Jump to content
Tryton

Co zrobić żeby Subaru N/A bulgotało?

Recommended Posts

Z tego co czytałem w tym temacie to nikt kto założył kolektor z GT/WRX nie skarżył się na braki mocy. Weźcie pod uwagę że kolektor z WRX ma chyba mniejszy przekrój. Więc tutaj ta "pojemność" może być zachowana.

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor od wrx będzie miał mniejszą pojemność w takim wypadku, jak ma mniejszy przekrój. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli teoria o niezakladaniu kolektora z WRX poszła na bok. Jak pisałem wcześniej, nikt nie skarżył się na braki mocy po zmianie. A owe 10km to już jest naprawdę odczuwalne.

 

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Mam przełożony kolektor z WRX do N/A Hawk według http://d.peku33.net/public/Bulgot/

Jeżdżę już drugi rok, nie byłem na hamowni przed modyfikacją ani po, ale żadnego odczuwalnego spadku mocy nie czuję. Na końcu tłumik magnexa.

Można tez zastosować kolektor z forestera XT ale wtedy przespawaniu musi ulec taka "harmonijkowa rurka" w nim. Kolektor z WRX już tego nie wymaga. Każdy ogarnięty tłumikarz zrobi taka modyfikację jak w linku powyżej. Przed Hawkiem miałem trzy modelowo starsze Imprezy N/A. W każdej z nich próbowałem osiągnąć bulgot przez dobieranie tłumików końcowych, ale to tylko półśrodki :facepalm:. Tylko wymiana kolektora, w przypadku Hawka kolektor od WRX. Efekt rewelacja i banan na twarzy. W zimie jeżdzę z uchylonymi szybami by posłuchać  :D

Foto z linku powyżej

 

IMG_0360.JPG

Edited by Sen123

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, Sen123 napisał:

 

IMG_0360.JPG

Twój magiel napewno polubi dodatkowe podgrzewanie wydechem o temp. Kilkaset stopni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aż się dziwię że bandażem cały kolektor nie owinięty. Bandaż kosztuje niewiele a dużo daję. Chyba że kolega ma wycieki oleju wtedy to nie jest najlepszy pomysł. Ale odcinek koło maglownicy można by owinąć

Wysłane z mojego m2 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było już o tym milion razy. Co człowiek to inne zdanie. Jedni twierdzą że taki bandaż może się podpalić jak ma się wycieki, inni że wystarczy zabezpieczyć farbą i wystarczy. Osobiście nie mam żadnych osłon, leje mi na to olej z magla, lewej uszczelki zaworów i nic specjalnego się nie dzieje. Nie mniej odcinek koło magla warto zabezpieczyć- nawet i odgrodzić grubszą blachą, albo kupić bandaża 5 metrów za 2 dychy. 

 

W ogóle, na dniach pochwalę się swoim autorskim modem^_^ być może da drugie tchnienie Wmsportom i otworzy jakieś możliwości w kwestii tanich wydechów.

Bowiem chce "otworzyć" tenże wydech i wypełnić go po swojemu:evil2: zanabyłem już specjalną watę szklaną i stalową ze sklepu od wydechów, zobaczymy co z tego będzie. 250g szklanej, 200g stalowej. Mam nadzieje że taka ilość wystarczy by wypełnić to "na bogato" i skutecznie stłumiło wydech. 

Ponadto za środkowy wydech i rezonator będzie robił 66 centymetrowy Magnaflow Glasspack. Szczerze wierzę że taki zestaw da przyjemny basowy pomruk bez zagłuszania bulgotu żadnymi silencerami. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, niebieskiultras napisał:

Twój magiel napewno polubi dodatkowe podgrzewanie wydechem o temp. Kilkaset stopni.

 

Nie narzeka, ma się bardzo dobrze od dwóch lat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 godzin temu, 133699 napisał:

Było już o tym milion razy. Co człowiek to inne zdanie. Jedni twierdzą że taki bandaż może się podpalić jak ma się wycieki, inni że wystarczy zabezpieczyć farbą i wystarczy. Osobiście nie mam żadnych osłon, leje mi na to olej z magla, lewej uszczelki zaworów i nic specjalnego się nie dzieje. Nie mniej odcinek koło magla warto zabezpieczyć- nawet i odgrodzić grubszą blachą, albo kupić bandaża 5 metrów za 2 dychy. 

 

W ogóle, na dniach pochwalę się swoim autorskim modem^_^ być może da drugie tchnienie Wmsportom i otworzy jakieś możliwości w kwestii tanich wydechów.

Bowiem chce "otworzyć" tenże wydech i wypełnić go po swojemu:evil2: zanabyłem już specjalną watę szklaną i stalową ze sklepu od wydechów, zobaczymy co z tego będzie. 250g szklanej, 200g stalowej. Mam nadzieje że taka ilość wystarczy by wypełnić to "na bogato" i skutecznie stłumiło wydech. 

