Skocz do zawartości

Forester - zalety i wady + porównanie z innymi samochodami


Flipper

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witek, z tego co pamietam z jazd z naszego spotakania to S-Turbo jakims super scigantem nie jest. Moj MY06 na reduktorze i PB98 wykreca 9,0s wiec tylko 0,7s wolniej od S-Turbo.Wiadomym jest ze bedzie slabszy ale jak piszesz nie az tak bardzo choc efekt turbo poteguje wrazenie hiper rozpedzania. Z tego co pamietam z artykuly z GW gdzie bylo porownanie MY05 i MY06 wersji wolnossacych pisali tam cos o przekonstruowaniu zawieszenia a dokladniej o zmianie miejsca mocowania amortyzatorow i wahaczy. Inna roznica jest przysot przeswitu bo MY06 jest do tej pory najwyzszym Foresterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lisek, pamiętam, dlatego napisałem, że mogłoby być ciekawie. W międzyczasie widziałem jeszcze wyczyny na trasie 06 albo i 07 z zapartym kierownikiem, więc swoją wiedzę powiększyłem.

 

Flincie tłumacz, a nie mnie.

 

 

Swoją drogą tego planowanego spota trzeba by wreszcie zrealizować. O ile na szosie można się rozczarować Foresterem, o tyle w terenie jest szok w drugą stronę.

 

 

P.S. Przypomniało mi się, że ostatnio moja matka jeździła Forkiem 2.0 MY06. Ogólnie jej się podobał. Bardzo chwaliła widoczność, niewrażliwość na dziury, podobał jej się reduktor w korkach, wszystko fajnie tylko, że nie jedzie to raz, a dwa silnik tak cicho chodzi, że go nie słychać co utrudnia pokonywanie wysokich krawężników. Suma sumarum, matka nadal delikatnie mówiąc woli swój samochód. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Witek, masz wierszyk w innym wątku :wink:

2. Forester MY07 ma 158 kucy i troszeczkę mniej niż 10s/100km/h; jak na Subaru, nie najlepiej. jak na całość rynku - nie najgorzej. jak na SUV - bodaj 3 od góry stosunek moc/masa. więc wiemy (JUŻ wiemy :grin: ), że trzeba uważać.

3. GW i jej testy... no comments.

4. fabryczne opony popiskują bez palenia. cały problem w tym, że piszczą tam, gdzie nie powinny. to na prawdę deprymuje (znaczy: taki wózek, wszystko, co pisali to prawda, a opony tracą przyczepność na...no po prostu na zakręcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geolandery to jednej z najgorszych opon jakie spotkalem.Na mokrym sa fatalne ,auto sunie bokiem i to nie koniecznie kontrolowanie.Obecny komplet zamierzam zjezdzic do konca a na przyszly rok Michelin Synchrone 4x4.A co do ich pisku to przy wysokiej temperaturze w miescie szybko pokonujac zakret dosc czesto skupialem na sobie wzrok przechodniow:)

Co do przyspieszenie Forestera to nie przesadzajcie, juz tak zle nie jedzie. Widze ze porownywanie turbo do wolnegossaka wciaz zyje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin Synchrone 4x4

No własnie... jako że się przesiadam na Forestera, pierwsza rzecz, od której chciałem zacząć to zmiana opon. W Legacu jestem zachwycony z Pirelli PZero Nero. To najlepsza guma na jakiej jeździłem. W praktyce ze względu na wożenie po koleinach, nadaje się tylko do tylnionapędowców lub 4x4, ale jeśli chodzi o przyczepność, zwłaszcza na mokrym, to nie ma sobie równych. Ponadto jej uślizgi są jakoś tak bardzo precyzyjnie kontrolowalne - można pięknie ciągnąć na granicy przyczepności.

 

A tego Synchrone nie znam, mógłbyś przybliżyć czemu akurat ta opona?

