Jump to content

Co zrobić żeby Subaru N/A bulgotało?


Recommended Posts

PONAWIAM STARE PYTANIE:

czy w moim modelu jest jedna sonda lambda czy dwie? Bo ponoć od któregoś tam modelu jest jedna przed katem i druga za ....

-->Model Legacy 98' 2.5L 4CAM (DOHC, EJ25)

 

1. Czy jeśli się okaże że są dwie, to już nie mam co marzyć i niczym innym jak o serii?

 

2. Ktoś się orientuje, czy w Mazowieckiem woj. jest jakiś zakład od wydechów, co sobie można zrobić przymiarkę na miejscu paru końcowych tłumików i posłuchać jak to brzmi? Ktoś już o tym pisał, tylko że to było na drugim krańcu kraju..

 

3. Ostatnio na stacji benzynowej przy rondzie Waszyngtona podjechał GOLF IV lub V oczywiście z jakimś "sportowym" wydechem i muszę przyznać, że brzmiał rewelacyjnie, prawie jak Imprezka WRX. I słychać było że to sprawa tłumika końcowego, bo z przodu od silnika było normalnie, jak to Golfik, ale to co działo się z tylu to była poezja: głęboki basowy pomruk z pięknym bulgotem, dosłownie jakby ten bulgot był efektem jakiejś "turbiny" czy wiatraczka wbudowanego w wydech. Jak ruszył i przygazował to też brzmiało to dalej potężnie, ale delikatnie dla ucha - bez żadnego hałaśliwego pierdzenia w stylu osiedlowych Civic z wiadrem na końcu... Niestety tak się zamuliłem w tym zachwycie, że nie zdążyłem złapać gościa i podpytać o ten wydech.

 

 

SPRAWĘ W MOIM PRZYPADKU ZAMYKAM: się okazało, że w mojej wersji, jak i w OBK z lat 96-98 jest na dole belka, która w ogóle wyklucza montaż takiego kolektora.... tylko seria.. ..i zbieranie na końcową puszkę H&S, bo takie potrafią zrobić cudo z brzmieniem.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

.... no i ostatnie zdjęcie z innej perspektywy... puki co  samochód pracował cały dzień na wolnych obrotach + 15 km jazdy testowej i wydaje się wszystko ok, brak zauważalnych spadków mocy, brak błędów

Po długim obserwowaniu tego tematu i przeczytaniu go od dechy do dechy, przy pomocy kilku osób udało się ogarnąć bulgot w moim Legacy. Efekt finalny wyszedł powyżej moich oczekiwań. Dzięki @

Obiecany dźwięk.   "O Boże" wypowiedziane przez mojego syna chyba mówi samo za siebie :-)    

Posted Images

witam wszyskich mam pytanie mam legacy gt twin turbo orginalny wydech 3,5cala ,ale odgłosu subaru to niema ,co zrobić aby był fajny bulgot gdy włącza się turbo u mnie jest tylko świst

czy jerzeli wytno środkowy tłumik to coś zmieni

 

Za charakterystyczny bulgot odpowiada przede wszystkim nierównoodległościowy kolektor wydechowy stosowany w silnikach Subaru z jednym turbo. Wyjątek stanowiło Legacy pierwszej generacji które miało taki kolektor również w wersji N/A. U Ciebie z racji dwóch turbin jest on na pewno inny, wycinanie środkowego tłumika nic nie pomoże. Być może da się coś pokombinować zmieniając odległość wydechu za turbinami jeszcze zanim się połączą w jeden... Dla chcącego nic trudnego :wink: niestety nie ma szczegółów modyfikacji

 

ps. warto prześledzić wątek od początku, to niezłe kompendium wiedzy :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
i zbieranie na końcową puszkę H&S, bo takie potrafią zrobić cudo z brzmieniem.

 

Nie koniecznie. Allegrowe PROEX-y tez potrafią zaskoczyć in plus. Do tego cena jest relatywnie niska. Miałem takowy założony i polecam.

Link to post
Share on other sites
i zbieranie na końcową puszkę H&S, bo takie potrafią zrobić cudo z brzmieniem.

 

Nie koniecznie. Allegrowe PROEX-y tez potrafią zaskoczyć in plus. Do tego cena jest relatywnie niska. Miałem takowy założony i polecam.

