bendi Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 witam za tydzień kupuję w USA Forestera 2.5 XT i sprowadzam do Polski. Wiecie może czy przy automatycznej skrzyni (manual nie wchodzi w grę)można myśleć o bezpiecznym podniesieniu mocy, chociaż do 250-270KM :wink:. Jak będę za wielką wodą to mógłbym od razu nabyć części które się potem przydadzą, czego szukać :?:. PS w Stanach Forester 2.5 XT Premium Package kosztuje około 27.000 USD :shock: http://www.dullesauto.com/Subaru/255197_1.html będę wdzięczny za sugestie i rady szufla
michal Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 Skrzynia wytrzyma P.S. Szkoda, zw 2.5XT w USA (analizuja fotki) nie ma foteli z europejskiego 2.5XT. Bo to, ze nie ma nawigacji i sterowania radia z kierownicy da sie przezyc. Ale foteli szkoda...
ComeToDaddy Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 Te auta itak sa szybsze od WRX'ow wiec juz maja ze 250 koni.
bendi Posted January 18, 2005 Author Posted January 18, 2005 Te auta itak sa szybsze od WRX'ow wiec juz maja ze 250 koni. 250?? skąd ta wielkość, 250 to ma Outback 2.5 XT i 5 biegowy aut., Forester ma 210 i 4 biegowy aut. Skrzynia wytrzyma skąd ta wiedza, a może wiesz do ilu wytrzyma :?: Szkoda, zw 2.5XT w USA (analizuja fotki) nie ma foteli z europejskiego 2.5XT. niestety wiem
ComeToDaddy Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 250?? skąd ta wielkość, 250 to ma Outback 2.5 XT i 5 biegowy aut., Forester ma 210 i 4 biegowy aut. Stad ze swego czasu siedzial na forum facet o nicku RafalW, ktory mieszkal w stanach i porownywal oba auta na drodze, i 2,5 forester jest szybszy od WRX co przy wiekszej masie i topornej aerodynamice musi oznaczac wieksza moc.
JotEn Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 " The 2004 Subaru Forester 2.5XT scats 0-to-60 in 5.3 seconds.... Well, it's almost a Subaru WRX with a boxy body, that's what. Its four-cylinder, 2.5-liter boxer engine pumps out 210 horsepower at 5,600 rpm and 235 lb-ft of torque at 3,600 rpm. And it weighs only 3,210 pounds. Atop that 2.5-liter four is a turbocharger detuned from the WRX specs, but providing enough boost to snap heads back.....It rips off a quarter-mile in 13.8 seconds, an eyeblink slower than the almost-$90,000 Porsche Cayenne Turbo sport-utility...." :shock: toż to potwór, na pewno na prostej, pewnie gorzej w zaktętach. W manualu osiągi trochę gorsze ale za to skrzynia duużo wytrzymalsza - 270KM myślę że spokojnie, może i więcej..? do tego 2,5L - będzie lepszy moment p.s. Jakie czasy na 1/4 maja seryjny GT WRX i STi ?
Kuba Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 Wiele najszybszych Subaru (w 1/4 mili) uzywa automatycznej skrzyni biegow (powiedzialbym ze nawet wszystkie). Seryjny automat wytrzyma napewno wiecej niz 5 biegowy manuala i jest taz lagodniejszy dla reszty napedu (poloski). Jesli zamierzasz sie scigac tym samochodem (nawet w miescie z pod swiatel) to zamontowalbym tam jakas wydajana chlodnice oleju do skrzyni. Radze odwiedzic forum http://forums.nasioc.com/forums/forumdisplay.php?f=36 i poszukac jak podniesc moc, prawdopodobnie bedziesz chcial kupic wieksze turbo. PS. Jesli bedziesz w okolicy Chicago to moge Ci polecic warsztat, ktory odpowie na wiele twoich pytan w kontekscie tuningu i moze zalatwic prawie kazda czesc w bardzo atrakcyjnych cenach.
