Jump to content

Co zrobić żeby Subaru N/A bulgotało?


Recommended Posts

  • Replies 3.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

.... no i ostatnie zdjęcie z innej perspektywy... puki co  samochód pracował cały dzień na wolnych obrotach + 15 km jazdy testowej i wydaje się wszystko ok, brak zauważalnych spadków mocy, brak błędów

Po długim obserwowaniu tego tematu i przeczytaniu go od dechy do dechy, przy pomocy kilku osób udało się ogarnąć bulgot w moim Legacy. Efekt finalny wyszedł powyżej moich oczekiwań. Dzięki @

Kat zamontowany za kolektorem. Nic nie rezonuje, żadnych checków, brak odczucia utraty mocy.

Posted Images

 
Problem w tym że założony jest ten kolektor bez osłon ze zdjęć które dodałem kilka odpowiedzi wcześniej
Na katalizatorze masz osłonę chyba. Wystarczy. A bandaż... to ja bym uważał skoro masz taki wyciek. Żeby Ci czasem pochodnia nie zrobiła z samochodu.
Link to post
Share on other sites

Po miesiącu rozmyślania prawdopodobnie rozloze proces na etapy, zaczynając od tłumików końcowych (Legaś 2.0). 

Rozważam HKS HI power, jakieś opinie? Może inne firmy/modele? Liczę na sporą różnice głośności w porównaniu do serii, ale równocześnie nie chce rwac włosów ma autostradach... Poza tym, zajmuje się ktoś sprzedażą gotowych zestawów, czy każdy z was sklada/spawa wszystko DIY? 

Link to post
Share on other sites
W dniu 9.08.2019 o 20:51, ewemarkam napisał:

Jak juz zalożyłeś, pochwal się jak bulgocze.

Jutro podeślę jak to chodzi. Powiem tak, bulgot jest fajny tylko niestety za głośny zdecydowanie. Końcówka zakupiona w celach eksperymentowych, turboworks fi77 za 100zeta z alledrogo.

A więc jeśli ktoś chce jeździć bez bólu głowy i bez zabranego dowodu od auta to nie polecam tanich wydechów.

Edited by Krzysztof Burbo
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Krzysztof Burbo napisał:

Jutro podeślę jak to chodzi. Powiem tak, bulgot jest fajny tylko niestety za głośny zdecydowanie. Końcówka zakupiona w celach eksperymentowych, turboworks fi77 za 100zeta z alledrogo.

A więc jeśli ktoś chce jeździć bez bólu głowy i bez zabranego dowodu od auta to nie polecam turboworks.

Jaki rozmiar? Masz może wymiary końcowego tłumika, tj długość, średnica do reszty wydechu? Po tym poście wyżej poszukałem innych opcji, i fmic ma bogata ofertę, aczkolwiek jedyne dane to wymiary, a ja ich nie znam :o

Link to post
Share on other sites

 

25 minut temu, Danko napisał:

Jaki rozmiar? Masz może wymiary końcowego tłumika, tj długość, średnica do reszty wydechu? Po tym poście wyżej poszukałem innych opcji, i fmic ma bogata ofertę, aczkolwiek jedyne dane to wymiary, a ja ich nie znam :o

 

Średnice to: wlot 51mm, puszka ma 110mm a na wylocie końcówka 77mm. Długość całej puchy to jakieś 40cm

Edited by Krzysztof Burbo
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Jeżeli pytanie jest głupie, wybaczcie. Jestem dosyć zielony w te klocki. Jeżeli jest wejście o 5mm większe, uda się to jakoś spasowac? Jest to model fmic, najmniejszy jaki mają i zastanawiam się czy warto ryzykowac/kombinować. Poza tym długość widzę nieco się nei zgadza, ale z tego co pamiętam to tam jest troszkę rezerwy na to. 

SmartSelect_20190816-222823_Chrome.jpg

Link to post
Share on other sites

Tak uda się spasować. Kupiłem na samym początku przelot z WMsport. Masakra, urywało głowę. Finalnie przerobiłem seryjny, ale jest za cichy. Grunt że bulgocze i rodzinie nie przeszkadza. Ale żeby było fajnie, mam przepustnice na wydechu i chyba to jedyne rozsądne rozwiązanie.

