Skocz do zawartości

Wolne obroty - nie za wolne?


kogii

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie bylem zmuszony wymienic akumulator na nowy - stary stwierdzil, ze wiecej juz nie chce pracowac... :razz:

Zaobserwowalem, ze na wolnych obrotach, przy rozgrzanym silniku, obrotomierz pokazuje jakies 500 obr/min. - wskazowka jest dokladnie pomiedzy zerem a jedynka, a wczesniej dalbym se lape uciac, ze pokazywal okolo 700-800... czy jest to zbieg okolicznosci czy jest jakies wytlumaczenie tego zjawiska?

aha, stary aku mial 50 Ah, nowy, po sprawdzeniu przez sprzedawce w jakis katalogach, ma 60 Ah - ze niby tak ma byc... moze to miec jakis zwiazek?

z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu po resecie. Kogii nie pisze nic o resecie.

 

Nie mam pojęcia, czy STI '03 trzyma ustawienia komputera po odłączeniu zasilania. Jeśli nie trzyma, to wymiana akumulatora to dla niego reset :)

 

moze alternator caly czas stara sie naladowac aku do jego wiekszej jakby nie patrzec o 10Ah pojemnosci? i obciaza bardziej silnik?

 

Wiele mitów krąży na temat niedoładowywanych akumulatorów o większej niż zalecana pojemnościach. Teoretycy popierają swoje wypowiedzi obliczeniami, wzorami i mądrymi regułkami. Prawda jest taka: wymieniając aku 50Ah na 60Ah absolutnie nic złego się nie dzieje. W moim poprzednim samochodzie /Polonez Caro+ 1.6GSi/ wstawiłem akumulator 60Ah i przez dwa lata nie miałem najmniejszych problemów, zaś parametry baterii były zawsze w normie.

 

W razie wątpliwości - podmień na chwilę aku na 50Ah i sprawdź, czy obroty nie wzrosły ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość aku nie ma nic do wolnych obrotów :)

Montować można do auta baterię o nieco większej pojemności ale jest to niewskazane w sytuacji gdy ktoś porusza się wyłącznie na krótkich dystansach. Większy akumulator ładuje się dłużej, więc duża liczba uruchomień autka spowoduje permanentne niedoładowanie akumulatora i w końcu jego zasiarczenie. Jeżeli ktoś kto jeździ tylko po mieście koniecznie chce montować większą baterię to powinien raz na jakiś czas profilaktycznie na noc podłączyć prostownik.

Nie będzie natomiast problemu z większą baterią jeśli jeździmy dużo w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yacho - nie wiem czy ecu zapamietuje takie zmiany takze na okolicznosc resetu - ale z tego co pamietam z ecuexplorera, to mozesz sobie w jakims zakresie ustawiac wolne obroty.

Wiec moze po prostu tego typu zmiany sa takze resetowane i ecu uzywa fabrycznych ustawien, a wczesniej ktos przy jakiejs okazji podniosl wolne obroty?

 

A reszte to juz Azrael tez dodal - zegar moze miec przeciez tez jakis blad wskazan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...