 

PS>Gdyby ktos był chętny na nowe niejeżdżone Geolandary, to służę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że pomysł Carfita coby założyć niższe i szersze opony Bridgestone bardzo mi się spodobał, zabrałem żonę na przejażdżkę w celu wykazania jaki to szmelc mamy założony na felgi. Po wystraszeniu paru moherów na przystankach (nie chciałem ich podwozić) , żona stwierdziła, że coraz bardziej boi się tego samochodu :shock: . Chyba muszę użyć innych argumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile na szosie można się rozczarować Foresterem, o tyle w terenie jest szok w drugą stronę.

a w porównaniu do OBK? Chodzi mi o właściwości terenowe, bo na asfalcie to wiem, że jest bardziej zwrotny, bardziej nerwowy i wrażliwy na wiatr-coś jeszcze??... Bo ja nadal stoję przed dylematem OBK czy Foreś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michelin Synchrone 4x4

No własnie... jako że się przesiadam na Forestera, pierwsza rzecz, od której chciałem zacząć to zmiana opon. W Legacu jestem zachwycony z Pirelli PZero Nero. To najlepsza guma na jakiej jeździłem. W praktyce ze względu na wożenie po koleinach, nadaje się tylko do tylnionapędowców lub 4x4, ale jeśli chodzi o przyczepność, zwłaszcza na mokrym, to nie ma sobie równych. Ponadto jej uślizgi są jakoś tak bardzo precyzyjnie kontrolowalne - można pięknie ciągnąć na granicy przyczepności.

 

A tego Synchrone nie znam, mógłbyś przybliżyć czemu akurat ta opona?

 

PS>Gdyby ktos był chętny na nowe niejeżdżone Geolandary, to służę :)

 

 

PZero Nero, jak i Rosso, fakt całkiem niezła opona, ale ma zasadnicza wadę, trzyma przy wysokich temp., niestety w temp. typu10-15st. jest twarda jak skała i póki sie nie nagrzeje brak jej przyczepności. Na wodzie tez tak sobie.

Zdecydowanie lepsze Bridgestone RE050A lub Turanza ER300 :cool:

Nie wiem czy dobrym pomysłem jest zakładanie do Forysia opon 4X4, no chyba ze ktoś w terenie jeździ to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bluetooth, wrzucaj Pirelli P Zero Nero 225/45/18" do Forestera ;) .

 

Hmmm... chyba nie... Profil 45 mam teraz w Legacu. Forysia kupuję m in po to, żeby nie stresować się dziurami w drogach. A na tak niskim profilu stres będe miał identyczny jak teraz. Gdybym chciał 45, to raczej kupiłbym Legacy... Foryś na czymś takim to trochę dość dziwny pomysł. Miękkie zawieszenie i niskie / twarde gumy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Foresterze jednak zawias jest twardszy niż w Legasy, przy tłumieniu zwykłych dziur drogowych skok zawiasu też sporo mniejszy. Legacy jest bardziej ciastowaty - niby wygodniejszy. W zwykłej jeździe tak jest ale nie na dziurach i nierównościach poprzecznych, tu w Forku buja baredzo nieznacznie, on takie ruch likwiduje w zarodku. Mimi tego ja bym do Forestera nie wrzucił nigdy gum 45 - dla mnie to absurd kupoweać Suva i mu takie coś zakładać, pomijam, że to na Suvie jakoś strasznie wioskowo wygląda, jakby właściciela nie stać było na auto sportowe i sobie coś próbował udowadniać co jest nie do udowodnienia. Widuję np Tuarega na takich cieńkich naleśnikach, no wioska maksymalna ale kto co lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie gościu ma coś takiego na srebrnym VW Tuaregu - czasem na Anny parkował. Zawsze sie dziwowałem jaki jest cel takiej opony. Widzę kilka możliwości:

a/złe auto sobie kupiłem, za wysoki środek ciężkości, za mieki zawias, za bardzo buja

b/ zawsze chciałem mieć auto sportowe ale te sportowe to jakieś takie pokracznie małe są a ja mieć muszę duże auto i do tego sportowe

c/ lubię mieć takie opony, wydech też sportowy i "dyskretny" tjuning (tak mi sie zdaje, że dyskretny"

d/ jestem twardy kolo, nigdy nie idę na kompromis i zawsze pod prąd - nawet jak to jest bez sensu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...