Skocz do zawartości

Zamontowałem wysoki spoiler do WRX


M@rcin

Rekomendowane odpowiedzi

na seryjnych WRX-owych sprężynach klapy ( takie wygięte druty nie wiem jak się to fachowo nazywa ) klapa będzie Ci zawsze stukać ( czyt. zamek) gdyż nie są przystosowane do takiego ciężaru.

U mnie pomogła zmiana na nowe od STi :wink: cicho jak makiem zasiał. Przed zmianą nawet klapa się nie podnosiła po pociągnięciu za wajchę w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

twardy zawias i polna i dziurawa droga....wali jak oszalale.....zwlaszcza jak sie siedzi z tylu:PP
też mam dużą lotke od STi i mimo twardego zawiasu (sprężyny Tein -35/-25mm) nic nie puka, nie stuka, nie lata, a klapa sama się unosi kilka cm do góry po zwolnieniu zamka, więc może faktycznie to kwestia tych prętów, które są defacto sprężynami odpowiedzialnymi, za opór stawiany przez klapę podczas zamykania/otwierania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przede wszystkim trzeba zacząć od sprężyn...wątpie żeby chłopaki umyślnie zamontowali o 7 śrub mniej. zadzwonie do kumpla, któremu też ostatnio montowali do WRXa MY05 i zobaczymy ile widzi śrubek :mrgreen:

 

Spoiler został dziś zdjęty - nie zostały zamocowane 4 plastikowe kołki.

 

Brakujące części (w tym sprężyny) zostały zamówione.

 

Sprawę prowadzi firma nie zrzeszona w sieci ASO :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - zmiana naleśnika na parapet - obowiązkowo sprężyny (druty) od wersji z dużym spoilerem, czyli na ogół STi, po drugie - podczas montażu trzeba uszczelnić otwory na śruby mocujące spoiler - najlepiej gumą uszczelniającą do prac blacharskich, dobrym silikonem - uwaga! są w handlu silikony które nie są wodoodporne i po pierwszym myciu wyciekaja spod spoilera....spoiler najlepiej trzyma się na klej do szyb z kartusza, ale późniejszy demontaż spoilera jest dość ciężki...lub wręcz niemożliwy, ale nic nie stuka. Można podciągnąć zaczep zamka tylnej klapy żeby napiąć klapę na uszczelce i jest ok. Oczywiście na szutrze i na twardym zawiechu może troche stukać, ale chyba nie tylko spoiler... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - zmiana naleśnika na parapet - obowiązkowo sprężyny (druty) od wersji z dużym spoilerem, czyli na ogół STi, po drugie - podczas montażu trzeba uszczelnić otwory na śruby mocujące spoiler - najlepiej gumą uszczelniającą do prac blacharskich, dobrym silikonem - uwaga! są w handlu silikony które nie są wodoodporne i po pierwszym myciu wyciekaja spod spoilera....spoiler najlepiej trzyma się na klej do szyb z kartusza, ale późniejszy demontaż spoilera jest dość ciężki...lub wręcz niemożliwy, ale nic nie stuka. Można podciągnąć zaczep zamka tylnej klapy żeby napiąć klapę na uszczelce i jest ok. Oczywiście na szutrze i na twardym zawiechu może troche stukać, ale chyba nie tylko spoiler... :smile:

 

Wszystko co piszesz to racja ;)

1. Sprężyny od STI zamówione.

2. Śruby są (i bedą) zabezpieczone podczas ostatecznego montażu.

3. Kleju do szyb nie chcę używać - dlatego zamówione zostały wszelkie brakujące elementy montażowe.

4. Zamek został podregulowany.

Dodatkowo spoiler został podklejony uszczelką do szyb, ale wymaga to poprawy bo wygląda średnio.

I jest cicho :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo spoiler został podklejony uszczelką do szyb, ale wymaga to poprawy bo wygląda średnio.

Chcesz powiedzieć że na dole spoilera nie miałeś żadnej gumy po obwodzie? Czy miałeś i to zostało dołożone dodatkowo?

