Jump to content
Sign in to follow this  
pumex1

Najstarszy z forumowych

Recommended Posts

tak przy okazji to moze by sprawdzic jaki jest najstarszy antyk na forum?

15 latki mamy - to teraz szukamy moze czegos na chodzie >20 lat

Share this post


Link to post
Share on other sites
tak przy okazji to moze by sprawdzic jaki jest najstarszy antyk na forum?

 

Kojin ma Justy MY'89 - jak najbardziej na chodzie :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć!

 

Tak się składa, że jestem szczęśliwym posiadaczem SUBARU LEONE 1800 SUPER STATION 4WD III generacji, ale z pierwszego rocznika tej serii (koniec roku 1984). Jestem w trakcie przygotowania dokumentacji na pojazd zabytkowy (w 2009 będzie już miał 25 lat). Być może będzie to pierwszy LEONE w Polsce na żółtych blachach:-). A w ogóle to mało kto chyba wie, ale LEONE wpisał się w historię światowej motoryzacji jako pierwszy samochód osobowy seryjnie produkowany z napędem 4WD (oj, kiedy to było – dokładnie w roku 1972 r.). Kwintesencja SUBARU – bokser, napęd 4WD załączany ręcznie, reduktor, szyby boczne bez ramek, koło zapasowe pod przednią maską, gaźnik dwugardzielowy, no i oczywiście ciekawa stylistyka Super Station (podwyższana tylna część samochodu). To se nam ne wrati...

 

Z chęcią nawiąże kontakt z posiadaczami starszych SUBARU. Szukam np. ostatnio tulei wahaczy tylnych (silentblocki) i nie mogę ich nigdzie namierzyć. Nawet autoryzowany serwis nie pomógł... Może ktoś ma namiary na jakiś sklep z takimi "wynalazkami" do naszych pupili :-)... Jeśli ma być bez reklamy to proszę na priva – agrzeg@wioslo.pl

 

Załączam kilka zdjęć mojego Leonka – chyba troszeczkę oldskulowego klimatu jeszcze nikomu nie zaszkodziło :-).

 

Pozdrawiam - Adam z Kielc

 

800x600_DSC04100.jpg[/url]

800x600_DSC04113.jpg[/url]

800x600_DSC04123.jpg[/url]

800x600_DSC04128.jpg[/url]

800x600_DSC04145.jpg[/url]

800x600_DSC04153.jpg[/url]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cześć!

 

Tak się składa, że jestem szczęśliwym posiadaczem SUBARU LEONE 1800 SUPER STATION 4WD III generacji, ale z pierwszego rocznika tej serii (koniec roku 1984). Jestem w trakcie przygotowania dokumentacji na pojazd zabytkowy (w 2009 będzie już miał 25 lat). Być może będzie to pierwszy LEONE w Polsce na żółtych blachach:-). A w ogóle to mało kto chyba wie, ale LEONE wpisał się w historię światowej motoryzacji jako pierwszy samochód osobowy seryjnie produkowany z napędem 4WD (oj, kiedy to było – dokładnie w roku 1972 r.). Kwintesencja SUBARU – bokser, napęd 4WD załączany ręcznie, reduktor, szyby boczne bez ramek, koło zapasowe pod przednią maską, gaźnik dwugardzielowy, no i oczywiście ciekawa stylistyka Super Station (podwyższana tylna część samochodu). To se nam ne wrati...

 

Z chęcią nawiąże kontakt z posiadaczami starszych SUBARU. Szukam np. ostatnio tulei wahaczy tylnych (silentblocki) i nie mogę ich nigdzie namierzyć. Nawet autoryzowany serwis nie pomógł... Może ktoś ma namiary na jakiś sklep z takimi "wynalazkami" do naszych pupili :-)... Jeśli ma być bez reklamy to proszę na priva – agrzeg@wioslo.pl

 

Załączam kilka zdjęć mojego Leonka – chyba troszeczkę oldskulowego klimatu jeszcze nikomu nie zaszkodziło :-).

