Jump to content

Lampy wyładowcze do montażu.


BartZ
 Share

Recommended Posts

Szanowni forumowicze, przeglądając ostatnio Allegro natknąłem się na całą masę ogłoszeń sprzedaży żarówek ksenonowych. Cena niezła, świeci faktycznie gaz, a nie żarnik obciągnięty niebieskim cefalonem :razz:

Mam jednak pytanie: czy ktoś już przerabiał ten temat, czy macie jakieś doświadczenie w tej materii, czy faktycznie jest poprawa czyli poprostu czy warto czy to tylko kolejna ściema?

 

Z góry dzięki :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

O ksenonach na Forum znajdziesz kilka wątków! Ja miałem w takim jak Ty OBK i było OK. Duża poprawa oświetlenia. Kierowcy jadący z naprzeciwka nigdy mi nie mrugali, dając znać, że ich oślepiam. Niestety musisz liczyć się z tym, że Policja może zabrać Ci za to dowód rejestracyjny, ponieważ taka instalacja nie jest zgodna z przepisami (brak spryskiwaczy, niewłaściwy reflektor i brak samopoziomowania)!

Link to comment
Share on other sites

siemano

mam w swoim asterixie takie ksenony,kupilem sobie nowe reflektory soczewkowe i caly zestaw z przetwornicami i zarnikami.palniki byly pod gniazdo H1 i temperatura barwowa to 8000k ale juz raz mi sie spalily i teraz kupilem sobie 6000k.ale co moge o tym powiedziec to fakt ze roznica miedzy zwyklymi H4 a tymi "ksenonami" jest ogromna.ale jesli bedziesz kupowal to naprawde warto zainwestowac w soczewki bo taki zestaw zamontowany w zwyklym reflektorze jest bardzo ciezko wyregulowac i wedlug mnie za bardzo razi co nieznaczy ze moje nie raza napewno tez,szczegolnie jak podskakuje samochod na wzniesieniach.ale jak dobrze wyregulujesz to powinno byc dobrze

Link to comment
Share on other sites

Fajnie, wielkie dzięki panowie.

Konkluzja jaka się nasuwa to to, że poprawa świecenia jest, ale jest to jakgdyby nielegalne :razz:

Jeszcze tylko jedna rzecz: czy któryś z was używał biksenonów w tej aranżacji? :wink:

Link to comment
Share on other sites

czy któryś z was używał biksenonów w tej aranżacji?

 

nie, ale przy okazji pytanie - bo nigdy nie jezdzilem autem z bixenonem - co to wlaściwie daje? rozumiem ze bixenon = mam tez swiatla drogowe w xenonie, pytam dlatego, ze normalnie drogowe włacza sie rzadko i raczej zwykle żarówki starczaja :?:

Link to comment
Share on other sites

W WRX mojego ojca są zenony. Świecą bardzo dobrze - w sensie dobrze oświetlają drogę. Nie wiem jaka jest różnica pomiędzy nimi a zwykłymi żarówkami bo auto kupiliśmy już z takim zestawem. Również tyle ile jeździłem w nocy to ani razu nikt mi nie mrygał dając do zrozumienia, że go oślepiam.

Link to comment
Share on other sites

przy okazji pytanie - bo nigdy nie jezdzilem autem z bixenonem - co to wlaściwie daje? rozumiem ze bixenon = mam tez swiatla drogowe w xenonie

Sam sobie odpowiedziałeś. Z tym, że jest to ta sama żarówka (palnik), co w mijania. Jedynie zmienne położenie przesłony powoduje, że raz są one krótkimi, a raz długimi.

normalnie drogowe włacza sie rzadko i raczej zwykle żarówki starczaja

:shock: :shock: Nie wyobrażam sobie jazdy poza miastem na krótkich. Jakbym mógł, to chętnie dopłaciłbym do elektrowni rodem z rajdówki w każdym aucie. W mojej ex-Imprezie miałem dodatkowe 4 reflektory dalekosiężne i uważam, że były to jedne z lepiej zainwestowanych pieniędzy w tym samochodzie.

Link to comment
Share on other sites

SebastianZ1, wygląda nieźle. u mnie pewnie się skończy na przeciwmgielnych na dole i dwóch dalekosiężnych na górze zderzaka, jak u ciebie. Przeciwmgielne fajnie doświetlają pobocza

Link to comment
Share on other sites

Przeciwmgielne fajnie doświetlają boki drogi...

