Skocz do zawartości

Tylna wycieraczka


pumex1

Rekomendowane odpowiedzi

Czy rzeczywiście wymiana tylnego pióra wycieraczki w Forku z 2007 to coś niemożliwego? Muszę wymienić bo strasznie nierówno spełnia swoją rolę. Na popularnym portalu znalazłem takie coś http://allegro.pl/wycieraczka-tyl-subaru-forester-sg-06-2005-01-2008-i6648397807.html

Edytowane przez Zandeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.12.2017 o 18:58, Zandeo napisał:

Czy rzeczywiście wymiana tylnego pióra wycieraczki w Forku z 2007 to coś niemożliwego? Muszę wymienić bo strasznie nierówno spełnia swoją rolę. Na popularnym portalu znalazłem takie coś http://allegro.pl/wycieraczka-tyl-subaru-forester-sg-06-2005-01-2008-i6648397807.html

Kupiłem na tej samej aukcji tydzień temu też do Forka 07. demontaż i montaż nowej to 30 sekund. działa bardzo dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączam do wątku.

 

Ja ostatnio byłem w Intercarsie po wycieraczkę na tył do forka SG z 2003r. facet sprawdził jaka powinna być.

 

Zależało mi na dobrej marce i w miarę normalnej cenie. Dostałem boscha za 27zł z tym, że typ wycieraczki to H410. Pech chciał, że ramię co mam jest klasycznym mocowianiem "U" i nie ma możliwości co by go założyć. Dlatego kupiłem drugą bezszkieletową Valeo (nie pamiętam długości) na haczyk i oczywiście pasuje i powiem, że dobrze pracuje. Swoim zakresem pracy chwyta trzecie światło stopu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Teodor84 napisał:

Czy mechanizm tylnej wycieraczki (forester sg)  powinien wydawać jakiś odgłos? Moja wycieraczka "tyrkocze". Po prostu wydaje dziwny dźwięk. Jak to powinno być??

 

Jedynie szum pracy silniczka, nic poza tym, żadnego terkotania być nie powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.12.2017 o 09:12, Teodor84 napisał:

Czy mechanizm tylnej wycieraczki (forester sg)  powinien wydawać jakiś odgłos? Moja wycieraczka "tyrkocze". Po prostu wydaje dziwny dźwięk. Jak to powinno być??

U mnie było podobnie. Znajomy doradził by odkręcić plastiki od wew., wyczyścić i nasmarować. W moi przypadku "tyrkotanie" ustąpiło. Oby to nie była wytarta/przeskakująca żebatka.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 27.12.2017 o 16:10, arkaic napisał:

U mnie było podobnie. Znajomy doradził by odkręcić plastiki od wew., wyczyścić i nasmarować. W moi przypadku "tyrkotanie" ustąpiło. Oby to nie była wytarta/przeskakująca żebatka.

 

Czy ktoś naprawiał mechanizm tylnej wycieraczki? Czy pasują jakieś części z innych modeli /marek? 

Po raz kolejny pękł plastikowy uchwyt dociskający ruchomy "suwak" do koła zębatego. (biały trójkątny widoczny na poniższym zdjęciu)

image.png.98898cbcf9ec2db0b42a0e7e61eed1fe.png

 

Niestety kolejne sklejanie/zgrzewanie plastiku nie wchodzi w grę a kupowanie "nowego" mechanizmu za kilkaset złotych trochę mija się z celem - tym bardziej że silniczek i cała reszta działa.

 

Dlatego będę wdzięczny za pomoc w odszukaniu zamiennika - albo może ktoś ma stary zepsuty mechanizm (np z uszkodzonym silniczkiem) i chciałby go oddać za rozsądną cenę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widać dokładnie jak wygląda sam element ale można się pokusić o dorobienie z pleksi czegoś takiego. Czy innego materiału.na CNC raczej bez problemu do ogarnięcia temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kriskristoffers napisał:

Nie lepiej już kupić cały silniczek?

 

Trzy stówy za mechanizm który jest zamknięty w obudowie i nie widać jego stanu trochę mi szkoda - tym bardziej że mówimy o kawałku plastiku wielkości pudełka zapałek.

