i jej rewizja przed zamontowaniem, daje co najmniej jakąś iluzję :grin:

Ciekawe kto przy zdrowych zmysłach da gwarancje na używaną skrzynię do Subaru, do tego jeszcze komuś obcemu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od kogo i co się kupuje, najlepiej z gwarancją na co najmniej jazdę próbną albo na tydzień, jak skrzynia jest kicha to się rozleci od razu :lol: złotym środkiem jest druga skrzynia i jej rewizja przed zamontowaniem, daje co najmniej jakąś iluzję :grin:

Ciekawe kto przy zdrowych zmysłach da gwarancje na używaną skrzynię do Subaru, do tego jeszcze komuś obcemu :lol:

 

Nie wiem, czy spotkałeś się z pojęciem ,, gwarancja rozruchowa"? Nie chodzi o to, że ktoś da Ci gwarancję na skrzynię do upalanego auta, na np. miesiąc czy rok, chodzi o to, że sprzedający gwarantuje, że skrzynia po zamontowaniu będzie działać, że nie jest wyjęta z auta, bo się poprzedniemu właścicielowi wychrupała...i do tego rozebranie i co najmniej wizualna kontrola łożysk, kół zębatych itd, może dać co najmniej nadzieję że będzie chodziła, a ile? nikt tego nie wie i nie będzie wiedział, chyba że wróżka...jedynym, ale nie tanim rozwiązaniem jest skrzynia 6MT z STi, podobno niezniszczalna...ale na Forum są specjaliści, którzy i taka skrzynię rozłupią na drobne... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś podobny problem coś w niej trzeszczało, po spuszczeniu oleju okazało się że łożyska się zmieliły i wypłynęły razem z olejem :cry:

 

teraz mam kolejny problem z 1, nie zawsze chce wejść, czasem trzeba na kilka razy próbować dosyć uciążliwe zwłaszcza w korku. Czy wymiana synchronizatora pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mam kolejny problem z 1, nie zawsze chce wejść, czasem trzeba na kilka razy próbować dosyć uciążliwe zwłaszcza w korku. Czy wymiana synchronizatora pomoże?
wygląda że to synchronizator więc wymiana powinna załatwić sprawę. Jak już będziesz rozbierał skrzynię przy tej okazji to warto wymienić od razu wszystkie synchronizatory żeby za chwilę nie robić tego samego z innymi biegami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze jedno pytanie można wymienić jeden czy lepiej komplet na wszystkie biegi?
tak jak napisałem warto wymienić przy okazji wszystkie synchronizatory, bo najdroższa w tym wszystkim i tak jest robocizna, a synchronizatory nie są drogie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Synchronizator dwójki w ASO to bodaj 80 pln...

 

Dobrze Kruk radzi- najdroższa w tej zabawie jest robota+ zamontowanie/wymontowanie skrzyni, więc jak już jest na stole, to zrobić wszystko jak trzeba.

Sprawdź stan zębów, powymieniaj łożyska, zobacz jak wygląda wałek sprzęgłowy i nie zapomnij o uszczelniaczu skrzyni od strony wału na koniec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...