maniujr Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 czasami mam problem z doładowaniem - dokładnie miałem 3sytuacje, wszystkie na Torze Poznań 1) podczas październikowego czy listopadowego ALT'u, po przejechaniu 3okrążeń pełnym ogniem, zacząłem mieć na każdym biegu przeładowanie (nawet do 1,5bara) - odpuściłem, zjechałem, dałem autu odpocząć i mu przeszło - następne kółka jeździł już normalnie, czyli ok 1bara. 2) 2tyg temu po superOESie upalałem sporo (8ki wokół beczek + duży szutrowy plac ) - podczas powrotu do domu, zauważyłem, że auto słabo jedzie, co potwierdził wskaźnik DEFI - doładowanie nie przekraczało 0,5bara. w połowie drogi nagle odzyskał moc (ładowanie 1bar) i do wczoraj nic się nie działo (mimo często pełnego ognia po mieście). 3) Wczoraj po wigilijnym superOesie powtórka - dużo upalania, potem droga do domu - auto muuuuli, ładowanie max 0,5bara. postał, odpoczął - bez zmian, dopiero podczas wieczornego powrotu z basenu odzyskał wigor. jechałem na 4biegu, gaz w podłodze, ładowanie 0,5 i nagle jak ręką odjął - ładowanie 1bar i auto leci jak powinno. dzisiaj cały dzień bez problemów i pewnie do następnego upalania nic się nie będzie działo. pytanie: czy to normalne, że po upalaniu auto jak by wchodzi w jakiś safe mode ? może mu było za ciepło ? (nie pamiętam ile wskazywała temp oleju - ale zapisane jest w centralce nie więcej niż 100stopni) za mocno dostał w palnik ? czy mam się martwić ? jeśli tak to czym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 jak masz mozliwosc to podlacz jakis logger i sprawdz temperature zasysanego powietrza. czy jak postoisz dluzej w miejscu problem sie pojawia ? ps auto masz seryjne ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 jak masz mozliwosc to podlacz jakis logger i sprawdz temperature zasysanego powietrza. ktoś z forumowiczów z Poznania może posiada takie cudo ? czy jak postoisz dluzej w miejscu problem sie pojawia ? nie zaobserwowałemps auto masz seryjne ? tak, tylko chyba backbox zmieniony przez poprzedniego właściciela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Na jakim paliwie jeździłeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 ktoś z forumowiczów z Poznania może posiada takie cudo ? Tak. Pkocial ma na pewno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 Na jakim paliwie jeździłeś? zwykłe PB95, orlen lub shell - tylko tam tankuję, ale żadnych verv czy vpower Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 zwykłe PB95, No i tu jest najprawdopodobniej przyczyna. Na upalania lej 98. Sam walczę z tym samym. Przy turlaniu po mieście 95 lub trasa (nawet dynamicznie) jest ok, ale przy upalaniu przy małych prędkościach pojawia się problem z obcinaniem doładowania. Odpowiada za to knock sensor który "słyszy" spalanie stukowe i dla bezpieczeństwa kastruje turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 troche slabo Pb95 do wrxa, moze stukac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 No i tu jest najprawdopodobniej przyczyna. Na upalania lej 98. Sam walczę z tym samym. Przy turlaniu po mieście 95 lub trasa (nawet dynamicznie) jest ok, ale przy upalaniu przy małych prędkościach pojawia się problem z obcinaniem doładowania. Odpowiada za to knock sensor który "słyszy" spalanie stukowe i dla bezpieczeństwa kastruje turbo. ok, next time wleję 98 albo coś mocniejszego i sprawdzimy 98 wystarczy czy lać np vpower ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hogi Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 ok, next time wleję 98 albo coś mocniejszego i sprawdzimy 98 wystarczy czy lać np vpower ? PB 98 v-power ma 95 v-power racing koło 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 21 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 U mnie wystarcza 98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 21 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2008 PB 98 dzięki Panowie, sprawdzę i dam znaka czy pomogło a jeszcze to przeładowanie na ALT'ie ? co mogło być przyczyną ? westgate był sprawdzany. być może to przekłamanie czujnika, bo mam w takim miejscu, że się może nagrzewać - może to być ? auto z tego co pamiętam, nie jechało jakoś szybciej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 To nie jest paliwo, to bardzo częsta usterka , z identycznymi objawami , przycina sie zawór wastgate :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 carfit, czy przycinający się zawór obcinałby doładowanie zawsze do poziomu 0,5 bara? A jeszcze jedno.Czy WRX 2006 ma boost solenoid na prawym nadkolu tak jak stare imprezy? Jeśli tak to maniujr, sprawdź w momencie obcięcia doładowania czy słychać takie delikatne cykanie na zaworku na nadkolu - szybkość "cykania" powinna się zwiększać wraz ze wzrostem obrotów silnika. Jeśli zaworek milczy to jest to 100% wina paliwa i knock sensora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 czy przycinający się zawór obcinałby doładowanie zawsze do poziomu 0,5 bara? to zalezy, u mnie przycinal do 0,7 bara - po przestudzeniu wszystko wraca do normy, tyle ze najczesciej problem byl jak po upalaniu auto sie postawilo i nie mialo chlodzenia jak przy normalnej jezdzie (mimo ze TT nie gasil auta przez 5 minut).Czy doladowanie budowane jest szybko czy tez w slimaczym tempie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 przycina sie zawór wastgate tez o tym myślałem, jak przeładowywałCzy doladowanie budowane jest szybko czy tez w slimaczym tempie? pewności 100% nie mam, bo nie zwróciłem uwagi, ale wydaje mi się, że daje od razu 0,5 i trzyma, auto jedzie, ale nie ma tego "wciśnięcia" - tak jak by w ogóle tubo nie było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 1)może być usterka mechaniczna.... 2)raczej przegrzanie silnika V niski oktan paliwa V ....... ECU broni silnika serwis zalecany aby sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 1)może być usterka mechaniczna.... turbiny ? wastgate'a ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Raczej wastegate'a. Ja bym powiedzial ze elektronika i że to normalne, gdyby nie ten overboost wcześniej. Warto się przyjrzeć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ostatnio rowniez mi przycial doladowanie do 0,7 bara i bylem zalamany - pozniej sie okazalo ze to rurka przy trojniku od zegara sie rozszczelnila, auto ladowalo w praktyce normalnie - ale byl taki niesmak ze skoro zegar nie pokazuje to nie jedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 serwis, zapraszam nie ma sensu dywagować , lepiej sprawdzić parę rzeczy i na tym się opierać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ostatnio rowniez mi przycial doladowanie do 0,7 bara i bylem zalamany - pozniej sie okazalo ze to rurka przy trojniku od zegara sie rozszczelnila, auto ladowalo w praktyce normalnie - ale byl taki niesmak ze skoro zegar nie pokazuje to nie jedzie LOL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 zegar nie pokazuje to nie jedzie u mnie czuć, że nie jedzie, na 2biegu normalnie zapinam 100km/h, przy 0,5 ledwo 80km/h i nic więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ne wierę żeby przy 0,5 bara nie dokręcał się do limitera na 2 biegu. Jedź lepiej do serwisu jakiegoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 22 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2008 Ne wierę żeby przy 0,5 bara nie dokręcał się do limitera na 2 biegumoże i dojdzie, ale zajmie mu to 15,9 a nie 5,9s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się