Jump to content

Zima, ręczny, Forek 2.5 AT US


premier
 Share

Recommended Posts

Panowie powiedzcie konkretnie jak to jest z jazdą na ręcznym w Forku 2.5 AT. Idzie zima i pewnie przy pierwszym śniegu będzie kusić. W manualu to rozumiem, sprzęgło i już można baka kręcić. A w AT? I jeszcze symetrical AWD do kompletu. Może wystarczy tylko zdjęcie nogi z pedału gazu? Może pytanie banalne ale ciekaw jestem opinii.

Link to comment
Share on other sites

No a w manualu co - mogę wdusić sprzeglo i normalnie wchodzic na recznym ?? A co sie stanie jak zaciagne reczny bez sprzegla ?? Poprostu go nie zaciagne czy zepsuje dyfer czy zepsuję silnik ?? Co się stanie ?? Sorry, nie znam sie a nie chcę popsuć :)

Link to comment
Share on other sites

jmiciuk mozesz zerwac linke od recznego jak nie zgrasz spuszczenia rekawa z dodaniem gazu, poza tym wydaje mi sie, ze nie jest to zdrowe dla napedow, ale konkretow technicznych nie moge ci podac... ja zawsze wysprzeglam przy ciagnieciu recznego i mam swiety spokoj

Link to comment
Share on other sites

Ja ciagalem w outbacku jak leci (gaz dodajesz po fakcie) mechanicy sie krzywili ze to nie za zdrowo ale ostatnio widzialem to auto i po 13 latach i podobnym traktowaniu przez nowego wlasciciela nic sie w napedach nie rozsypalo-troche jednak mialem wrazenie ze blokowal tez przod , stad kinetyki wiecej bylo potrzebne.Ja nie mialem tez zadnej kontroli trakcji,tylko bazowy ABS

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Panowie powiedzcie konkretnie jak to jest z jazdą na ręcznym w Forku 2.5 AT. Idzie zima...

 

Jak już przyjdzie zima to nawet rękawa nie trzeba, wystarczy trochę uczciwie przygotowanej nawierzchni i można kręcić co sie chce i jak sie chce... Mi się udało trochę na ręcznym pojechać po parkingu, na szczęście nic nie padło, ale nie polecam, napędy wyglądają delikatnie, to nie jest UAZ :) ani defender!

Link to comment
Share on other sites

A co sie stanie jak zaciagne reczny bez sprzegla ?

 

według mnie możesz zniszczyć dyfer

w końcu ręcznie blokujesz oś, która cały czas jest napędzana

i zerwanie linki może byłoby najlepszym wyjściem w sytuacji kiedy możesz wybierać :razz:

 

a w AT trochę gorzej chyba - sprzęgło tak jakby wyciska się razem z hamulcem nożnym

ale ponoć tam jest raczej przód napędzany niż tył :???: w którymś wątku juz to było poruszane

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Koledzy, po wieloletniej jeździe manualami pozostał u mnie nawyk do zaciągania ręcznego dla większej frajdy wchodzenia w zakręty zimą :mrgreen:

 

CZY SĄ JAKIEŚ PRZECIWWSKAZANIA do używania ręcznego w tym samym celu ale w AUTOMACIE :idea: :?:

Link to comment
Share on other sites

-troche jednak mialem wrazenie ze blokowal tez przod , stad kinetyki wiecej bylo potrzebne

u mnie działa siła odśrodkowa jak z bata strzelił. Nie wiem czy dobrze, czy źle, ale jak machnę ręcznym, to mi wszystkie koła stop dają. Na sypkim siutrze także - raz próbowałem i juz się tak nie bawię, bo żadna frajda i szkoda napędów.

Link to comment
Share on other sites

No dobra a w automacie?

Mam forestera Xt w automacie dopiero tydzien,ale to co zauwazyłem to po sniegu nie da sie jezdzic w pozycji normalnej(bardzo jest wtedy podsterowny co tłumaczy rozkład 90/10) w pozycji hold jest o niebo lepiej.I da sie wtedy jedzic po sniegu,ale sie "muli" ten automat ze zmiana biegów,ale jest to zrozumiałe w tej pozycji.

Nie wiem czy zauwazyłes ze automat "uczy sie" stylu jazdy kierowcy i reaguje odpowiednio szybko w zaleznosci od jazdy.

Link to comment
Share on other sites

CZY SĄ JAKIEŚ PRZECIWWSKAZANIA do używania ręcznego w tym samym celu ale w AUTOMACIE
Tak - dyfer. Lepiej z przeciwskrętem, kontra, dzida. Nie mam u siebie HOLD, ale na dwójce reaguje poprawnie na każde depnięcie. Na trójce przeciętnie, na D czas reakcji jest zbyt długi.
Link to comment
Share on other sites

ale to co zauwazyłem to po sniegu nie da sie jezdzic w pozycji normalnej

 

Da się i to jeszcze jak.

 

j(bardzo jest wtedy podsterowny co tłumaczy rozkład 90/10)

 

Przecież te 90/10 jest INICJALNE. A dochodzi, właśnie w warunkach jazdy z różnym stopniem przyczepienia kół do podłoża, do 50/50.

 

w pozycji hold jest o niebo lepiej

 

HOLD zmienia tylko jedno - nie masz do dyspozycji pierwszego biegu.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Link to comment
Share on other sites

ale to co zauwazyłem to po sniegu nie da sie jezdzic w pozycji normalnej

 

Da się i to jeszcze jak.