Ponadto za środkowy wydech i rezonator będzie robił 66 centymetrowy Magnaflow Glasspack. Szczerze wierzę że taki zestaw da przyjemny basowy pomruk bez zagłuszania bulgotu żadnymi silencerami. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Robiłem podobny mod z nową rura perforowana z przetloczeniem..

Rura owinięte wata stalowa później mocno grubo ubijana wata szklana..

Efekt był taki że bulgot był fajny ale bas bardzo duży..

Później ktoś kupił z forum ten wydech Ode mnie i założył do wrx  okazało się że już z turbina był bardzo cichutki, a była to mała puszka wielkości właśnie wm tyle że nie chinol tylko jakiś angielski.

 

Co do magla to warto owinąć odcinek pod osłona grubym bandaże tak z 2 warstwy starcza. To pozwala już chwycić ręką w tym miejscu na rozgrzanym kolektorze.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 godzin temu, chudy__ napisał:

Robiłem podobny mod z nową rura perforowana z przetloczeniem..

Rura owinięte wata stalowa później mocno grubo ubijana wata szklana..

Efekt był taki że bulgot był fajny ale bas bardzo duży..

Później ktoś kupił z forum ten wydech Ode mnie i założył do wrx  okazało się że już z turbina był bardzo cichutki, a była to mała puszka wielkości właśnie wm tyle że nie chinol tylko jakiś angielski.

 

Co do magla to warto owinąć odcinek pod osłona grubym bandaże tak z 2 warstwy starcza. To pozwala już chwycić ręką w tym miejscu na rozgrzanym kolektorze.

 

 

 

O widzisz, to cenne informacje;)

Co do basu domyślam się, gdzieś ten dźwięk musi się wytracić. Generalnie mam kilka teorii odnośnie budowy tłumika. Myślę, że efekt takiego "przebasowanego" wydechu można zredukować choćby rurą z mniejszą perforacją (dziurkami, w sensie by były gęste, ale dziurki mniejsze) czy bardzo grubą warstwą wełny stalowej, by jednak filtrowało to trochę gorzej. Ale to tylko teorie i domysły.

 

Pamiętasz może ile tego materiału poszło? jak wyżej, u siebie będę miał ~450g dwóch rodzajów waty, a nie mam zbytnio punktu odniesienia, nie chce tez przesadzić ze względu na przydługi środkowy. Generalnie nie wiem czego się spodziewać- Mugena wmsporta kupiłem za 5 dyszek, więc nie szkoda, ale jednak fajnie byłoby osiągnąć jakiś efektB) ciekawe co spotka mnie w środku, czy te wydechy mają w ogóle jakiekolwiek wypełnienie, bo patrząc po tym jak głośne są mam mieszane uczucia.

 

Generalnie przy turbo wydechy stają się cichsze, kwestia tego czy są jeszcze katalizatory etc

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minut temu, 133699 napisał:

 ciekawe co spotka mnie w środku, czy te wydechy mają w ogóle jakiekolwiek wypełnienie, bo patrząc po tym jak głośne są mam mieszane uczucia.

Mają ale liche i po latach są wypalone, do tego taki WM ma puszkę 2x mniejszą i jest 3x lżejszy jak np. H&S, więc nawet jak go napchasz czymkolwiek to nie spodziewaj się rewolucji, może będzie trochę ciszej na granicy placebo, spaliny muszą się rozprężać a w takim WM nie mają za bardzo gdzie (już pomijam minimalnie różne wersje tych tłumików)

 

W dniu 31.12.2018 o 04:57, ewemarkam napisał:

Czyli teoria o niezakladaniu kolektora z WRX poszła na bok

Dobrze że potwierdziliście to wykresami z hamowni ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 31.12.2018 o 09:51, Sen123 napisał:

 

 

IMG_0360.JPG

Foto bardzo mi znane. Sen123 a masz jakieś ze swojego pojazdu? 

BTW magiel nic nie gada o cierpieniu a i z foto można mało wnioskować czy tak jest. Wezmę do siebie sugestie z osłonięciem a jeśli ocenię, że mogę mu pomóc to na pewno nie za pomocą bandaża tylko osłony stalowej. Auto na codzień do spokojnej jazdy. 

Co do przeróbki harmonijki z XT to nie mam pewności bo mój pochodzi z Forka, nie pamiętam rocznika. 

Mod w silniku ej204, czyli Hawk. Strat po zmianach nie czuję ale zbadam na hamowni gdy tylko będę miał możliwość. Fun z dźwięku i zadowolenie - mega. Zrobiłem mod po 4 latach od zamiaru i ważne było aby nie zaszkodzić autu. Peku33 zrobił dobrą podstawę do przeróbki i opis, którego wcześniej nie było i na tym się wzorowałem. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, julian napisał:

Foto bardzo mi znane. Sen123 a masz jakieś ze swojego pojazdu? 