 

Aby było ok to należy kupić firmowy tłumik, jakiegoś np H&S. Nie dre japy a fajnie brzmi.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

W sumie przepustnica nie brzmi głupio, ale jak już to w późniejszym etapie w moim przypadku. Co do firmowosci.. Fmic do złych firm myślę nie należy, nieco niższa cena od swiatowki też nieco kusi. Drugi problem jest taki, że dużo topowych firm, z tego co ja przynajmniej zauważyłem, sprzedaje kompletne układy wydechowe, ciężko z taką "modulową" sprzedażą. Przykładowo, szukałem HKS 

Link to post
Share on other sites
35 minut temu, Danko napisał:

Który turboworks dokładnie? One są chyba dosyć długie, nei wystają? 

Ten z allegro za 100zł. Ma 51mm przelotu i na wylocie 77mm.

25 minut temu, ewemarkam napisał:
5 godzin temu, Krzysztof Burbo napisał:
Tak to mniej więcej bulgocze na turboworksie
 
 

Nie urywa głowy w zakresie 1800-2300 obr?

Z moich obserwacji przy około 2tys obr zaczyna drzeć konkretnie jape i jak już nabierze pędu to przy 4.5 przestaje nieco ale dalej jest głośno

Edited by Krzysztof Burbo
Link to post
Share on other sites

Czyli jeżdżąc po autostradach będę płakał? :P

Obecnie zatrzymałem się nad właśnie turboworks lub fmic, rozważam teraz różne opcje.. Jak przy ruszaniu zaryczy, będę happy jak małe dziecko. Ale jak włączę tempomat na autostradzie, boję się ataku histerii, a troszkę jeżdżę :hmm:

Edited by Danko
Link to post
Share on other sites

Są głośne przeloty i ciche. Dorwij lepiej końcowa puszkę z STI albo WRX i będzie dobrze.

 

Druga opcja, jak nie chcesz za głośno to jakiś "sportowy" komorowy tlumik.

 

Trzecia opcja, możesz też przerobić seryjny, na kresce opisywałem jak to zrobiłem u Siebie. Jest to taka głośniejsza seria. Pewnie parę stron wcześniej znajdziesz filmik jak to brzmi teraz.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Jako że w tej chwili i tak zatrzymam się jedynie na końcowych (bo 2 tłumiki to 2x wyższy wydatek), przystane chyba na turboworksach. Reszta wydechu to seria, wiec może aż tak papy nie zedrze..? Poza tym, może i głupie pytanie, ale.. Jak duża może być różnica średnicy reszty wydechu(tj chyba 2 całe), a wejścia tego tlumika? Pytałem już tutaj o różnice 5mm, ktoś napisał że to nie problem.., ale jeśli będzie jeszcze nieco większa? Wcześniej aż tak nie rozpatrywalem TW, a w tych rozmiarach mają już ostatki.. 

Link to post
Share on other sites

Jak chcesz zmieniać za chwilę tłumik bo z rodzinka nie pojeździsz to wsadź Turboworks. Ja żałowałem że wydałem kasę a tego WMsport. Odsprzedałem ale bez silencera to nie była jazda, darlo się niemiłosiernie. Rób jak chcesz wydasz kasę dwa razy. Na kresce zrobiłem poradnik jak wykonac przepustnice do wydechu koszt gratów to ok 30-40 PLN maks. Nie trzeba kupować kitu za 100-150pln.

 

 

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.08.2019 o 20:51, Krzysztof Burbo napisał:

Ten z allegro za 100zł. Ma 51mm przelotu i na wylocie 77mm.

Z moich obserwacji przy około 2tys obr zaczyna drzeć konkretnie jape i jak już nabierze pędu to przy 4.5 przestaje nieco ale dalej jest głośno

Czyli jest dokładnie tak samo jak na WMSporcie

Link to post
Share on other sites
W dniu 18.08.2019 o 22:28, Danko napisał:

Czyli jeżdżąc po autostradach będę płakał? :P

Obecnie zatrzymałem się nad właśnie turboworks lub fmic, rozważam teraz różne opcje.. Jak przy ruszaniu zaryczy, będę happy jak małe dziecko. Ale jak włączę tempomat na autostradzie, boję się ataku histerii, a troszkę jeżdżę :hmm:

Będziesz, ja jeżdżąc Kielce-Kraków przez cały dzień miałem przytkane uszy:OO:

 

Co do różnicy 5mm ok, u siebie jak robiłem 10 czy 7 centów to już było za dużo, nie szło tego zespawać ze sobą. 

Edited by 133699
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...