 

 

A dziękuję za cenną wskazówkę :)

Trochę się rozeznałem i chyba zamówię zaprojektowanie odpowiedniej puchy spełniającej (oby) moje estetyczne wymogi basowe, np. u M-tech lub podobnych.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
że dla celów "cywilnych" wkłada sportowe katy

 

Tylko zapytaj go, co zrobi z twoim oryginalnym katem - bo slyszalem opinie ze robia to specjalnie, wkladajac Ci sportowy, a zabieraja stary by pozniej zprzedac go z zyskiem na zlomie metali kolorowych :wink:

Link to post
Share on other sites

Jestem od wczoraj szczęśliwym posiadaczem bulgoczącego wolnegossaka ;P Miałem tylko problem z odległością tej rury od kata łączącej się z resztą m/w w połowie. Brakowało mi ok 4cm, które nadrobiłem dospawaną rurką...A miało być P&P...;P Ogólnie efekt przerósł moje oczekiwania ;P Muszę tylko flansze okrasić pastą do tłumików, bo mam przedmuchy na łączeniu, co lekko pogarsza dźwięk auta :) Pozdro!

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
Dodam tylko, ze na kolektorze roznym, i wolnym wydechu nie ma poprawy osiagow, zdecydownie odwrotnie, przynajmnej w moim przypadku

 

 

To jak to w końcu jest z tym kolektorem? Pogarszają się osiągi?

Link to post
Share on other sites

ja mam 1 mały, i 2 tłumiki środkowe dla kompresji i chyba jutro pozbędę się małego kata bo najładniejszy dźwięk jest na zewnątrz a w środku jakoś cichoo.. :?

Link to post
Share on other sites
u mnie osiągi bez zmian, może lepiej zbiera się w górnej partii, ale to może być placebo :D Ile macie katów, przy jakiej kombinacji dźwiek jest najlepszy ? :twisted:

to zdecydowanie placebo bo głośniejsze i lepiej brzmiące zawsze wydają się szybsze ale niestety tylko wydają.

Swoją drogą jestem ciekaw ile taka modyfikacja zabiera przeciętnie z mocy...

 

tutaj "boxer" dla ubogich :P

Link to post
Share on other sites
gdyby się dało podgłosić tak o 25% byłbym przeszczęśliwy :D

 

końcowy masz przelotowy ? jak tak to zastąp go mniejszym z mniejszą ilością wypełnienia będzie głośniej :) tylko pamiętaj, że to co fajne w mieście, na trasie potrafi przyprawić o ból głowy... miałem tak w mojej Maździe (3x przelot - brzmiała cudnie ale na trasie... męczyło)

Link to post
Share on other sites

cześć wszystkim :D

 

przeleciałem nieco temat,

ale chyba nikt na razie nie próbował zakładać

kolektora (bulbusia) do 2 gen. /GD/

chociaż wydaje mi sie, że Markus, ma właśnie ten model

co ja

 

więc mam pytanie czy podejdzie on do mojego

2.0 GX 125 KM ?

 

chciałem się upewnić czy zakup,ba

czy poszukiwanie takiego kolektora ma w ogóle sens ?

 

wiem, ze moge zadawać głupie pytania ale chciałbym mieć pewność,

że efekt bedzie właściwy choć może nie obejść się bez cięcia i spawania :evil:

Link to post
Share on other sites

Markus miał właśnie ten model... :cry:

Kolektor "bulbuś" zakupiłem, ale potem go odsprzedałem, ponieważ GX posiada dwie sondy(dwie wyeczki po 3 piny), a kolek z Legasia posiada jedną( jedna wtyczka na 4 piny) Oczywiście nie twierdzę, że przeróbka byłaby niemozliwa, ale finansowo napewno byłoby to nie tanie i Bóg wie jedyny, czy śmieszna moc by na tym nie ucierpiała.

W zamian zakupiłem tłumik końcowy z alledrogo firmy PROEX(robiony pod model samochodu) i mnie to wystarczyło. Nawet jakiś bulgot było tam słychać, co dowodzi ten filmik:

 

 

Srebrny Bug N/A.

Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem, to kilku forumowiczom udało się ten kolektor zmontować w wolnossącym GD/GG, jednak mnie ta inwestycja nieco zniechęciła, kiedy najlepszy serwis w Katowicach zajmujący się wydechami odradził mi ten pomysł.

Końcowa pucha idealnie zrekompensowała mi moją złość. :wink:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...