kogii Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Wlasnie bylem zmuszony wymienic akumulator na nowy - stary stwierdzil, ze wiecej juz nie chce pracowac... :razz: Zaobserwowalem, ze na wolnych obrotach, przy rozgrzanym silniku, obrotomierz pokazuje jakies 500 obr/min. - wskazowka jest dokladnie pomiedzy zerem a jedynka, a wczesniej dalbym se lape uciac, ze pokazywal okolo 700-800... czy jest to zbieg okolicznosci czy jest jakies wytlumaczenie tego zjawiska? aha, stary aku mial 50 Ah, nowy, po sprawdzeniu przez sprzedawce w jakis katalogach, ma 60 Ah - ze niby tak ma byc... moze to miec jakis zwiazek? z gory dzieki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateoos Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Pojemność aku nie ma związku z wolnymi obrotami. Może komputer po resecie ustawia takie obroty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruk Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Może komputer po resecie ustawia takie obroty? czemu po resecie. Kogii nie pisze nic o resecie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Kruk domyslam sie, ze moze chodzic o czas wymiany akumulatora. U mnie wolne obroty tez oscyluja okolo 500rpm odkad chyba pamietam. Tragedia sie nie dzieje. Na rozgrzanym silniku oczywiscie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yacho Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 a moze alternator caly czas stara sie naladowac aku do jego wiekszej jakby nie patrzec o 10Ah pojemnosci? i obciaza bardziej silnik? a spalanie w normie? nie zmienilo sie? zdroowka! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kogii Posted December 20, 2008 Author Share Posted December 20, 2008 co do spalania, to jeszcze nie wiem... to moze inaczej: jaka powinna byc poprawna predkosc obrotowa w sti '03? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mateoos Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 czemu po resecie. Kogii nie pisze nic o resecie. Nie mam pojęcia, czy STI '03 trzyma ustawienia komputera po odłączeniu zasilania. Jeśli nie trzyma, to wymiana akumulatora to dla niego reset moze alternator caly czas stara sie naladowac aku do jego wiekszej jakby nie patrzec o 10Ah pojemnosci? i obciaza bardziej silnik? Wiele mitów krąży na temat niedoładowywanych akumulatorów o większej niż zalecana pojemnościach. Teoretycy popierają swoje wypowiedzi obliczeniami, wzorami i mądrymi regułkami. Prawda jest taka: wymieniając aku 50Ah na 60Ah absolutnie nic złego się nie dzieje. W moim poprzednim samochodzie /Polonez Caro+ 1.6GSi/ wstawiłem akumulator 60Ah i przez dwa lata nie miałem najmniejszych problemów, zaś parametry baterii były zawsze w normie. W razie wątpliwości - podmień na chwilę aku na 50Ah i sprawdź, czy obroty nie wzrosły Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Wielkość aku nie ma nic do wolnych obrotów Montować można do auta baterię o nieco większej pojemności ale jest to niewskazane w sytuacji gdy ktoś porusza się wyłącznie na krótkich dystansach. Większy akumulator ładuje się dłużej, więc duża liczba uruchomień autka spowoduje permanentne niedoładowanie akumulatora i w końcu jego zasiarczenie. Jeżeli ktoś kto jeździ tylko po mieście koniecznie chce montować większą baterię to powinien raz na jakiś czas profilaktycznie na noc podłączyć prostownik. Nie będzie natomiast problemu z większą baterią jeśli jeździmy dużo w trasie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Obrotomierz w tych zakresach jest tak niedokładny że można sie w ogóle nie przejmować jego wskazaniami. Można ew. zresetować kompa żeby się od nowa nauczył. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yacho Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 wszystko dobrze, ale jak wytlumaczyc w takim razie to zjawisko? zmieniasz aku i masz wolniejsze wolne obroty. no jak? bo to, ze sie nie przejmowac to jasne. zdroowka! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Yacho - nie wiem czy ecu zapamietuje takie zmiany takze na okolicznosc resetu - ale z tego co pamietam z ecuexplorera, to mozesz sobie w jakims zakresie ustawiac wolne obroty. Wiec moze po prostu tego typu zmiany sa takze resetowane i ecu uzywa fabrycznych ustawien, a wczesniej ktos przy jakiejs okazji podniosl wolne obroty? A reszte to juz Azrael tez dodal - zegar moze miec przeciez tez jakis blad wskazan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 A reszte to juz Azrael tez dodal - zegar moze miec przeciez tez jakis blad wskazan. Ale że co? Błąd zegara się zmienił po resecie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 leon - nie, ze nie nalezy sie tym przesadnie przejmowac Ale jest to w sumie jakies tam urzadzenie elektryczne tez chyba, wiec kto wie Link to comment Share on other sites More sharing options...
filester Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 Podstawowe pytanie - czy dobrze czytacie wskazania? Już kiedyś tłumaczyłem, że obtoromierz pomiędzy 0 a 1000 obr jest inaczej wyskalowany niż cała reszta. Pierwsza kreska (grubsza) nad 0 to 500, następna troszkę mniejsza 750 i dalej 1000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now