YRK Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 Jestem załamany... wreszcie spadło trochę śniegu i postanowiłem sprawdzić jak forek sobie radzi na śliskim. Najpierw próba z włączonym VDC - jak można się było domyślić, system nie dopuszcza nawet do mielenia kołami, nie mówiąc o 'bokach'. Lampka miga jak szalona. Druga próba - wyłączyłem VDC, można już zamielić kołami, więc próbujemy pojechać poślizgiem. I tutaj szok - lampka zaczyna mrugać, VDC dławi samochód i ustawia go z powrotem na tor jazdy :???: Kilka razy sprawdziłem, czy na pewno wyłączyłem VDC - wyłączyłem, lampka ostrzegawcza była zapalona na stałe, a mimo do VDC jest aktywne Czy ktoś wie jak to wyłączyć? Bo przy zakupie kilka razy słyszałem, że na pewno da się wyłączyć w 100%... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 YRK, może jest tak jak w Audi, że naciśnięscie wyłącza tylko kontrole trakcji, a przytrzymanie przycisku system stabilizacji toru jazdy.... spróbuj. Pozatym, sam się kilka razy przekonałem, Instrukcja naprawdę zawiera przydatne informacje :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 "krótko klik żółta kontrolka i ograniczone działanie syatemu długo klik zielona kontrolka i teoretycznie wyłączony na max" cytat by herrkam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Kiedys drazylem temat i Dyrekcja sie upiera, ze calkowicie sie da to w nowym forku wylaczyc: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p=593516#593516 VDC jest naturalnie wyłączalne, więc zabawie nie przeszkadza. Na bardzo śliskich nawierzchniach VDC pomaga (lód, śnieg na utwardzonym podłożu, przyczepność tylko z jednej strony pojazdu itp). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 YRK, może jest tak jak w Audi, że naciśnięscie wyłącza tylko kontrole trakcji, a przytrzymanie przycisku system stabilizacji toru jazdy.... spróbuj. "krótko klik żółta kontrolka i ograniczone działanie syatemudługo klik zielona kontrolka i teoretycznie wyłączony na max" cytat by herrkam Niestety, dłuższe przytrzymania guzika DSC OFF powoduje zablokowanie możliwości wyłączania DSC, jest to nawet opisane w instrukcji. Nie wiem po co to w ogóle jest, chyba żeby kolanem niechcący nie wyłączyć :neutral: Jest też fragment, który mnie niepokoi "Po dezaktywacji DSC (przy użyciu przycisku OFF) pojazd funkcjonuje porównywalnie do pojazdu, który w ogóle nie posiada DSC". Mam nadzieję, że jednak da się to całkiem wyłączyć... bo na razie wygląda na to, że można wyłączyć tylko tak zwany ASR... :???: [ Dodano: Sob Sty 03, 2009 4:46 pm ] Kiedys drazylem temat i Dyrekcja sie upiera, ze calkowicie sie da to w nowym forku wylaczyc czytałem to, mam nadzieję, że to prawda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 a może bezpiecznik trzeba :?: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.goller Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Dzwonilem w tej sprawie do ASO i dostalem odpowiedz ze nie da sie wylaczyc VDC. Guzikiem mozna tylko wylaczyc kontorole trakcji, wszystko jest fakjnie dopuki samochod nie zaczyna isc bokiem, wtedy od razy VDC zadziala i koniec zabawy. Straszny dramat, tymbradziej ze w Wawie dzisiaj bialo i nareszcie mozna sobie pojezdzic. Chyba Subaru przestaje ufac jego kierowca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 kuba.goller, Proponuję nie próbować się ślizgać przy wyłączonej kontroli trakcji. Zagotujesz hamulce.... