Przemeq Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Witam Wszystkich Ponieważ na Forum często przewija się temat sprowadzania samochodów spoza Polski, którym sam się interesuję (a przy okazji mam teraz dużo czasu, bo jestem na szkoleniach firmowych i się strasznie nudzę ), pokusiłem się o zrobienie zestawienia cen w Unii*. Nie brałem wszystkich krajów unijnych, tylko wybrane według klucza: parę bliskich + parę dalekich / parę ze strefy Euro + parę spoza / starzy członkowie Unii + nowi. Analizę oparłem na cenach STi (nie uwzględniałem różnic w specyfikacji; dla Polski wziąłem wersję z DCCD). I oprócz potwierdzenia tego, co dla wszystkich jest oczywiste (np. to, że u naszych zachodnich sąsiadów jest taniej ), wyszło parę ciekawych rzeczy. Głównie taka, że w Polsce wcale nie jest najdrożej . Ba - jesteśmy daaaaaaleko od najdroższego kraju. Także nie taka ta nasza Dyrekcja zła, jak ją malują Jeśli ktoś jest zainteresowany, zapraszam do przejrzenia wyników. * - tylko mi nie mówcie, że w USA jest najtaniej, bo wszyscy to wiedzą i nie o to chodzi . Na Forum już było b. dużo na temat cen w USA i sprowadzania samochodu stamtąd.
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 13, 2005 Ojciec Założyciel Posted January 13, 2005 Ciekawe zestawienie :wink: Pozwolę sobie uzupełnić tabelkę o dość podstawową informację: cytowane ceny sa cenami brutto, czyli zawierającymi podatki. Ponadto, jak w przypadku Niemiec i Czech nie zawierają DCCD. Przykładowe przeliczenie ceny w Niemczech w porównaniu do ceny w Polsce powinno wyglądac następująco: _____________________________Niemcy___Polska Cena samochodu brutto_________38.400____42.000 Transport do dealera + dokumenty__500_________0 Cena całkowita________________38.900____42.000 Cena bez VAT-u (D:16%, PL:22%) 33.534 34.426 Cena bez akcyzy (D:0%, PL:3,1%) 33.534 33.391 Można dodać, że w Polsce nabywca STi (podobnie jak WRX) ma w cenie bezpłatne szkolenie w SJS Od siebie powiem jeszcze, że za politykę fiskalną rządu RP nie ponoszę odpowiedzialności Łączę pozdrowienia
Przemeq Posted January 13, 2005 Author Posted January 13, 2005 Ciekawe zestawienie :wink: A dziękuję :wink: . Ktoś mi powiedział, że ceny Subaru w Polsce to (cytuję) "rozbój w biały dzień" i jako z natury czujny rewolucjonista :wink: nie uwierzyłem na "ładne oczy", tylko postanowiłem to sprawdzić Pozwolę sobie uzupełnić tabelkę o dość podstawową informację: cytowane ceny sa cenami brutto, czyli zawierającymi podatki. Dlatego w podpisie do tabelki napisałem, że ceny zawierają VAT ("ceny katalogowe; nie uwzględniają dodatkowych podatków, oprócz VAT i jego ekwiwalentów). Natomiast zmyliła mnie Francja, gdzie przy podejrzanie niskej cenie jest dopisane zaklasyfikowanie podatkowe samochodu i zacząłem się zastanawiać, czy przypadkiem klient francuski nie musi jeszcze czegoś dopłacić przy rejestracji... Od siebie powiem jeszcze, że za politykę fiskalną rządu RP nie ponoszę odpowiedzialności To jasne - sądzę, że gros różnic w cenach wynika właśnie z różnic w opodatkowaniu
Durbos Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Niezapominajmy jednak, że w większości krajów UE jest mnóstwo firm, które sprzedają samochody dużo taniej od oficjalnego importera. We Francji STI 05 kosztuje w granicach 33-34000 euro, fakt, że bez dccd. Ciekawostką jest fakt oferowania przez specjalistyczne firmy US STI z 1 roczną gwarancją za 39900 euro. Pozdro
nemo Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Szczerze mówiąc nie spodziewałem sie ze w U.K. jes tak tanio Francja też mnie zdziwiła tabelka bardzo ciekawa. Dziekuje za cenne info. Ale polskiej strony w wyszukiwarce nie ma ":-)))" ;]
luki Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 ale w polsce nikt nie robi takich upustów na roczniki poprzednie: http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... oto=0&zip= albo tutaj: http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... oto=0&zip= i tutaj http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... oto=0&zip= ja po niemiecku za bardzo nie rozumiem ale licząc te 19.000E jako cene netto zakupu, dodając akcyzę 3,1% i licząc od tego vat to wychodzi 96000 zł (przyjmując 1E = 4zł) a to jest różnica znacząca.... może ktoś kto włada niemieckim czy holenderskim mógłby dowiedzieć się czegoś dokładniej o tych cenach bo są one naprawde bardzo niskie...
