Jump to content
Tryton

Co zrobić żeby Subaru N/A bulgotało?

Recommended Posts

Witam,

 

na niemieckim forum przeczytalem jak zrobic zeby wolnossace Subaru ladnie bulgotalo jak by turbine mialo.

Wystarczy podobno przelozyc z drobnymi przerobkami kolektory z Legacy I 2,2 litra, tam byly roznoodleglosciowe.

 

Tutaj link do opisu przerobki z zdjeciami i plikami muzycznymi.

 

http://www.subaru-community.com/thread. ... fb8&page=7

 

co na to forumowi specjalisci?

czy kat z legaciego bedzie dobrze dzialal i czy spaliny beda czyste?

czy moc auta nie spadnie?

gdzie mozna dostac uzywany lub nowy taki kolektor i ile to kosztuje?

Ewentualnie czy mozna gdzies w Polsce dostac kolektory Borla?

 

Dzieki za info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tryton, Efekt końcowy w nowszych silnikach powoduje zamulenie auta w pewnym zakresie obrotów. Ponieważ germańskiej mowy nie rozumiem, to nie wiem co tam napisali, ale czy są jakieś pomiary z hamowni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mysle ze taka przerobke lacznie z wywaleniem kata ci zrobia w dobrym warsztacie zajmujacym sie wydechami, ale nie wiem czy da to zamierzony efekt dzwiekowy bo wersje turbo maja zupelnie inny ksztalt kolektora (1 bardzo dluga rure z lewych cyl i 1 krotka z prawych)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie o to chodzi.

 

Kolektor z Legacy I jest roznoodleglosiowy, tak jak w turbo. Stare Legacy pieknie brzmialo.

 

Wywalenie kata nie wchodzi w gre- auto musi byc czyste i ciche.

Share this post


Link to post
Share on other sites

efekt bulgotu daje kolektor nierownoodleglosciowy

z tego co wiem wolnossaki maja rownoodleglosciowy i wrzucenie nierownoodleglosciowego powoduje powstanie odglosu turbowannabe ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tryton, Efekt końcowy w nowszych silnikach powoduje zamulenie auta w pewnym zakresie obrotów. Ponieważ germańskiej mowy nie rozumiem, to nie wiem co tam napisali, ale czy są jakieś pomiary z hamowni?

 

Nie ma pomiarow z hamowni.

Gosciowi chodzilo tylko o brzmienie, a nie o moc.

Nic sie nie chwalil jak auto jezdzi.

 

A co do roznoodleglosciowych kolektorw Borla to slyszalem ze zmieniaja charakterystyke pracy silnika mniej mocy w dolnych obrotach a wiecej gory.

 

A co do tego z Legacy I kolektora to w sumie chyba nie powinien popsuc jakos charakterystyki pracy, tak mi sie wydaje. Podobne silniki, podobna pojemnosc, Katalizator by zostal.

 

A poslkuchajcie jak ladnie brzmi

 

Tak w sumie chodzi mi to poglowie jak w Harrachovie posluchale zardzewialego Subaru 1800.

Pieknie gadal- a bez turbo przeciez byl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wywalenie kata nie wchodzi w gre- auto musi byc czyste i ciche.

checi produkowania w miare czystych spalin, nie wypada zbytnio ganic. no trudno :razz: .

ale jezeli chcesz, zeby auto nadal bylo cihce, to po diabla ten watek :?:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pamietam, ze w budzie 03 byla wersja RS z fabrycznym tlumikiem sportowym i brzmiala jak na wolnego ssaka bardzo fajnie. gr1zly mial takiego, wiec sie moze wypowiedziec. Moze to by bylo prostsze niz kombinowanie z cieciem, spawaniem itd?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A poslkuchajcie jak ladnie brzmi

U mnie wywala, że link jest nieaktywny, rzuć poprawne jak możesz (do tych odgłosów).

Share this post


Link to post
Share on other sites

podaje linka jeszcze raz

 

http://www.subaru-community.com/thread. ... fb8&page=7

 

auto nie ma byc glosne. Katalizatory zostaja, tlumik seryjny zostaje, ma sie zmienic brzmienie a nie glosnosch.

 

Tlumik orginalny sportowy od subaru juz mialem i bylo za glosno. Ladnie brzmialo ale meczylo na dluzszych jazdach, teraz go sprzedaje.

 

A ten Subaru 1800 nie byl glosny wcale ale mial przyjemne dla ucha brzmienie.

 

http://lonestar781.freehost.ag/Impreza.jpg

 

link do pliku dzwiekowego od tego niemca.

 

po sciagnieciu trzeba rozszerzenie na .mp3 zmienic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tryton, piękne :) Ciekawe jak to brzmi w trasie.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie o to chodzi piekne nie natarczywe brzmienie.

 

I podobno bardzo latwe do zrobienia jak widac na zdjeciach na tym forum.

 

Wszystko pasuje z wyjatkiem jednej flanszy, czyli malo roboty i niewielka ingerencja.

