BartZ Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 Szanowni forumowicze, przeglądając ostatnio Allegro natknąłem się na całą masę ogłoszeń sprzedaży żarówek ksenonowych. Cena niezła, świeci faktycznie gaz, a nie żarnik obciągnięty niebieskim cefalonem :razz: Mam jednak pytanie: czy ktoś już przerabiał ten temat, czy macie jakieś doświadczenie w tej materii, czy faktycznie jest poprawa czyli poprostu czy warto czy to tylko kolejna ściema? Z góry dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 O ksenonach na Forum znajdziesz kilka wątków! Ja miałem w takim jak Ty OBK i było OK. Duża poprawa oświetlenia. Kierowcy jadący z naprzeciwka nigdy mi nie mrugali, dając znać, że ich oślepiam. Niestety musisz liczyć się z tym, że Policja może zabrać Ci za to dowód rejestracyjny, ponieważ taka instalacja nie jest zgodna z przepisami (brak spryskiwaczy, niewłaściwy reflektor i brak samopoziomowania)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mapet55 Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 siemano mam w swoim asterixie takie ksenony,kupilem sobie nowe reflektory soczewkowe i caly zestaw z przetwornicami i zarnikami.palniki byly pod gniazdo H1 i temperatura barwowa to 8000k ale juz raz mi sie spalily i teraz kupilem sobie 6000k.ale co moge o tym powiedziec to fakt ze roznica miedzy zwyklymi H4 a tymi "ksenonami" jest ogromna.ale jesli bedziesz kupowal to naprawde warto zainwestowac w soczewki bo taki zestaw zamontowany w zwyklym reflektorze jest bardzo ciezko wyregulowac i wedlug mnie za bardzo razi co nieznaczy ze moje nie raza napewno tez,szczegolnie jak podskakuje samochod na wzniesieniach.ale jak dobrze wyregulujesz to powinno byc dobrze Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted January 6, 2009 Author Share Posted January 6, 2009 Fajnie, wielkie dzięki panowie. Konkluzja jaka się nasuwa to to, że poprawa świecenia jest, ale jest to jakgdyby nielegalne :razz: Jeszcze tylko jedna rzecz: czy któryś z was używał biksenonów w tej aranżacji? :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 czy któryś z was używał biksenonów w tej aranżacji? nie, ale przy okazji pytanie - bo nigdy nie jezdzilem autem z bixenonem - co to wlaściwie daje? rozumiem ze bixenon = mam tez swiatla drogowe w xenonie, pytam dlatego, ze normalnie drogowe włacza sie rzadko i raczej zwykle żarówki starczaja :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Mam jednak pytanie: czy ktoś już przerabiał ten tematTak. Mój kuzyn przerabiał w Tigrze i stracił dowód dzień po świętach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arti Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 W WRX mojego ojca są zenony. Świecą bardzo dobrze - w sensie dobrze oświetlają drogę. Nie wiem jaka jest różnica pomiędzy nimi a zwykłymi żarówkami bo auto kupiliśmy już z takim zestawem. Również tyle ile jeździłem w nocy to ani razu nikt mi nie mrygał dając do zrozumienia, że go oślepiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebastianZ1 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 przy okazji pytanie - bo nigdy nie jezdzilem autem z bixenonem - co to wlaściwie daje? rozumiem ze bixenon = mam tez swiatla drogowe w xenonie Sam sobie odpowiedziałeś. Z tym, że jest to ta sama żarówka (palnik), co w mijania. Jedynie zmienne położenie przesłony powoduje, że raz są one krótkimi, a raz długimi. normalnie drogowe włacza sie rzadko i raczej zwykle żarówki starczaja :shock: :shock: Nie wyobrażam sobie jazdy poza miastem na krótkich. Jakbym mógł, to chętnie dopłaciłbym do elektrowni rodem z rajdówki w każdym aucie. W mojej ex-Imprezie miałem dodatkowe 4 reflektory dalekosiężne i uważam, że były to jedne z lepiej zainwestowanych pieniędzy w tym samochodzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 W mojej ex-Imprezie miałem dodatkowe 4 reflektory dalekosiężne gdzie to miałeś zamontowane? skorupa na masce? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebastianZ1 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 gdzie to miałeś zamontowane? skorupa na masce? Nie. Dwa pomiędzy lampami głównymi, a dwa poszły w zderzak, zamiast przeciwmgielnych. Looknij na Moją Galerię w profilu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dehnel Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 SebastianZ1, wygląda nieźle. u mnie pewnie się skończy na przeciwmgielnych na dole i dwóch dalekosiężnych na górze zderzaka, jak u ciebie. Przeciwmgielne fajnie doświetlają pobocza Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebastianZ1 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Przeciwmgielne fajnie doświetlają boki drogi... To na pewno. Ja też rozważałem taka opcję. Jednak stwierdziłem, że skoro częstotliwość używania przeciwmgielnych do 'długich' w moim przypadku jest jak 1:10, to postawiłem na "mocne uderzenie". Opłacało się Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Nie wyobrażam sobie jazdy poza miastem na krótkich pewnie zależy, gdzie się podrózuje... ja jezdze po mocno uczęszczanych drogach, nie ma okazji włączyc długie, a jak juz jade gdzies przez wsie do domu, to zwykłe żarówki do długich spokojnie starczają (zwłaszcza w połączeniu z ksenonem do