Jump to content

Co zrobić żeby Subaru N/A bulgotało?


Tryton

Recommended Posts

W dniu 1.04.2021 o 11:14, Sykatore napisał:

Pacjent chyba 2006 SG2.0X ssak, pod bulgotnicę.

 

Występy gościnne dla Pawła, robót swoich w h... (dużo) ale przekonał mnie by zrobić mu tą fantazję rurową. Dwa dobre popołudnia się zeszło. Wykorzystano fragment kolektora turbo, fragment dorobiono i środkowy uległ skróceniu, flasz dorobiono. Druga sonda oszukana, przez kawałek mosiądzu : ) Mocowanie sandy labagiii to dwie nakrętki kupione w sklepie ze śrubami M18x1,5.  Ori środek i kolektor trafił na półkę. Dźwięk jeszcze mocno tłamsi końcowy komorowy, ale to już sam ma szukać Złotego Grala.

 

Szeroka flansz - wersja Zrób To Sam - tak by dodać odwagi podatnym na robótki ręczne. 

 

A tu rozpoczęto drobną modernizację, na szeroki kołnierz,  przeróbka flanszy pod turbinę, kiedyś opisywałem to w moim wątku, akcja rękodzieła tu zeszło się z pół godzinki : ), do ukorzenia, jeszcze z pół godzinki potrzeba. I włala.

kolejność fot przypadkowa, dacie radę wykminić od czego zacząć : )))

 

DSC_2116.JPG

DSC_2119.JPG

DSC_2121.JPG

DSC_2112.JPG

DSC_2113.JPG

DSC_2114.JPG

DSC_2115.JPG

DSC_2110.JPG

DSC_2111.JPG

Moim zdaniem w złym miejscu wspawałeś gniazda sond. Powinny być za wylotem z obu głowić a teraz masz tylko z lewej. I ciekaw jestem efektu bo przy tej modyfikacji skróciłeś drogę spalinom z prawej głowicy a wydłużyłeś z lewej. Jak byś sobie porównał do orginału. To drobna uwaga , żadna złośliwość ;-)

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Andrzej Szczepanek napisał:

Moim zdaniem w złym miejscu wspawałeś gniazda sond. Powinny być za wylotem z obu głowić a teraz masz tylko z lewej. I ciekaw jestem efektu bo przy tej modyfikacji skróciłeś drogę spalinom z prawej głowicy a wydłużyłeś z lewej. Jak byś sobie porównał do orginału. To drobna uwaga , żadna złośliwość ;-)

Przyznaje masz rację.

 

Kluczem tu była długość przewodów sond. Robione do forka kolegi, nie chciał ciąć wiązki, wersja wtyczek sondy jest rzadko spotykane na przedłużaczach (6 pin). Zakupione był przedłużacz, ale niestety tylko 4 pinowe.

A wiadomo zawsze można zrobić lepiej, ale wiąże się kosztami.

I przecież zawsze można poprawić, czy zrobić inaczej temat jest otwarty.

Nic nie stoi na przeszkodzie, wkręcić w te gniazda zwykłe korki M18x1.5 i wywiercić jamu i wspawać nakrętką z rolnika M18x1,5 w innym miejscu, to chwila roboty.

Tylko oby życia starczyło.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

W dniu 10.04.2021 o 13:33, Sykatore napisał:

Przyznaje masz rację.

 

Kluczem tu była długość przewodów sond. Robione do forka kolegi, nie chciał ciąć wiązki, wersja wtyczek sondy jest rzadko spotykane na przedłużaczach (6 pin). Zakupione był przedłużacz, ale niestety tylko 4 pinowe.

A wiadomo zawsze można zrobić lepiej, ale wiąże się kosztami.

I przecież zawsze można poprawić, czy zrobić inaczej temat jest otwarty.

Nic nie stoi na przeszkodzie, wkręcić w te gniazda zwykłe korki M18x1.5 i wywiercić jamu i wspawać nakrętką z rolnika M18x1,5 w innym miejscu, to chwila roboty.

Tylko oby życia starczyło.

Z długością przewodu też nie ma problemu wystarczy trochę wiązki rozbroić. Jak by Cię interesowało mam filmik jak to łatwo zrobić

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, Matttt napisał:

Pasuje, tylko daj odrazu wężyk od wspomagania w oplot z włókna bo ci przetrze się na wyjsciu na tej metalowej rurce z lewej strony i ją odrazu przekręć w inną pozycję żeby nie obcierało i żeby się wężyk nie stopił. U mnie tak się zdarzyło. 

A i obowiązkowo kolektor do bandażowania.

Edited by yaroz
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Bandaż pod warunkiem że wycieków oleju nie ma.

