Skocz do zawartości

Czy wrx można jeździć na Pb 95 bez szkody dla silnika?


lyssy23

Rekomendowane odpowiedzi

W instrukcji użytkownika SI WRX MY02 jest napisane żeby używać benzyny premium o liczbie oktanowej 91 AKI lub wyższej, ewentualnie tymczasowo benzyny o liczbie oktanowej 87 AKI.

O ile sie orientuje to 91 AKI to nasze ok 97-98 oktanów - tak?

Więc niby jest jasność co wlewać, ale jednak słyszałem opinie że nie ma różnicy czy się wlewa 95 czy 98 (oprócz różnicy w portfelu)

Jakie macie doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Było o tym . Chodzi o konstrukcję silnika,stopień sprężania i właściwości przeciwstukowe.

 

Zdaje się,że wszystkie SERYJNE samochody Subaru Turbo śmiało mogą jeździć na PB95 . Pod warunkiem ,że jest ona dobrej jakości.

 

WRX "tear drop" jezdzi na Pb98.

 

ATB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w Polsce polega na tym, ze malo ktora benzyna 95 ma rzeczywsicie 95 oktan, wiec proponuje lac 98. Jezeli benzyna bedzie maila ponizej 95 oktan to dosc szybko moze dojsc do spalania stukowego, a jeden porzadny "stuk" jest w stanie zalatwic tłok, korbe, panewke - po kolei...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w Polsce polega na tym, ze malo ktora benzyna 95 ma rzeczywsicie 95 oktan, wiec proponuje lac 98. Jezeli benzyna bedzie maila ponizej 95 oktan to dosc szybko moze dojsc do spalania stukowego, a jeden porzadny "stuk" jest w stanie zalatwic tłok, korbe, panewke - po kolei...
Albo chociaż jakąś lepszejszą 95 przykładowo V-Power 95 - tam jest raczej 95 oktanów + pożyteczne dodatki, a cena nie jest znowu dużo wyższa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w Polsce polega na tym, ze malo ktora benzyna 95 ma rzeczywsicie 95 oktan, wiec proponuje lac 98. Jezeli benzyna bedzie maila ponizej 95 oktan to dosc szybko moze dojsc do spalania stukowego, a jeden porzadny "stuk" jest w stanie zalatwic tłok, korbe, panewke - po kolei...
Albo chociaż jakąś lepszejszą 95 przykładowo V-Power 95 - tam jest raczej 95 oktanów + pożyteczne dodatki, a cena nie jest znowu dużo wyższa.

 

ja uwzam, ze zadnej 95...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

komancz, ja też jeżdżę tylko na 98 a nawet 99+ ale jak już ktoś się upiera na 95 to niech chociaż lepszą leje.

chyba troche przesadzacie z tym kiepskim paliwem na polskich stacjach (na mysli te normalne "markowe" sieciowe stacje typu Orlen, Statoil, BP, etc.)

 

btw, zawsze leje tylko to, co zaleca producent, tj. 95 i jak dotychczas nigdy nie mialem zadnych problemow typu CEL, nierowna praca silnika, etc. (nawet jak lalem 95 na Ukrainie czy Bialorusi)

 

tak zupelnie przy okazji: zakladajac, ze paliwo jest dobrej jakosci i jezeli ECU auta jest przystosowane do 95, to czy jest sens lania 98 do takiego auta? czy Subarowskie ECU (np. w GT, WRX czy XT) potrafi w pelni wykorzystac zalety 98-ej benzyny :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo chociaż jakąś lepszejszą 95 przykładowo V-Power 95 - tam jest raczej 95 oktanów + pożyteczne dodatki, a cena nie jest znowu dużo wyższa.

 

Tia.Już się rozpisywaliśmy na ten temat. KRUK lepiej już wierzyć w Mikołaja niż w V-power. To bardziej przekonujące , bo w Mikołaja wierzą miliony . :mrgreen:

 

Shell - kupuje paliwo w Lotosie a resztę w Orlenie. A marketingowcy Shella piszą na ulotkach i dystybutorach V-power. Taki sam marketing jak wszędzie.Choc nie przeczę ,że Shell dba o kontrole wewnętrzne i politykę jakości.

 

Wierzysz w dodatki ale nawet się nie zastanawiasz jakie są , ile ich jest i czy mają wpływ na właściwości paliwa.

 

Jak znajdę to zeskanuję Ci i wkleję na forum informację o polityce zatowarowania Shell-a .

 

PS. To nieprawda ,że rzadko która PB95 ma 95. Powien wręcz inaczej. Każeda PB95 ma min. 95 okt pod warunkiem,że nikt z nią nie kombinował. Ale oktany to nie wszystko.Paliwo ma wiele ważnych parametrów.