1 godzinę temu, lewy87r napisał:

Nie widać dokładnie jak wygląda sam element ale można się pokusić o dorobienie z pleksi czegoś takiego. Czy innego materiału.na CNC raczej bez problemu do ogarnięcia temat. 

Nie pomyślałem o tym. Jak nie znajdę nigdzie "oryginału" to chyba skorzystam z porady i sam zrobię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sender3 napisał:

 

Czy ktoś naprawiał mechanizm tylnej wycieraczki? Czy pasują jakieś części z innych modeli /marek? 

Po raz kolejny pękł plastikowy uchwyt dociskający ruchomy "suwak" do koła zębatego. (biały trójkątny widoczny na poniższym zdjęciu)

image.png.98898cbcf9ec2db0b42a0e7e61eed1fe.png

 

Niestety kolejne sklejanie/zgrzewanie plastiku nie wchodzi w grę a kupowanie "nowego" mechanizmu za kilkaset złotych trochę mija się z celem - tym bardziej że silniczek i cała reszta działa.

 

Dlatego będę wdzięczny za pomoc w odszukaniu zamiennika - albo może ktoś ma stary zepsuty mechanizm (np z uszkodzonym silniczkiem) i chciałby go oddać za rozsądną cenę ;)

U mnie "naprawa" była kosmetyczna. Ten kawałek plastiku można na pewno dorobić. Poszukaj uszkodzonych aut i może uda się dorwać za grosze. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, kriskristoffers napisał:

Pokaż palcem który to kawałek plastiku sprawdzę bo mogę mieć ale od SF. Chyba będzie dobry ;)

image.png.b2adf7a5b9afae95e7bd5cd218d32b54.png

 

 

Element wskazany strzałką ;) Kształt zbliżony do niebieskiej obwiedni.

 

Patrząc z boku wygląda mniej więcej tak ;) :

 

image.png.fdd196977a70a0d942d214eb4bddaea7.png

 

Jutro postaram się go ponownie zdemontować i wymierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nawet nie cnc :) bo to pewnie małe jest, wiec bloczek plexy czy jakiego takiego materialu(sklejka gruba też by podeszła, piłka + papier ścierny i można to zrobić w 15minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sender3 napisał:

Po raz kolejny pękł plastikowy uchwyt dociskający ruchomy "suwak" do koła zębatego. (biały trójkątny widoczny na poniższym zdjęciu)

Warto się zastanowić nad przyczyną powtarzania się tak niespotykanej awarii. (Zapieczony trzpień wycieraczki, za mało smaru..?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kambol napisał:

Warto się zastanowić nad przyczyną powtarzania się tak niespotykanej awarii. (Zapieczony trzpień wycieraczki, za mało smaru..?)

 

Kiedyś (tj ponad 3 lata temu) miałem taki sam problem i powodem był właśnie zapieczony trzpień.

Teraz wycieraczka chodziła coraz wolniej ale myślałem że to ze względu na stare pióro i dość mocne zabrudzenie tylnej szyby które powodowało większe opory. 

Dopiero jak usłyszałem "pstry" to przypomniałem sobie o problemie z przed lat. Na przyszłość - warto raz na 1-2 lata rozebrać, oczyścić i przesmarować. Tym bardziej że tylna wycieraczka chodzi o wiele mniej niż przednia i okazji do przestojów generujących zapiekanie i przyrdzewienie trzpienia ma dużo więcej.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.03.2018 o 18:14, kriskristoffers napisał:

Ale co? Że niby jak? Że to jest ten mały, szczęśliwy kawałek plastiku? :)

 

IMG_20180326_180824765.thumb.jpg.2de81341fdefad3435bf504ee982dd2c.jpg

IMG_20180326_180834968.thumb.jpg.00872c54f5e0fe45909e51ae2a77fc45.jpg

 

 

 

 

Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Jakby ktoś kiedyś potrzebował - ten biały kawałek plastiku z Forka SF pasuje do SG ;)

Wycieraczka chodzi super. Na przyszłość tylko trzeba pamiętać o częstym zaglądaniu do mechanizmu i smarowaniu trzpienia ;) który potrafi przykleić się do obudowy niszcząc mechanizm który wg ASO kosztuje ponad 700 zł ;/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...