Nic się nie dzieje, mi zalało olejem od wspomagania i nic się nie działo,troche dymu i smrodu, żadnego płomienia :D

Link to comment
Share on other sites

Założyłem taki kolektor pare miesięcy temu trza było go trochę rozciągnąć i owinąć w miejscu nad przewodem przekładni- jestem zadowolony Nie popękał.c99614f63b10d27e9c725f81fdf99e1f.jpg

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

W dniu 15.04.2021 o 06:21, ewemarkam napisał:

Bandaż pod warunkiem że wycieków oleju nie ma.

Można zalać farbą wysokotemperaturową i nie będzie chłonął oleju.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Załamka :(, opowiem po kolei:

 

1) mam w świetnym stanie kolektor od 2.0 turbo (dokładnie STI 2005) nr 14010-AA081;

2) nowiutki okrągły katalizator Magnaflow Euro 4;

3) wykonany przedłużacz metrowy do sondy diagnostycznej (2 sonda, za katem docelowo);

4) osłony termiczne (maty 0,5 x 1m) z amelinium i opaski do ich mocowania do owinięcia kolektora.

i tak wyposażony pojechałem dziś na umówioną  wcześniej wizytę do tłumikarzy, doświadczonych i ogarniętych, którzy po pierwszych przymiarkach powiedzieli, że da się i zrobią właśnie dziś.

 

Poprzymierzali i diagnoza: nie są w stanie wyjść z kolankiem tak żeby nie wadzić o belkę/wahacz. Pacjent Impreza GH EJ20F AT. Widziałem w tym wątku i oglądałem na yt takież Imprezy i wszystko pasowało z kolektorami od 2.0T. 

 

Pytanie zasadnicze tego wpisu: jak wyprowadzone jest kolanko od kolektora - w dół (jak dla mnie nie ma miejsca, byłem pod autem dziś) czy raczej najpierw kolanko w bok (jakby do środka auta) a potem dopiero drugie, ku tyłowi. Macie jakieś fotki może ze zbliżeniem?

 

Zaczynam wątpić w powodzenie akcji bulgot. Kolega Andrzej Szczepanek mówił, że mam  nie przejmować się gadaniem spawaczy, że mało miejsca, ale miejsca jest faktycznie (jeśli nie paskudnie) mało.

Link to comment
Share on other sites

Tak to wyglądało w GD ale miejsca pewnie podobnie mało jak w GH.

Samo pierwsze kolanko od flanszy było przycinane bo normalnie kolidowałoby z ramą ale to info dla Ciebie a nie warsztatu bo nie chciałbym pouczać majstów skoro są majstrami a niektóży źle znoszą, że klient coś doradza.

Nie wybrałbym tego samego warsztatu. I bulgot będzie jak nie teraz to za chwilę.

Ps. U mnie majster rozplątał wiązkę i udało się na ori kablu sięgnąć do drugiej sondy. 

DSC_0375.JPG

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, julian napisał:

Tak to wyglądało w GD ale miejsca pewnie podobnie mało jak w GH.

Samo pierwsze kolanko od flanszy było przycinane bo normalnie kolidowałoby z ramą ale to info dla Ciebie a nie warsztatu bo nie chciałbym pouczać majstów skoro są majstrami a niektóży źle znoszą, że klient coś doradza.

Nie wybrałbym tego samego warsztatu. I bulgot będzie jak nie teraz to za chwilę.

Ps. U mnie majster rozplątał wiązkę i udało się na ori kablu sięgnąć do drugiej sondy. 

DSC_0375.JPG

O to to to właśnie chciałem widzieć jak zostało rozwiązane, dziękuję. Przedłużacz wykonałem na bazie okablowania od starej sondy z (trzymajcie się) z BMW e46 również czteroprzewodowej (2 białe + szary + czarny), złącza superseal.  Widzę, że masz nieco inne numery kolektora, może jest po prostu ciut krótszy :huh:

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, blackphoenix1212 napisał:

Widzę, że masz nieco inne numery kolektora, może jest po prostu ciut krótszy 

Ten pochodzi z Forka XT ale nie wiem czy wymiary są inne. Wydaje mi się, że wszystkie mają podobne a diabeł tkwi w szczegółach.

Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, blackphoenix1212 napisał:

Załamka :(, opowiem po kolei:

 

1) mam w świetnym stanie kolektor od 2.0 turbo (dokładnie STI 2005) nr 14010-AA081;

2) nowiutki okrągły katalizator Magnaflow Euro 4;

3) wykonany przedłużacz metrowy do sondy diagnostycznej (2 sonda, za katem docelowo);

4) osłony termiczne (maty 0,5 x 1m) z amelinium i opaski do ich mocowania do owinięcia kolektora.

i tak wyposażony pojechałem dziś na umówioną  wcześniej wizytę do tłumikarzy, doświadczonych i ogarniętych, którzy po pierwszych przymiarkach powiedzieli, że da się i zrobią właśnie dziś.

 

Poprzymierzali i diagnoza: nie są w stanie wyjść z kolankiem tak żeby nie wadzić o belkę/wahacz. Pacjent Impreza GH EJ20F AT. Widziałem w tym wątku i oglądałem na yt takież Imprezy i wszystko pasowało z kolektorami od 2.0T. 

