Jump to content

Czy wrx można jeździć na Pb 95 bez szkody dla silnika?


lyssy23
 Share

Recommended Posts

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Poruszyłeś tym linkiem temat kaloryczności paliwa, który też jest ważny. Laicy twierdzą że na Pb98 będą mieli szybsze auto niż na Pb95 - to dla nich jest ten artykuł :wink:
Link to comment
Share on other sites

Ok, a jak w 100% się przekonać czy mam seryjny ECU ? - bo nie mam pojęcia co było "grzebane" w moim wrx'sie wcześniej ;(
Trzeba by się podpiąć i zczytać logi z jazdy i zobaczyć jakie są parametry. Myślę że firma strojąca auta po podpięciu go odpowiedziałaby na pytanie czy był remapowany. Ale jak masz seryjne doładowanie to wątpię żeby ktoś coś grzebał w ECU.
Link to comment
Share on other sites

Kruk- Powiedzmy, że zmieniłbym cały wydech i zrobił mały remap, czy wtedy wskazane jest dostrojenie ECU do 98ki? (autko WRX 2002)
ani wskazane ani nie wskazane - to już kwestia ustaleń z tym kto stroi i czy chcesz potem jeździć cały czas na 98 czy nie.

 

[ Dodano: Sob Gru 13, 2008 4:15 pm ]

Ale jak masz seryjne doładowanie to wątpię żeby ktoś coś grzebał w ECU.

No włąsnie ładuje mi do 1 bara - to chyba nie jest seria ?? Sorki ale raczej laik jestem ;) Ucze się ;)

Nie ma za co przepraszać, wszyscy się uczymy - jak masz stabilne 1 bar to coś było dłubane - umów się z kimś kto stroi żeby to sprawdzić (firmę Ci podam na PW bo mnie zjedzą na ogólnym forum :wink: ).
Link to comment
Share on other sites

Dzięki Kruk, to jescze jedno pytanko: Jakbym jednak "zaryzykował" zalanie Pb 95, bez ustalania czy mam seryjne ECU i po tym tankowaniu (na w miarę pusty zbiornik) nie zaświeci się Check i nie będzie żadnych niepokojących objawów to można spokojnie tankować już na stałe Pb 95?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Kruk, to jescze jedno pytanko: Jakbym jednak "zaryzykował" zalanie Pb 95, bez ustalania czy mam seryjne ECU i po tym tankowaniu (na w miarę pusty zbiornik) nie zaświeci się Check i nie będzie żadnych niepokojących objawów to można spokojnie tankować już na stałe Pb 95?
A teraz na czym jeździsz?
Link to comment
Share on other sites

Jeśli poprzedni właściciel też jeździł na Pb98 to do czasu wyjaśnienia sprawy remapu nic bym nie zmieniał, a jeśli auto jeździło na Pb95 a Ty zalałeś 98 to możesz wrócić do Pb95. A jak nie wiesz na czym jeździło to bezpieczniej będzie jeździć na Pb98 do czasu aż się nie dowiesz czy było remapowane.

Link to comment
Share on other sites

Ok, dzięki, a jaki jest koszt takiego sprawdzenia czy był remap czy nie?
Napisałem Ci PW - zadzwoń i pogadaj.
Link to comment
Share on other sites

ja z kolei słyszałem, że 98ka jest bardziej "sucha" i gorzej smaruje silnik -prawda czy mit? :mrgreen:

 

Pewnie , że mit. "Suchość " paliwa to wogóle jakies abstrakcyjne pojęcie laików. Pewnie chodzi o lotność czy zdolność do odparowania.Nie warto kontynuować tematu.Nieistotne.

 

[ Dodano: Nie Gru 14, 2008 4:57 pm ]

zaki79, nowoczesne silniki są smarowane olejem z układu smarowania, to nie dwusuwy :wink: No chyba że Jacky X skoro się z tego tematu magistruje znów nas czymś oświeci :mrgreen:

 

Coś na rzeczy jest.Paliwo ma takie właściwości.I było to w kontekście gniazd zaworowych i związków ołowiu.Potem stosowano związki potasu.Potem lepiej utwardzone gniazda zaworowe to benzyny bezołowiowej. Niemniej paliwo ma szereg własciwości oprócz LO.

