GregorBa Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Witam, W moim autku występuje problem polegający na tym że wentylatory na chłodnicy po uruchomieniu nie chcą się wyłączyć i kręcą się do momentu wyłączenia silnika. Temperatura jest w normie, nie ma żadnych odchyleń, skoków itd. silnik rozgrzewa się prawidłowo. Temperatury z czujników również są prawidłowe co było sprawdzone po podłączeniu komputera. Najlepsze jest to że problem raz występuje a raz nie i nie ma tutaj żadnej prawidłowości niestety, dodam też że nawiewy i ogrzewanie działa prawidłowo. Generalnie nic oprócz kręcących się wentylatorów nie wskazuje na problem. Czy ktoś się może z czymś takim spotkał lub doradzi co może być przyczyną takiego zachowania ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jako Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Może jest to związane z klimatyzacją, np. ustawienie nawiewu tylko na przednią szybę w wrx chyba automatycznie włacza klimę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GregorBa Posted December 17, 2008 Author Share Posted December 17, 2008 niestety nie, sprawdzałem Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Skoro nie klima to takie objawy wskazują na typowy "tryb awaryjny". Po podpięciu do kompa wyskoczyły jakieś błędy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GregorBa Posted December 17, 2008 Author Share Posted December 17, 2008 nie było żadnych błędów po podpięciu do kompa, wszystkie parametry w normie Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 że wentylatory na chłodnicy po uruchomieniu nie chcą się wyłączyć i kręcą się do momentu wyłączenia silnika Po włączeniu silnika, czy po "dogrzaniu" i uruchomieniu wentylatorów pracują już non stop. W opcji pierwszej obstawiałbym (jako laik )uszkodzony przekaźnik. Myślę, że średnio znający się elektryk potrafi usunąc taką awarię :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
GregorBa Posted December 18, 2008 Author Share Posted December 18, 2008 że wentylatory na chłodnicy po uruchomieniu nie chcą się wyłączyć i kręcą się do momentu wyłączenia silnika Po włączeniu silnika, czy po "dogrzaniu" i uruchomieniu wentylatorów pracują już non stop. W opcji pierwszej obstawiałbym (jako laik )uszkodzony przekaźnik. Myślę, że średnio znający się elektryk potrafi usunąc taką awarię :!: Po "dogrzaniu" i uruchomieniu wentylatorów czyli ta druga opcja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 GregorBa, Sprawdzić prawidłowe sterowanie klimą, sprawdzić, czy nie są spięte zielone złącza diagnostyczne nad nogami kierowcy (pod deską rozdzielczą), sprawdzić włączniki i przekaźniki wentylatorów (czy nie "kleją") Link to comment Share on other sites More sharing options...
GregorBa Posted December 18, 2008 Author Share Posted December 18, 2008 Oczywiście dzisiaj rano podczas drogi do pracy było wszystko ok, prawdopodobnie wieczorem znowu będzie z tym jazda. Jak spradzić te przekaźniki najlepiej ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 GregorBa, Jeżeli prąd sterowania jest odłączony, a mimo to przekaźnik nadal zasila odbiornik, to jest uszkodzony. Potrzebne narzędzie; woltomierz, miernik wielofunkcyjny, lub próbnik napięcia 12V. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GregorBa Posted December 18, 2008 Author Share Posted December 18, 2008 Tylko że przekaźnik nie jest raczej zwarty na stałe bo w takim przypadku od razu po uruchomieiu silnika włączałyby się wentylatory, jeżeli już to skleja się okazyjnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 jeżeli już to skleja się okazyjnie. właśnie. Zasadniczo chodzi o to, że usunięcie usterki wymaga poznania przyczyny jej powstawania. Wykrycie usterek układów elektrycznych nie zawsze jest łatwe, zwłasza, gdy usterka występuje okresowo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GregorBa Posted December 18, 2008 Author Share Posted December 18, 2008 W sumie to można jeszcze zamienić przekaźnik od klaksonu z tym od wentylatora (pytanie tylko z którym bo jest ch chyba ze 4). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzegorz Magdziarz Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 zamienić przekaźnik Całkiem niezła metoda weryfikacji. Jest mało prawdopodobne by dwa elementy były tak samo uszkodzone, a zwłasza, gdy jeden odbiornik działa prawidłowo, drugi nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GregorBa Posted January 4, 2009 Author Share Posted January 4, 2009 Niestety okazało się że jest problem z silnikiem, uszczelka pod głowicą i dodatkowo panewki pewnie, jak auto ożyje dam znać :sad: Auto żyje i ma sie dobrze, wymiana uszczelek pod głowicami rozwiązała problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now