Jump to content

Wymiana sztywnych przewodów hamulcowych z tyłu Impreza GC8


Recommended Posts

Przy wymianie przewodów elastycznych z tyłu zapiekł się gwint i obrobiła się śruba od końcówki przewodu stalowego - normalna i częsta sprawa. Niestety teraz muszę wymienić cały przewód i stąd pytanie: czy tylne przewody biegną nieprzerwanie od zacisków do pompy czy może jest po drodze jakiś rozgałęźnik? Jeśli jest to gdzie i jak się tam najlepiej dostać żeby odkręcić i wymienić ten przewód?

Link to post
Share on other sites

Analiza trwa :wink:

 

[ Dodano: Czw Gru 25, 2008 4:26 pm ]

Po analizie schematów wygląda na to że przewód stalowy od tylnego prawego zacisku idzie sobie wzłuż podłużnicy nieco do przodu i wchodzi przy zbiorniku paliwa przez podłogę do wnętrza auta, następnie biegnie przy prawym progu do przodu, przechodzi przez ścianę grodziową i kończy się w rozdzielaczu na prawym dzwonie, zgadza się? Czy może ktoś wie że jest inaczej? Czy ktoś już go wymieniał i wie jakiej długości przewód trzeba kupić?

Link to post
Share on other sites

tak jest jak piszesz, ja wymieniałem wszystkie przewody ale długości Ci nie podam dodam tylko, że przy wejściu do "środka" samochodu przy wahaczu od spodu jest złącze więc wymieniasz tylko ten kawałek cały środek zostaje osobno.

Link to post
Share on other sites
dodam tylko, że przy wejściu do "środka" samochodu przy wahaczu od spodu jest złącze więc wymieniasz tylko ten kawałek cały środek zostaje osobno
I o to mi chodziło :mrgreen: Pomuk dla Ciebie :wink:
Link to post
Share on other sites

Powiedzcie jeszcze czy jest jakieś dojście do tego złącza bez rozbierania połowy samochodu?

Link to post
Share on other sites
  • 10 years later...

Odgrzeje kotleta... 

 

Jakiej średnicy potrzebuje przewód miedziany, oraz jakie nyple aby odnowić sobie instalację hamulcową (u mnie niestety należy wymienić calosc) I czy muszę ściągać całą deske rozdzielczą do tego zabiegu. Pacjent impreza Ra 2000 

Link to post
Share on other sites

Ja wymieniałem w GG, tam też idą pod spodem, a później wchodzą pod tylną kanapą do środka i tam odciąłem,  dokupiłem złączki (męska i żeńska) zrobiłem "łepki " za pomocą maszynki do zarabiania przewodów (zdecydowanie polecam Jonnesway'a), tanie maszynki nie zawsze sobie radzą z taką robotą)  i podłączyłem ten oryginalny, zdrowy w kabinie z miedzianym,  którym zastapiłem skorodowany pod podłogą. 

Ps. Jeżeli zdecydujesz się na taką operację, to zwróć uwagę, że samochody japońskie mają inny "łapek" niż europejskie.

Link to post
Share on other sites

O kurczę, to teraz rozwiązałes pare moich problemów, a powiedz mi pod jaką dokladnie nazwą szukac takich złączek,  ja muszę zarobić oryginalny przewód (stalowy) ten który jest w kabinie bo właśnie nyple zakute na nim są do wyrzucenia ponieważ sie zapiekly I dostały po dupie przy odkręcaniu. Nie wiem jak w GG Ale w gc jest złączka zaraz przy wejściu do kabiny z tylu i tam wlasnie pojawił się problem. 

Link to post
Share on other sites

Przepraszam, że tak późno odpisuję, ale to przez brak czasu. 

W japończykach idą końcówki przewodów 104, tak się je określa,  w europejskich samochodach są bodajże 105, ale one nie bardzo się do japonców nadają bo zwykle mała ilość zwojów gwintu trzyma przewód ale myślę, że do łączenia mogą być i 105. Do nich trzeba dokupić końcówki, w które te pierwsze są wkręcane. Ale po kolei - ucinasz przewód załączoną do kompletu do zarabiania przewodów maszynką ( kręcisz nią w koło przewodu i co jakiś czas dokrecasz nóż żeby przeciągnął przewód, później zakładasz dokupioną końcówkę, zakładasz szynę, zaciskasz ją, zostawiając jakieś. 3-4 mm przewodu, adapter i skrecasz maszynką ze stożkiem  żeby wyszedł grzybek,( w takiej wersji byłoby już gotowe, gdyby był to europejski samochód), do przewodów do japończyków trzeba jeszcze zdjąć adapter, i maszynką ze stożkiem powiększyć trochę dziurę w grzybku. To samo robisz na drugim przewodzie, z tym, że zakładasz końcówkę, w którą wkręcisz tą pierwszą 104 lub 105) z zarobionym już przewodem ale tu robiąc grzybek, nie rozszerzasz go stożkiem w środku,  zostawiasz tak, jak dla samochodów europejskich. Później końcówki dość mocno skręcasz ze sobą, odpowiewietrzasz hamulce i sprawdzasz na mocno wciśniętym hamulcu,  czy nie cieknie.

Opis może się wydawać dość trudny dla kogoś, kto tego nie robił ale trudno to opisać w łatwy sposób.

 

W wolnym czasie postaram się dołączyć linki z rzeczami, które potrzebujesz. 

 

 

https://allegro.pl/oferta/10m-20-koncowek-przewody-przewod-hamulcowy-rurka-7839235856?bi_s=ads&bi_m=listing%3Amobile%3Aquery&bi_c=NDU5YmZkOTMtYjM2Ni00YTY0LTljNDItZDI4ZjRlMTgxM2U0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=78d2a512-2da6-4313-9e0c-295284eb0441

 

Tu są co prawda końcówki 105 ale do łączenia mogą być 

 

https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-zarabiania-przewodow-hamulcowych-jonnesw-638676877 

 

https://allegro.pl/oferta/koncowka-zlaczka-przewodu-hamulcowego-gwint-wew-7507982983

 

https://allegro.pl/oferta/koncowka-do-przewodow-hamulc-wew-10x1-108-7487288905

(tu nie jestem pewien na 100% która to, słabo widać na zdjęciach) 

 

 

 

https://allegro.pl/oferta/lacznik-redukcja-przejsciowka-mufka-do-rurek-ham-7796581992

 

Ta powinna pasować na 100% ale przy niej pewnie trzeba zrobić na obydwu przewodach zwykle europejskie grzybki (tak mi się wydaje, nie widzę jak w środku wygląda)

 

 

 

https://allegro.pl/oferta/koncowka-do-przewodow-hamulcowych-10x1-0-1szt-7619604291

(to jest 104)

 

Przepraszam,  że tak chaotycznie piszę  ale jestem w pracy i robie to na raty 

Edited by marc120
Link to post
Share on other sites

Zapomniałem dodać, żebyś pamiętał o zabezpieczeniu nadwozia przy takiej naprawie, płyn hamulcowy przy kontakcie z lakierem, czy gołą blachą powoduje spore zniszczenia. Można takie miejsce zabezpieczyć folią albo jakąś starą szmatą ( jeżeli wyciek płynu nie będzie duży) a na koniec dobrze jest przemyć całość dobrej jakości zmywaczem do hamulców, który podobno neutralizuje płyn hamulcowy. Ja osobiście używam chemii amerykańskiej, Valvoline albo Crc, ewentualnie szwecki Holts też  jest fajny jakościowo.

Edited by marc120
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...