mijania). dlatego dla siebie nie widze sensu inwestowania w bixenona Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted January 7, 2009 Author Share Posted January 7, 2009 Mam jednak pytanie: czy ktoś już przerabiał ten tematTak. Mój kuzyn przerabiał w Tigrze i stracił dowód dzień po świętach No właśnie, chciałabym ale się boję ... [ Dodano: Sro Sty 07, 2009 3:18 pm ] Nie wyobrażam sobie jazdy poza miastem na krótkich pewnie zależy, gdzie się podrózuje... ja jezdze po mocno uczęszczanych drogach, nie ma okazji włączyc długie, a jak juz jade gdzies przez wsie do domu, to zwykłe żarówki do długich spokojnie starczają (zwłaszcza w połączeniu z ksenonem do mijania). dlatego dla siebie nie widze sensu inwestowania w bixenona Czegoś tu jeszcze nie rozumiem - w moim OBK są H4, żeby założyć zenony trzeba rzecz jasna wyjąć H4 i wsadzić wich miejsce nowe, ale to oznacza, że tzw. długie szlag trafi, czy tak? :razz: to właśnie mają realizować biksenony, tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Czegoś tu jeszcze nie rozumiem - w moim OBK są H4, żeby założyć zenony trzeba rzecz jasna wyjąć H4 i wsadzić wich miejsce nowe, ale to oznacza, że tzw. długie szlag trafi, czy tak? to właśnie mają realizować biksenony, tak? chyba przy "chałupniczych" ksenonach zamieniasz tylko mijania a dlugie zostaja? bo zeby zrobic bixenona musialbys miec nie tylko zarowki podmienione, ale takze zainstalowany mechanizm przesłony światła Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godlik Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 chyba przy "chałupniczych" ksenonach zamieniasz tylko mijania a dlugie zostaja? Jak mają zostać, skoro wyjmujesz żarówkę? :razz: bo zeby zrobic bixenona musialbys miec nie tylko zarowki podmienione, ale takze zainstalowany mechanizm przesłony światła biksenony mają właśnie przesłony Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 godlik pewnie masz racje, ja raczej zgadywałem... pytanie zatem, czy trzeba robic od razu bixenona czy jest opcja na ksenona i zwykłe długie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Godlik Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 godlik pewnie masz racje, ja raczej zgadywałem... pytanie zatem, czy trzeba robic od razu bixenona czy jest opcja na ksenona i zwykłe długie? Moim zdaniem nie ma. Ksenony wkładasz w miejsce H4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SebastianZ1 Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 chyba przy "chałupniczych" ksenonach zamieniasz tylko mijania a dlugie zostaja? bo zeby zrobic bixenona musialbys miec nie tylko zarowki podmienione, ale takze zainstalowany mechanizm przesłony światła Niby są już zestawy HID z bixenonem przystosowane do H4 ( http://www.aliveboard.com.pl/xenony/pytania.htm ), ale nie mam pojęcia, czy to dobrze działa. Jeżeli chcesz mieć zwykłe drogowe, a mijania na xenonie, to tylko w systemach odseparowanych, czyli np. H7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted January 8, 2009 Author Share Posted January 8, 2009 chyba przy "chałupniczych" ksenonach zamieniasz tylko mijania a dlugie zostaja? bo zeby zrobic bixenona musialbys miec nie tylko zarowki podmienione, ale takze zainstalowany mechanizm przesłony światła Niby są już zestawy HID z bixenonem przystosowane do H4 ( http://www.aliveboard.com.pl/xenony/pytania.htm ), ale nie mam pojęcia, czy to dobrze działa. Jeżeli chcesz mieć zwykłe drogowe, a mijania na xenonie, to tylko w systemach odseparowanych, czyli np. H7. No właśnie o to mi chodziło :razz: Czyli wstawiając zenony H4 ("mono") pozbawiam się tzw. długich, ale jest szansa, że (o ile gliniarze mnie nie skasują ) będzie to świeciło dobrze :grin: THX gentlemen Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 pewnie zależy, gdzie się podrózuje... ja jezdze po mocno uczęszczanych drogach, nie ma okazji włączyc długie, a jak juz jade gdzies przez wsie do domu, to zwykłe żarówki do długich spokojnie starczają (zwłaszcza w połączeniu z ksenonem do mijania). dlatego dla siebie nie widze sensu inwestowania w bixenona Zasadniczo to i dobrze prawisz, ale że człowiek się szybko do dobrego przyzwyczaja, to ja już samochodu bez bixenonów bym nie chciał. Jest bardzo duża różnica zwłaszcza w oświetlaniu poboczy Link to comment Share on other sites More sharing options...
GREGG Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Zasadniczo to i dobrze prawisz, ale że człowiek się szybko do dobrego przyzwyczaja, to ja już samochodu bez bixenonów bym nie chciał. Jest bardzo duża różnica zwłaszcza w oświetlaniu poboczy to masz w OBK bixenony? nie wiedzialem ze juz montują (do tej pory były tylko zwykłe) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 Mam i w OBK, i mój poprzedni pojazd był w nie wyposażony Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted January 9, 2009 Author Share Posted January 9, 2009 Mam i w OBK, i mój poprzedni pojazd był w nie wyposażony Ale oryginały czy te, o których pisujemy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 W obu były i są oryginały. Myślałem o założeniu "takich" do samochodu żony, ale trochę boję się ją narażać na dyskusje z policją Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now