Jump to content

Legacy a niskie temperatury


jackk3
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

Postanowilem sie podzielic moimi uwagami n/t zachowanie mojego Legacy w BARDZO niskich temp. Bylismy 3 dni w Gorach Skalistych (Banff). Temperatura w nocy spadla do -34C. Auto nagrzewa sie bardzo szybko ('block heater' byl podlaczony). Poraz pierwszy wlaczylem ogrzewanie siedzen na max (zimne i twarde jak kamienie byly po nocy). Dmuchawa swietna (elektr. ogrzewanie przednie szyby tez). Po nagrzaniu silnika sprzeglo chodzi miekko (galka biegow tez), nawet jadac autostrada przy -33C wszystko chodzi miekko jak nalezy). Tylna szyba - bez problemow. Niedociagniecia? Wycieraczki (a raczej wklady takie sobie), w tych temp. twarde jak kamienie, nie pomaga elektryczne ogrzewanie szyby, nie zastapia dedykowanych zimowych wycieraczek. Nawiew na tylne boczne szyby moglby byc lepszy, choc nie zamarzaja. Takze nie ma opcji zostawienia ogzrewania elektr. przedniej i puszczenia dmuchawy np. na nogi (albo albo). LCD wskazniki przez kilka minut maja duze 'opoznienie', moglyby byc lepszej jakosci. SWczelnosc auta bardzo dobra, nie zauwazylem aby wialo. W tarkcie jazdy wskaznik temp. silnika obnizyl sie ale w dalszym ciagu byl dobrze na cieplo. To tyle z pierwszej reki. BTW wrocilismy do Calgary w niedziele, a dzisiaj w Banff (gdzie bylismy 3 dni) padl rekord -42C, no ale w sumie dobrze ze nas tam nie ma, bo takie temp. to nie sa zarty! :shock:

Pzdr

P.S.

A jechalem tam w totalnej zadymie snieznej, po ciemku, itd. Auto poprostu jest niesamowite w tych warunkach, ale to juz inna historia.

Link to comment
Share on other sites

'block heater'

tak z ciekawosci - to oferowane jest przez dealerow w Kanadzie czy dokladales poza salonem?

I drugie pytanie - na jakich zimowkach jezdzisz?

pozdr.

Szymon

Link to comment
Share on other sites

'Block heater' czyli chyba 'grzalka' jest montowana w tych prowincjach gdzie jest ostra zima (Alberta, Saskatchewan, Manitoba, Quebec, itd. Zazwyczaj jest to wliczone w cene pojazdu ale czesto jest montowane przez dealera przed odbiorem (koszt niezbyt duzy zazwyczaj kilkadziesiat Can$).

Jesli chodzi o opony to mam Blizzaki LM-22 (obecna generacja to chyba LM-25). Oceniam je nastepujaca (subiektywnie):

Lod-4, snieg-4.5, snieg gleboki-4.5, mieszanina czarnego & sniegu 5(!), czarne-sliskie-4, sucha nawierzchnia (pow. zera)-5 (sa to oceny tylko dla zimowek). Wez pod uwage ze jezdze na 18-tkach i 215/45 wiec sa bardzo sztywne (mamy tutaj w zimie okresy czeste gdy wieje cieply wiatr od gor - Chinook (cos tak jak halny) wiec czesto drogi sa suche i temp. pow. zera. Dla takich warunkow polecam w/w opony ale jesli tylko sam snieg lod to na pewno cos bardziej 'miekkiego' np. WS-60.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

'Block heater' czyli chyba 'grzalka' jest montowana w tych prowincjach gdzie jest ostra zima (Alberta, Saskatchewan, Manitoba, Quebec,

ech... sa jeszcze miejsca, gdzie zima to naprawde zima :roll:

 

Jesli chodzi o opony to mam Blizzaki LM-22 (obecna generacja to chyba LM-25)

tak, uzywalem ich (LM25) i sa faktycznie niezle. Ciekaw bylem jak sprawuja sie przy tak niskich temperaturach, bo u nas to ostatnio raczej mozna je zetrzec w trybie przyspieszonym, ze wzgledu na lagodna zime.

 

Wrzuc jakies foty Subarka w zaspach po sam dach :wink:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...