 

Pozdrawiam - Adam z Kielc

 

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

lemmenjoki, piekny :!: :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lemmenjoki, rewelka fura. :cool: wygląda niesamowice jak na swoje lata, pięknie utrzymany

Share this post


Link to post
Share on other sites
A w ogóle to mało kto chyba wie, ale LEONE wpisał się w historię światowej motoryzacji jako pierwszy samochód osobowy seryjnie produkowany z napędem 4WD

 

Pierwszy był Jensen FF. Seria nie za duża, ale jednak.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jensen_FF

 

 

Ale Leone ładne :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm, tak troche OT...

 

ale jakos myslalem, ze w tym watku (analogicznie do sami wiecie jakiego watku :mrgreen: ) bedzie mowa o najstarszych Z NAJLEPSZYCH, tj. o najstraszych Imprezach Turbo, a nie o innych wynalazkach by Subaru... :roll:

Share this post


Link to post
Share on other sites

eddie_gt4, wydzielilem do osobnego topiku i teraz juz jest OK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmm aż przyjemnie popatrzeć

:cool: :cool: :cool:

a co do pierwszych osobówek 4x4 to raczej lata 30te rols - royce i mercedes

Share this post


Link to post
Share on other sites
a co do pierwszych osobówek 4x4 to raczej lata 30te rols - royce i mercedes

 

Owszem, ale to były prototypy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lemmenjoki, Podziwiam Cię, naprawdę zazdroszczę Ci pasji. Tak leciwy samochód w takim stanie to naprawdę wielka miłość musi być :wink:

 

Szukam np. ostatnio tulei wahaczy tylnych (silentblocki) i nie mogę ich nigdzie namierzyć.

Może nasz kochany Dział techniczny, Dyrekcja, pomogli by w poszukiwaniu części do takiej perełki :!:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrze, że moderatorzy wydzielili osobny wątek.

Pierwszy był Jensen FF. Seria nie za duża, ale jednak.

http://en.wikipedia.org/wiki/Jensen_FF

a co do pierwszych osobówek 4x4 to raczej lata 30te rols - royce i mercedes

 

Mnie chodziło o wieloseryjną produkcję, a nie 320 samochodów produkowanych przez 5 lat, jak w przypadku Jensena. Ale rzeczywiście - powinienem raczej użyć słowa "masowa produkcja" zamiast "seryjna produkcja". Myślę, że teraz już się ze mną zgodzicie :-)

 

"LEONE wpisał się w historię światowej motoryzacji jako pierwszy samochód osobowy produkowany masowo z napędem 4WD (oj, kiedy to było – dokładnie w roku 1972 r.)."

 

Ale skoro mamy już osobny temat z SUBARU >20 lat – piszcie co tam macie w stodołach lub w garażach :-). A może ktoś miał do czynienia z coupe z początku lat 70., takim jak np. taki „artefakcik”:

 

SUBARU_coupe_1973.jpg[/url]

 

Cieszę się, że oldskulowa szkoła Subaru jeszcze nie umarła :-).

 

Adam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Myślę, że teraz już się ze mną zgodzicie :-)

Teraz tak :mrgreen:

320 egzemplarzy to jednak seria ( to tak jakbyś powiedział, że Veyron nie jest seryjnie produkowany ;-) ).

 

piszcie co tam macie w stodołach lub w garażach

 

Co prawda nie moje, bo Kojina ale on tu rzadko zagląda ale i tak wrzucę - Justy MY89 :

 

2501bvq.jpg

 

2mg4aqw.jpg

 

14wsxoo.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
ale i tak wrzucę - Justy MY89

 

Fajne, bo 3-drzwiowe :-).

Najwyraźniej komuś spodobało się 6 gwiazdek SUBARU na tylnej klapie i pozostało puste miejsce... A później wystawiają te emblematy na Allegro (bo chyba nie wieszają na ścianie). Pieski świat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lemmenjoki , gratulacje! piękna fura i super stan, po prostu...SUBARU!

Share this post


Link to post
Share on other sites
[emotorsport] lemmenjoki , gratulacje! piękna fura i super stan, po prostu...SUBARU!

