Jump to content

Wolne obroty - nie za wolne?


kogii
 Share

Recommended Posts

Wlasnie bylem zmuszony wymienic akumulator na nowy - stary stwierdzil, ze wiecej juz nie chce pracowac... :razz:

Zaobserwowalem, ze na wolnych obrotach, przy rozgrzanym silniku, obrotomierz pokazuje jakies 500 obr/min. - wskazowka jest dokladnie pomiedzy zerem a jedynka, a wczesniej dalbym se lape uciac, ze pokazywal okolo 700-800... czy jest to zbieg okolicznosci czy jest jakies wytlumaczenie tego zjawiska?

aha, stary aku mial 50 Ah, nowy, po sprawdzeniu przez sprzedawce w jakis katalogach, ma 60 Ah - ze niby tak ma byc... moze to miec jakis zwiazek?

z gory dzieki

Link to comment
Share on other sites

czemu po resecie. Kogii nie pisze nic o resecie.

 

Nie mam pojęcia, czy STI '03 trzyma ustawienia komputera po odłączeniu zasilania. Jeśli nie trzyma, to wymiana akumulatora to dla niego reset :)

 

moze alternator caly czas stara sie naladowac aku do jego wiekszej jakby nie patrzec o 10Ah pojemnosci? i obciaza bardziej silnik?

 

Wiele mitów krąży na temat niedoładowywanych akumulatorów o większej niż zalecana pojemnościach. Teoretycy popierają swoje wypowiedzi obliczeniami, wzorami i mądrymi regułkami. Prawda jest taka: wymieniając aku 50Ah na 60Ah absolutnie nic złego się nie dzieje. W moim poprzednim samochodzie /Polonez Caro+ 1.6GSi/ wstawiłem akumulator 60Ah i przez dwa lata nie miałem najmniejszych problemów, zaś parametry baterii były zawsze w normie.

 

W razie wątpliwości - podmień na chwilę aku na 50Ah i sprawdź, czy obroty nie wzrosły ;)

Link to comment
Share on other sites

Wielkość aku nie ma nic do wolnych obrotów :)

Montować można do auta baterię o nieco większej pojemności ale jest to niewskazane w sytuacji gdy ktoś porusza się wyłącznie na krótkich dystansach. Większy akumulator ładuje się dłużej, więc duża liczba uruchomień autka spowoduje permanentne niedoładowanie akumulatora i w końcu jego zasiarczenie. Jeżeli ktoś kto jeździ tylko po mieście koniecznie chce montować większą baterię to powinien raz na jakiś czas profilaktycznie na noc podłączyć prostownik.

Nie będzie natomiast problemu z większą baterią jeśli jeździmy dużo w trasie.

Link to comment
Share on other sites

Yacho - nie wiem czy ecu zapamietuje takie zmiany takze na okolicznosc resetu - ale z tego co pamietam z ecuexplorera, to mozesz sobie w jakims zakresie ustawiac wolne obroty.

Wiec moze po prostu tego typu zmiany sa takze resetowane i ecu uzywa fabrycznych ustawien, a wczesniej ktos przy jakiejs okazji podniosl wolne obroty?

 

A reszte to juz Azrael tez dodal - zegar moze miec przeciez tez jakis blad wskazan.

Link to comment
Share on other sites

Podstawowe pytanie - czy dobrze czytacie wskazania? Już kiedyś tłumaczyłem, że obtoromierz pomiędzy 0 a 1000 obr jest inaczej wyskalowany niż cała reszta. Pierwsza kreska (grubsza) nad 0 to 500, następna troszkę mniejsza 750 i dalej 1000.

hpim4968dx7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...