Racer Posted December 15, 2008 Share Posted December 15, 2008 Poniewaz od jakiegos czasu testuje takie zawieszenie w swoim WRX mam nastepujace pytanie jak ustawic zawieszenie w sensie wysokosci i twardosci tak aby mozna było w miare komfortowo poruszac sie u nas na drogach. Mam teraz ustawione w prawie najnizszym połozeniu z produ oraz najnizszym z tyłu i ustawione jest na standart czyli 6 klikniec od najtwardszego i powiem szczerze ze jest troszke twardo i strasznie auto podskakuje na nierownosciach.... Macie jakies rady?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC8 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Poniewaz od jakiegos czasu testuje takie zawieszenie w swoim WRX mam nastepujace pytanie jak ustawic zawieszenie w sensie wysokosci i twardosci tak aby mozna było w miare komfortowo poruszac sie u nas na drogach. Mam teraz ustawione w prawie najnizszym połozeniu z produ oraz najnizszym z tyłu i ustawione jest na standart czyli 6 klikniec od najtwardszego i powiem szczerze ze jest troszke twardo i strasznie auto podskakuje na nierownosciach....Macie jakies rady?? Ja w GT-ku podnioslem go troche, tzn. mam 35mm od dolu gwintu i jeden klik od najbardziej miekkiego ustawienia i jest fajnie. Ale to w GT-ku, nie wiem czy w WRX bedzie podobnie. No i geometrie bedziesz chyba musial zrobic. ATB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Racer, hm a to dziwne, ja co prawda we Forku ale nastawy identyczne (podniesiony jedynie o 10mm od nastaw proponowanych przez TEIN) i zawieszenie odbieram, jako zdecydowanie bardziej komfortowe od serii (wybieranie nierówności jest luks) a jednocześnie bezpieczne (ciężko jest w wyniku błędów słabiutkiego kierownika - czyt. moich - wytracić auto ze stabilnego toru jazdy). Ja jestem super-hiper zadowolony z tego zawiasu. Pozdrawiam Grzegorz Link to comment Share on other sites More sharing options...
vert Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 recer podnies na maxa zawias na ustawieniach teina i bedziesz zadowolony.a i tak auto bedzie mega trzymac jak cholera Link to comment Share on other sites More sharing options...
STACHU Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 A ja zapytam troszkę z innej beczki. Jak się ma porównania Tein Super Street vs amortyzatory STI MY04/05 ze sprężynami -35mm jako upgrade zawiasu w GT-ku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vert Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 to sa dwie inne bajki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Posted December 17, 2008 Author Share Posted December 17, 2008 recer podnies na maxa zawias na ustawieniach teina i bedziesz zadowolony.a i tak auto bedzie mega trzymac jak cholera No wiesz ale nie ma to jak samochod posadzony na ziemi:D:D ok zobacze takie ustawienia jak do GT i zobacze co i jak a geometria juz zrobiona wiec spoko:d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andremil Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Ja u siebie mam podniesiony o 1,5 cm od zalecanego poziomu (niestety przy ustawieniach zalecanych miałem problemy z wjazdem do garażu :smile: ) - wysokość budy podobna do serii a i tak przód często dobija mi do odbojników (aż się sam zastanawiam czy tak powinno być :?: ). Co do twardości to przy normalnej jeździe mam twardość ustawioną 8/12 (bo poniżej tej wartości rzeczywiście na naszych drogach auto ma tendencje do podskoków), ale jak z rodziną jeżdżę to jest 14/14 (u mnie jest prościej bo z EDFC :razz: ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
STACHU Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 to sa dwie inne bajki Tzn co bedzie lepszym pomysłem? Auto nie używane na torze, raczej ulica + jakieś zabawy sprawnościowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
GC8 Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 recer podnies na maxa zawias na ustawieniach teina i bedziesz zadowolony.a i tak auto bedzie mega trzymac jak cholera No wiesz ale nie ma to jak samochod posadzony na ziemi:D:D ok zobacze takie ustawienia jak do GT i zobacze co i jak a geometria juz zrobiona wiec spoko:d Tylko, ze geometrie to raczej przy kazdej zmianie wysokosci sie robi. Przynajmniej u mnie sie rozjezdza jak zmieniam. ATB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andremil Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Tylko, ze geometrie to raczej przy kazdej zmianie wysokosci sie robi. Przynajmniej u mnie sie rozjezdza jak zmieniam. Ale jak już to chyba tylko kąt pochylenia kół delikatnie można poprawić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jabar Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Przynajmniej u mnie sie rozjezdza jak zmieniam. kat pochylenia zawsze sie zmienia przy zmianie wysokosci.Jak się ma porównania Tein Super Street vs amortyzatory STI MY04/05 ze sprężynami -35mm jako upgrade zawiasu w GT-ku? Auto nie używane na torze' date=' raczej ulica + jakieś zabawy sprawnościowe[/quote']to bierz zawias z STI, ewentualnie jakies Eibachy i KYB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Racer Posted December 18, 2008 Author Share Posted December 18, 2008 Ja u siebie mam podniesiony o 1,5 cm od zalecanego poziomu (niestety przy ustawieniach zalecanych miałem problemy z wjazdem do garażu :smile: ) - wysokość budy podobna do serii a i tak przód często dobija mi do odbojników (aż się sam zastanawiam czy tak powinno być :?: ). Co do twardości to przy normalnej jeździe mam twardość ustawioną 8/12 (bo poniżej tej wartości rzeczywiście na naszych drogach auto ma tendencje do podskoków), ale jak z rodziną jeżdżę to jest 14/14 (u mnie jest prościej bo z EDFC :razz: ). Czyli normalna jazde 8 klikniec i 12 od najmiekszego ustawienia normalnie i 14/14 z rodzinka:D Co do geometri to wiadomo ze jakiekolwiek manewry z wysokoscia= gemetryka:d na szeczecie mam swoja wiec problemów nie ma:D:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabian Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 http://www.tein.com/tech_info/s36.html Wydaje mi się z tej rozpiski że na polskie drogi lepszy był by zestaw Contrlol Master TypeFlex ma miększe sprężyny lbs/in i można samochód podnieść bądz obiżyć Link to comment Share on other sites More sharing options...
