Jump to content

Co zrobić żeby Subaru N/A bulgotało?


Recommended Posts

  • Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

.... no i ostatnie zdjęcie z innej perspektywy... puki co  samochód pracował cały dzień na wolnych obrotach + 15 km jazdy testowej i wydaje się wszystko ok, brak zauważalnych spadków mocy, brak błędów

Po długim obserwowaniu tego tematu i przeczytaniu go od dechy do dechy, przy pomocy kilku osób udało się ogarnąć bulgot w moim Legacy. Efekt finalny wyszedł powyżej moich oczekiwań. Dzięki @

Obiecany dźwięk.   "O Boże" wypowiedziane przez mojego syna chyba mówi samo za siebie :-)    

Posted Images

W dniu 16.11.2019 o 22:07, zieloo napisał:

No i chyba najistotniejsza sprawa, czyli samo połączenie rury z kolektorem. Ja to rozwiązałem własnie tak jak na obrazkach poniżej, czyli kołnierz i dwa odpowiednio docięte kolanka.........

20191114_190545.jpg

20191116_111621.jpg

20191116_111700.jpg

 

Pamiętasz może średnicę wyjścia z kolektora i tych kolanek? Jest taka sama jak reszty wydechu z N/A ?

 

Link to post
Share on other sites

hmmm... coś mi się przypomina że ta średnica wyjścia kolektora i kolanek które wyprowadziłem była kilka mm mniejsza niż reszta oryginalego wydechu ze ssaka

Link to post
Share on other sites

OK, to jeszcze jedna kwestia, gdzie wylądowała pierwsza sonda, skoro druga (ta z dorobionym gniazdem) jest za drugim katalizatorem?

Link to post
Share on other sites

If I recall this correctly, first lambda sensor should be placed before catalytic converters as its reading values are used by CPU to control engine performance.

Link to post
Share on other sites
W dniu 28.01.2020 o 16:52, pawlaswrc napisał:

OK, to jeszcze jedna kwestia, gdzie wylądowała pierwsza sonda, skoro druga (ta z dorobionym gniazdem) jest za drugim katalizatorem?

20191116_111534.thumb.jpg.78db8e0505e85c424ba881a4ef63246d.jpg.54626f20719bb33dd011d3b189297195.jpg

Link to post
Share on other sites

Hehh... już ogarnięte wczoraj. Chwila zastanowienia była, bo miałem dwa kolektory i w jednym akurat tego gniazda na sondę nie ma. Dziwne. Był też mały problem z odległością dorobionego kolanka od belki, ale dziś poprawiliśmy i jest ok. Lekko podprostowaliśmy wywinięty rant belki + delikatnie klepnięte kolanko i już jest wszystko ok. Myślę że różnica w wymiarach wynikała z grubości samej flanszy, bo wykorzystaliśmy oryginalną flanszę odciętą z uppipe, która jest dość gruba. Jeśli ktoś zastosuje cieńszą flanszę (ewentualnie tą z uppipe lekko zeszlifuje), to szanse że nic nie będzie kolidować są jeszcze większe. Tam niestety jest bardzo mało miejsca, więc dosłownie każdy mm ma znaczenie.

 

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, pawlaswrc napisał:

Hehh... już ogarnięte wczoraj. Chwila zastanowienia była, bo miałem dwa kolektory i w jednym akurat tego gniazda na sondę nie ma. Dziwne. Był też mały problem z odległością dorobionego kolanka od belki, ale dziś poprawiliśmy i jest ok. Lekko podprostowaliśmy wywinięty rant belki + delikatnie klepnięte kolanko i już jest wszystko ok. Myślę że różnica w wymiarach wynikała z grubości samej flanszy, bo wykorzystaliśmy oryginalną flanszę odciętą z uppipe, która jest dość gruba. Jeśli ktoś zastosuje cieńszą flanszę (ewentualnie tą z uppipe lekko zeszlifuje), to szanse że nic nie będzie kolidować są jeszcze większe. Tam niestety jest bardzo mało miejsca, więc dosłownie każdy mm ma znaczenie.

 

...DOKŁADNIE.... ja tez "wywinąłem" trochę rant belki w tym miejscu, żeby zyskać dodatkowe mm... tak dla bezpieczeństwa

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
19 minut temu, mRoZiOo napisał:

Panowie, czy takie graty pomogłyby komuś uzyskać bulgot ? Jest to coś warte ? 

 

Screenshot_20200212-081827.png

Jest to kolektor od turbo, do bulgotu niezbędny.

Warty 200+

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Na graciarni Subaru niejaki Jurek Lińperski ma kolektor do Subaru hawka 160 KM przerobiony na bulgot. Może komuś się przyda. 

Screenshot_20200318-005336.png

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.02.2020 o 08:57, mRoZiOo napisał:

Za 300 zł + KW mógłbym sprzedać jeden jakby ktoś chciał ;)

 

4 godziny temu, mRoZiOo napisał:

Na graciarni Subaru niejaki Jurek Lińperski ma kolektor do Subaru hawka 160 KM przerobiony na bulgot. Może komuś się przyda. 

Screenshot_20200318-005336.png

Coś ostatnio drogo te kolektory chodzą.... Pamiętam jak kupiłem z osłonami za 150 z wysyłką, ale nie pasował odsprzedałem za te same pieniądze.

Link to post
Share on other sites

:) do hawka nie kupisz pług & Play tylko trzeba tam coś kombinowac, dlatego za 150-200 kupisz może roznoodleglosciowy ale ktoś go jeszcze musi przerobic.

Te co ja pisałem za 300 to surowizna i też by nie pasowało, ale to co Jurek ma siedziało w samochodzie więc P&P ktoś ma gotowca. 

Edited by mRoZiOo
Link to post
Share on other sites

Szukam od miesiąca kolektora od turbiaka i nic nie ma, pozostanie szukanie poza granicami, albo cierpliwość. Może jakaś dobra dusza się trafi co będzie miała na forum odsprzedać :)

Legacy cierpliwie czeka na bulgot ;)  

Link to post
Share on other sites

Byłem ostatnio na przeglądzie, diagnosta nic się nie odezwał na temat przepustnicy w układzie wydechowym :)

Link to post
Share on other sites

Owiń. Dobra izolacja by nie nagrzewać reszty.

Oraz zniknie Ci metaliczny rezonans.

Edited by Pan Dziedzic
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
W dniu 3.04.2020 o 00:23, ewemarkam napisał:

Byłem ostatnio na przeglądzie, diagnosta nic się nie odezwał na temat przepustnicy w układzie wydechowym :)

 U znajomych nie liczy się :D :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...