premier Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Panowie powiedzcie konkretnie jak to jest z jazdą na ręcznym w Forku 2.5 AT. Idzie zima i pewnie przy pierwszym śniegu będzie kusić. W manualu to rozumiem, sprzęgło i już można baka kręcić. A w AT? I jeszcze symetrical AWD do kompletu. Może wystarczy tylko zdjęcie nogi z pedału gazu? Może pytanie banalne ale ciekaw jestem opinii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jmiciuk Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 No a w manualu co - mogę wdusić sprzeglo i normalnie wchodzic na recznym ?? A co sie stanie jak zaciagne reczny bez sprzegla ?? Poprostu go nie zaciagne czy zepsuje dyfer czy zepsuję silnik ?? Co się stanie ?? Sorry, nie znam sie a nie chcę popsuć Link to comment Share on other sites More sharing options...
mati Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Nic nie zepsujesz. Po prostu jak nie wciśniesz sprzęgla jest szansa że zgaśnie silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted December 17, 2008 Author Share Posted December 17, 2008 No dobra a w automacie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grygo Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 jmiciuk mozesz zerwac linke od recznego jak nie zgrasz spuszczenia rekawa z dodaniem gazu, poza tym wydaje mi sie, ze nie jest to zdrowe dla napedow, ale konkretow technicznych nie moge ci podac... ja zawsze wysprzeglam przy ciagnieciu recznego i mam swiety spokoj Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 jmiciuk mozesz zerwac linke od recznego jak nie zgrasz spuszczenia rekawa z dodaniem gazu Linki nie zerwiesz, tylko zmielisz szczęki :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
molar Posted December 22, 2008 Share Posted December 22, 2008 Ja ciagalem w outbacku jak leci (gaz dodajesz po fakcie) mechanicy sie krzywili ze to nie za zdrowo ale ostatnio widzialem to auto i po 13 latach i podobnym traktowaniu przez nowego wlasciciela nic sie w napedach nie rozsypalo-troche jednak mialem wrazenie ze blokowal tez przod , stad kinetyki wiecej bylo potrzebne.Ja nie mialem tez zadnej kontroli trakcji,tylko bazowy ABS Link to comment Share on other sites More sharing options...
roguckia Posted April 1, 2009 Share Posted April 1, 2009 Panowie powiedzcie konkretnie jak to jest z jazdą na ręcznym w Forku 2.5 AT. Idzie zima... Jak już przyjdzie zima to nawet rękawa nie trzeba, wystarczy trochę uczciwie przygotowanej nawierzchni i można kręcić co sie chce i jak sie chce... Mi się udało trochę na ręcznym pojechać po parkingu, na szczęście nic nie padło, ale nie polecam, napędy wyglądają delikatnie, to nie jest UAZ ani defender! Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 napędy wyglądają delikatnie, to nie jest UAZ ani defender! UAZ to sie zgadzam, ale seria w defenderze tez delikatna i potrafi sie ukrecic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
slesz Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 A co sie stanie jak zaciagne reczny bez sprzegla ? według mnie możesz zniszczyć dyfer w końcu ręcznie blokujesz oś, która cały czas jest napędzana i zerwanie linki może byłoby najlepszym wyjściem w sytuacji kiedy możesz wybierać :razz: a w AT trochę gorzej chyba - sprzęgło tak jakby wyciska się razem z hamulcem nożnym ale ponoć tam jest raczej przód napędzany niż tył :???: w którymś wątku juz to było poruszane Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 Co do ryzyka uszkodzenia centralnego dyferencjalu to bylo chyba w watku o przegladzie technicznym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AllRad Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 Koledzy, po