pawel_brodnica Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Od 2 dni stalem sie szczesliwym posiadaczem wrx EU , 2001 rok , pobawilem sie jednak tylko 2 dni. Po wczorajszych driftach na sniegu podczas ruszania z 1 biegu i proby wlaczenia 2 biegu pojawil sie problem , pozniej 2 bieg wszedl ale cos dziwnie zaczela sie trzasc dzwignia zmiany biegow , i jakies dziwne odglosy z okolic skrzyni zaczely docierac , wrzucilem 3 bieg i pojechalem jakies 100 metrow az znow zaczelo cos chrobotac w skrzyni , zatrzymalem sie. Jak sie odpali silnik , i jest wrzucony luz tez slychac lekkie klekotanie ze skrzyni , dopiero jak wcisne sprzeglo objaw ustepuje ( myslalem ze to moze przegub) nie robilem juz wiecej takich, nie chcialem zeby cos bardziej sie zepsulo w skrzyni , samochod zjechal na lawecie do mechanika i czekam na wyjecie skrzyni. Spotkal sie ktos z Was z takimi objawami ? Czy skrzynie w wrx warto remontowac ? drogie czesci czy kupic od razu druga ? pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Hmm, kolejna skrzynka... :roll: Miałem bardzo podobne objawy po usmażeniu wiskozy... Skrzynia na stół, i jeśli to wiskoza to wymieniaj. Jeśli to coś w bebechach, to albo remont skrzyni ( 2-3k PLN), albo używka np z anglika ( zazwyczaj ok 2-2,5 za skrzynię). Przy spuszczaniu oleju ze skrzyni zwróć uwagę co wypłynie wraz z olejem Na Forum bodaj castrol sprzedawał jakąś pewną skrzynkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Przy spuszczaniu oleju ze skrzyni zwróć uwagę co wypłynie wraz z olejem Zgadzam się - najprościej wykręcić korek od spustu oleju ze skrzyni i zobaczyć co się przyczepiło do magnesu. Robota na 15min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Niestety przy kupnie używki, problem może wrócić po np. tygodniu... pozdrawiam, dominik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Zależy od kogo i co się kupuje, najlepiej z gwarancją na co najmniej jazdę próbną albo na tydzień, jak skrzynia jest kicha to się rozleci od razu złotym środkiem jest druga skrzynia i jej rewizja przed zamontowaniem, daje co najmniej jakąś iluzję :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Zależy od kogo i co się kupuje, najlepiej z gwarancją na co najmniej jazdę próbną albo na tydzień, jak skrzynia jest kicha to się rozleci od razu złotym środkiem jest druga skrzynia i jej rewizja przed zamontowaniem, daje co najmniej jakąś iluzję :grin: Ciekawe kto przy zdrowych zmysłach da gwarancje na używaną skrzynię do Subaru, do tego jeszcze komuś obcemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominikd Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 ja nie jestem az tak bardzo techniczny, ale tak jak w moim przypadku: zmielilem 2-ke i jak kupie druga, uzywana skrzynie, to jestem w stanie zweryfikowac, czy to samo nie przydazy mi sie po tygodniu? pzdr, D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Jak rozbierzesz skrzynie, to ocenisz chociaż stan zębów i reszty bebechów. Co i tak nie oznacza, że jej nie rozpirzysz na następny dzień Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Zależy od kogo i co się kupuje, najlepiej z gwarancją na co najmniej jazdę próbną albo na tydzień, jak skrzynia jest kicha to się rozleci od razu złotym środkiem jest druga skrzynia i jej rewizja przed zamontowaniem, daje co najmniej jakąś iluzję :grin: Ciekawe kto przy zdrowych zmysłach da gwarancje na używaną skrzynię do Subaru, do tego jeszcze komuś obcemu Nie wiem, czy spotkałeś się z pojęciem ,, gwarancja rozruchowa"? Nie chodzi o to, że ktoś da Ci gwarancję na skrzynię do upalanego auta, na np. miesiąc czy rok, chodzi o to, że sprzedający gwarantuje, że skrzynia po zamontowaniu będzie działać, że nie jest wyjęta z auta, bo się poprzedniemu właścicielowi wychrupała...i do tego rozebranie i co najmniej wizualna kontrola łożysk, kół zębatych itd, może dać co najmniej nadzieję że będzie chodziła, a ile? nikt tego nie wie i nie będzie wiedział, chyba że wróżka...jedynym, ale nie tanim rozwiązaniem jest skrzynia 6MT z STi, podobno niezniszczalna...ale na Forum są specjaliści, którzy i taka skrzynię rozłupią na drobne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_p Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 miałem kiedyś podobny problem coś w niej trzeszczało, po spuszczeniu oleju okazało się że łożyska się zmieliły i wypłynęły razem z olejem teraz mam kolejny problem z 1, nie zawsze chce wejść, czasem trzeba na kilka razy próbować dosyć uciążliwe zwłaszcza w korku. Czy wymiana synchronizatora pomoże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 teraz mam kolejny problem z 1, nie zawsze chce wejść, czasem trzeba na kilka razy próbować dosyć uciążliwe zwłaszcza w korku. Czy wymiana synchronizatora pomoże? wygląda że to synchronizator więc wymiana powinna załatwić sprawę. Jak już będziesz rozbierał skrzynię przy tej okazji to warto wymienić od razu wszystkie synchronizatory żeby za chwilę nie robić tego samego z innymi biegami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_p Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 to jeszcze jedno pytanie można wymienić jeden czy lepiej komplet na wszystkie biegi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 to jeszcze jedno pytanie można wymienić jeden czy lepiej komplet na wszystkie biegi? tak jak napisałem warto wymienić przy okazji wszystkie synchronizatory, bo najdroższa w tym wszystkim i tak jest robocizna, a synchronizatory nie są drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STACHU Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Synchronizator dwójki w ASO to bodaj 80 pln... Dobrze Kruk radzi- najdroższa w tej zabawie jest robota+ zamontowanie/wymontowanie skrzyni, więc jak już jest na stole, to zrobić wszystko jak trzeba. Sprawdź stan zębów, powymieniaj łożyska, zobacz jak wygląda wałek sprzęgłowy i nie zapomnij o uszczelniaczu skrzyni od strony wału na koniec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_p Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 łożyska powinny być ok bo już wcześniej zmieniałem :razz: to zrobie w takim razie komplet+gruntowny przegląd. dzięki za pomoc pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się