 

Pytanie zasadnicze tego wpisu: jak wyprowadzone jest kolanko od kolektora - w dół (jak dla mnie nie ma miejsca, byłem pod autem dziś) czy raczej najpierw kolanko w bok (jakby do środka auta) a potem dopiero drugie, ku tyłowi. Macie jakieś fotki może ze zbliżeniem?

 

Zaczynam wątpić w powodzenie akcji bulgot. Kolega Andrzej Szczepanek mówił, że mam  nie przejmować się gadaniem spawaczy, że mało miejsca, ale miejsca jest faktycznie (jeśli nie paskudnie) mało.

Ja mam tylko taką fotkę. Ale w imprezie gh zrobione. Fakt że z miejscem nie ma szału ale da się zrobić. Z przewodem to jak wyżej pisał nie trzeba przedłużać. Mam nawet filmik jak to zrobić

IMG_20200725_104326.jpg

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Andrzej Szczepanek napisał:

Ja mam tylko taką fotkę. Ale w imprezie gh zrobione. Fakt że z miejscem nie ma szału ale da się zrobić. Z przewodem to jak wyżej pisał nie trzeba przedłużać. Mam nawet filmik jak to zrobić

IMG_20200725_104326.jpg

A skończy się pewnie wycieczką do Cieszyna, choć to kawałem drogi ;) Ile taka robota trwa u Ciebie 3-4 h ?

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, blackphoenix1212 napisał:

A skończy się pewnie wycieczką do Cieszyna, choć to kawałem drogi ;) Ile taka robota trwa u Ciebie 3-4 h ?

Myślę że do 4 max 5. Może krócej to zależy czy jakieś przygody wynikną. Ale na Twoim miejscu bym jeszcze poszukał na miejscu kogoś co to może robił bo fakt miejsca jest mało i jak ktoś przykręci kolektor z wrx to rezygnuje bez próby. Tu w  legacy ale tak samo moim zdaniem z miejscem

IMG_20200801_093420.jpg

Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Andrzej Szczepanek napisał:

Myślę że do 4 max 5. Może krócej to zależy czy jakieś przygody wynikną. Ale na Twoim miejscu bym jeszcze poszukał na miejscu kogoś co to może robił bo fakt miejsca jest mało i jak ktoś przykręci kolektor z wrx to rezygnuje bez próby. Tu w  legacy ale tak samo moim zdaniem z miejscem

IMG_20200801_093420.jpg

Popytam jeszcze na miejscu, choć wycieczka autostradą też nie jest przecież zła. Albo też karkołomna opcja wysłania Tobie kolektora i przymierzenia do niego na Imprezie GH jakiegoś kolanka pasującego wymiarami mi chodzi po głowie. Co Ty na to? Czy na PW Tobie pisać w razie czego?

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, blackphoenix1212 napisał:

Popytam jeszcze na miejscu, choć wycieczka autostradą też nie jest przecież zła. Albo też karkołomna opcja wysłania Tobie kolektora i przymierzenia do niego na Imprezie GH jakiegoś kolanka pasującego wymiarami mi chodzi po głowie. Co Ty na to? Czy na PW Tobie pisać w razie czego

raczej nie da rady nic Ci tak przygotować . Jedynie robota na samochodzie

Link to comment
Share on other sites

19 minut temu, Andrzej Szczepanek napisał:

raczej nie da rady nic Ci tak przygotować . Jedynie robota na samochodzie

OK, gdyby mi się nie udało w WLKP to chyba wybiorę się w Twoje strony z prośbą o pomoc. Proszę, by wtedy nie ryglować bramy, nie szczuć psami i nie wyrzucać "wędrowca w poszukiwaniu bulgotu" ;) 

  • Like 1
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Cześć mam pytanie czy znacie kogoś we Wro lub względnej okolicy kto zrobi takiego moda w hawkeye z 2007 n/a?

poszukiwany bulgot :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Mam pytanie, czy ktoś z forum ma Forestera SG 2.0 125km i zrobiony kolektory i tylny tłumik przelotowy i jest w stanie mi opisać jak głośno jest na codzień przy spokojniej jeździe? Chciałbym żeby wydech troche lepiej brzmiał ale dużo jeżdżę autem i autostradami i boje się ze takie zestawienie będzie męczące dla mnie i innych na zewnątrz. 

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie, czy ktoś z forum ma Forestera SG 2.0 125km i zrobiony kolektory i tylny tłumik przelotowy i jest w stanie mi opisać jak głośno jest na codzień przy spokojniej jeździe? Chciałbym żeby wydech troche lepiej brzmiał ale dużo jeżdżę autem i autostradami i boje się ze takie zestawienie będzie męczące dla mnie i innych na zewnątrz. 
Jest na to złoty środek, załóż sobie przepustnicę przed końcowym tłumikiem:)

Wysłane z mojego M2102J20SG przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...