 

Byloby to rozwiazanie dla wszystkich zrozpaczonych wolnossacych.

 

Jak kto lubi glosniej to tylko puszke jakas wybebeszona do tylu i bedzie jak GT.

 

Zalogowalem sie na forum niemieckim

 

Sprobuje z tym niemcem zagadac co by mi powiedzial jak to jeszcze jezdzilo.

 

 

Pytanie:

Czy te kolektory z Legacy I sa dostepne na rynku? najlepiej w zamienniku i rozsadnej cenie, wie kto?

 

Rozumiem ze nikt tu na forum jeszcze nie bawil sie w taka przerobke?

Myslalem ze ktos ma juz doswiadczenia z tym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tryton, jeżeli już to taniej chyba wyjdzie przerobienia kolektora co masz, przynajmniej dobre warsztaty tłumikarskie nie mają z tym problemów, po co kupować nowy kolektor i go przerabiać? No chyba, ze stary się sypie. Natomiast mnie interesuje jak bardzo auto traci na mocy/momencie obrotowym po takiej przeróbce, wolnossące (na dodatek już stare) mają mało koników, jak jeszcze kilka ucieknie to będzie trzeba je pchać i zostanie sam lans z prędkością patrolową pośród szpachlowanych golfów pod jakimś Mc'Donaldem :)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne!

 

Jak ma moc spasc i tak juz mala to zabawa nie ma sensu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tym niemieckim forum ten drugi gosc, co zrobil przerobke, mowi ze jest glosne - wiec uwaga ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Than_Junior, czytałeś cały wątek może (8 stron)? Tam na końcu jest nawet filmik. Piszą coś ciekawego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten człowiek uzyskał ładny dźwięk przy pomocy małej przeróbki tylnego tłumika, czy jest głośno? Tego nie wiem, raczej znośnie.

 

 

"...my Legacy with 4.5 inch back box ...", "...its just a cheap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na tym niemieckim forum obaj goscie maja tlumik z GT

 

Jeden zalozyl kolektor od Legacy I

 

Drugi zalozyl jakis tunigowy kolektor roznoodleglosciowy.

 

Obaj zadowoleni ten drugi pisze ze jest prawie za glosno jak na jego gust.

 

Jutro zagadam do nich. Zobacze co napisza

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na tym niemieckim forum obaj goscie maja tlumik z GT

 

(...)

Jutro zagadam do nich. Zobacze co napisza

 

Cześć!!

 

I jak?? I jak?? ;)

 

Bardzo jestem ciekawy... Dojrzewam do dłubania w kolektorze ;)

 

Pozdrawiam!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja już mam podjętą decyzję odnośnie kolektora... ale droga nieco inna - znaczy mniej druciarska. O efektach będę informował jak coś się ruszy, ale termin na razie mam dosyć odległy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja już mam podjętą decyzję odnośnie kolektora... ale droga nieco inna - znaczy mniej druciarska. O efektach będę informował jak coś się ruszy, ale termin na razie mam dosyć odległy.

 

Ales Pan ;) zagaił tajemniczo... :D

 

Ja też już mam podjętą decyzję... ;)

Postanowiłem wydrukować sobie fotki tego druciarstwa, by pokazać je mojemu tłumikarzowi... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Pyzo
Ja już mam podjętą decyzję odnośnie kolektora... ale droga nieco inna - znaczy mniej druciarska. O efektach będę informował jak coś się ruszy, ale termin na razie mam dosyć odległy.

 

coś mi się wydaje że już zacząłeś ;) bo ten wydech STi to chyba od niedawna?? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ten człowiek uzyskał ładny dźwięk przy pomocy małej przeróbki tylnego tłumika, czy jest głośno? Tego nie wiem, raczej znośnie.

 

 

"...my Legacy with 4.5 inch back box ...", "...its just a cheap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ptokura, ja tan etap mam już za sobą, i werdykt był taki, że dźwięk będzie, ale mizerna moc i moment obrotowy ulegną odczuwalnemu pogorszeniu - po prostu nie warto. Odradziło mi to dwóch niezależnych fachowców (takich prawdziwych - są jeszcze takowi) :)

Ale... da się zrobić kolektor nieco inaczej, który wyeliminuje wadę fabrycznego (połączenie rur z cylindrów typu T zostanie zastąpione połączeniem typu Y) oraz zostanie tak wyprowadzony do wydechu, że jedna rura będzie dwa razy dłuższa od drugiej co powinno dać odpowiedni bulgot. Cały problem sprowadza się do poprawnego obliczenia długości rur oraz chyba ich średnicy (by zachować ciśnienie). Tyle usłyszałem :) Nie jest to tania zabawa, bo kolektor trzeba zrobić nowy... ale mój i tak jest w stanie proszącym się o emeryturę :)

 

Pyzo No zacząłem... ale jeszcze nie skończyłem, strasznie głośne to teraz jest :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...