BTW magiel nic nie gada o cierpieniu a i z foto można mało wnioskować czy tak jest. Wezmę do siebie sugestie z osłonięciem a jeśli ocenię, że mogę mu pomóc to na pewno nie za pomocą bandaża tylko osłony stalowej. Auto na codzień do spokojnej jazdy. 

Co do przeróbki harmonijki z XT to nie mam pewności bo mój pochodzi z Forka, nie pamiętam rocznika. 

Mod w silniku ej204, czyli Hawk. Strat po zmianach nie czuję ale zbadam na hamowni gdy tylko będę miał możliwość. Fun z dźwięku i zadowolenie - mega. Zrobiłem mod po 4 latach od zamiaru i ważne było aby nie zaszkodzić autu. Peku33 zrobił dobrą podstawę do przeróbki i opis, którego wcześniej nie było i na tym się wzorowałem. 

 

 

Nie mam zdjęć ze swojego auta, to umieszczone było dla przykładu by pokazać jak wygląda przeróbka. Nie miałem sposobności zrobienia zdjęć swojego. Auto zostawiłem u znanego nam obu mega gościa od aut :) , pogadałem co i jak powołując się też na przeróbki u Ciebie i .....odebrałem już gotowy produkt :) 

Edit:

Przejrzałem chyba z setkę zdjęć na telefonie, dotyczących auta mojego, kolegów, ściągniętych z sieci....przepraszam ale to zdjęcie, które umieściłem aby pokazać sposób przeróbki pochodzi nie z linku do Peku33 ale z korespondencji z Tobą.

Przepraszam, że bez Twojej zgody.....byłem przekonany że to z ogólnodostępnych od Peku  :facepalm:

Edited by Sen123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie moje pytanie bo znalazłem kolektor od Legacy 2.2 tylko czy ktoś jest jakoś w stanie powiedzieć czy to będzie ten który jest potrzebny do uzyskania pięknego dźwięku? Chciał bym go wrzucić do hawka 2.0 160 

6e8d1a47474282c162eac463f3c7.jpeg

b7953d2648e7b3460b68e71bbc45.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, to jest kolektor równoodległościowy i bulgotu nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poza tym nie bedzie pasował do Twojego silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie moje pytanie bo znalazłem kolektor od Legacy 2.2 tylko czy ktoś jest jakoś w stanie powiedzieć czy to będzie ten który jest potrzebny do uzyskania pięknego dźwięku? Chciał bym go wrzucić do hawka 2.0 160 
6e8d1a47474282c162eac463f3c7.jpeg.4f87a870cb0881e21f08131f54421a40.jpeg
b7953d2648e7b3460b68e71bbc45.jpeg.656ebd580074b9bb3a9e41b09b82d7bc.jpeg
To jest kolektor z 2 generacji legacka i nie będzie bulgotu. Musisz szukać 1 gen

Wysłane z mojego mądrego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam kolektor z GT na sprzedaż. 9cecd2cca0bdb1938fe578760e25c960.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 1.01.2019 o 10:31, chudy__ napisał:

Robiłem podobny mod z nową rura perforowana z przetloczeniem..

Rura owinięte wata stalowa później mocno grubo ubijana wata szklana..

Efekt był taki że bulgot był fajny ale bas bardzo duży..

 

 

 

 

Masz racje! wrzuciłem ok 185g waty stalowej i 250g szklanej + całą pozostałość z wydechu co była (wbrew pozorom to ten WMSport jest jednak wygłuszony:rolleyes:) wszystko ciasno upchane na bogato. Fakt na końcówce jest za mało stalowej bo widzę że się przebija stary materiał (więc zapewne zaraz go przepali-_-) ale cholernie ciężko jest to owinąć mając rurkę w wydechu, a zrobiłem sobie za mały otwór do tego. Drugi raz bym robił większy otwór albo w ogóle stosował nową rurkę. Ale nie o tym:

faktycznie jest mocno basowo. Nie mam porównania z innym wmsportem bez końcówki ale odnoszę wrażenie, że stockowy aż tak nie bije po uszach, bo mój w kabinie zwyczajnie okrutnie dudni, nie żeby to mi akurat przeszkadzało:biglol: ale ja mam mało miarodajne auto bo za kanapą (i tak odchudzoną) nie mam dosłownie nic, same blachy, normalna impreza jest generalnie cichsza. Dopiero po 2k+ zaczyna być przyjemnie. Nie mniej samo dorzucenie wełny dało sporo albo za bardzo każdy rozdmuchuje temat głośnego wmsporta. W moim odczuciu (na jednym kacie, uszkodzonym rezonatorze potem pusta rura czyli mega luźno) na zewnątrz jest znośnie. Wali basem ale alarmów raczej nie uruchomi, można tak jeździć w mieście imo bez wielkich ekscesów. Na wolnych obrotach fajnie słychać boksera ale tak, że nie budzi to sąsiadów na blokach. Niemniej na blokach lepiej jechać muskając tylko gazB)

