Jump to content

Co zrobić żeby Subaru N/A bulgotało?


Recommended Posts

Mając jeszcze seryjny kolektor również nie miałem osłon i szczerze nic mi tam nie rezonowało etc. Po założeniu nowego (nadal bez osłon) w sumie też nic nie rezonowało, co najwyżej bardziej było słychać spaliny ale to mogło mieć związek z moim drutowaniem katalizatora i wywalenia z niego osłon, osłony kata faktycznie mogły coś dawać. Poza tym na jednym kacie i rezonatorze potrafi rzęzić i niestety ale rzęzić będzie, ale to słychać że wydaje dźwięki ze środka dopiero. O ile na przelocie daje to fajny efekt, tak przy komorowym rzęzi jak typowa honda.

Przykładowo bez końcowego wydechu (prosta rura) z jednym katem i rezonatorem

 

 

 

W ogóle, zna ktoś może średnice wydechu w ssaku? u siebie mam druciarnie i wspawaną prostą rurę więc nie mam punktu odniesienia :/ 

45mm czy 50mm? 

 

 

 

Edited by 133699
Link to post
Share on other sites
  • Replies 3.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

.... no i ostatnie zdjęcie z innej perspektywy... puki co  samochód pracował cały dzień na wolnych obrotach + 15 km jazdy testowej i wydaje się wszystko ok, brak zauważalnych spadków mocy, brak błędów

Po długim obserwowaniu tego tematu i przeczytaniu go od dechy do dechy, przy pomocy kilku osób udało się ogarnąć bulgot w moim Legacy. Efekt finalny wyszedł powyżej moich oczekiwań. Dzięki @

Kat zamontowany za kolektorem. Nic nie rezonuje, żadnych checków, brak odczucia utraty mocy.

Posted Images

Tak się jeszcze zastanawiam, w oryginale połączenie wydechu (trójnik w kolektorze) jest tuż przed katem, u mnie obecnie jest jest około 25-30 cm rury przed katalizatorem, i czy ten głośny warkot z trójnika nie jest spowodowany tym, że w oryginale spaliny po połączeniu mają gdzie się od razu rozprężyć, a tutaj nie? może dołożyć jakiś rezonator mały między trójnikiem a katem? Ja u siebie drugiego kata już nie posiadam, natomiast problem z tym nieprzyjemnym warkotem jest od momentu modyfikacji kolektora.

 

I tak, jak jadę spokojnie, to się ludzie oglądają gdzie to STi, a jak depnę, to patrzą gdzie ten stary transit... :/

Link to post
Share on other sites

Spróbuj owinąć kolektor taśmą, ja owijałem taką pokrytą aluminium. Może to pomoże. Ale wydech rezonuje gdy spaliny nie są "uspokojone", faktycznie dołożenie rezonatora, albo drugiego kata coś da. 

Link to post
Share on other sites

oryginalnie jest jeden za pierwszym katem. Teraz historia- znajdź rezonator^_^ nie kupisz nigdzie. Jedyne co można zrobić to wrzucić tłumik środkowy, uniwersalny

Link to post
Share on other sites

Nie o to mi chodzi, ja mam przesuniete polaczenie rur w kolektorze (trojnik) i teraz strasznie halasuje. Foto pare postow wyzej, i sie zastanawiam czy wstawic rezonator zaraz za trojnikiem, jeszcze przed katem. Podobny rezonator ma Grand Vitara po 2001 za tlumikien końcowym 

Link to post
Share on other sites

Ktoś wcześniej wspomniał że katy muszą być jak silnik nie ma Turbo. Musi to "uspokoic" spaliny. Turbina jest spowalnia i "ustawia" do tego stopnia że może być totalny przelot. Ale katy powinny być.

Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Tokio34 napisał:

Co to za końcówka bo pięknie basowo brzmi 

Wszystko jest opisane strone wcześniej B) wmsport "mugen" + wrzucenie swojej waty stalowej/szklanej. Fakt jest basowo, aczkolwiek w kabinie normalnych ludzi będzie to męczyć. Pół biedy jeżdżąc jednostajnie ale mając światła co pół kilometra może budzić dyskomfort. Czeka mnie jeszcze wspawanie 60 centymetrowego tłumika środkowego więc zobaczymy jakie to da efekty. Z pewnością zniknie to charczenie. Mam szczerą nadzieje że bulgot w kabinie nie ucierpi na tym znacznie

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
11 minut temu, 133699 napisał:

Wszystko jest opisane strone wcześniej B) wmsport "mugen" + wrzucenie swojej waty stalowej/szklanej. Fakt jest basowo, aczkolwiek w kabinie normalnych ludzi będzie to męczyć. Pół biedy jeżdżąc jednostajnie ale mając światła co pół kilometra może budzić dyskomfort. Czeka mnie jeszcze wspawanie 60 centymetrowego tłumika środkowego więc zobaczymy jakie to da efekty. Z pewnością zniknie to charczenie. Mam szczerą nadzieje że bulgot w kabinie nie ucierpi na tym znacznie

 

Mój błąd za dużo informacji po prostu w krótkim czasie. Co do brzmienia chciałbym takie osiągnąć ale raczej bez zabawy w rozpruwanie wydechu. Uciążliwe na pewno może być dla osób trzecich ale w sumie kogo to obchodzi :D 
Oczywiście czekam na efekt końcowy koniecznie się nim podziel Pozdrawiam 

Edited by Tokio34
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, 133699 napisał:

Czeka mnie jeszcze wspawanie 60 centymetrowego tłumika środkowego więc zobaczymy jakie to da efekty. Z pewnością zniknie to charczenie. Mam szczerą nadzieje że bulgot w kabinie nie ucierpi na tym znacznie

Z własnego doświadczenia podpowiem, że wstawienie środkowego tłumika trochę wyciszy wydech i w pewnym stopniu pomoże pozbyć się brzęczenia. Bas nie powinien ucierpieć, będziesz zadowolony :)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

To Twoje? Jeśłi tak to nie ma sie czym chwalić. Spaliny z prawej glowicy podejdą Ci pod lewą. Nie bez powodu w oryginalnym układzie jest odpowiedni trójnik, wykonanym wlotem. Trzeba było go użyć zamiast robić kąt prosty. Tak jak jest to zrobione na stronie wcześniej tematu. Teraz pojawi się od razu spostrzeżenie że po zmianie kolektora jest zamulony. 

Edited by ewemarkam
  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Miejsce o którym pisze wydaje się być wspawane już na dobre. Wspawaj sobie oryginalny trójnik, w miejscu łączenia lewej i prawej głowicy i będzie git.

Link to post
Share on other sites

Moje ostatnie wypociny.

Jest OK, na żywo fajnie słychać bulgot. Nie przytyka uszu przy ok 2000 obr jak to miało miejsce bez silencera. Jak obciąłem film okazało się że dźwięk się pogorszył.

 

Link to post
Share on other sites

Mój mechanik w Bielsku-Białej Ci to ogarnie. Do granicy małopolskiego jest 20 km. Więc zależy skąd jesteś.

Wysłane z mojego FLOW6S przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Mój mechanik w Bielsku-Białej Ci to ogarnie. Do granicy małopolskiego jest 20 km. Więc zależy skąd jesteś.

Wysłane z mojego FLOW6S przy użyciu Tapatalka
 

160 km w jedną stronę więc tragedii nie ma ale może ktoś ma kogoś bliżej :)

Jak coś to będę się odzywać.

Link to post
Share on other sites
W dniu 1.02.2019 o 16:37, SzymeQ napisał:

Ma ktoś do polecenia warsztat/osobę co ogarnia sprawę z przerobieniem kolektora w Małopolsce? :)

Pozbieraj foty kolektora z tego tematu żeby mechanik wiedział o co chodzi a później wejdź na  http://tlumikikrakow.pl/ i się umów.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Choopy, ma ktoś namiar telefoniczny do @M@kula? Bo człowieka znowu gdzieś wessało i nie ma z nim kontaktu przez forum i fb... :( A ja bardzo chcę kolektor bulgu-bulgu... 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...