Jump to content

niskie doładowanie po upalaniu w WRX'06


maniujr
 Share

Recommended Posts

czasami mam problem z doładowaniem - dokładnie miałem 3sytuacje, wszystkie na Torze Poznań ;) 1) podczas październikowego czy listopadowego ALT'u, po przejechaniu 3okrążeń pełnym ogniem, zacząłem mieć na każdym biegu przeładowanie (nawet do 1,5bara) - odpuściłem, zjechałem, dałem autu odpocząć i mu przeszło - następne kółka jeździł już normalnie, czyli ok 1bara. 2) 2tyg temu po superOESie upalałem sporo (8ki wokół beczek + duży szutrowy plac :mrgreen: ) - podczas powrotu do domu, zauważyłem, że auto słabo jedzie, co potwierdził wskaźnik DEFI - doładowanie nie przekraczało 0,5bara. w połowie drogi nagle odzyskał moc (ładowanie 1bar) i do wczoraj nic się nie działo (mimo często pełnego ognia po mieście). 3) Wczoraj po wigilijnym superOesie powtórka - dużo upalania, potem droga do domu - auto muuuuli, ładowanie max 0,5bara. postał, odpoczął - bez zmian, dopiero podczas wieczornego powrotu z basenu odzyskał wigor. jechałem na 4biegu, gaz w podłodze, ładowanie 0,5 i nagle jak ręką odjął - ładowanie 1bar i auto leci jak powinno. dzisiaj cały dzień bez problemów i pewnie do następnego upalania nic się nie będzie działo. pytanie: czy to normalne, że po upalaniu auto jak by wchodzi w jakiś safe mode ? może mu było za ciepło ? (nie pamiętam ile wskazywała temp oleju - ale zapisane jest w centralce nie więcej niż 100stopni) za mocno dostał w palnik ? czy mam się martwić ? jeśli tak to czym ?

Link to comment
Share on other sites

jak masz mozliwosc to podlacz jakis logger i sprawdz temperature zasysanego powietrza.
ktoś z forumowiczów z Poznania może posiada takie cudo ?

czy jak postoisz dluzej w miejscu problem sie pojawia ?

nie zaobserwowałem
ps auto masz seryjne ?
tak, tylko chyba backbox zmieniony przez poprzedniego właściciela
Link to comment
Share on other sites

Na jakim paliwie jeździłeś?
zwykłe PB95, orlen lub shell - tylko tam tankuję, ale żadnych verv czy vpower
Link to comment
Share on other sites

zwykłe PB95,

No i tu jest najprawdopodobniej przyczyna. Na upalania lej 98. Sam walczę z tym samym. Przy turlaniu po mieście 95 lub trasa (nawet dynamicznie) jest ok, ale przy upalaniu przy małych prędkościach pojawia się problem z obcinaniem doładowania. Odpowiada za to knock sensor który "słyszy" spalanie stukowe i dla bezpieczeństwa kastruje turbo.

Link to comment
Share on other sites

No i tu jest najprawdopodobniej przyczyna. Na upalania lej 98. Sam walczę z tym samym. Przy turlaniu po mieście 95 lub trasa (nawet dynamicznie) jest ok, ale przy upalaniu przy małych prędkościach pojawia się problem z obcinaniem doładowania. Odpowiada za to knock sensor który "słyszy" spalanie stukowe i dla bezpieczeństwa kastruje turbo.
ok, next time wleję 98 albo coś mocniejszego i sprawdzimy ;) 98 wystarczy czy lać np vpower ?
Link to comment
Share on other sites

PB 98
dzięki Panowie, sprawdzę i dam znaka czy pomogło :) a jeszcze to przeładowanie na ALT'ie ? co mogło być przyczyną ? westgate był sprawdzany. być może to przekłamanie czujnika, bo mam w takim miejscu, że się może nagrzewać - może to być ? auto z tego co pamiętam, nie jechało jakoś szybciej :)
Link to comment
Share on other sites

To nie jest paliwo, to bardzo częsta usterka , z identycznymi objawami , przycina sie zawór wastgate :cool:

Link to comment
Share on other sites

carfit, czy przycinający się zawór obcinałby doładowanie zawsze do poziomu 0,5 bara?

 

A jeszcze jedno.Czy WRX 2006 ma boost solenoid na prawym nadkolu tak jak stare imprezy? Jeśli tak to maniujr, sprawdź w momencie obcięcia doładowania czy słychać takie delikatne cykanie na zaworku na nadkolu - szybkość "cykania" powinna się zwiększać wraz ze wzrostem obrotów silnika. Jeśli zaworek milczy to jest to 100% wina paliwa i knock sensora.

Link to comment
Share on other sites

czy przycinający się zawór obcinałby doładowanie zawsze do poziomu 0,5 bara?
to zalezy, u mnie przycinal do 0,7 bara - po przestudzeniu wszystko wraca do normy, tyle ze najczesciej problem byl jak po upalaniu auto sie postawilo i nie mialo chlodzenia jak przy normalnej jezdzie (mimo ze TT nie gasil auta przez 5 minut).

Czy doladowanie budowane jest szybko czy tez w slimaczym tempie?

Link to comment
Share on other sites

przycina sie zawór wastgate
tez o tym myślałem, jak przeładowywał
Czy doladowanie budowane jest szybko czy tez w slimaczym tempie?
pewności 100% nie mam, bo nie zwróciłem uwagi, ale wydaje mi się, że daje od razu 0,5 i trzyma, auto jedzie, ale nie ma tego "wciśnięcia" - tak jak by w ogóle tubo nie było
Link to comment
Share on other sites

Ostatnio rowniez mi przycial doladowanie do 0,7 bara i bylem zalamany - pozniej sie okazalo ze to rurka przy trojniku od zegara sie rozszczelnila, auto ladowalo w praktyce normalnie - ale byl taki niesmak ze skoro zegar nie pokazuje to nie jedzie :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ostatnio rowniez mi przycial doladowanie do 0,7 bara i bylem zalamany - pozniej sie okazalo ze to rurka przy trojniku od zegara sie rozszczelnila, auto ladowalo w praktyce normalnie - ale byl taki niesmak ze skoro zegar nie pokazuje to nie jedzie :mrgreen::mrgreen:

 

LOL :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

zegar nie pokazuje to nie jedzie
u mnie czuć, że nie jedzie, na 2biegu normalnie zapinam 100km/h, przy 0,5 ledwo 80km/h i nic więcej... :(
Link to comment
Share on other sites

Ne wierę żeby przy 0,5 bara nie dokręcał się do limitera na 2 biegu
może i dojdzie, ale zajmie mu to 15,9 a nie 5,9s :)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...