Jump to content

Wspomaganie - chyba sie konczy...


JED
 Share

Recommended Posts

Dzisiaj stala sie rzecz nastepujaca:

- wolne obroty: kierownica kreci sie jak by nie bylo wspomagania

- obroty od ok. 1800 w gore: wszystko normalnie, ale przy kreceniu kierownica, wyje pompa wspomagania

Poziom plynu OK, paski ponaciagane (IMHO). Uwazam, ze to sie konczy pompa.

No, ale, ze ja sie nie znam, to prosze Was o porade:

1. domyslam sie, ze nie ma innego sposobu na sprawdzenie, czy pompa jest juz do...wymiany, niz jej wymiana, prawda?

2. czy w/w objawy wskazuja na pompe?

3. jaka jest cena nowej - jesli ktos wie?

4. co pada w takiej pompie?

5. czy warto/nalezy zrobic cos przy okazji wymiany pompy?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Typowe objawy pompy, szukaj innej, warto wypłukać cały układ wspomagania

Link to comment
Share on other sites

Typowe objawy pompy, szukaj innej, warto wypłukać cały układ wspomagania

Znasz odpowiedz na pyt. 3?

 

Podaj mi vin i w poniedziałkek Ci powiem

Link to comment
Share on other sites

okolice 2k netto

No to "okazyjnie".

poszukać Ci dobrej używki
Na ebayu z reguly jest sporo uzywek. A jak sie boimy z ebaya

Mowia, zeby nie brac uzywki, bo za duza loteria...

Link to comment
Share on other sites

Jed - jest loteria - ale w kosztach nowej masz kilka szans ;)

Powazniej - gdy moja padla wzialem ze scoobyclinic ufajac, ze jako spece wiedza co rozbieraja.

Jak do tej pory jest ok.

Jedyny blad, ktory popelnilem to nie przeplukalem ukladu po starej, zniszczonej pompie i troche syfu sie potem niestety nawalilo do nowego plynu.

 

Ale oczywiscie, jesli cena 2000zl Cie nie przeraza, to nowa jest najlepszym rozwiazaniem zapewne :)

Link to comment
Share on other sites

Wiem, ze new age ma inna. Do klasyka bralem przeciez Kuba ;)

 

Tak swoja droga - czy jest w ogole mozliwy transplant new-age do klasyka z relokacja zbiornika na plyn? Czy roznice w wydajnosci pompy, czy jakimis tam innymi parametrami sa zbyt duze?

 

EDIT: taa, wlasnie zajarzylem, ze Jed ma bugeye'a - aczkolwiek sadze, ze tez jest szansa, ze beda mieli - przy tej ilosci Subarakow, jakie oni tam dlubia pewnie :)

Zapytac nie zaszkodzi.

Link to comment
Share on other sites

Jed - jest loteria - ale w kosztach nowej masz kilka szans ;)

A na koniec - zakup nowej ;).

Ale oczywiscie, jesli cena 2000zl Cie nie przeraza

Przeraza - wolalbym inaczej to wydac.

Najgorsze jest to, ze obawiam sie, ze pompa w koncu przestanie dzialac...

 

AMI :arrow: PW.

 

[ Dodano: Nie Sty 04, 2009 2:36 pm ]

Może i loteria, ja sprzedałem pompę za 400pln z bitego auta o przebiegu 20k mil, czyli troche ponad 30tys km, z gwarancją rozruchową, to chyba jest jakaś różnica do 2500pln brutto?

No, jest roznica.

emotorsport :arrow: PW.

Link to comment
Share on other sites

Podłączę się pod pytanie: u mnie słychać pompę, jak startuję rano samochodem na mrozie. Wystarczy, że wóz się trochę nagrzeje, efekt znika. Płyn/paski oczywiście w normie.
Nie przejmowałbym się. W każdym jednym Legacy lub OBK jakim jeździłem coś wydaje przeraźliwy odgłos jak dokręci się na maxa koła. Efekt znika po rozgrzaniu silnika :wink:
Link to comment
Share on other sites

To ja też się podłącznie pod pytanie: u mnie jest od paru dni tak, że jak stoję na śniegu

i kręcę kierownicą od jednego oporu do drugiego, to w tym zakresie występują może z dwa

razy takie drgania kierownicy, połączone z charakterystycznym hasłasem. Czy to symptom

usterki, czy TTTM?

Link to comment
Share on other sites

TomekN, też to mam.

 

Dodam, że wczoraj zaparkowałem na ogrzewanym podziemnym parkingu pod siłownią - po dwóch godzinach wyszedłem, żaden z objawów tj. skacząca kierownica, czy głośna pompa od wspomagania, się nie pojawił, tak że na spokojnie, pełnym ogniem pojechałem do domku.

 

Czyli - luz 8).

 

Poproszę pomuka! Jak nie, to se go sobie sam przyznam :mrgreen:.

Link to comment
Share on other sites

To ja też się podłącznie pod pytanie: u mnie jest od paru dni tak, że jak stoję na śniegu

i kręcę kierownicą od jednego oporu do drugiego, to w tym zakresie występują może z dwa

razy takie drgania kierownicy, połączone z charakterystycznym hasłasem. Czy to symptom

usterki, czy TTTM?

 

Zima, -15 stopni i guma, z której wyprodukowali pasek straciła swoje właściwości... :cool:

 

U mnie w lato pomogło naciągnięcie paska. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...