Skocz do zawartości

Nowa Impreza WRX 265


levy

Rekomendowane odpowiedzi

No dobrze, ja to wszystko wiem. Ale SIP sam sobie strzela w kolano, przecież taki Kowalski, któego nie stać na STI za ponad 200tyś a chciałby nowego Subaraka, choćby z wyglądu STI, tak typowo do wożenia dupy to pewnie by kupił takiego wypasionego WRXa, a tak zostaje rynek wtórny, i ściąganie gratów z USA. SIP przecież na tym traci....

Nie rozumiem troche takiej polityki.... Jak fajnie przecież GD się sprzedawały....

:roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sek w tym, ze w Europie wycofano z oferty WRX, XT (i nawet H6! :? ), aby "emisja flotowa" - czy jak to sie nazywa - Subaru nie przekroczyla okreslonego poziomu... i tylko STI jest oferowany :(

natomiast w US nie ma tego problemu, wiec tam nadal oferuja pelna game nie-ekologicznych Subarakow

emisja flotowa to bzudra a nie argument

w BMW robia duze silnik i jakoś mogą

Porsche to samo ok niby koncern VW ale sprzedaż maja spora poza tym tam Bentley i Lambo jeszcze wpada ktore eko napewno nie są

Land Rover tez nie robi małych silników...

przykładów jest wiele

a SIP (czy Subaru) robi wielke halo z emisji jak by WRX czy H6 mialy po 6-8L pod maska i truły na potęge środowisko :idea: :?:

osobiście mi to nie przeszkadza bo dla mnie prawdziwe Subaru skończyło się w 2007 roku... a jak mam kupic dupowóz na codzien to niemiecka konkurencja jest dużo lepsza od nowości z pod znaku plejad

 

ps: w USA tez sa restrykcje odnośnie emisji ale jakoś potrafia robić auta z prawdziwymi silnikami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRAF Nie jest to 'bzdurą' ta emisja bo:

1. VW sprzedaje 8.5 miliona aut, Porsche sprzedaje ~130 tys aut (dane z wiki za 2010 rok), Bentley i Lamborghini to jakieś grosze, statystyka robi swoje

2. Podstawowe stare 911 Carrera/4/S/4S/GTS mają emisję co2 od 240 do 259, największy truciciel GT3 RS 4.0 to 326g, najmocniejsze GT2 RS (630 KM) ma 286 g, nowa 911 (991) to np 194 g (Carrera z PDK), porównaj to do emisji Subaru, pkt 6

3. Marki niemieckie produkują i sprzedają masowo ale silniki w stylu 2.0d czy 2.0i, które mają małą emisje spalin (<120g co2 np najnowsze BMW)

4. Nowoczesne duże silniki BMW i innych producentów, z odłączanymi cylindrami i innymi nowinkami itd mają bardzo małą emisję, najnowsze BMW M5 (4.4 V8 biturbo, 560 KM) 232 g, nawet ważące 2.2t BMW 760Li (6.0 V12 biturbo, 544 KM) ma 303g, nie mówiąc o tym, że 95% sprzedaży takiej 7ki to wersja 730d lub 740d (odpowiednio 148 i 149 g)

5. Land Rover należy do Taty, sprawdzałem ich sprzedaż i wychodzi 100 tys aut miesięcznie +- 20 tys (link). Jaguar+Land Rover sprzedaje ~25 tys aut, z czego takie wynalazki jak XF 2.2D 149g co2/km, w Europie proporcje sprzedaży są podobne co ich światowa sprzedaż

6. W przypadku Subaru emisja dla 2.0D to ~165g, dla 2.0i i 2.5i ~190g w zależności od modelu, nie mówiąc o modelach typu 3.6R czy 2.5T (~240g), emisja WRX 265 była nawet ciut większa niż STI (247 vs 243), BRZ na szęście ma mało 159g, chociaż w wersji premium 181g.

 

Być może nowy turbodoładowany silnik Subaru FA, będzie miał lepsze parametry. Warto pamiętać, że spalanie=emisja (prawie liniowo). Te nowe auta nawet z dużymi silnikami w 'laboratoryjnych' warunkach mają małe spalanie (GT3 RS 4.0 9.9l/100km poza miastem :lol: )

Zresztą może Than_Junior by podesłał jakieś pdf ogólnie dostępne, te dane są chyba jawne, więc można zobaczyć jak to wygląda.

 

GeFo555 no właśnie SIP/ Subaru Europe nie traci, bo by musieli dopłacać za przekroczenie limitów :wink:

eddie_gt4, większość jak nie wszystkie awarie były w autach wyprodukowanych od 07.2008 do 09.2008 (końcówka VIN dla sedana od 500060 do 5043XX, hatchback od 800093 do 8051XX), a u nas te auta trafiły do sprzedaży dopiero 04.2009. Platon, z którego miesiąca masz auto (chodzi mi o produkcję nie sprzedaż)?

bzyq co w tym złego, że pojedzie 209 a nie 240-250, zwłaszcza jeśli nie wybuchnie? Po co komu closed deck w takim silniku.

ps. zgadzam się z eddie_gt4, Lanos sedan tudzież Nubira :mrgreen: wygląda całkiem przyzwoicie, wg. mnie nawet bez widebody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzyq co w tym złego, że pojedzie 209 a nie 240-250, zwłaszcza jeśli nie wybuchnie? Po co komu closed deck w takim silniku.