 

Eddie- było o tym.Nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KRUK lepiej już wierzyć w Mikołaja niż w V-power. To bardziej przekonujące , bo w Mikołaja wierzą miliony .
Mam ECU wystrojone na V-Power 99+ i jest różnica niż przy strojeniu na innych paliwach. Sam zapach i lotność tej benzyny jest inna na gołe oko. Ciekawe czemu wszystkie czołowe firmy strojące ECU w autach zalecają strojenie i późniejszą jazdę właśnie na V-Power 99+?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupa Lotos zawarła z Shell Polska umowę o wartości 860 mln zł na sprzedaż paliw przez gdańską spółkę w 2009 roku - podała spółka w komunikacie. Kontrakt ma wartość ponad dwukrotnie większą niż analogiczna umowa podpisana rok wcześniej.

 

http://nafta.wnp.pl/lotos-dostarczy-pal ... 1_0_0.html

 

PS. Dodam od siebie,że paliwa Lotos są zdaje się gorszej jakości niz Orlen.

 

V-power :lol:

 

PS. Zaraz , zaraz.Rozmawialiśmy o paliwie a nie o strojeniu na paliwie,a to calkiem coś innego. I nie wyklucza to,że panowie od strojenia nie sa znawcami paliwa. A klientów też przecież podkręcają bajerami .PANIE jak panu wystroiłem na 99+++ to aż sam się dziwie jaki wynik.Wykres przekroczył zasiego monitora komputerowego. :grin:

 

V-Power 99+ i jest różnica niż przy strojeniu na innych paliwach. Sam zapach i lotność tej benzyny jest inna na gołe oko.

 

Na 99% jest to PB98 z dodatkiem albo i bez. Albo tego dodatku jest tyle co w lekach homeopatycznych substancji czynnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

V-power

 

PS. Zaraz , zaraz.Rozmawialiśmy o paliwie a nie o strojeniu na paliwie,a to calkiem coś innego. I nie wyklucza to,że panowie od strojenia nie sa znawcami paliwa. A klientów też przecież podkręcają bajerami .PANIE jak panu wystroiłem na 99+++ to aż sam się dziwie jaki wynik.Wykres przekroczył zasiego monitora komputerowego.

Wydaje mi się że nie masz jednak racji. Auto mam strojone przez kolegów ze znanej wszystkim dobrze firmy, znamy się na stopie prywatnej i przyjaźnimy - nikt kitu nie wciska bo i po co? Zapewniam Cię że znają się i na paliwach i na strojeniu. To co mówisz to są jakieś ogólne sprawy a ja spędziłem z nimi tydzień czasu w aucie z laptopem na kolanach i wiem co widziałem. Ich doświadczenie też mówi co innego niż Ty.

 

[ Dodano: Sob Gru 13, 2008 12:30 pm ]

Rozmawialiśmy o paliwie a nie o strojeniu na paliwie,a to calkiem coś innego
Czyżby?

 

[ Dodano: Sob Gru 13, 2008 12:31 pm ]

PANIE jak panu wystroiłem na 99+++ to aż sam się dziwie jaki wynik.Wykres przekroczył zasiego monitora komputerowego
gdzie stroiłeś auto :lol:

 

[ Dodano: Sob Gru 13, 2008 12:38 pm ]

Jacky X, póki masz seryjne auto to różnicy w paliwie nie odczujesz ale jak zaczniesz stroić i walczyć na granicy spalania stukowego to wtedy zobaczysz różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz,że auto mam nieremapowane.

 

O bajerach serwisowych nie ma sensu dywagować ale wiadomo jak nas podkręcają.Ale czy trzeba ??? Sami się podkręcamy.Zamontujemy wskaźnik i cieszymy się jak dzieci ,ze wskazówka się przechyla.

 

Wiarygodności serwisu nie podważam absolutnie.Ale jak piszesz ,że stroiliście kilkanaście godzin to na dobrą sprawę trzeba by porównać jeszcze kilka rodzajów paliw i jeszcze mieć dane co to za paliwo .A niby są SERWIS ma wiedzieć co to za ultimate ???? Raz przyjedzie z Małaszewicz a raz z Emilianowa ale u Ciebie to raczej z Dębogórza, Ugoszczu lub prosto ze źródełka w Gdańsku.

I teraz jak sobie przypomniałem gdzie mieszkasz to Ci powiem,że na 99.9% , że nie ma różnicy między V-power 95 a Lotos.

Przecież raczej żaden Shell ani BP nie powie serwisantowi skąd przyjechało to paliwo LOTOS i czy z tej samej bazy i jakie ma parametry . :oops:

 

PS. A temat jest dla mnie bardazo ciekawy bo akurat pisze z tego magisterkę i niewykluczone ,że skonsultuję się z takim serwisem. I raczej wątpię ale chciałbym być zaskoczony aby mnie rozwalili wiedzą o paliwie detalicznym a nie sportowym.

