Michał Bajorek Posted January 15, 2005 Posted January 15, 2005 Ostatni przejechałem się Legacy 2,0 kombi, odniosłem wrażenie że jest to auto dużo bardziej elastyczne od mojego Forysia 2,0, masy aut są bardzo zbliżone, Legacy ma tylko 13KM więcej i ciut większy moment, mimo to odniosłem wrażenie, że różnica jest całkiem spora na jego korzyść. Co dziwniejsze w danych tech. to Forester ma minimalnie ale lepsze przyspieszenie do 100km/h, może nie do końca się to odnosi do elastyczności ale jednak....Może ktoś mi powie czy odniosłe złe wrażenie czy tak jest w rzeczywistości.
aflinta Posted January 15, 2005 Posted January 15, 2005 Może inna pozycja za kierownicą i wysokość siedzienia nad asfaltem sprawiają takie wrażenie?
Michał Bajorek Posted January 15, 2005 Author Posted January 15, 2005 Może inna pozycja za kierownicą i wysokość siedzienia nad asfaltem sprawiają takie wrażenie? Nie,to chyba nie to. Zbyt proste wytłumaczenie hehe
Kuba Posted January 15, 2005 Posted January 15, 2005 Może inna pozycja za kierownicą i wysokość siedzienia nad asfaltem sprawiają takie wrażenie? Nie,to chyba nie to. Zbyt proste wytłumaczenie hehe Ale chyba jednak najlepsze poniewaz nie robiles zadnych pomiarow i swoje twierdzenie opierasz na tym co ci sie wydaje. Osiagi samochodu odczowamy jako sily dzialajace na nasze cialo, wystarczy zmienic ramie dzialajacej sily i juz odczowamy to inaczej. Powinienes porownac oba te samochody obok siebie, np wyscig od 50-100km/h i podobne.
Michał Bajorek Posted January 15, 2005 Author Posted January 15, 2005 Może inna pozycja za kierownicą i wysokość siedzienia nad asfaltem sprawiają takie wrażenie? Nie,to chyba nie to. Zbyt proste wytłumaczenie hehe Ale chyba jednak najlepsze poniewaz nie robiles zadnych pomiarow i swoje twierdzenie opierasz na tym co ci sie wydaje. Osiagi samochodu odczowamy jako sily dzialajace na nasze cialo, wystarczy zmienic ramie dzialajacej sily i juz odczowamy to inaczej. Powinienes porownac oba te samochody obok siebie, np wyscig od 50-100km/h i podobne. Technicznie to trudne do przeprowadzenia, bo nie dysponuje Legacy,pozatym to nie jest chyba aż tak ważne,żeby robić jakieś większe testy. Myślałem,że ktoś dysponuje pomiarami elastyczności tych aut czy tego typu danymi dla porównania i zaspokojenia zwykłej ciekawości.
WRC fan Posted January 15, 2005 Posted January 15, 2005 zadnym z tych autek nie jezdzilem,ale dzis byłem na SJS-e gdzie było i Legacy 2,0 i Foryś 2,0 i na pierwszy rzut oka z zewnatrz to Legacy "lepiej chodzi",ale podkreślam że nie jest to opinia jako kierowcy,ale obserwatora 8) a tak BTW to 2 litrowy boxer w Legacy jest z tej nowszej generacji boxerów w przeciwieństwie do Forysiowego(przynajmniej tak mówił przedstawiciel Subaru podczas dni otwartych) pzdr-Michał
Michał Bajorek Posted January 16, 2005 Author Posted January 16, 2005 No i zagadka mi się nie rozwiązuje, auto o większej mocy i wyższym momencie, a także o wyższym współczynniku mocy do masy w danych technicznych ma gorszy wynik, co prawda nieznacznie ale jednak(chodzi o przyspieszenie 0-100km/h).Czy gdzieś tą moc gubi czy może swoje przewagi pokazuje przy wyższych prdkościach? Zwłaszcza,że jest niższe i ma pewnie mniejsze opory powietrza itp. W jeździe też wydaje się, że jest inaczej, może jakiś bąd w danych tech. albo co innego?
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.