 

A LPG GAS - to oczywiście wynik marketingu.Jest dużo samochodów gaz.Jest rynek , to trzeba go wypełnić. A czy czymś się różni produkt ? - wątpliwe.

 

[ Dodano: Nie Gru 14, 2008 5:00 pm ]

Dodam od siebie,że paliwa Lotos są zdaje się gorszej jakości niz Orlen.

Jakies dowody? Bo jak tylko "od siebie", to lepiej zarzuc pisanie pracy.

 

 

Dowodów nie mam dlatego wypowiedź dałem lekko wątpiącą. Za tym,ze to prawda , dla mnie przemawiają dwie okoliczności :

1) Orlen jest bb.bogaty i zainwestował górę kasy w technologię produkcji.

2) Czasami mam okazję posłuchać w temacie ludzi , których warto posłuchać bo sporo wiedzą i wogóle nie są podatni na reklamową ściemę koncernów.

Link to comment
Share on other sites

Mam wrażenie, że czasem Pb98 może przeszkadzać zamiast pomagać.

Na początku tankowałem Pb98 i miałem dość często boost cut off. Potem zmieniłem na Pb95 i jakby rzadziej się to dzieje.

Ale może to subiektywne odczucie.

(wolny wydech, 250k, w tym u mnie 50k: 10k 98Pb, 40k na Pb95)

Link to comment
Share on other sites

Ja jężdzę GT od sierpnia, więc moje doświadczenie w eksploatacji tego auta nie jest zbyt duże. Ale tylko raz zatankowałem Pb95 na Neste i kosztowało mnie to sporo stresu. Aż do następnego tankowania bałem się, że coś się w aucie zepsuło.. Byś może akurat raz mi się trafiło jakies lewe paliwo na jednej stacji, ale teraz wlewam już tylko Pb98. Spalanie jest mniejsze o blisko litr, więc ekonomicznie wychodzi to samo.

 

Przejechałem też jeden bak na V-Power Racing i to najbardziej mi się podobało.. :grin:

Link to comment
Share on other sites

Przejechałem też jeden bak na V-Power Racing i to najbardziej mi się podobało..
bez remapu ECU na Pb98 seryjny ECU nie wykorzysta podwyższonej oktanowości paliwa więc nie odczujesz różnicy a nawet auto może być słabsze - poczytaj posty wyżej i link z artykułem.
Link to comment
Share on other sites

Kruk, niby tak, ale jednak na Racing jazda podobała mi się najbardziej w porównaniu do najtańszych Pb98. Placebo raczej wykluczam, bo z natury jestem sceptyczny wobec wszystkich i wszystkiego. Na pewno jeszcze popróbuję z różnymi paliwami i zobaczę jakie będą odczucia. Też bym wolał, żeby najlepiej się jeździło na Pb95 z Neste...

 

A odnośnie artykułu, to w programoe 5th Gear tez był podobny test. I konkluzje były trochę inne. Oczywiście w odnieśieniu do STi i GTi a nie do Cinquecento.. Ale ponoc TV kłamie ;)

Link to comment
Share on other sites

tomek_z, gwarantuję Ci że to efekt placebo bo nawet zupełnie teoretycznie jeśli to paliwo dałoby Ci nawet 5KM to przy seryjnych 218KM niemożliwe jest żebyś odczuł różnicę.

Link to comment
Share on other sites

Nie twierdzę, że na Pb100 auto jest wyraźnie szybsze. Ale mialem wrazenie, że trochę inaczej wygląda pierwsza reakcja na gaz. Na paliwach z Neste w niektórych zakresach obrotów przez chwilkę po wciśnięciu gazu samochód jakoś zamulał momentami. A na 99+ ten problem był dla mnie w ogóle niezauważalny.

 

Co do różnicy między Neste Pb95 a jakąkolwiek Pb98, to była naprawdę miażdząca.. Ale być może - jak już pisałem - trafiło mi się jakies lewe to paliwo... A tylko raz zatankowałem Pb95.

Link to comment
Share on other sites

Kruk, trzymam Cię za słowo. W przyszłym tygodniu zatankuję Pb95 na stacji Orlen, pełen wiary, że będzie jeździło jak na Verwie 98, tylko taniej ;) Pozdrawiam

 

Mam nadzieję, że po weekendzie inni użytkownicy podzielą się swoimi spostrzeżeniami.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...