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.goller Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Wlasnie odkrylem cos innego, - przy wylaczonej kontroli trakcji - dopuki trzymasz wcisniety gaz i idziesz poslizgiem to VDC nie nastawia auta, ale jak tylko lekko odpuscisz albo dacsz po hamulcach od razu zadziala - moze to bujda, ale na duzym, szerokim placu potwierdzilem to pare razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 5 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Dzwonilem w tej sprawie do ASO i dostalem odpowiedz ze nie da sie wylaczyc VDC. Guzikiem mozna tylko wylaczyc kontorole trakcji Ja też dostałem dziś taką odpowiedź w ASO i jestem załamany... Możliwość zupełnego wyłączenia tej cholernej elektroniki była jednym z podstawowych kryteriów wyboru forestera... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Wlasnie odkrylem cos innego, - przy wylaczonej kontroli trakcji - dopuki trzymasz wcisniety gaz i idziesz poslizgiem to VDC nie nastawia auta, ale jak tylko lekko odpuscisz albo dacsz po hamulcach od razu zadziala - moze to bujda, ale na duzym, szerokim placu potwierdzilem to pare razyJesteś pewien, że zupełnie nie działa :?: Mój tato w Audi tak myślał dopóki mu dym z hamulców nie zaczął iść :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomRom Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Jako nowy na forum witam serdecznie i łącze się w szczerym bólu z kolegą. Zapłaciłem nawet całe 35 złotych żeby bezpiecznie pokręcić sie po torze i ... było baaardzo bezpieczne. Długie trzymanie OFF nie działa za to po kilku głębszych ( zakrętach ) pojawiło się migotanie kontrolki ... "cruise" może autko uznało że sobie nie radzę i zaproponowało pełny cruise control aż do domu . Dla pogorszenia Twojego nastroju dodam, że prawdopodobnie mamy w nowych forestrkach założony "kaganiec" i auto nie pojedzie szybciej niż ok 215km/h. Próbowałem na autostradzie ( oczywiście u sąsiada ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.goller Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Kaganiec ma, sprawdzilem na autostradzie, u mnie skonczyla sie jazda na ok 220km/h - gdzie te subaru z poprzednich lat?? :sad: [ Dodano: Pon Sty 05, 2009 4:09 pm ] Harvester: mysle ze hamulce dzialaja wtedy kiedy zapala sie kontrolka od stabilizacji jazdy. Rasumujac i tak sie nie da jezdzic poslizgami wiec...Chyba ze ktos znajdzie sposob - pewnie wyjecia bezpiecznika pomoze ale wtedy czeka nas zapewne Check Engine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomRom Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 a powiedz mi, też masz problem z nawiewem ? Dając dmuchwę na OFF dalej wieje ( oczywiście mówimy o jeżdzie z większą prędkością ), jedyna opcja jaką wymyśliłem no to zamknąć obieg powietrza. Serwis oczywiście bezradny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Dzwonilem w tej sprawie do ASO i dostalem odpowiedz ze nie da sie wylaczyc VDC. Guzikiem mozna tylko wylaczyc kontorole trakcji Ja też dostałem dziś taką odpowiedź w ASO i jestem załamany... Możliwość zupełnego wyłączenia tej cholernej elektroniki była jednym z podstawowych kryteriów wyboru forestera... No to mozesz teraz miec pretensje do Dyrekcji. Link do zrodla podalem powyzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nietoperz77 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 a powiedz mi, też masz problem z nawiewem ? Dając dmuchwę na OFF dalej wieje ( oczywiście mówimy o jeżdzie z większą prędkością ), jedyna opcja jaką wymyśliłem no to zamknąć obieg powietrza. Serwis oczywiście bezradny. ja też nie mogę opanować tego nawiewu. Nie mogę tak ustawić żeby lekko chłodnym powietrzem grzał (18-20 stopni) na 17 wali jak z piekarnika a na minimum od razu daje -10 z zewnątrz. spróbuj poustawiać tryby na auto jak na razie to mi najbardziej pasuje aczkolwiek rewelacji nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.goller Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Wysyalem pytanie do Dyrekcji czy nadal twierdza ze da sie wylaczyc VDC, co za ludzie...zeby oni takich rzeczy nie wiedzieli. Ja problemow z nawiewem nie mam, jak ustawie na 1 stopien to prawie jakby nic nie wialo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sal Opublikowano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2009 Wysyalem pytanie do Dyrekcji czy nadal twierdza ze da sie wylaczyc VDC, co za ludzie...zeby oni takich rzeczy nie wiedzieli. Dyrekcja już odpowiedziała (?) na moje pytanie zadane na odpowiednim podforum ("Pytania do Dyrekcji"). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makot Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Może trzeba wyjąć bezpiecznik 33 w puszce pod deską rozdzielczą (w instrukcji opisany "Moduł sterujący ABS/system stabilizacji pojazdu"). Wtedy chyba powinny zostać normalne hamulce bez elektroniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba.goller Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 Czy ktos juz to sprawdzil?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YRK Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Czy ktos juz to sprawdzil?? Ja bezpiecznika na razie nie zamierzam ruszać :roll: Nie tak wyobrażam sobie wyłączanie VDC A na moje pytanie TU nikt nie raczył odpisać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
makot Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Ja też na razie bezpiecznika nie ruszałem... Bezpieczniki są pod deską rozdzielczą, jak by ktoś chciał to łatwo sobie zrobić pstryczek. Nie wiem tylko czy takie wyjęcie bezpiecznika nic nie popsuje... Chyba nie powinno. Może ktoś bardziej doświadczony się wypowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 11 Stycznia 2009 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Odpowiedź "ostateczna" na temat działania VDC: [OFF Mode] This model turns the engine torque down control off (the antilock, brake LSD and lateral traction loss brake control are still controlled). This mode is useful for driving out of slushy roads (snow, gravel). Inymi słowy system w pozycji wyłączonej nie ogranicza tylko momentu obrotowego. Korzystne przy jeździe w terenie po piasku, śniegu etc. Próbom ślizgania się po lodzie istotnie nie pomaga. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 No coz. 95% ludzkosci tez Windows wystarczy :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nietoperz77 Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Odpowiedź "ostateczna" na temat działania VDC:[OFF Mode] This model turns the engine torque down control off (the antilock, brake LSD and lateral traction loss brake control are still controlled). This mode is useful for driving out of slushy roads (snow, gravel). Inymi słowy system w pozycji wyłączonej nie ogranicza tylko momentu obrotowego. Korzystne przy jeździe w terenie po piasku, śniegu etc. Próbom ślizgania się po lodzie istotnie nie pomaga. Innymi słowy, wyłączyć się nie da. Co najwyżej ograniczyć zakres wspomagania, to i tak lepiej niż chyba w rav4 gdzie nic nie można z tym zrobić. Subaru wycofało się z rajdów więc samochody też są bardziej "wycofane" To moje pierwsze subaru i czytając forum, wszystkie ochy i achy, liczyłem na nieco bardziej sportowy charakter tej marki. tymczasem nowy forester ani w terenie nie pojedzie bo sprzęgło się pali i zawieszenie tłucze niemiłosiernie ani na krętych drogach lub nie równościach bo czuć że wspomaganie jest nie precyzyjne i nie daje wyczuć nawierzchni ani samochodu do tego ciężko zapanować nad samochodem jak na asfalcie pojawiają się nie równości. Ogólnie auto najlepiej jedzie do 120km/h (wtedy jest jeszcze przeciętnie cicho w porównaniu do konkurencji) po prostej gładkiej drodze (czyli nie u nas) wtedy jest super komfortowe i daje przyjemność z jazdy. Super auto dla emeryta. Seks jest jak BMW: przyjemność z jazdy kupując nowego forestera w dieslu nie liczył bym na to choć auto jest fajne i przyjemne to brakuje tego czegoś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się