Skocz do zawartości

niskie doładowanie po upalaniu w WRX'06


maniujr

Rekomendowane odpowiedzi

czasami mam problem z doładowaniem - dokładnie miałem 3sytuacje, wszystkie na Torze Poznań ;) 1) podczas październikowego czy listopadowego ALT'u, po przejechaniu 3okrążeń pełnym ogniem, zacząłem mieć na każdym biegu przeładowanie (nawet do 1,5bara) - odpuściłem, zjechałem, dałem autu odpocząć i mu przeszło - następne kółka jeździł już normalnie, czyli ok 1bara. 2) 2tyg temu po superOESie upalałem sporo (8ki wokół beczek + duży szutrowy plac :mrgreen: ) - podczas powrotu do domu, zauważyłem, że auto słabo jedzie, co potwierdził wskaźnik DEFI - doładowanie nie przekraczało 0,5bara. w połowie drogi nagle odzyskał moc (ładowanie 1bar) i do wczoraj nic się nie działo (mimo często pełnego ognia po mieście). 3) Wczoraj po wigilijnym superOesie powtórka - dużo upalania, potem droga do domu - auto muuuuli, ładowanie max 0,5bara. postał, odpoczął - bez zmian, dopiero podczas wieczornego powrotu z basenu odzyskał wigor. jechałem na 4biegu, gaz w podłodze, ładowanie 0,5 i nagle jak ręką odjął - ładowanie 1bar i auto leci jak powinno. dzisiaj cały dzień bez problemów i pewnie do następnego upalania nic się nie będzie działo. pytanie: czy to normalne, że po upalaniu auto jak by wchodzi w jakiś safe mode ? może mu było za ciepło ? (nie pamiętam ile wskazywała temp oleju - ale zapisane jest w centralce nie więcej niż 100stopni) za mocno dostał w palnik ? czy mam się martwić ? jeśli tak to czym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz mozliwosc to podlacz jakis logger i sprawdz temperature zasysanego powietrza.
ktoś z forumowiczów z Poznania może posiada takie cudo ?

czy jak postoisz dluzej w miejscu problem sie pojawia ?

nie zaobserwowałem
ps auto masz seryjne ?
tak, tylko chyba backbox zmieniony przez poprzedniego właściciela
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwykłe PB95,

No i tu jest najprawdopodobniej przyczyna. Na upalania lej 98. Sam walczę z tym samym. Przy turlaniu po mieście 95 lub trasa (nawet dynamicznie) jest ok, ale przy upalaniu przy małych prędkościach pojawia się problem z obcinaniem doładowania. Odpowiada za to knock sensor który "słyszy" spalanie stukowe i dla bezpieczeństwa kastruje turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tu jest najprawdopodobniej przyczyna. Na upalania lej 98. Sam walczę z tym samym. Przy turlaniu po mieście 95 lub trasa (nawet dynamicznie) jest ok, ale przy upalaniu przy małych prędkościach pojawia się problem z obcinaniem doładowania. Odpowiada za to knock sensor który "słyszy" spalanie stukowe i dla bezpieczeństwa kastruje turbo.
ok, next time wleję 98 albo coś mocniejszego i sprawdzimy ;) 98 wystarczy czy lać np vpower ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PB 98
dzięki Panowie, sprawdzę i dam znaka czy pomogło :) a jeszcze to przeładowanie na ALT'ie ? co mogło być przyczyną ? westgate był sprawdzany. być może to przekłamanie czujnika, bo mam w takim miejscu, że się może nagrzewać - może to być ? auto z tego co pamiętam, nie jechało jakoś szybciej :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, czy przycinający się zawór obcinałby doładowanie zawsze do poziomu 0,5 bara?

 

A jeszcze jedno.Czy WRX 2006 ma boost solenoid na prawym nadkolu tak jak stare imprezy? Jeśli tak to maniujr, sprawdź w momencie obcięcia doładowania czy słychać takie delikatne cykanie na zaworku na nadkolu - szybkość "cykania" powinna się zwiększać wraz ze wzrostem obrotów silnika. Jeśli zaworek milczy to jest to 100% wina paliwa i knock sensora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przycinający się zawór obcinałby doładowanie zawsze do poziomu 0,5 bara?
to zalezy, u mnie przycinal do 0,7 bara - po przestudzeniu wszystko wraca do normy, tyle ze najczesciej problem byl jak po upalaniu auto sie postawilo i nie mialo chlodzenia jak przy normalnej jezdzie (mimo ze TT nie gasil auta przez 5 minut).

Czy doladowanie budowane jest szybko czy tez w slimaczym tempie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przycina sie zawór wastgate
tez o tym myślałem, jak przeładowywał
Czy doladowanie budowane jest szybko czy tez w slimaczym tempie?
pewności 100% nie mam, bo nie zwróciłem uwagi, ale wydaje mi się, że daje od razu 0,5 i trzyma, auto jedzie, ale nie ma tego "wciśnięcia" - tak jak by w ogóle tubo nie było
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio rowniez mi przycial doladowanie do 0,7 bara i bylem zalamany - pozniej sie okazalo ze to rurka przy trojniku od zegara sie rozszczelnila, auto ladowalo w praktyce normalnie - ale byl taki niesmak ze skoro zegar nie pokazuje to nie jedzie :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...