Jump to content

Opony a zużycie napedu ...


emgie01
 Share

Recommended Posts

Witam! mam pytanie, mianowicie , w jakim stopniu zużywa sie napęd mając na 2 osiach inne komplety opon! będąc w pl na święta walnęła mi jedna opona i musiałem zmienić obie przednie! teraz mam z przodu danlopki , a z tyłu yokochama! wszystkie opony maja oczywiście ten sam rozmiar! Czy można tak jeździć ? Czy działa to negatywnie na samochów , jesli tak to w jakim stopniu!

 

dzieki

Link to comment
Share on other sites

Jeździc można jak najbardziej.

Jeśli opony maja bieżnik zużyty mniej więcej podobnie, to nie ma sprawy. Oczywiście, pozostaje kwestia ewentualnej różnicy przyczepności z powodu innego bieznika, ale nie wpływa to negatywnie na napęd i wiskozę w szczególności.

 

Ciekawostka: kiedyś miałem na przodzie Continental'e, na tyle Michelin'y, oczywiście w tym samym rozmiarze ( 205/55/16) i jak auto było na podnośniku z ciekawości zmierzyłem obwody kół.

Okazało się, że przód vs tył było 4 mm różnicy...

Link to comment
Share on other sites

Weż sznurek, podnieś auto i zmierz obwód opon, ten sam rozmiar nie musi mieć zawsze takiego samego obwodu, a jak będzie różnica rozleci się skrzynia, tzn.wiskoza, zaczynasz naprawę od 2k pln jak się więcej nie napsuje... :sad: a zużycie piszę sie bez ł..... :razz: różne bieżniki i różni producenci w zasadzie nie szkodzą nic autku, zwróć uwagę jeżeli już tak jeździsz, żeby bieznik był o podobnej rzeźbie i zeby opony nie odbiegały za dużo od siebie wiekiem (sprawdź DOT), jak jest stara opona, jest twardsza od nowej i inaczej trzyma, w skrajnych warunkach może doprowadzic do niebezpiecznej sytuacji w postacji utraty kontroli na autem :lol: a wiadomo, że lepiej jest auto w poślizg samemu wprowadzić, niż w niego wpaść.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jezeli bedzie znaczna roznica w obwodzie kol to centralny mechanizm roznicowy zuzywa sie nawet przy jezdzie na wprost. Wydaje mi sie ze powinna to byc jakas znaczna roznica , gdyz nawet przy oponach tego samego producenta, przednie i tylnie nie zdzieraja sie rowno.

Sam ostatnio sie nad tym zastanawialem , i ciekaw jestem czy ktos z forumowiczow wie jakie dopuszczalne sa roznice w obwodzie kol? oczywiscie mowimy o tym samym rozmiarze opon. pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

Jeśli opony maja bieżnik zużyty mniej więcej podobnie, to nie ma sprawy. Oczywiście, pozostaje kwestia ewentualnej różnicy przyczepności z powodu innego bieznika, ale nie wpływa to negatywnie na napęd i wiskozę w szczególności.

 

No jeśli chodzi o bieżnik to wygląda to następująco, że z przodu opony sa megamięsiste, jak to nowe opony, a z tyłu sa oponki juz powiedzmy wysłużone... wiec pewnie będzie to miało znaczenie ...

 

Weż sznurek, podnieś auto i zmierz obwód opon, ten sam rozmiar nie musi mieć zawsze takiego samego obwodu, a jak będzie różnica rozleci się skrzynia, tzn.wiskoza, zaczynasz naprawę od 2k pln jak się więcej nie napsuje...

 

Jezeli bedzie znaczna roznica w obwodzie kol to centralny mechanizm roznicowy zuzywa sie nawet przy jezdzie na wprost.

 

ok, czyli odpowiedz na moje pytanie jest taka "tak, ma to znaczenie , mechanizm się zużywa" ! ale teraz powiedzcie mi w jakim stopniu ? czy mogę narzazie z tym chwilkę pojeździć , czy powinienem garażować auto i nie ruszać go do puki nie dokupie danlopqw na tylna os?

 

p.s. - słyszałem ze SUBARU zaleca zmianę (opon z przedniej na tylna oś )przy każdym serwisie - wymianie oleju ... czy jest to prawda ?

Link to comment
Share on other sites

ok, czyli odpowiedz na moje pytanie jest taka "tak, ma to znaczenie , mechanizm się zużywa" ! ale teraz powiedzcie mi w jakim stopniu ? czy mogę narzazie z tym chwilkę pojeździć , czy powinienem garażować auto i nie ruszać go do puki nie dokupie danlopqw na tylna os?

p.s. - słyszałem ze SUBARU zaleca zmianę (opon z przedniej na tylna oś )przy każdym serwisie - wymianie oleju ... czy jest to prawda ?

 

Tak mechanizm sie zuzywa, ale nikt Ci nie powie w jakim stopniu. Ja wolal bym nie ryzykowac zameczenia wiskozy i kupil bym od razu 4 takie same opony (taka ciekawoscta kupilem kiedys do oski 2xConti i po pol roku identyczne 2xConti, mimo tej samej rozmiarowki byly roznice w wielkosci (szerokosci i wysokosci, wprawdzie nieznaczene ale byly, partia oczywiscie byla inna))

Co do drugiego pytania tak, zaleca sie przekladke kol co 2 wymiane oleju (zakladajac ze wymianiamy co 7500 km) jesli wymieniasz rzadziej to co wymiane oleju.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...