 

wielkiego magnaflowa nie zdążyłem wspawać bo wyszło, że różnice w rurach są za duże, zostawiam to na weekend najpewniej. Myślę, że on uspokoi to dudnienie w kabinie. Pewnie też usunę dzieki temu to rzężenie które było wcześniej (taka miała być jego pierwotna funkcja), ale przy obecnym wydechu aż szkoda to tracić:lol: z hondowskiego popierdywania jest teraz mięsne obijanie rur spalinami jak w jakieś A grupie


Co ciekawe mimo tak luźnego wydechu totalnie zero różnicy w jeździe, mocy ma nadal tyle samo, jeździ tak jak wcześniej. 

 

 

ps. chce ktoś może pozostałości ze starego kolektora? mam pocięty czytaj mocowania/flansze do kata/silnika. Tak akurat by sobie to powkręcać i podobierać nowe rurki na róznoodległościowy^_^

 

 

Edited by 133699

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli tak jak pisałem :D

Ja jak robiłem wydech to ucinalel całe ta część końcową tłumika razem z końcówka i rurę perforowana miałem na taka luzem i owijamem wtedy stalowa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiedziałem trochę przy swoim legacy, oglądając kolektory od GT, doszedłem do wniosku, że odległość połączenia się kolektorów jest przesunięta o około 50cm. W NA rzeczywiście ominięcie termostatu i dolnego węża chłodnicy to wyzwanie wręcz niemożliwe, dlatego postanowiłem połączenie wykonać za silnikiem. wykorzystałem oryginalne części, trójnik w fabrycznym kolektorze ma taką jakby strumienicę, która zapobiega cofaniu się spalin z jednej głowicy do drugiej. Wylot prawej głowicy wydłużyłem o połowę wnioskowanej odległości, więc teraz prawa ma 75cm, a lewa 25cm, przesunięcie o 50cm. Efekt? Powalający, na seryjnym wydechu pracuje jak STi, tylko turbo brakuje :) Niestety, nie obyło się też bez problemów. Nie montowałem osłon przeciw żarowych, i nie jestem pewien, czy to jest przyczyną, choć tak podejrzewam, ale kolektor teraz mocno hałasuje, słychać takie brzęczenie/dzwonienie w czasie jazy pod obciążeniem (wysoki bieg i gaz do dechy). Strasznie mnie to irytuje, i zaczynam szukać własnie sposobu na wygłuszenie tego kolektora, i katalizatora (na kacie osłony pogniły, więc je usunąłem).

 

Uogólniając: Efekt "bulgotu" jak oryginalł STi, nie ma wyczuwalnej utraty mocy (mam 2.0 115KM, Vmax nie spadło, i rozpędza się tak jak rozpędzał), nie strzela ani przy odpalaniu, ani ciepły, ani zimny, jedyny minus, to te dzwonienie kolektora i kata, a jak wlazłem pod auto, i przygazowałem, to z kolektora słychać ryk silnika od 4500 RPM, pomimo, że brak jest jakiejkolwiek nieszczelności.

 

Czy te osłony przeciw żarowe wyciszają również kolektor z zewnątrz? Interferencja fal akustycznych pomiędzy rurą i blachą?

IMG_20190120_143642[1].jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobnie przerobiony kolektor już gdzieś widziałem w internetach. A drugi katalizator masz? Ja mam dwa w zasadzie i nic mi nie rezonuje :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawie identyko zrobiłem u siebie.

Też mam jednego kata i nic nie rezonuje, brzeczało jak jeździłem z pustą puszką po katalizatorze.

 

Kupiłem drugi, rury owinałem bandażem na grubo i ucichło.

Patrzyłeś jak kat wygląda w środku ?

Mój pierwszy od silnika był stopiony jak lawa, więc go wywaliłem ale to był błąd.

Akustyka była straszna.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tylko jednego kata, jak patrzylem, to wklad jeszcze ma, natomiast przed modyfikacja problemu nie bylo. Ten nieprzyjemny dzwiek dobiega glownie jakby z tego trojnika, a przedtem byl w blachach oslonowych. Na poczatek chyba sprobuje zrekonstruowac te oslony termiczne, gdzies kiedys czytalem, ze powoduja one interferencje fal akustycznych, co powoduje redukcje halasu. 

Edited by st981777
Błąd ortograficzny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...