Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Kruk, trzymam Cię za słowo. W przyszłym tygodniu zatankuję Pb95 na stacji Orlen, pełen wiary, że będzie jeździło jak na Verwie 98, tylko taniej A co myślisz że na Pb98 będziesz latać?? HahahahahaTy lepiej nie trzymaj za słowo tylko poczytaj trochę na ten temat w tym wątku, w innych i w necie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 A co myślisz że na Pb98 będziesz latać?? Nic nie myślę, bo Vervę 98 juz tankowałem i chciałbym, żeby na 95 auto jeździło identycznie. A cudzymi opiniami samochodu nie zatankuję. Cały czas tankuję 98, bo raz się mocno zraziłem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 No cóż niektórzy ludzie wolą wierzyć w cuda niż wiedzieć jak jest w rzeczywistości - powodzenia. PS. jak dodasz stożek 3% mocy i strumienicę 5% mocy to będziesz miał 8% więcej mocy i wrażenia będą jeszcze lepsze (przepraszam nie mogłem się powstrzymać) - nie gniewaj się :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 lezo jak był na remapie w Katowicach, to chyba Łukasz zapytał się go czy auto jest zalane Racingiem - bo tak ładne spalanie było. A to było PB98 z Neste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 owoc666, co do remapu to się zgadzam, tam Pb98 ma sens. W seryjnym ECU zrobionym na Pb95 nie ma sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Kruk, gdybyś znał mnie choć troche, wiedziałbyś, że akurat ja do tych ludzi nie należę. Chyba jednak słabo zrozumiałeś moje posty w tym temacie. Bo nigdzie nie napisałem, że mam rzetelne porównanie między 98 a 95. A cudów po GT się nie spodziewam nawet na paliwe od SR-71, bo jak dla mnie temu autu znacznie bliżej do rodzinnego sedana niż sportowego wozu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 tomek_z, to jest forum więc jak się piszesz tak Cię widzę. A cudów po GT się nie spodziewam nawet na paliwe od SR-71, bo jak dla mnie temu autu znacznie bliżej do rodzinnego sedana niż sportowego wozu. :roll: ojojoj nie pogrążaj się proszę... chciałbym zobaczyć jak ogarniasz ten rodzinny sedan w serii. GT w serii jest bardzo trudnym autem i wcale nie wolnym jak się potrafi go okiełznać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Nie wiem, z czym masz problem chłopcze, ale ten problem chyba bardziej dotyczy Ciebie samego niz mnie. EOT. Pozdrawiam jeszcze raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Nie wiem, z czym masz problem chłopcze, ale ten problem chyba bardziej dotyczy Ciebie samego niz mnie. EOT. Pozdrawiam jeszcze raz Zamiast się irytować to postudiuj forum SIP i zagraniczne (polecam Nasioc) - wiele razy poruszano ten temat na różne sposoby i jest sporo obiektywnych danych na ten temat - nie traktuj siebie tak serio, to szkodzi :wink: Poza tym dział techniczny nie jest miejscem na Twoje personalne uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 owoc666, co do remapu to się zgadzam, tam Pb98 ma sens. W seryjnym ECU zrobionym na Pb95 nie ma sensu. Pomiar, AFAIK, był wykonywany jeszcze przed remapem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 owoc666, co do remapu to się zgadzam, tam Pb98 ma sens. W seryjnym ECU zrobionym na Pb95 nie ma sensu. Pomiar, AFAIK, był wykonywany jeszcze przed remapem. Śladowe różnice mogą być, sam pomiar też ma określony zakres błędu pomiaru więc to czysto akademicka dyskusja bez wpływu na realne wykorzystanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 lezo jak był na remapie w Katowicach, to chyba Łukasz zapytał się go czy auto jest zalane Racingiem - bo tak ładne spalanie było. A to było PB98 z Neste. LUZ. Przecież to ma prawo byc to samo Nikt nie wie co i w jakich ilościach Shell dodaje do PB98 i sprzedaje jako Racing 100 a (bez obrazy) tomek z prezentuje typowego klienta takich paliw. Widzi co tankuje i się ekscytuje. Gdyby mu zona takowała przy markecie i mówiła ,że to Racing z Shella , obok jej ulubionego fryzjera przysięgał by kumplom ,że jak rusza z pod świateł to mu się przednia oś podnosi. :wink: (Kruk mu tłumaczy i udowadnia ale On wie swoje i głowę by sobie dał uciąć). Dodatkowo mamy informację , że i "stroiciele" nie mają większego pojęcia o paliwie. A porządne PB98 jest identyczne lub prawie identyczne z Racingiem. Inaczej nie było by pomyłki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KASIAiMIŚ Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 ja na wskaźniku EGT widziałem różnice między paliwami (nie w GT) i w/g mnie Komancz ma tu racje w PL trzeba lać PB98 wszyscy niby wiedzą o co chodzi w tych całych oktanach to może Jacky