Skocz do zawartości

Sprzęgło w modelach turbo do 2005r


MIKKI

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie sprzęgło polecicie zakładając, że użytkownik czasem upala?

OEM, zamiennik, dobry zamiennik, spiek...?

220, 225, 230?

Mile widziane zady i walet :wink: poszczególnych rozwiązań.

 

Konkretniej :arrow: interesuje mnie opcja do samochodu z silnikiem <1996r, moc do 270km, skrzynia WRX'05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIKKI, nie każą Ci czytać forum a to ciekawe.

Jeżeli będziesz upalał to montuj spieka, a jeżeli wystarczy Ci seria bądź coś mocniejszego- wymontuj swoje i jedz do Radzikowskiego.

(zmontuje Ci tarcze z mocniejszymi termicznie okleinami)

 

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 10:31 pm ]

UWAGA:

- tylko jak już się zdecydujesz na Radzikowskiego, jedz tam z kompletnym sprzęgłem tzn. koło zamachowe, tarcza, docisk + śrubki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIKKI, skrzynia WRX jest słaba - z tego co pamiętam, to kiedys Carfit mi tlumaczył, żeby nie wkładac za mocnego sprzęgła do WRX, bo polecą biegi (podobno juz takie myki przerabiali) ;)

 

Ja mam Exedy (tzn pudełko Sachs a obok w fabryce leci tasma Exedy :mrgreen: ) i musze synchronizatory wymienić, a tak to sie już prawie rok dobrze spisuje (a właśnie okazyjnie upalam + potrafię ruszyć tak, że nawet wietrzenie nie pomaga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami trochę leniwy jestem :roll: , ale znalazłem

http://www.sprzegla.com/?id=codzienna

Wygląda na to, że organiczne i z opisu wynika, że pewnie porównywalne z Exedy - pod każdym względem.

 

[ Dodano: Pon Gru 22, 2008 11:49 pm ]

Zastanawia mnie jeszcze jak to jest, że moc nie oszałamia :wink: , a zdarzają się przypadki (znam już co najmniej 3), że pękają półośki, albo spawy na dyfrze. How come?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jeszcze jak to jest, że moc nie oszałamia :wink: , a zdarzają się przypadki (znam już co najmniej 3), że pękają półośki, albo spawy na dyfrze. How come?

 

Moim zdaniem to winna stylu jazdy kierowcy, w Evokillerze nigdy nie pękła półoś, a mocy i momentu trochę było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, moja skrzynia od początku niedomagała i mimo że początkowo zdarzało mi się przypalić sprzęgło, to jeszcze nic nie robiłem z napędem, tzn. robiłem wszystko to, co konieczne, a wynikało z moich crashy...

, więc może nie ma co przesadzać z tym "zbyt mocnym sprzęgłem".

Prześpię się z tym :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie jeszcze jak to jest, że moc nie oszałamia :wink: , a zdarzają się przypadki (znam już co najmniej 3), że pękają półośki, albo spawy na dyfrze. How come?

 

MIKKI, te dyfry i poloski maja po 15 lat i conajmniej 200kkm przebiegu. nie wymagaj od nich zbyt wiele

 

[ Dodano: Wto Gru 23, 2008 12:13 am ]

i kup sobie sprzeglo exedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikki trochę w życiu sprzegieł miałem, i na Twoim miejscu załozył bym OEM czyli EXEDY ale nie organiczne, tylko oemowe.

Jak byś miał STI bez wahania bym Ci powiedział zakładaj Nkowe, ale do skrzyni wrx-owej nie założył bym spieka. Sprzegła Radzikowskiego znam, kilka lat temu obsługiwałem terenówke do RMPST i tam uzywaliśmy tych sprzegieł. BYło ok, ale to zero-jedynkowe sprzegło, dość uciążliwe, napewno było gorsze w eksploatacji niż Nkowe .

Chyba że robi teraz jakieś inne , bardziej uliczne, tego nie wiem bo urwał mi się z nim kontakt, ale weź pod uwagę to że on Ci robi sprzegło na podstawie Twojego starego z wykorzystaniem starych elementów, które już moga być zwyczajnie zmęczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...