Nadal nie zamontowałem, zbieram informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo spoiler został podklejony uszczelką do szyb, ale wymaga to poprawy bo wygląda średnio.

Chcesz powiedzieć że na dole spoilera nie miałeś żadnej gumy po obwodzie? Czy miałeś i to zostało dołożone dodatkowo?

Nadal nie zamontowałem, zbieram informacje.

 

Była (jest) ta fabryczna taśma. IMO słabo tłumi dlatego się zastanawiam czym to dodatkowo podkleić.

Jak na razie nie mam pomysłu :neutral:

 

Poczekaj z montażem, aż ja założę swój.

Myśle, że po Nowym Roku przyjdą zamówione graty i wtedy od razu jadę na montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

panowie, mam imprezę z 'naleśnikiem', a chciałbym mieć spoiler od sti. na allegro można taki kupić, znajomy blacharz mi pomaluje, ale nie wiem jak to zamontować... jest w okolicach łodzi-częstochowy ktoś, kto się takimi rzeczami zajmuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

galganov567, prosta sprawa

 

po pierwsze narzedzia "

 

wiertarka albo wkretarka z wiertlem do metalu

dobre ostre wiertlo

marker

duza polac kartonu

klucze najlepiej nasadki chyba 10

dwustronna tasma piankowa

 

czynnosci :

 

odkrecasz nalesnika , sruby widac jak podniesiesz klape

odlacz kostke odswiatla w spoilerku

na karton kladziesz ( srubami do dolu nalesnika ) i odbijaja ci sie dziury

potem tak samo ze spoilerem z allegro ( polecam kupic oryginalny , drozszy ale lepiej wykonany)

ma wiecej srob , 4 powinny ci sie pokryc z mocowaniem z nalesnika , reszta , chyba 6 .

nastepnie karton kladziesz na klape i zaznaczasz reszte dzior , te od nalesnika powinny sie pokryc z istniejacymi dziurami

potem wiadomo wiercenie ( zrob dziorki troche owalne , latwiej wycentrowac spoiler

obklej zarys spoilera ,tak z 3-4 mm od krawedzi tasma piankowa

zamontuj spoiler i przykrec od spodu

gotowe

 

max godzina roboty

 

-- 17 lip 2011, o 21:03 --

 

a i jeszcze jedna wazna sprawa

spraw sobie sprezyny od sti

bo te ktore masz nie wytrzymuja ciezaru spoilera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj w ASO Borowski w Białymstoku założyli mi ori spojler STI - perfekcja absolutna. Nie dość, że pięknie spasowany z blachą i estetycznie wykończone mocowania od wewnątrz (ori gumy itp), to nic nie puka, nie stuka itd. Klapa, mimo sprężyn WRX-owych odbija jak trzeba - wystarczyło jedynie lekko napiąć linkę. Wniosek - robić u fachowców. :D

 

Dziwne wrażenie w czasie jazdy z tym uginaniem się skrzydła... :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj w ASO Borowski w Białymstoku założyli mi ori spojler STI - perfekcja absolutna. Nie dość, że pięknie spasowany z blachą i estetycznie wykończone mocowania od wewnątrz (ori gumy itp), to nic nie puka, nie stuka itd. Klapa, mimo sprężyn WRX-owych odbija jak trzeba - wystarczyło jedynie lekko napiąć linkę. Wniosek - robić u fachowców. :D

 

Świetna wiadomość - czyli jest w Polsce ASO, gdzie ogarniają montaż wysokiego spojlera :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości. Ile kosztuje ori wysoki spojler do WRX-a?

 

Nowy podobno powyżej 4,5 tys. PLN, a używane oryginalne krążą w cenach 1200-2500PLN. Ja kupiłem za 1900PLN prawie jak nowy z rozbitego WRX-w US.

 

w polsce kupiłeś?

masz namiary na gościa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również kupiłem niedawno używany oryginał wraz z klapą za 1300pln, poobdzierany ale i tak miałem malować. Jakby co to mam fotki jak to wszystko jest poskładane oryginalnie, ewentualnie dać namiar na gościa bo tym handluje.

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...