X wyjaśni jeszcze raz i sobie też przypomni o tym, że mówimy tu o "przewidywalności" spalania. i tu znowu Komancz najprościej napisał czemu lepiej lać PB98 pozdrawiam miś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Jacky X, KASIAiMIŚ, zgadzam się, bo dokładnie o to przede wszystkim chodzi również stroicielom, że przykładowo Racing Shella jest paliwem bardziej powtarzalnym co do jakości niż Universal Pb95. Bezpieczniej jest stroić ECU na paliwie przy którym jest duża szansa tego samego składu w Gdańsku i w Katowicach niż tankowanie czegoś tam i spalanie stukowe w Koziej Wólce i normalna jazda w Żukowie - mniej reklamacji dla stroicieli :wink: - i to ma na myśli również Komancz wg mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Jacky X, ja Cię proszę... Napisałem tylko, że raz odczułem problem po zatankowaniu Pb95, bo silnik słabo mi się wkręcał na obroty. Było to tak wyraźne, że obawiałem się jakiegoś problemu technicznego. Celowo dojeździłem do zapalenia kontrolki i zatankowałem Vervę 98. I potem juz tankowałem tylko 98 i było wszystko ok. Niczym się nie ekscytuję. A na 99+ się fajnie jeździ, tak samo jak na Vervie. Teraz zatankuję 95 na Orlenie, żeby mieć jakieś rozsądzne porównanie i mam nadzieję, że na tym paliwie pozostanę. Wcale nie mam potrzeby tankowania tego co najdroższe. Wręcz przeciwnie. Czy ja uzywam zbyt trudnego języka? :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heller Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Ja zawsze lałem PB98 do GT a teraz do WRX tez leje 98 i nawet się nie chcę zastanawiać ile juz kasy straciłem na kilkuset tankowaniach w stosunku -> gdybym tankował PB95..... Placebo masuje moją głowę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 tomek_z, po prostu zatankowałeś chrzczone Pb95 i tyle. Jak zatankujesz dobrej jakości Pb95 to będzie wszystko ok. [ Dodano: Nie Gru 14, 2008 9:07 pm ] Co do Pb98 to myślę, że oszuści chrzczą to paliwo dużo rzadziej niż Pb95 bo Pb95 sprzedaje się dużo więcej i więcej na tym zyskują. Poza tym Pb98 leje się fabrycznie do lepszych aut i tym samym więcej ryzykują - tak to wygląda na moje oko, tak więc tankując Pb98 mamy niejako większą pewność że nie jest oszukana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 tomek_z, po prostu zatankowałeś chrzczone Pb95 i tyle. Jak zatankujesz dobrej jakości Pb95 to będzie wszystko ok. [ Dodano: Nie Gru 14, 2008 9:07 pm ] Co do Pb98 to myślę, że oszuści chrzczą to paliwo dużo rzadziej niż Pb95 bo Pb95 sprzedaje się dużo więcej i więcej na tym zyskują. Poza tym Pb98 leje się fabrycznie do lepszych aut i tym samym więcej ryzykują - tak to wygląda na moje oko, tak więc tankując Pb98 mamy niejako większą pewność że nie jest oszukana. KRUK - a tak na chłopski rozum.Różnica między jednym a drugim to tak ze 20 groszy. Zakładając najprostszy mechanizm bo zapewne do paliwa tak cokolwiek to wlać nie można. Sytuacja 1 ) Wlanie 95 to 98 Sytuacja 2) Wlanie 98 do 95 Która sytuacja ma prawo matematycznie się ziścić , zakładając ,że 99% nie rozpozna róznicy.Mało tego ECU do żadnych różnic nie dopuści. Dodatkowo jak piszesz prawdziwie obrót PB98 jest duzo mniejszy więc ma ona dużą szansę na dłuuugie leżakowanie w zbiorniku i lekka utatę właściwości wraz z najbardziej lotnymi frakcjami. (ale bez przesady paliwo jest bb.stabilną cieczą). Zakładam statystycznie,że PB98 ma w kraju gorsza jakość niż PB95.Ale zakładam też ,że te dwa mechanizmy jak powyżej są marginalne. Większe znaczenie ma np. region kraju.Są rafinerie produkujące lepsze i gorsz paliwo. Np. Płock produkuje bardzo dobre paliwo a (przynajmniej kiedyś,nie wiem jak dziś) rafinerie południowe produkowały dużo gorsze jakościowo paliwo. No i staystycznie dużo większe szanse mamy zatankować bardziewie poszukując najtańszego paliwa.Ta promocja nie bierze się znikąd.Tu niechlubnie przodują hipermarkety. [ Dodano: Czw Gru 18, 2008 10:46 pm ] KRUK - pojawiły się wątpkliwości.Paliwa to mój konik ,zbierałem i zbieram informację o nich. Ostatnio "napadłem" Panią Anetę na Shellu i twierdzial,że V-power 100 ka przyjeżdża osobną cysterną , za pośrednictwem hurtowni Orlenu a wcześniej cysternami z Niemiec. Na pytanie o inne paliwa - powiedziła ,ze krajowe ale nie jest pewna V-power diesel. Mógłbym uwierzyć,że takie bajki o cysternach każą i beblać marketingowcy na szkoleniach bo na to mi to wyglądało ale drugim pytaniem się uwiarygodniła. Choć przez moment to się chyba wystraszyła,że może z jakiejś kontroli jestem. Temat będę drążył.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się