Przypomnę Koledze Szanownemu, że nie jesteśmy na forum niedzielnego kierowcy, działkowicza itp ;)

Closed deck choćby po to, aby auto było rozwojowe i ... mogło mieć taniej i bezpieczniej pierdyliard koniów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bzyq co w tym złego, że pojedzie 209 a nie 240-250, zwłaszcza jeśli nie wybuchnie? Po co komu closed deck w takim silniku.

Przypomnę Koledze Szanownemu, że nie jesteśmy na forum niedzielnego kierowcy, działkowicza itp ;)

Closed deck choćby po to, aby auto było rozwojowe i ... mogło mieć taniej i bezpieczniej pierdyliard koniów :)

sie zgadzam z bzyq'iem - trzeba bylo w fabryce ogranicznik postawic na 180 km/h, silnik by sie jeszcze mniej zuzywal :idea::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wyście się uczepili tego ogranicznika prędkości, ciekwe ilu z was zapindala te 210km/h po naszych "pięknych i równych" autrostradach "miękkimi i seryjnymi" Subarakami, gdzie powyżej 140km/h czuć każdą poprzeczną fale na asfalcie, a powyżej 180km/h natura zagląda do środka bo tak pęd powietrza szumi.... Ja osobiście Subarką nie pobiłem swojej prędkości max. mojego poprzedniego wozidła (leon 1.6 16V). Jechałem nim licznikowe 218km/h, więcej fabryka nie dała. Subarką raz dobiłem do 200, powyżej poprostu się boję. :oops: :roll:

PS. Potem się dziwicie, żę wam tłoki pękają :mrgreen:

 

-- 24 paź 2012, o 21:39 --

 

JJacek, tego faktu nie wziąłem pod uwagę. Ale czy oby napewno Subaru nie opłącałoby się sprzedawać tych WRXów? Opłaty są, aż tak wysokie, że dobra sprzedaż by tego nie zrekompensowała?

Czekam z niecierpliwością na nowe silniki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale wyście się uczepili tego ogranicznika prędkości, ciekwe ilu z was zapindala te 210km/h po naszych "pięknych i równych" autrostradach "miękkimi i seryjnymi" Subarakami, gdzie powyżej 140km/h czuć każdą poprzeczną fale na asfalcie, a powyżej 180km/h natura zagląda do środka bo tak pęd powietrza szumi.... J

 

Noooooo fakt praktycznie nikt :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Szczególnie po rozstaniach spotowych wszyscy ładnie pomykają 50 do domciu :mrgreen: W tunelu w Katowicach nie wieje hehe :)

Ciekawe jakby była możliwość załączenia tego z guzika to ile osób miałoby go włączonego. Rozumiem, że jest tu masa ludzi jeżdżacych nad wyraz spokojnie i przepisowo... nooo, ale bez przesadyzmu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, większość jak nie wszystkie awarie były w autach wyprodukowanych od 07.2008 do 09.2008 (końcówka VIN dla sedana od 500060 do 5043XX, hatchback od 800093 do 8051XX), a u nas te auta trafiły do sprzedaży dopiero 04.2009 (...)

JJacek, dzieki za odp., dobrze wiedziec 8) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 10 miesięcy temu...
STI porównuj z STI , WRX z WRX :) wagowo różnią się , jak ważę samochód różnica sięga 30-40kg w górę, porównuje przy pełnym baku

 

czemu taka niska Vmax , krótkie przełożenie główne skrzynia , zapewniająca bardzo dobra dynamikę i ot aby oszczędzić zwyżek temperaturowych i zużycie silnika .... ograniczono obroty silnika przy max obciążeniu

racjonalnie pomyślane

pzdr

PKocial czy znasz może przełożenia w skrzynii WRX'ów?

Ostatnio z ciekawości przeglądałem folder WRX MY09 z SIP (http://www.subaru.pl/docs/brochure09MY_Impreza_WRX265_PL_webopt.pdf) i tam są podane następujące przełożenia:

WRX MY09 EU I 3.166 II 1.882 III 1.296 IV 0.972 V 0.738 przełożenie główne 4.444
prędkości na biegach (przy 6500 obr/min, dla V biegu przy 5660 czyli maks. mocy i 6500 czy maks. obrotach)
WRX MY09 EU (225/45 - 17 cali) I 55 II 92 III 134 IV 180 V 206@5660 i 235@6500

vs US (http://www.cars101.com/subaru/impreza/wrxsti2009.html) inny profil opony i inne przełożenie główne

WRX MY09 US I 3.166 II 1.882 III 1.296 IV 0.972 V 0.738 przełożenie główne 3.900
prędkości na biegach (j.w.)
WRX MY09 US (225/40 - 17 cali) I 61 II 102 III 148 IV 198 V 227@5660 i 260@6500

O ile inne opony to nic aż tak dziwnego, to czy czasem nie wkradł się błąd jeśli chodzi o przełożenie skrzynii biegów? Dziwne, żeby te wersje różniły się skrzyniami, zwłaszcza, że na tej 'krótkiej' europejskiej przy maks. mocy (5660) mamy 206 km/h. Wychodzi, że ten europejski WRX miał nawet, krótszą skrzynię niż STI? (dane dla STI MY08- mam też z wersji US, ale one chyba też nie powinny się różnić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...