JED Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 O wiele mnie pamiec nie myli, to WRX powinien jezdzic na Pb95! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf Poruszyłeś tym linkiem temat kaloryczności paliwa, który też jest ważny. Laicy twierdzą że na Pb98 będą mieli szybsze auto niż na Pb95 - to dla nich jest ten artykuł :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyssy23 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Ok, a jak w 100% się przekonać czy mam seryjny ECU ? - bo nie mam pojęcia co było "grzebane" w moim wrx'sie wcześniej ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Ok, a jak w 100% się przekonać czy mam seryjny ECU ? - bo nie mam pojęcia co było "grzebane" w moim wrx'sie wcześniej ;( Trzeba by się podpiąć i zczytać logi z jazdy i zobaczyć jakie są parametry. Myślę że firma strojąca auta po podpięciu go odpowiedziałaby na pytanie czy był remapowany. Ale jak masz seryjne doładowanie to wątpię żeby ktoś coś grzebał w ECU. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JED Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 KRUK lepiej już wierzyć w Mikołaja niż w V-power. Spr ten link: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf Dodam od siebie,że paliwa Lotos są zdaje się gorszej jakości niz Orlen. Jakies dowody? Bo jak tylko "od siebie", to lepiej zarzuc pisanie pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaki79 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Kruk- Powiedzmy, że zmieniłbym cały wydech i zrobił mały remap, czy wtedy wskazane jest dostrojenie ECU do 98ki? (autko WRX 2002) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyssy23 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Ale jak masz seryjne doładowanie to wątpię żeby ktoś coś grzebał w ECU. No włąsnie ładuje mi do 1 bara - to chyba nie jest seria ?? Sorki ale raczej laik jestem Ucze się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Kruk- Powiedzmy, że zmieniłbym cały wydech i zrobił mały remap, czy wtedy wskazane jest dostrojenie ECU do 98ki? (autko WRX 2002) ani wskazane ani nie wskazane - to już kwestia ustaleń z tym kto stroi i czy chcesz potem jeździć cały czas na 98 czy nie. [ Dodano: Sob Gru 13, 2008 4:15 pm ] Ale jak masz seryjne doładowanie to wątpię żeby ktoś coś grzebał w ECU. No włąsnie ładuje mi do 1 bara - to chyba nie jest seria ?? Sorki ale raczej laik jestem Ucze się Nie ma za co przepraszać, wszyscy się uczymy - jak masz stabilne 1 bar to coś było dłubane - umów się z kimś kto stroi żeby to sprawdzić (firmę Ci podam na PW bo mnie zjedzą na ogólnym forum :wink: ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyssy23 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Dzięki Kruk, to jescze jedno pytanko: Jakbym jednak "zaryzykował" zalanie Pb 95, bez ustalania czy mam seryjne ECU i po tym tankowaniu (na w miarę pusty zbiornik) nie zaświeci się Check i nie będzie żadnych niepokojących objawów to można spokojnie tankować już na stałe Pb 95? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Dzięki Kruk, to jescze jedno pytanko: Jakbym jednak "zaryzykował" zalanie Pb 95, bez ustalania czy mam seryjne ECU i po tym tankowaniu (na w miarę pusty zbiornik) nie zaświeci się Check i nie będzie żadnych niepokojących objawów to można spokojnie tankować już na stałe Pb 95? A teraz na czym jeździsz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyssy23 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Teraz "zapodaje" Pb 98, głównie orlen, bo u mnie na wsi (no prawie) to monopol w zasadzie. Z tym, że to pierwsze kilometry tego wrx'a w moich rękach. Ma przejechane ok 160 tysi km. (w US) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Jeśli poprzedni właściciel też jeździł na Pb98 to do czasu wyjaśnienia sprawy remapu nic bym nie zmieniał, a jeśli auto jeździło na Pb95 a Ty zalałeś 98 to możesz wrócić do Pb95. A jak nie wiesz na czym jeździło to bezpieczniej będzie jeździć na Pb98 do czasu aż się nie dowiesz czy było remapowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyssy23 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Ok, dzięki, a jaki jest koszt takiego sprawdzenia czy był remap czy nie? Hmm i jak to jest z tym paliwem w USA (Philadelphia) Może ktoś sie orientuje jakie są standardy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Ok, dzięki, a jaki jest koszt takiego sprawdzenia czy był remap czy nie? Napisałem Ci PW - zadzwoń i pogadaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lyssy23 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Dzięki Kruk, masz ode mnie pomuka. Pozdrówka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 