GregorBa Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Witam, W moim autku występuje problem polegający na tym że wentylatory na chłodnicy po uruchomieniu nie chcą się wyłączyć i kręcą się do momentu wyłączenia silnika. Temperatura jest w normie, nie ma żadnych odchyleń, skoków itd. silnik rozgrzewa się prawidłowo. Temperatury z czujników również są prawidłowe co było sprawdzone po podłączeniu komputera. Najlepsze jest to że problem raz występuje a raz nie i nie ma tutaj żadnej prawidłowości niestety, dodam też że nawiewy i ogrzewanie działa prawidłowo. Generalnie nic oprócz kręcących się wentylatorów nie wskazuje na problem. Czy ktoś się może z czymś takim spotkał lub doradzi co może być przyczyną takiego zachowania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Może jest to związane z klimatyzacją, np. ustawienie nawiewu tylko na przednią szybę w wrx chyba automatycznie włacza klimę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorBa Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 niestety nie, sprawdzałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 Skoro nie klima to takie objawy wskazują na typowy "tryb awaryjny". Po podpięciu do kompa wyskoczyły jakieś błędy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorBa Opublikowano 17 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 nie było żadnych błędów po podpięciu do kompa, wszystkie parametry w normie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 17 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2008 że wentylatory na chłodnicy po uruchomieniu nie chcą się wyłączyć i kręcą się do momentu wyłączenia silnika Po włączeniu silnika, czy po "dogrzaniu" i uruchomieniu wentylatorów pracują już non stop. W opcji pierwszej obstawiałbym (jako laik )uszkodzony przekaźnik. Myślę, że średnio znający się elektryk potrafi usunąc taką awarię :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorBa Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 że wentylatory na chłodnicy po uruchomieniu nie chcą się wyłączyć i kręcą się do momentu wyłączenia silnika Po włączeniu silnika, czy po "dogrzaniu" i uruchomieniu wentylatorów pracują już non stop. W opcji pierwszej obstawiałbym (jako laik )uszkodzony przekaźnik. Myślę, że średnio znający się elektryk potrafi usunąc taką awarię :!: Po "dogrzaniu" i uruchomieniu wentylatorów czyli ta druga opcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 GregorBa, Sprawdzić prawidłowe sterowanie klimą, sprawdzić, czy nie są spięte zielone złącza diagnostyczne nad nogami kierowcy (pod deską rozdzielczą), sprawdzić włączniki i przekaźniki wentylatorów (czy nie "kleją") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorBa Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Oczywiście dzisiaj rano podczas drogi do pracy było wszystko ok, prawdopodobnie wieczorem znowu będzie z tym jazda. Jak spradzić te przekaźniki najlepiej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 GregorBa, Jeżeli prąd sterowania jest odłączony, a mimo to przekaźnik nadal zasila odbiornik, to jest uszkodzony. Potrzebne narzędzie; woltomierz, miernik wielofunkcyjny, lub próbnik napięcia 12V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorBa Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 Tylko że przekaźnik nie jest raczej zwarty na stałe bo w takim przypadku od razu po uruchomieiu silnika włączałyby się wentylatory, jeżeli już to skleja się okazyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 jeżeli już to skleja się okazyjnie. właśnie. Zasadniczo chodzi o to, że usunięcie usterki wymaga poznania przyczyny jej powstawania. Wykrycie usterek układów elektrycznych nie zawsze jest łatwe, zwłasza, gdy usterka występuje okresowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorBa Opublikowano 18 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 W sumie to można jeszcze zamienić przekaźnik od klaksonu z tym od wentylatora (pytanie tylko z którym bo jest ch chyba ze 4). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Magdziarz Opublikowano 18 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2008 zamienić przekaźnik Całkiem niezła metoda weryfikacji. Jest mało prawdopodobne by dwa elementy były tak samo uszkodzone, a zwłasza, gdy jeden odbiornik działa prawidłowo, drugi nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GregorBa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Niestety okazało się że jest problem z silnikiem, uszczelka pod głowicą i dodatkowo panewki pewnie, jak auto ożyje dam znać :sad: Auto żyje i ma sie dobrze, wymiana uszczelek pod głowicami rozwiązała problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się