bendi Posted January 18, 2005 Author Posted January 18, 2005 Wiele najszybszych Subaru (w 1/4 mili) uzywa automatycznej skrzyni biegow (powiedzialbym ze nawet wszystkie). Seryjny automat wytrzyma napewno wiecej niz 5 biegowy manuala i jest taz lagodniejszy dla reszty napedu (poloski). Jesli zamierzasz sie scigac tym samochodem (nawet w miescie z pod swiatel) to zamontowalbym tam jakas wydajana chlodnice oleju do skrzyni. Radze odwiedzic forum http://forums.nasioc.com/forums/forumdisplay.php?f=36 i poszukac jak podniesc moc, prawdopodobnie bedziesz chcial kupic wieksze turbo.PS. Jesli bedziesz w okolicy Chicago to moge Ci polecic warsztat, ktory odpowie na wiele twoich pytan w kontekscie tuningu i moze zalatwic prawie kazda czesc w bardzo atrakcyjnych cenach. to wszystko jest bardzo interesujące , dzięki za informacje. Nad chłodnicą trzeba pomyśleć a i turbo :roll: :roll: PS Będzie kupowany w Chicago. Możesz dać namiar na ten warsztat. pzdr
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 18, 2005 Ojciec Założyciel Posted January 18, 2005 Podwyższanie mocy Forestera 2.5 XT w wersji amerykańskiej do użytkowania w Europie :roll: :?: Przypominjmy o różnicach (w porównaniu do wersji EU) - brak chłodnicy oleju - brak kontrolki temperatury oleju w tylnym dyferencjale - ograniczenie prędkości do 210 km/godz (EU: 230) O róznicach nie wpływających na dynamikę, czy też trwałość (brak samopoziomowania nadwozia, spryskiwaczy przednich reflektorów, nawigacji etc) w tym kontekście nie ma co wspominać. Z USA jest taniej - to jest bezsprzeczne (po doliczeniu cła, akcyzy, podatku oraz kosztów transportu przy cytowanej cenie wyjdzie "pod kreską ok.130.000 zł). Czy ta róznica zrównoważy dodatkowe koszty przeróbek na Europę oraz kwestię wyższej utraty wartości oraz braku gwarancji i róznic w wyposażeniu - każdy musi sam sobie odpowiedzieć :wink: Pozdrowienia
bendi Posted January 18, 2005 Author Posted January 18, 2005 Podwyższanie mocy Forestera 2.5 XT w wersji amerykańskiej do użytkowania w Europie :roll: :?: Przypominjmy o różnicach (w porównaniu do wersji EU) - brak chłodnicy oleju - brak kontrolki temperatury oleju w tylnym dyferencjale - ograniczenie prędkości do 210 km/godz (EU: 230) O róznicach nie wpływających na dynamikę, czy też trwałość (brak samopoziomowania nadwozia, spryskiwaczy przednich reflektorów, nawigacji etc) w tym kontekście nie ma co wspominać. Z USA jest taniej - to jest bezsprzeczne (po doliczeniu cła, akcyzy, podatku oraz kosztów transportu przy cytowanej cenie wyjdzie "pod kreską ok.130.000 zł). Czy ta róznica zrównoważy dodatkowe koszty przeróbek na Europę oraz kwestię wyższej utraty wartości oraz braku gwarancji i róznic w wyposażeniu - każdy musi sam sobie odpowiedzieć :wink: Pozdrowienia dziękuję za troskę :wink: i informacje. - ograniczenie 210 km/h? - po co szybciej :?: , a jak będzie po co to chyba można zdjąć :?: - brak kontrolki temp. oleju w tylnym dyfrze? daje coś konkretnego, czy jak się nie uważa na temperature to mosty padają :?: :?: - brak chłodnicy oleju, to może być faktycznie problem, :arrow: ale czy jest :?: - samopoziomowanie też by się przydało - ale nawigacja to po gwizdek jak nie ma mapy ani DVD - brak spryskiwaczy na tak może i by się przydały :? BTW na pocieszenie dodam, że jedno Subaru od Dyrekcji już jeździ w rodzinie (Outback 2004), a Forester wyjdzie ok. 95.000-100.000zł (mienie ) to chyba jednak warto :?: :roll: pzdr
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 18, 2005 Ojciec Założyciel Posted January 18, 2005 Na "mienie" istotnie omija się dodatkowe koszta Co do kontrolki - problem może (choć nie musi) wystąpić przy bardzo szybkiej jeździe. Czy pond 210 warto ? No cóż - ja często jeżdżę w Niemczech; tam nawet ograniczenie do 230 bywa chwilami kopotliwe :wink: Przyjemnej zabawy z 2.5 XT :wink: Pozdrowienia
Jakublad Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 250?? skąd ta wielkość, 250 to ma Outback 2.5 XT i 5 biegowy aut., Forester ma 210 i 4 biegowy aut. 250 koni (dokładnie chyba 245) to ma Outback, ale w wersji trzylitrowej.
bendi Posted January 18, 2005 Author Posted January 18, 2005 250?? skąd ta wielkość, 250 to ma Outback 2.5 XT i 5 biegowy aut., Forester ma 210 i 4 biegowy aut. 250 koni (dokładnie chyba 245) to ma Outback, ale w wersji trzylitrowej. w USA jest 2.5 turbo w Outback'u i Legacy'm i ma 250KM. Tam to się chłopaki bawią. Ciekawe dlaczego w Europie nie ma takich. http://www.dullesauto.com/Subaru/255315_1.html pzdr
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 18, 2005 Ojciec Założyciel Posted January 18, 2005 250 koników wg. SAE (norma amerykańska) to mniej, niż 245 wg. ECE (norma europejska) :wink: Pozdrowienia
michal Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 Szkoda, ze nie ma poki co Prodrive Performance Pack do Forysia 2.5 XT To mogloby byc cos milego. Tylko te seryjne hamulce...
Boryz Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 To z tego powodu nie ma w Polsce wolnosących 2.5 Foresterów?
Jakublad Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 250 koników wg. SAE (norma amerykańska) to mniej, niż 245 wg. ECE (norma europejska) :wink: Jak to się liczy, gdzie można znaleźć dokładnie co czemu odpowiada?