 

Pamiętam jak czytałem test paliwa z Auto Świata , buchachacha :

W 2007 r. Lotos realizował dostawy paliw płynnych na łączną kwotę ok. 5,5 mld zł. Olej napędowy oraz benzyny z gdańskiej rafinerii trafiły m.in. do sieci stacji Statoil, Neste, BP, Shell oraz JET.

 

I co tu porównywać. Na pewno nie paliwa brandowe a raczej powtarzalność dostaw i czystość zbiorników etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz jak sobie przypomniałem gdzie mieszkasz to Ci powiem,że na 99.9% , że nie ma różnicy między V-power 95 a Lotos.
Tu i może się zgodzę, służbowa Primera jeździ mi tak samo niezależnie od tego gdzie i co zatankuję ale co do V-Power 99+ to jest różnica widoczna przy strojeniu bo paliwo to pozwala nieco bardziej przyspieszyć zapłon podczas gdy na 95 z pierwszej lepszej stacji już stukało więc nie jest to to samo i rozumiem dlaczego Ci co stroją zalecają 99+ - bo granica spalania stukowego troszeczkę się oddala. Tak więc z obserwacji moich i kolegów strojących na codzień auta wynika że jest różnica pomiędzy V-Power 99+ a resztą paliw. Co do różnic pomiędzy innymi paliwami 95 sie nie wypowiadam bo nie wiem. Jak jeździłem jakiś czas na V-Power 95 wydawało mi się że auto trochę mniej pali o ok.0,5l/100km ale mogły wpłynąć na to jakieś inne czynniki.

 

[ Dodano: Sob Gru 13, 2008 1:16 pm ]

Sami się podkręcamy.Zamontujemy wskaźnik i cieszymy się jak dzieci ,ze wskazówka się przechyla.
przesadzasz chyba trochę - ciekawe jakbyś jeździł mocniejszym autem od serii i stroił to auto bez kontroli boostu, EGT, AFR... niektórzy lubią zrobić sobie choinkę z seryjnego auta ale na tym forum jest takich osób mało (ja nie znam) i Twoje uogólnienie jest bez sensu bo równie dobrze mógłbyś powiedzieć, że się wszyscy nakręcają bo kupili Subaru. Widzę, że masz ogólną tendencję do uogólniania wszystkiego :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem seryjnym WRXem można jeździć na 95, pod warunkiem, że tankuje się w markowej stacji, nawet przy markecie, bo tam na ogół i tak dostarcza paliwo Orlen, a nie na jakiejś jednodystrybutorowej wiejskiej stacji która była kiedyś zakładową stacją w PGR... :smile: no i się nie upala, wtedy lepiej dotankować 98, i nie zgodzę się, że te droższe paliwa typu V Power nic nie dają :razz: na pewno zmniejszają nawis inflacyjny i drenują portfele ubogim posiadaczom Subarynek... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaki79, nowoczesne silniki są smarowane olejem z układu smarowania, to nie dwusuwy :wink: No chyba że Jacky X skoro się z tego tematu magistruje znów nas czymś oświeci :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niby tak, tylko dlaczego np silnik z instalacją gazową ma, podobno, mniejszą żywotność niż silnik zalewany benzyną?
Mniejszą żywotność ma w gównianych instalacjach starej generacji gdzie nikt nie panował nad składem mieszanki. W nowych generacjach instalacji skład mieszanki jest bardzo precyzyjny. Poza tym LPG spalając się generuje wyższą temperaturę w komorze spalania niż paliwo co ma negatywny wpływ m.in. za zawory ale to też zależy od odpowiedniego AFR. Sądzę że najnowsze generacje sekwencyjnego LPG nie skracają żywotności silnika. Uprzedzę Twoje pytanie o lubrikanty stosowane w tzw. olejach specjalnie do LPG - BZDURA!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam raczej seryjnego wrxa MY02, tzn z nieseryjnych rzeczy to jest uppipe chyba 3" bez katailzatora, ale pozostałe 2 katy mam, tłumik końcowy prodrive. Ciśnienie doładowania max to 1 bar (wskaźnik LAMCO) - seria to 0,7 bara? Więc mogę bezpiecznie jeździć na Pb 95 czy nie?? Tak żeby nie dochodziło do spalania stukowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lyssy23, jeśli masz seryjny ECU to możesz bezpiecznie jeździć na paliwie 95 oktanowym. Każdy seryny ECU ma pewien zakres tolerancji (mapy kompensacyjne) na wypadek gdyby zdarzyło się zatankować paliwo gorszej jakości. Nawet jak zalejesz Pb98 to seryjny ECU tego nie wykorzysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...