wieloletniej jeździe manualami pozostał u mnie nawyk do zaciągania ręcznego dla większej frajdy wchodzenia w zakręty zimą CZY SĄ JAKIEŚ PRZECIWWSKAZANIA do używania ręcznego w tym samym celu ale w AUTOMACIE :?: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danieldd48 Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 -troche jednak mialem wrazenie ze blokowal tez przod , stad kinetyki wiecej bylo potrzebne u mnie działa siła odśrodkowa jak z bata strzelił. Nie wiem czy dobrze, czy źle, ale jak machnę ręcznym, to mi wszystkie koła stop dają. Na sypkim siutrze także - raz próbowałem i juz się tak nie bawię, bo żadna frajda i szkoda napędów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ania i tomek Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 No dobra a w automacie? Mam forestera Xt w automacie dopiero tydzien,ale to co zauwazyłem to po sniegu nie da sie jezdzic w pozycji normalnej(bardzo jest wtedy podsterowny co tłumaczy rozkład 90/10) w pozycji hold jest o niebo lepiej.I da sie wtedy jedzic po sniegu,ale sie "muli" ten automat ze zmiana biegów,ale jest to zrozumiałe w tej pozycji. Nie wiem czy zauwazyłes ze automat "uczy sie" stylu jazdy kierowcy i reaguje odpowiednio szybko w zaleznosci od jazdy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 CZY SĄ JAKIEŚ PRZECIWWSKAZANIA do używania ręcznego w tym samym celu ale w AUTOMACIETak - dyfer. Lepiej z przeciwskrętem, kontra, dzida. Nie mam u siebie HOLD, ale na dwójce reaguje poprawnie na każde depnięcie. Na trójce przeciętnie, na D czas reakcji jest zbyt długi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 ale to co zauwazyłem to po sniegu nie da sie jezdzic w pozycji normalnej Da się i to jeszcze jak. j(bardzo jest wtedy podsterowny co tłumaczy rozkład 90/10) Przecież te 90/10 jest INICJALNE. A dochodzi, właśnie w warunkach jazdy z różnym stopniem przyczepienia kół do podłoża, do 50/50. w pozycji hold jest o niebo lepiej HOLD zmienia tylko jedno - nie masz do dyspozycji pierwszego biegu. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
ania i tomek Posted December 24, 2009 Share Posted December 24, 2009 ale to co zauwazyłem to po sniegu nie da sie jezdzic w pozycji normalnej Da się i to jeszcze jak. j(bardzo jest wtedy podsterowny co tłumaczy rozkład 90/10) Przecież te 90/10 jest INICJALNE. A dochodzi, właśnie w warunkach jazdy z różnym stopniem przyczepienia kół do podłoża, do 50/50. w pozycji hold jest o niebo lepiej HOLD zmienia tylko jedno - nie masz do dyspozycji pierwszego biegu. Pozdrawiam Grzegorz Moze i to wszystko co piszesz prawda :smile: Ja napisalem tylko moje odczucia po tygodniu jazdy automatem i pozycji "normalnej" auto jest bardzo podsterowne zwłaszcza przy małych predkosciach, natomiast w "hold" podsterownosc znika (na śniegu). To był tylko tydzien na śniegu z automatem,jazda spacerowa bo jeszcze nie mialem "casko".Wiec testów jeszcze nie było takich powazniejszych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Qba Posted December 28, 2009 Share Posted December 28, 2009 HOLD zmienia tylko jedno - nie masz do dyspozycji pierwszego biegu. Z tego co pamiętam to w pozycji "HOLD" jest 50/50 tak samo jak w pozycji "1", więc używając dźwigni zmiany biegów mamy od razu dostępne 50/50 na wszystkich biegach (na śniegu się przydaje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cypis Posted December 29, 2009 Share Posted December 29, 2009 nie zgadzam sie w starszych imprezach hold jedynie przydaje sie przy ruszaniu bo auto domyślnie staruje z 2. Nie ma wpływu na domyślny rodział momentu mocy czy czegokolwiek tam...... Co do ręcznego odpuszczasz gaz zaciagasz,puszczasz i w palnik, ale nie działa to tak jak w MT na śniegu daje rade bo At zawsze sobie cos tam ciagnie. Uprzedze o wiskozie ktorej nie ma AT wiec nic nie zrobisz (w manualu pisze ze auto mozna testowac na rolkach na przegladzie wiec ten sam efekt co z rekawem).Tylniemu dyfrowi to tez obojetne....... Z gazem jak to zrobisz to pomielisz albo dorze przypalisz tylnie okladziny. Takie akcje mozna robic ratunkowo do wyratowania auta, kilka lat jezdzilem automatami nic nie bylo i nikt nie podal technicznych przeciwskazań!