To na pewno. Ja też rozważałem taka opcję. Jednak stwierdziłem, że skoro częstotliwość używania przeciwmgielnych do 'długich' w moim przypadku jest jak 1:10, to postawiłem na "mocne uderzenie". Opłacało się :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Nie wyobrażam sobie jazdy poza miastem na krótkich

 

pewnie zależy, gdzie się podrózuje... ja jezdze po mocno uczęszczanych drogach, nie ma okazji włączyc długie, a jak juz jade gdzies przez wsie do domu, to zwykłe żarówki do długich spokojnie starczają (zwłaszcza w połączeniu z ksenonem do mijania). dlatego dla siebie nie widze sensu inwestowania w bixenona

Link to comment
Share on other sites

Mam jednak pytanie: czy ktoś już przerabiał ten temat
Tak. Mój kuzyn przerabiał w Tigrze i stracił dowód dzień po świętach :mrgreen:

 

No właśnie, chciałabym ale się boję ... :mrgreen:

 

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 3:18 pm ]

Nie wyobrażam sobie jazdy poza miastem na krótkich

pewnie zależy, gdzie się podrózuje... ja jezdze po mocno uczęszczanych drogach, nie ma okazji włączyc długie, a jak juz jade gdzies przez wsie do domu, to zwykłe żarówki do długich spokojnie starczają (zwłaszcza w połączeniu z ksenonem do mijania). dlatego dla siebie nie widze sensu inwestowania w bixenona

 

Czegoś tu jeszcze nie rozumiem - w moim OBK są H4, żeby założyć zenony trzeba rzecz jasna wyjąć H4 i wsadzić wich miejsce nowe, ale to oznacza, że tzw. długie szlag trafi, czy tak? :razz: to właśnie mają realizować biksenony, tak?

Link to comment
Share on other sites

Czegoś tu jeszcze nie rozumiem - w moim OBK są H4, żeby założyć zenony trzeba rzecz jasna wyjąć H4 i wsadzić wich miejsce nowe, ale to oznacza, że tzw. długie szlag trafi, czy tak? to właśnie mają realizować biksenony, tak?

 

chyba przy "chałupniczych" ksenonach zamieniasz tylko mijania a dlugie zostaja? bo zeby zrobic bixenona musialbys miec nie tylko zarowki podmienione, ale takze zainstalowany mechanizm przesłony światła

Link to comment
Share on other sites

chyba przy "chałupniczych" ksenonach zamieniasz tylko mijania a dlugie zostaja?

Jak mają zostać, skoro wyjmujesz żarówkę? :razz:

bo zeby zrobic bixenona musialbys miec nie tylko zarowki podmienione, ale takze zainstalowany mechanizm przesłony światła

biksenony mają właśnie przesłony

Link to comment
Share on other sites

godlik pewnie masz racje, ja raczej zgadywałem... pytanie zatem, czy trzeba robic od razu bixenona czy jest opcja na ksenona i zwykłe długie?

Moim zdaniem nie ma. Ksenony wkładasz w miejsce H4

Link to comment
Share on other sites

chyba przy "chałupniczych" ksenonach zamieniasz tylko mijania a dlugie zostaja? bo zeby zrobic bixenona musialbys miec nie tylko zarowki podmienione, ale takze zainstalowany mechanizm przesłony światła

Niby są już zestawy HID z bixenonem przystosowane do H4 ( http://www.aliveboard.com.pl/xenony/pytania.htm ), ale nie mam pojęcia, czy to dobrze działa.

Jeżeli chcesz mieć zwykłe drogowe, a mijania na xenonie, to tylko w systemach odseparowanych, czyli np. H7.

Link to comment
Share on other sites

chyba przy "chałupniczych" ksenonach zamieniasz tylko mijania a dlugie zostaja? bo zeby zrobic bixenona musialbys miec nie tylko zarowki podmienione, ale takze zainstalowany mechanizm przesłony światła

Niby są już zestawy HID z bixenonem przystosowane do H4 ( http://www.aliveboard.com.pl/xenony/pytania.htm ), ale nie mam pojęcia, czy to dobrze działa.

Jeżeli chcesz mieć zwykłe drogowe, a mijania na xenonie, to tylko w systemach odseparowanych, czyli np. H7.

 

No właśnie o to mi chodziło :razz: Czyli wstawiając zenony H4 ("mono") pozbawiam się tzw. długich, ale jest szansa, że (o ile gliniarze mnie nie skasują :mrgreen: ) będzie to świeciło dobrze :grin:

THX gentlemen

Link to comment
Share on other sites

pewnie zależy, gdzie się podrózuje... ja jezdze po mocno uczęszczanych drogach, nie ma okazji włączyc długie, a jak juz jade gdzies przez wsie do domu, to zwykłe żarówki do długich spokojnie starczają (zwłaszcza w połączeniu z ksenonem do mijania). dlatego dla siebie nie widze sensu inwestowania w bixenona

 

Zasadniczo to i dobrze prawisz, ale że człowiek się szybko do dobrego przyzwyczaja, to ja już samochodu bez bixenonów bym nie chciał. Jest bardzo duża różnica zwłaszcza w oświetlaniu poboczy

Link to comment
Share on other sites

Zasadniczo to i dobrze prawisz, ale że człowiek się szybko do dobrego przyzwyczaja, to ja już samochodu bez bixenonów bym nie chciał. Jest bardzo duża różnica zwłaszcza w oświetlaniu poboczy

 

to masz w OBK bixenony? nie wiedzialem ze juz montują (do tej pory były tylko zwykłe)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...