Jump to content
Tryton

Co zrobić żeby Subaru N/A bulgotało?

Recommended Posts

W lanosie to i owszem brzmienia ładnego nie ma natomiast w gd mozna uzyskac piękny bulgot. Moj blobik pięknie bulgocze i sporo osob myslalo ze turbo pod maską siedzi. A co do mocy,to w zaleznosci jak przerobiles kolektor taki efekt wyjdzie .nie znam sie wiec sie wypowiem a jak tys z przeplywki wyliczyl mniejszą moc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wskazania przepływomierza (czyli zużycie tlenu) są wprost proporcjonalne do mocy. Czyli wpinasz się kostką OBD i widzisz. Można też przyjąć uproszczone założenie, że MAF w g/s dzielone przez 0,8 daje moc w KM.

Moim zdaniem kolektor z WRX jest zbyt ciasny do NA. W turbo ma to sens bo przyspiesza przepływ spalin i finalnie moc uzyskujesz większą. 

W NA wydaje mi się (choć nie mierzyłem), że średnica rur w kolektorze jest większa.

Co do Lanosa vs GD - myślę, że to żadna różnica. To tylko rury i kwestia końcowego tłumika i popsucia kolektora.

 

Nawet w Hondzie się da:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jeszcze opcja z customowym kołkiem borli, rzekomo nie pogarsza osiągów. W moim wolnossaku na seryjnym kolektorze i zmienionym końcowym lekki bulgocik jest :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie pytałem czy warto, albo czy można, albo jak to będzie. Pytałem czy polecicie kogoś na Śląsku kto jest w stanie się tego podjąć i to zrobić dobrze :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jak dobrze popsuć samochód. Jeśli wciąż chcesz to poszukaj poportalach aukcyjnych repliki kolektora Borla albo np Turboworksa. Silnik powinien ucierpieć mniej niż na WRXowym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W gh n/a na kolektorze wrx mam przejechane już 100 tyś, byłem chyba pierwszy na forum co zrobiłem taki mod, a zrobiłem to zaraz po zakupie bo dźwięk wydechu był taki że podczas kręcenia wydawało się że silnik się rozleci, więc odruchowo nogę zdejmowalem z gazu, czyli auto automatycznie było słabe teraz chodzi cały czas na pełnym bo na rożnoodleglosciowym cały zakres obrotów jest przyjemny do ucha. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
33 minuty temu, Juras K napisał:

W gh n/a na kolektorze wrx mam przejechane już 100 tyś, byłem chyba pierwszy na forum co zrobiłem taki mod, a zrobiłem to zaraz po zakupie bo dźwięk wydechu był taki że podczas kręcenia wydawało się że silnik się rozleci, więc odruchowo nogę zdejmowalem z gazu, czyli auto automatycznie było słabe teraz chodzi cały czas na pełnym bo na rożnoodleglosciowym cały zakres obrotów jest przyjemny do ucha. 

 

Podzielisz się swoim przepisem na wydech w GH ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Gamsiu napisał:

Podzielisz się swoim przepisem na wydech w GH ? :)

 

 

Bardzo dużo stron do tyłu są szczegóły. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15.08.2018 o 15:48, Reds87 napisał:

Powinno pasować p2p, odkręcasz stary i przykręcasz nowy o ile dobierzesz pod odpowiedni motor, bo pomiędzy 125 a 160 też różnice są.

 

@Juras K Ciężko jest dopasować kolektor z wrxa w lanosie? I tak btw piękna bestia, przymierzam się do takiej ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, Ericsson napisał:

Ciężko jest dopasować kolektor z wrxa w lanosie? I tak btw piękna bestia, przymierzam się do takiej ;) 

 

Kolektor wrx musi mieć miejsce na sondę , za nim zaczynają się schody, trzeba ominąć kolanami oś, na rurze od wydechu przyspawac osłonę żeby nie spalilo gumy z listwy kierowniczej, zaraz za osią dać kata za katalizatorem drugą sondę i połączyć z ori wydechem a ostatni tłumik dać przelotowy albo wybebeszyć oryginalnego. 

20140104_150626.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 15 sierpnia 2018 o 15:48, Reds87 napisał:

Z tego co pamiętam był poruszony ten temat montażu w hawku i podobno nie jest p&p. Po przerobieniu zamontowany. Też kiedyś nad tym się zastanawiałem ale odpuściłem bo gdyby miał pasować do 07 to napisaliby, że jest do 07 a nie 05. Inna konstrukcja silnika. 

Sam zastosowałem kolektor WRX/XT i jestem mega zadowolony. Jeśli jest jakaś utrata mocy to nie zauważyłem a różnica w dźwięku ogromna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jakiego modelu WRXa zastosowałeś ten kolektor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor z tego co wiem pochodził z Forestera ale nie ma różnicy między Imprezą. Ważne, że z silnika o pojemności 2 litry, oczywiście turbo. Nie wiem czy w 2.5 jest taki sam ale nie chciałem ryzykować. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, a wytłumaczcie mi czym grozi jeżdżenie z kolektorem bez osłon? jakies elementy silnika się będą mocniej nagrzewały?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno osłony maglownicy mogą mocno oberwać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,

 

zadam zatem sakramentalne pytanie, czy ktokolwiek na forum posiadając subaru w AUTOMACIE uzyskał piękny bulgot ???

.

odnoszę bowiem wrażenie że o ile na "P" można się go doszukać o tyle na " D, 1, 2...itd." to zapomnij. Absolutna porażka. Nawet zakup nie taniego wcale tłumika dedykowanego do imprezy GH: PRODRIVEa. Nie uzyskałem nic wartego pochwalenia się. Straciłem już ochotę na walkę z materią.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kolektor nierównoodległościowy zawitał na pokład czy jest seria? Poza tym który silnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dla przypomnienia, bo swoje dokonania opisywałem kilkanaście stron wcześniej:

_kolektor wrx

_katalizator jeden wyrzucony

_środkowy ori

_końcowy dedykowany do GH:  PRODRIVE

czyli wszystko wykonane zgodnie z zaleceniami kolegów PEKU oraz JURAS, u nich piękny bulgot, u mnie namiastka...silnik 2.0 150KM

Edited by arkitekt

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 14.08.2018 o 14:41, Reds87 napisał:

Poszukuję kogoś kto jest w stanie ogarnąć stworzenie bulgotu w mojej Imprezie n/a z 2006r. Błagam polećcie kogoś:)

Ja dziś odbieram Forka z www.ulter-tuning.com Bystra koło Bielska-Białej. Będzię wymiana tłumika końcowego bo zaczął się sypać i przy okazji przerobienie mojego kolektora na nierównoodległościowy. Zobaczymy co z tego wyjdzie.. ;) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, szpilmar napisał:

Ja dziś odbieram Forka z www.ulter-tuning.com Bystra koło Bielska-Białej. Będzię wymiana tłumika końcowego bo zaczął się sypać i przy okazji przerobienie mojego kolektora na nierównoodległościowy. Zobaczymy co z tego wyjdzie

 

Poprosimy o jakiś materiał demonstracyjny, gdyby była taka możliwość :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 5.09.2018 o 06:56, arkitekt napisał:

dla przypomnienia, bo swoje dokonania opisywałem kilkanaście stron wcześniej:

_kolektor wrx

_katalizator jeden wyrzucony

_środkowy ori

_końcowy dedykowany do GH:  PRODRIVE

czyli wszystko wykonane zgodnie z zaleceniami kolegów PEKU oraz JURAS, u nich piękny bulgot, u mnie namiastka...silnik 2.0 150KM

A nie dlatego że ten Prodrive nie był przelotowy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...