wodnik Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Pytanie z typu ktokolwiek wie / ktokolwiek widział: Czy jest w Polsce firma, ktorej nieobce sa silniki wolnossace subaru? Uprzedzajac pytania - nie chodzi mi o dodanie kilku koni to starej imprezy 1.8, czy uturbienie wolnegossaka.. Chodzi rozebranie sillnika, poprawienie fabryki, może lekkie zwiekszenie pojemnosci, poskladaanie tego do kupy, wywazenie itd.. Z czasow, kiedy bawilem sie hondami znam firmy, ktore przygotoywuja tak silniki hondy, zanim zaczne tam pytac o silnik subaru, wole zapytac na forum, może ktos cos wie. Powoli zaczyna mi sie klarowac pewna koncepcja :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał R. Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Jest taki człowiek w okolicy Wrocławia. Trochę daleko od Ciebie ale jak chcesz to daj znać Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted December 26, 2008 Share Posted December 26, 2008 A po co włożyć kupę kasy w coś co jest bez sensu ??? Wywal ten silnik i włoż coś innego subaru ze zmiana wiązki lub innym kompem sterującym. Ma to sens. Efekt 100 razy lepszy A koszty ? Zalezy co zrobić ale koszt/efekt na pewno sensowniejszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wodnik Posted December 28, 2008 Author Share Posted December 28, 2008 A po co włożyć kupę kasy w coś co jest bez sensu ??? Wywal ten silnik i włoż coś innego subaru ze zmiana wiązki lub innym kompem sterującym. Ma to sens. Efekt 100 razy lepszy A koszty ? Zalezy co zrobić ale koszt/efekt na pewno sensowniejszy. Jacky X, z całym szacunkiem, ale może napisz do inzynierów Porsche, by zaprzestali produkcji GT3, bo to bez sensu. Albo doradź im, by wkładali tam silnik od 911 turbo, bo chyba takiej możliwości chłopaki nie zauważyli.. Ja mam zamiar ten silnik dopiero włożyć, więc o wywalaniu nie ma mowy. Pytanie było (i jest w dalszym ciągu) takie - kto w PL poprawi wolnossący silnik Subaru, a nie czy jest to sesnowne, czy ewentualnie da się uturbić wolnegossaka, czy gdzie dokonać przekładki na silnik z turbiną. Pytanie dość proste, jak sądzę, i trzymajmy się tematu, a nie rozpoczynajmy dyskusji czy jest to sensowna operacja czy nie. Michal R., dzięki! Poprosze o namiar, jak nie znajdę nikogo bliżej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacky X Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Co do Porsche to wydaje mi się,że Gt3 mógł być czymś w rodzaju przymusowej serii aby można go było wystawiać w Le Mans.Co do sprzedaży NA i Turbo tak porsche jak też Subaru nie ma co dywagować. Jeśli chcesz wkładać dopiero Subarowskiego wolnossaka i jeszcze wyciagać z niego kilka konii kiedy masz kilkanaście firm pracujących na sprawodzonych rozwiązaniach TURBO i reszty gratów aby to lux śmigało to idziesz w ślepą uliczkę. Spytam po prostu : A czego się po wolnossaku spodziewasz ??? Przecież się nawet nie zbliży osiągami do turbo :neutral: Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablo2k Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Owszem, wsadzić zaturbiony motor jest najlepiej z punktu ekonomii i przelicznika nakład w PLN/moc w KM. Ale takie cuda jak wyważenie układu korbowo-tłokowego, usprawnienia układu dolotowego i wydechowego i inne drobne usprawnienia mają ogromny wpływ na żywotność jednostki i na to jak będzie znosić dalsze katusze. Nie znam się na tym aż tak - ale z tego co wiem, niektóre klasy rajdowo-kjsowe nie tolerują turbawek. Mogę się mylić - nie bijcie :razz: Jest jeszcze kwestia sentymentu do n/a Link to comment Share on other sites More sharing options...
mstar Posted December 28, 2008 Share Posted December 28, 2008 Czy ktoś to sensownie robi? Ulepszanie wolnossącego silnika /mapowanie, wałki, dolot i wylot - kompleksowo/bez wrzucania TURBO, bez przekładek, albo sprzedaży auta, abo kolejnego stwierdzenia: NIE WARTO. Dziękuję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michał R. Posted December 29, 2008 Share Posted December 29, 2008 wodnik PW [ Dodano: Pon Gru 29, 2008 2:13 pm ] Wodnik - PW Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted January 5, 2009 Share Posted January 5, 2009 tez kiedys sie zastanawialismy nad tym aby startowac z 2litrami N/A w rajdach subarakiem, ogolnie chodzi o zalapanie sie w bardziej ekonomicznej klasie i posiadanie napedu na 4łapy co jest baaaaaaardzo istotne na np szutrach i blocie... Tez zadawalem to pytanie i odpowiedzi były takie same!!!! A ze co ze np civica,puga czy inne diabelstwo mozna robic a suba to juz nie ??? Koledzy nie chodzi o nakierowanie na swoja droge myslenia, tylko o pomoc w danej kwesti. Problem z N/A suba jest taki ze jest praktycznie zerowa liczba czesci do takich zabiegów moze ktos ma jakies namiary, info czy cos ..... Tez poslucham bo kwestia jeszcze otwarta u mnie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now