 

j(bardzo jest wtedy podsterowny co tłumaczy rozkład 90/10)

 

Przecież te 90/10 jest INICJALNE. A dochodzi, właśnie w warunkach jazdy z różnym stopniem przyczepienia kół do podłoża, do 50/50.

 

w pozycji hold jest o niebo lepiej

 

HOLD zmienia tylko jedno - nie masz do dyspozycji pierwszego biegu.

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Moze i to wszystko co piszesz prawda :smile: Ja napisalem tylko moje odczucia po tygodniu jazdy automatem i pozycji "normalnej" auto jest bardzo podsterowne zwłaszcza przy małych predkosciach, natomiast w "hold" podsterownosc znika (na śniegu).

To był tylko tydzien na śniegu z automatem,jazda spacerowa bo jeszcze nie mialem "casko".Wiec testów jeszcze nie było takich powazniejszych.

Link to comment
Share on other sites

HOLD zmienia tylko jedno - nie masz do dyspozycji pierwszego biegu.

Z tego co pamiętam to w pozycji "HOLD" jest 50/50 tak samo jak w pozycji "1", więc używając dźwigni zmiany biegów mamy od razu dostępne 50/50 na wszystkich biegach (na śniegu się przydaje).

Link to comment
Share on other sites

nie zgadzam sie w starszych imprezach hold jedynie przydaje sie przy ruszaniu bo auto domyślnie staruje z 2. Nie ma wpływu na domyślny rodział momentu mocy czy czegokolwiek tam......

 

Co do ręcznego odpuszczasz gaz zaciagasz,puszczasz i w palnik, ale nie działa to tak jak w MT na śniegu daje rade bo At zawsze sobie cos tam ciagnie.

Uprzedze o wiskozie ktorej nie ma AT wiec nic nie zrobisz (w manualu pisze ze auto mozna testowac na rolkach na przegladzie wiec ten sam efekt co z rekawem).Tylniemu dyfrowi to tez obojetne.......

Z gazem jak to zrobisz to pomielisz albo dorze przypalisz tylnie okladziny.

Takie akcje mozna robic ratunkowo do wyratowania auta, kilka lat jezdzilem automatami nic nie bylo i nikt nie podal technicznych przeciwskazań!!

Link to comment
Share on other sites

ja mam 2.5X automat 2007. Jest to pierwsza zima dla mojego forka.. i zgadzam się z przedmówcami, że na "D" lubi nim pobujac na boki w zakretach przy małych obrotach. Dlatego jeżdzę " 3 "- reka łapie w tym położeniu[coprawda wysoko mi łapie ale zapewne to kwestia naprężenia linki ].

Bawiłem się tez na parkingach i polach-

pozycja "1" - gaz do dechy i bączki kręci jak szalony :cool:

pozycja "2" - można juz troszke predkości nabrac i tuż przed zakrętem wcisnać gaz do dechy - uzyskujemy ten sam efekt co z użyciem ręcznego - mieli tyłem i Drift. :mrgreen:

pozycja"3" - w tej pozycji używam ręki przed użyciem odpuszczam gaz , ręczny..zwolnienie, gaz :D :wink:

 

A co tego czy to Forkowi na zdrowie wychodzi to cieżko powiedzieć.. zmartwiliście mnie troszkę tym dyfrem :D co nie znaczy że dziś wieczorem odpuszczę sobie eskapadę po polach :D

jeszcze

Takie pytanie jaki najwyższy śnieg pokonywaliście? Mam na myśli puch oczywiście nie mokry cięzki syf :P Wczoraj 3 osoby na pokłędzie i 400metrów puch po maskę nawet nie poczuł... wycieraczki nie nadążały za kołami :D pozdro :wink:

Link to comment
Share on other sites

Co ma do tego dyfer ? Nie wiem, raczej nic.

Zgadzam się z tedziq - 2 najlepiej nadaje się do zimowych szaleństw. 1 można pokręcić na parkingu ale szerzej bokami to już na 2.

W ogóle możliwości Forka w zimie nawet na oponach M+S mnie zadziwiają. I ta radość gdy inni męczą się z podjazdem pod górę :D

Link to comment
Share on other sites

Sorki, że się wtrącę, ale czy nie macie możliwości przełączenia na tryb ręczny?

Nie znam Foresterów, ale ja chcąc pokręcić bączki przełączam na tryb "sport" w którym mogę mieszać ręcznie. Wrzucam bieg 1 i mogę szaleć do woli (do odcięcia, itp). Auto nie zmienia biegów, czeka na moją reakcję.

Link to comment
Share on other sites

Sorki, że się wtrącę, ale czy nie macie możliwości przełączenia na tryb ręczny?

 

w foresterze automat bez sport shift (dostepny pod koniec produkcji w 2.5XT) jest tylko mozliwosc blokady biegow

 

1 - tylko 1. bieg + stały naped 50:50

2 - 1. i 2. bieg *

3 - 1., 2. i 3. bieg *

 

* - tutaj podział inicjalny napedu jest zależny od rocznika od 90:10 w modelach do MY2007 po 60:40 w MY2008

Link to comment
Share on other sites

Sorki, że się wtrącę, ale czy nie macie możliwości przełączenia na tryb ręczny?

 

w foresterze automat bez sport shift (dostepny pod koniec produkcji w 2.5XT) jest tylko mozliwosc blokady biegow

 

1 - tylko 1. bieg + stały naped 50:50

2 - 1. i 2. bieg *

3 - 1., 2. i 3. bieg *

 

* - tutaj podział inicjalny napedu jest zależny od rocznika od 90:10 w modelach do MY2007 po 60:40 w MY2008

 

I znowu wkraczamy w kwestie sporną czy jest 90:10 czy 60:40 :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...