anakinsky Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 u mnie jest prościej bo z EDFC Amdremil, jak to urządzenie się sprawuje w praktyce? przydaje sie, czy tylko podnosi współczynnik lansu? na innych forach czytałem komentarze, że awaryjne... pytam, bo rozważam... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vert Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 testowalem z edwinem teina super steeta i powiem wam ze duzo lepiej auto jezdzi na teinie niz na seryjnym zawiasie sti bez porownania ! jabar skad pomysl na serie ? super streeta tez sie da ustawiac gora dol nie tylko na pokretlach przy amorach. to nie jest wylacznie torowe zawieszenie.na slomce rowniez spisuje sie rewelacyjnie.oczywiscie jest to tor ale taki bardziej zblizony do oesu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jabar Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 jabar skad pomysl na serie ? szukam saxo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 testowalem z edwinem teina super steeta i powiem wam ze duzo lepiej auto jezdzi na teinie niz na seryjnym zawiasie sti bez porownania !jabar skad pomysl na serie ? super streeta tez sie da ustawiac gora dol nie tylko na pokretlach przy amorach. to nie jest wylacznie torowe zawieszenie.na slomce rowniez spisuje sie rewelacyjnie.oczywiscie jest to tor ale taki bardziej zblizony do oesu. super street to bardzo fajne zawieszenie tak jak vert pisze. duzo fajniej pracuje niz seryjne amortyzatory i nie stuka :-) jest to jedna z tanszych a dobrych modyfikacji zawieszeznia, nie jest to twardy hardcore'owy zawias, ktory nadaje sie tez do codziennej eksploatacji Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jabar Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 nie jest to twardy hardcore'owy zawias, ktory nadaje sie tez do codziennej eksploatacjiAdam ale on jest jednak sporo twardszy od serii (na ktorej jezdze pare dni i twierdze ze auto bardziej podskakuje niz na gwincie ) tyle ze twardosc ma niewiele wspolnego z tym jak dany zawias wybiera nierownosci. I dosc czesto trzeba go jednak skrecac bo zaczyna stukac - tak przynajmniej bylo u m.wrc Link to comment Share on other sites More sharing options...
owoc666 Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 auto bardziej podskakuje niz na gwincie ) Pamiętaj, że Twój gwint, a inny gwint - to też znaczna różnica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
orzi Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Amdremil, jak to urządzenie się sprawuje w praktyce? przydaje sie, czy tylko podnosi współczynnik lansu? na innych forach czytałem komentarze, że awaryjne... pytam, bo rozważam... Zrobiłem na tein super street z EDFC 12 tys mil. Odpukać, EDFC działa bez problemu. testowalem z edwinem teina super steeta i powiem wam ze duzo lepiej auto jezdzi na teinie niz na seryjnym zawiasie sti bez porownania ! Jak najbardziej potwierdzam. I dosc czesto trzeba go jednak skrecac bo zaczyna stukac - tak przynajmniej bylo u m.wrc Może nie tyle stukać co trzeszczeć. Taki przegląd (skręcenie wszystkiego) trzeba zrobić co jakiś czas i z tym trzeba się liczyć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jabar Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Pamiętaj, że Twój gwint, a inny gwint - to też znaczna różnica.moj gwint (Boze miej go w swojej opiece u tego szatana co to go do auta wklada) bylo duzo lepszy od TSS ale i ten ostatni lepiej wybiera niz seria - choc jest pewien moment w ktorym auto zaczyna podskakiwac, w moim pewnie tez byl tylko ze granica strachu byla zdecydowanie wczesniej. m.wrc, cos mi trzeszczalo/stukalo tylko nie wiedzialem w ktorym kosciele Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Adam ale on jest jednak sporo twardszy od serii (na ktorej jezdze pare dni i twierdze ze auto bardziej podskakuje niz na gwincie ) tyle ze twardosc ma niewiele wspolnego z tym jak dany zawias wybiera nierownosci. I dosc czesto trzeba go jednak skrecac bo zaczyna stukac - tak przynajmniej bylo u m.wrc ciezko dyskutowac o twardosci bo kazdy ma indywidualne odczucia :grin: dla mnie tein ss nie jest sporo twardszy od seryjnych sti a lepiej wybiera. co do m.wrc to zawsze myslalem, ze ma monoflexa :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jabar Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 dla mnie tein ss nie jest sporo twardszy od seryjnych sti a lepiej wybiera. totez to samo napisalem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 napisales "on jest jednak sporo twardszy od serii" ale co do wybierania mamy podobne zdanie :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now