 

Dzięki, dzięki, ale do ideału to brakuje :-). Dużo rzeczy można mówić w samych superlatywach o starszych Subaru, ale zabezpieczenia antykorozyjne w tamtych modelach nie były niestety najlepsze :-(. Na pewno dużo zależało od tego jak intensywnie auto było eksploatowane (szczególnie zimą), czy właściciel na bieżąco robił ewentualne naprawy blacharskie, czy było garażowane itp. Całe szczęście mój egzemplarz był garażowany od roku 1992 (wcześniej to nie wiem) i raczej traktowany jako drugie auto, a nie jako podstawowy samochód. Ale podłużnicami i tak muszę się zająć (zlikwidować korozję), choć daleko jeszcze im do tego, żeby skrzynia wypadła na drogę :-). I tutaj duży plus dla inżynierów SUBARU przełomu lat 70. i 80. - nie oszczędzali na elementach trzymających cały układ jezdny. Szczególnie tylne zawieszenie jest pancerne i nie trzeba być wielkim znawcą, aby gołym okiem zobaczyć tę nadwyżkę materiałową w fazie projektowej podwozia.

 

I jeszcze mały komentarz odnośnie zdjęcia ze strony, które podesłał pumex1:

SUBARU_1982_100_1787_crop.jpg

 

Autko rewelacyjne, tylko mam trochę mieszane uczucia co do instalowania koła zapasowego z tyłu... Nie za bardzo rozumiem przesłanek autora tego pomysłu - przecież umieszczenie koła zapasowego pod przednią maską to rewelacja! To jeden z tych dużych plusów starszych Subaru, więc po co to zmieniać... Tylko dla bardziej rasowego wyglądu odzwierciedlającego charakter 4WD?

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jeden z tych dużych plusów starszych Subaru
Akurat nie nazwałbym tego dużym plusem, zwłaszcza jak auto jeździ przy dużych różnicach temperatur ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

huzar105 napisał/a:

Akurat nie nazwałbym tego dużym plusem, zwłaszcza jak auto jeździ przy dużych różnicach temperatur

 

Mnie chodziło o to, że jak złapię się "gumę" w podróży to dostęp do koła zapasowego jest dziecinnie prosty i nie potrzeba wyładowywać całego bagażu z tylnego kufra, aby dostać się do zapasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak przy okazji to moze by sprawdzic jaki jest najstarszy antyk na forum?

15 latki mamy - to teraz szukamy moze czegos na chodzie >20 lat

 Ciekawe jak dziś wygląda sytuacja na the forum z najstarszymi = najlepszymi subarakami :)

 

Kto ma/zna zapraszam do zamieszczania zdjęć i opisywania seniorów ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie nie najstarsze, ale na pewno "jedne z" - najstarszy 22 lata ('92 - czerwony), najmłodszy 18,5 (12.95 - zielony). Wszystkie na chodzie, w stanie coraz lepszym, zielonemu najbliżej do stanu bardzo dobrego.

 

4116bbfffae2.jpg

 

Jest jeszcze jeden, 20 lat i 1 miesiąc, opisywany w wątku http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/67686-svx-mt-turbo/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękna kolekcja. :)

Niestety miłośc do SVX jest bardzo trudna i wymagająca. Być może jeden z tych na focie (pierwszy z lewej) zostanie rozebrany na części dla pozostałej czwórki. Zdobyć jakiekolwiek części (poza filtrami i klockami) jest bardzo trudno, a na oryginalne będę mógł sobie pozwolić dopiero jak wygram szóstkę w totka (ceny typu: przednia szyba 10.000 zł, popychacz (a są 24) 350 zł, jedna z 4 uszczelek w drzwiach 2.000 zł, amortyzator 1.500 zł). Pewnie gdyby złożyć SVX z oryginalnych nowych cześci byłby sporo droższy od nowego Ferrari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Piękna kolekcja. :)

Niestety miłośc do SVX jest bardzo trudna i wymagająca. Być może jeden z tych na focie (pierwszy z lewej) zostanie rozebrany na części dla pozostałej czwórki. Zdobyć jakiekolwiek części (poza filtrami i klockami) jest bardzo trudno, a na oryginalne będę mógł sobie pozwolić dopiero jak wygram szóstkę w totka (ceny typu: przednia szyba 10.000 zł, popychacz (a są 24) 350 zł, jedna z 4 uszczelek w drzwiach 2.000 zł, amortyzator 1.500 zł). Pewnie gdyby złożyć SVX z oryginalnych nowych cześci byłby sporo droższy od nowego Ferrari...

Szkoda bo ten właśnie kolor jest IMHO najbardziej odpowiedni dla SVX-a  :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...