Scooby Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 Ogolnie to jest tak, ze te normy roznia sie parametrami zewnetrznymi pomiaru. SAE okresla warunki pomiaru na 990 hPa i 25 st. C, a ECE na 1013 hPa i 20 st. C. (stad roznica w zmierzonych mocach) do tego jest jeszcze norma naszych zachodnich sasiadow zwana DIN (deutsche industrie norm). paramatry pomiaru sa takie same jak ECE z roznica, ze silnik mierzony jest bez "zbednego" osprzetu (co powoduje dalszy drobny przyrost parametrow). Chyba, ze zle mi sie to skojarzylo, bo mam metlik w glowie od tej [cenzura] sesji... :? No a przelicznik wyglada tak, ze: wg ECE 1kW = 1,36xxx KM, co odpowiada 1,34xxx HP (kon mechaniczny wg SAE).
Kuba Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 PS Będzie kupowany w Chicago. Jesli tak to omijaj z daleka Subaru of Schaumburg, polecam Subaru of Countryside lub Evanston. Cena, jaka podales w tym swoim linku jest zdecydowanie za wysoka, dodatkowo to nie jest Premium Package. Wejdz sobie na strone http://www.carsdirect.com/build/options?zipcode=60707&acode=USB50SUS041D0&restore=false, dodaj swoje opcje i wydrukuj ta strone. Do tego dolicz podatek. Napewno nie plac wiecej niz Ci wyszlo, mozesz mniej. W sprawie tuningu skontaktuj sie z Pawlem z http://www.pandlmotorsports.com/, ja mam od niego COBB Stage 2 od kilku tygodni i jestem bardzo zadowolony.
pin Posted January 22, 2005 Posted January 22, 2005 witam za tydzień kupuję w USA Forestera 2.5 XT i sprowadzam do Polski. Wiecie może czy przy automatycznej skrzyni (manual nie wchodzi w grę)można myśleć o bezpiecznym podniesieniu mocy, chociaż do 250-270KM :wink:. Jak będę za wielką wodą to mógłbym od razu nabyć części które się potem przydadzą, czego szukać :?:. będę wdzięczny za sugestie i rady szufla Gratuluję, ja turlam się po nadwiślańskich superhighways "tylko" 2.0 XT Teraz na serio: moje 200 km/h zwykle wystarcza, przy 230 km/h zgubiłbym prawdopodobnie aluminiową pokrywę silnika z wlotem do intercoola :wink: Ale chcę Ci coś poradzić: - Forester XT nie ma hamulców! Pomyśl o tym. Podobno są dostępne dobre hamulce. Kup je, jeśli masz okazję. Tak żebyś nie tylko mógł rozpędzić to auto ale też je zatrzymać kiedy będzie taka potrzeba. Pozdrawiam i życzę udanego zakupu
luki Posted January 22, 2005 Posted January 22, 2005 Ale chcę Ci coś poradzić: - Forester XT nie ma hamulców! Pomyśl o tym. Podobno są dostępne dobre hamulce. Kup je, jeśli masz okazję. Tak żebyś nie tylko mógł rozpędzić to auto ale też je zatrzymać kiedy będzie taka potrzeba. dokładnie generalnie w forysiach hample są słabiutkie - ja napewno nastepne tarcze założe inne niż fabryczne, pozatym pedał hamulca jest bardziej miękki niż twardy ale to pewnie wina gumowych wężyków....
pin Posted January 23, 2005 Posted January 23, 2005 Podwyższanie mocy Forestera 2.5 XT w wersji amerykańskiej do użytkowania w Europie :roll: :?: Przypominjmy o różnicach (w porównaniu do wersji EU) - brak chłodnicy oleju - brak kontrolki temperatury oleju w tylnym dyferencjale - ograniczenie prędkości do 210 km/godz (EU: 230) (...) Pozdrowienia Ja nabyłem mojego Forysia 2.0 XT u dealera SIP, z czego jestem zadowolony ( tzn. z faktu nabycia tego wspaniałego samochodu, a mniej zadowolony z ceny jaką zapłaciłem). Nie żałuję, że nie kupiłem 2.5 XT, bo przede wszystkim przeraża mnie zużycie paliwa tego monstrum. Piszę o tym w kontekście wypowiedzi Dyrekcji na temat wyższej prędkości max. 2.5 XT sprzedawanych w Europie. Mój 2.0 XT przy jeździe ze stałą prędkością 200 km/godz (prędkość bliska maksymalnej) spala od 19 do 21 l/100km w zależności od ilości pasażerów i innych warunków. Ile spala Foryś 2.5 XT przy jeździe ze stałą prędkością 230 km/h? Może się pomylę, ale zakładam, że 30l/100km. A jeśli tak, to znaczy, że co 150 km trzeba tankować. Zakładając, że na autostradzie stacje benzynowe nie są rozmieszczone dokładnie co 150 km, w praktyce trzeba by zjeżdzać na stacje co pół godziny i tankować do pełna. Te postoje spowodują, że ja jadąc moim 2.0 XT "tylko" 200 km/h i tak dojadę szybciej do celu pozdrawiam
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.