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tedziq Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 ja mam 2.5X automat 2007. Jest to pierwsza zima dla mojego forka.. i zgadzam się z przedmówcami, że na "D" lubi nim pobujac na boki w zakretach przy małych obrotach. Dlatego jeżdzę " 3 "- reka łapie w tym położeniu[coprawda wysoko mi łapie ale zapewne to kwestia naprężenia linki ]. Bawiłem się tez na parkingach i polach- pozycja "1" - gaz do dechy i bączki kręci jak szalony :cool: pozycja "2" - można juz troszke predkości nabrac i tuż przed zakrętem wcisnać gaz do dechy - uzyskujemy ten sam efekt co z użyciem ręcznego - mieli tyłem i Drift. pozycja"3" - w tej pozycji używam ręki przed użyciem odpuszczam gaz , ręczny..zwolnienie, gaz :wink: A co tego czy to Forkowi na zdrowie wychodzi to cieżko powiedzieć.. zmartwiliście mnie troszkę tym dyfrem co nie znaczy że dziś wieczorem odpuszczę sobie eskapadę po polach jeszcze Takie pytanie jaki najwyższy śnieg pokonywaliście? Mam na myśli puch oczywiście nie mokry cięzki syf Wczoraj 3 osoby na pokłędzie i 400metrów puch po maskę nawet nie poczuł... wycieraczki nie nadążały za kołami pozdro :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 Co ma do tego dyfer ? Nie wiem, raczej nic. Zgadzam się z tedziq - 2 najlepiej nadaje się do zimowych szaleństw. 1 można pokręcić na parkingu ale szerzej bokami to już na 2. W ogóle możliwości Forka w zimie nawet na oponach M+S mnie zadziwiają. I ta radość gdy inni męczą się z podjazdem pod górę Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted January 4, 2010 Share Posted January 4, 2010 Takie pytanie jaki najwyższy śnieg pokonywaliście?Tyle go było, że zamaskował krawężnik Link to comment Share on other sites More sharing options...
woyt Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Sorki, że się wtrącę, ale czy nie macie możliwości przełączenia na tryb ręczny? Nie znam Foresterów, ale ja chcąc pokręcić bączki przełączam na tryb "sport" w którym mogę mieszać ręcznie. Wrzucam bieg 1 i mogę szaleć do woli (do odcięcia, itp). Auto nie zmienia biegów, czeka na moją reakcję. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Sorki, że się wtrącę, ale czy nie macie możliwości przełączenia na tryb ręczny? w foresterze automat bez sport shift (dostepny pod koniec produkcji w 2.5XT) jest tylko mozliwosc blokady biegow 1 - tylko 1. bieg + stały naped 50:50 2 - 1. i 2. bieg * 3 - 1., 2. i 3. bieg * * - tutaj podział inicjalny napedu jest zależny od rocznika od 90:10 w modelach do MY2007 po 60:40 w MY2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
premier Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Sorki, że się wtrącę, ale czy nie macie możliwości przełączenia na tryb ręczny? w foresterze automat bez sport shift (dostepny pod koniec produkcji w 2.5XT) jest tylko mozliwosc blokady biegow 1 - tylko 1. bieg + stały naped 50:50 2 - 1. i 2. bieg * 3 - 1., 2. i 3. bieg * * - tutaj podział inicjalny napedu jest zależny od rocznika od 90:10 w modelach do MY2007 po 60:40 w MY2008 I znowu wkraczamy w kwestie sporną czy jest 90:10 czy 60:40 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now