lyssy23, a dziękuję i również pozdrawiam :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacky X Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 ja z kolei słyszałem, że 98ka jest bardziej "sucha" i gorzej smaruje silnik -prawda czy mit? Pewnie , że mit. "Suchość " paliwa to wogóle jakies abstrakcyjne pojęcie laików. Pewnie chodzi o lotność czy zdolność do odparowania.Nie warto kontynuować tematu.Nieistotne. [ Dodano: Nie Gru 14, 2008 4:57 pm ] zaki79, nowoczesne silniki są smarowane olejem z układu smarowania, to nie dwusuwy :wink: No chyba że Jacky X skoro się z tego tematu magistruje znów nas czymś oświeci Coś na rzeczy jest.Paliwo ma takie właściwości.I było to w kontekście gniazd zaworowych i związków ołowiu.Potem stosowano związki potasu.Potem lepiej utwardzone gniazda zaworowe to benzyny bezołowiowej. Niemniej paliwo ma szereg własciwości oprócz LO. A LPG GAS - to oczywiście wynik marketingu.Jest dużo samochodów gaz.Jest rynek , to trzeba go wypełnić. A czy czymś się różni produkt ? - wątpliwe. [ Dodano: Nie Gru 14, 2008 5:00 pm ] Dodam od siebie,że paliwa Lotos są zdaje się gorszej jakości niz Orlen. Jakies dowody? Bo jak tylko "od siebie", to lepiej zarzuc pisanie pracy. Dowodów nie mam dlatego wypowiedź dałem lekko wątpiącą. Za tym,ze to prawda , dla mnie przemawiają dwie okoliczności : 1) Orlen jest bb.bogaty i zainwestował górę kasy w technologię produkcji. 2) Czasami mam okazję posłuchać w temacie ludzi , których warto posłuchać bo sporo wiedzą i wogóle nie są podatni na reklamową ściemę koncernów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr1 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Mam wrażenie, że czasem Pb98 może przeszkadzać zamiast pomagać. Na początku tankowałem Pb98 i miałem dość często boost cut off. Potem zmieniłem na Pb95 i jakby rzadziej się to dzieje. Ale może to subiektywne odczucie. (wolny wydech, 250k, w tym u mnie 50k: 10k 98Pb, 40k na Pb95) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Ja jężdzę GT od sierpnia, więc moje doświadczenie w eksploatacji tego auta nie jest zbyt duże. Ale tylko raz zatankowałem Pb95 na Neste i kosztowało mnie to sporo stresu. Aż do następnego tankowania bałem się, że coś się w aucie zepsuło.. Byś może akurat raz mi się trafiło jakies lewe paliwo na jednej stacji, ale teraz wlewam już tylko Pb98. Spalanie jest mniejsze o blisko litr, więc ekonomicznie wychodzi to samo. Przejechałem też jeden bak na V-Power Racing i to najbardziej mi się podobało.. :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Przejechałem też jeden bak na V-Power Racing i to najbardziej mi się podobało.. bez remapu ECU na Pb98 seryjny ECU nie wykorzysta podwyższonej oktanowości paliwa więc nie odczujesz różnicy a nawet auto może być słabsze - poczytaj posty wyżej i link z artykułem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Kruk, niby tak, ale jednak na Racing jazda podobała mi się najbardziej w porównaniu do najtańszych Pb98. Placebo raczej wykluczam, bo z natury jestem sceptyczny wobec wszystkich i wszystkiego. Na pewno jeszcze popróbuję z różnymi paliwami i zobaczę jakie będą odczucia. Też bym wolał, żeby najlepiej się jeździło na Pb95 z Neste... A odnośnie artykułu, to w programoe 5th Gear tez był podobny test. I konkluzje były trochę inne. Oczywiście w odnieśieniu do STi i GTi a nie do Cinquecento.. Ale ponoc TV kłamie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 tomek_z, gwarantuję Ci że to efekt placebo bo nawet zupełnie teoretycznie jeśli to paliwo dałoby Ci nawet 5KM to przy seryjnych 218KM niemożliwe jest żebyś odczuł różnicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Nie twierdzę, że na Pb100 auto jest wyraźnie szybsze. Ale mialem wrazenie, że trochę inaczej wygląda pierwsza reakcja na gaz. Na paliwach z Neste w niektórych zakresach obrotów przez chwilkę po wciśnięciu gazu samochód jakoś zamulał momentami. A na 99+ ten problem był dla mnie w ogóle niezauważalny. Co do różnicy między Neste Pb95 a jakąkolwiek Pb98, to była naprawdę miażdząca.. Ale być może - jak już pisałem - trafiło mi się jakies lewe to paliwo... A tylko raz zatankowałem Pb95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 No jak bym nalał wody do baku a potem paliwo to też bym poczuł miażdżącą różnicę :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 Kruk, trzymam Cię za słowo. W przyszłym tygodniu zatankuję Pb95 na stacji Orlen, pełen wiary, że będzie jeździło jak na Verwie 98, tylko taniej Pozdrawiam Mam nadzieję, że po weekendzie inni użytkownicy podzielą się swoimi spostrzeżeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się