Skocz do zawartości

tylne hamulce: 1-pot -> 2-pot


eddie_gt4

Rekomendowane odpowiedzi

szukalem, ale jakos nic konkretnego nie znalazlem, stad ten temat

 

od jakiegos czasu planuje upgrade tylych hamulcow w GT'eku, juz mam zakupione adaptery do tylnych zaciskow z new-age WRX'a, ale tak sie zlozylo, ze okazyjnie zakupilem kompletne tylne zwrotnice (z piastami, tarczami, zaciskami, etc.) od UK bugaja...

wiec teraz kombinuje, ze moze warto nie bawic sie w adaptery (i podginanie oslon tarcz hamulcowych :mrgreen: ), a po prostu wymienic wszystko in corpore :roll:

 

da sie :?:

tj. czy wszytsko bedzie bolt-on?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5x100 jest bolt-on.

b. liczylem na to! :grin:

 

wymiana wszystkiego (+ geometria) < adaptery (mam na mysli koszty :mrgreen: )

 

[ Dodano: Pią Gru 19, 2008 12:47 pm ]

Da się, w sumie wszystko jedno.

Az, ja rozumiem, jak bardzo mocno zajetym czlowiekiem jestes, ale moze by tak troche szerzej? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, ja bym założył adaptery i już - taniej będzie a na jedno wyjdzie i zrobisz sobie sam w garażu albo nawet na parkingu pod sklepem :wink:

Zwrotnice od GT i WRX to praktycznie to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, ja bym założył adaptery i już - taniej będzie a na jedno wyjdzie i zrobisz sobie sam w garażu albo nawet na parkingu pod sklepem :wink:

taniej? dlaczego?

 

adaptery nie sa tanie, a kompletne zwrotnice tak czy siak juz mam...

wymienic wszystko (wlasna robocizna nie kosztuje :mrgreen: ) i zrobic na nowo geometrie bedzie taniej niz sa warte adaptery...

 

edit: wspomnialem! :mrgreen:

DYREKTOR, Ty chyba przerabiales ten temat i miales podobny dylemat, na czym stanelo u Ciebie - na adapterach czy kompletnych zwrotnicach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az, ja rozumiem, jak bardzo mocno zajetym czlowiekiem jestes, ale moze by tak troche szerzej?

 

W sumie bez róznicy, tylko się nawalczysz z rozbieraniem ręcznego, się okaże że sprezynki do wymiany albo szczęki albo coś i zostaniesz z rozebranym autem, jak nie ma pośpiechu to wymieniaj. W W4 mamy z WRXa, bo jakbyło robione to jeszcze nie było adapterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) się okaże że sprezynki do wymiany albo szczęki albo coś i zostaniesz z rozebranym autem (...)

ale o ile rozumiem mechanizm recznego w GT = mechanizm recznego w WRX, wiec mam nadzieje, ze majac dwa kompletne mechanizmy jakos zrobie/zloze jeden dobry :mrgreen:

 

 

p.s. po prostu nie lubie adapterow, dystansow i wszelkich podobnego typu wynalazkow, wiec jezeli, jak piszecie, wszystko jest bolt-on, to nie bede szukal "najmniejszych oporow", a po cichutku powymieniam wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ja płaciłem coś ok. 1k, ale w komplecie z tarczami 290mm.

a ja za wszystko (kompletne zwrotnice z piastami, zaciski, tarcze (prawie nowe, cos ~18mm), klocki, szczeki recznego) dalem ok. 600 PLN, wiec twierdze, ze adaptery (350 PLN) sa wzglednie drogie :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym założył adaptery i już - taniej będzie a na jedno wyjdzie i zrobisz sobie sam w garażu albo nawet na parkingu pod sklepem :wink:

Zwrotnice od GT i WRX to praktycznie to samo.

 

tylko się nawalczysz z rozbieraniem ręcznego, się okaże że sprezynki do wymiany albo szczęki albo coś i zostaniesz z rozebranym autem

 

:idea::idea:

 

Moim zdaniem szkoda zachodu. Adaptery po prostu przykręcasz i już, nic nie musisz rozbierać. Ja zrobiłem to sam w ok 1,5h a pierwszy raz w życiu sam zdejmowałem zacisk i tarcze.

Pamiętam że dla Ciebie problemem było to, że trzeba odgiąć osłony tarcz, ale to naprawdę nie jest jakieś druciarstwo.

Skoro zwrotnice i piasty kupiłeś super tanio, to możesz przecież sprzedać z zyskiem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam że dla Ciebie problemem było to, że trzeba odgiąć osłony tarcz, ale to naprawdę nie jest jakieś druciarstwo.

 

W większości egzemplarzy są na tyle pokorodowane że nie ma za bardzo co odginać ;-)

 

:mrgreen::mrgreen:

U mnie o dziwo są w super stanie - może ktoś wymieniał :roll: Ale przy tarczy 316mm i tak nie mają sensu :wink: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
eddie_gt4, oby oby ;)

no i tylne 2-pot'y juz siedza... trzeba bylo tylko troszke ( :lol: ) pogrzebac sie przy autku

 

na szczescie pesymistyczne prognozy Az'a nie sparwdzily sie, i wszystko funkcjonuje jak nalezy (reczny tez :shock: :mrgreen: )

 

picture007yug.jpg

 

Pamiętam że dla Ciebie problemem było to, że trzeba odgiąć osłony tarcz, ale to naprawdę nie jest jakieś druciarstwo.

 

W większości egzemplarzy są na tyle pokorodowane że nie ma za bardzo co odginać ;-)

 

:mrgreen::mrgreen:

U mnie o dziwo są w super stanie - może ktoś wymieniał :roll: Ale przy tarczy 316mm i tak nie mają sensu :wink: :mrgreen:

moje "nowe" oslony tez sa w bardzo dobrym stanie ("stare" w sumie tez sa jeszcze bardzo niezle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, w koncu nie uzywales adapterów?

 

duzo miałeś roboty z rozbieraniem recznego? trzbea go rozbierac?

 

szukam wlasnie zaciskow do siebie wiec jak bys znalazl u siebie jakas promocje to daj znac :)

wymienilem kompletne zwrotnice, wiec obeszlo sie bez adapterow i ciecia/podginania oslon tarcz hamulcowych :cool:

 

przy takiej operacji, niestety, reczny trzeba rozbierac (rozebrac to nie sztuka, sztuka zlozyc to dziadostwo z powrotem :lol: )

 

ostatnio u nas byl wysyp dosc tanich Brembo (adamusmax zalapal sie :razz: ), z hamulcami od WRX'a gorzej (szczegolnie z tylnymi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienilem kompletne zwrotnice, wiec obeszlo sie bez adapterow i ciecia/podginania oslon tarcz hamulcowych :cool:

 

Zwrotnice w tylnym zawieszeniu ?

tak sie chyba nazywa ta czesc, ktora przykreca sie do amorka (z piasta, etc.)

nie wiem, czy jest to poprawny termin, ale wiem, ze inni tez go uzywaja (np. zakazany sklep)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...