Than_Junior Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Jesli sie nie myle, to to jest tak, ze tam delarzy pod koniec roku zamawiaja jeszcze kilka sztuk, zeby wypelnic plan i dostac premie. Musza je jednak w tym celu zarejestrowac (na siebie). Te autka nawet pewnie nie jezdzily i sa jak nowe, ale teraz dealerzy chca sie ich pozbyc, no bo po co miec tyle samochodow zarej. na siebie? Tak mnie sie cos o uszy obilo, moge sie mylic :roll:
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Posted January 13, 2005 Ojciec Założyciel Posted January 13, 2005 Istnieje kilka możliwości. Jedna z nich jest podana przez przedmówcę. Następna - z Holandii "od zawsze" można było kupować samochody bez cła - może i w tym przypadku tak właśnie jest. Kolejna, już bardziej oczywista, to różnice w wyposażeniu - już z samego opisu wynika, że samochód posiada 2 airbagi (nie 4), klimatyzację ale nie automatyczną) ... jest też n.p. informacja o regulacji kierownicy, ale nie o jej pokryciu skórą etc. Nie bez znaczenia może być też fakt, że sprzedawca nie jest dealerem Subaru .... to co z gwarancją ? Lubię Holandię, ale z każdym problemem wycieczka do Amelo, albo najpierw płacić - później domagać się pieniędzy od jakiegoś człowieka w Almelo (ciekawe, czy jak będziemy chcieli od niego pieniądze, to też tak dobrze będzie nas rozumiał, jak przy zakupie ....). Pozdrowienia PS. sprawdziłem tylko pierwszy wpis
ALEX Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Ale te Subaraki potaniały!!! Patrząc rok wstecz cieszę sie strasznie,że cena nowego Subaru nie jest już tak porażająca jak kilka lat temu. Sam kupiłem używane, a teraz trochę żałuję,że nie skusiłem się na nowy pojazd w SIP, który nie jest już tak dużo droższy od używanego (patrząc nawet na ceny SIP, a nie na oferty z autoscout'a). Do tych,którzy "szukają": Panie i Panowie...zastanówcie się!!!
aflinta Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Ale te Subaraki potaniały!!! [...] Do tych,którzy "szukają": Panie i Panowie...zastanówcie się!!! Tia, przyznam, że mi nie robi różnicy czy mój wymarzony nowy Legacy będzie kosztował 160 tys. czy też może 100 tys. I tak sobie takiego nie kupię, bo jeszcze za cienki jestem by sprawić sobie auto w cenie zbliżonej do ceny mieszkania. Ale może w przyszłości, zamiast rozglądać się za autem 8-9 letnim z przebiegiem 150-200 tys, będę szukał autka 3 letniego z przejechanymi 60 tys Bo skoro potaniały nowe, to będą i tanieć używane
ALEX Posted January 13, 2005 Posted January 13, 2005 Ale te Subaraki potaniały!!! [...] Do tych,którzy "szukają": Panie i Panowie...zastanówcie się!!! Bo skoro potaniały nowe, to będą i tanieć używane Ubiegłoroczni nabywcy Subaru po kursie 4,7 za 1 EUR, nie wspomnę już nawet od tych "przedmajowych" wystawiają na sprzedaż swoje pojazdy prawie po cenach...samochodów nowych kierując się jedynie utratą wartości pojazdu/rok. Za nimi w kolejce ustawiają się włąściciele aut 2,3 letnich, którzy patrząc na ogłoszenia aut 1 rocznych (tych tracących najwięcej w ciągu 12 miesięcy) obliczają proporcjonalnie wartość swoich samochodów. Stąd też analizując ceny "salonowych" aut używanych doszedłem do wniosku, że lepiej wybrać nowe. Może wkrótce ubiegłoroczni ( i Ci trochę starsi) nabywcy Subaru zweryfikują marzenia z obecnymi cenami nowych pojazdów PKD i ceny spadną. Wtedy zakup auta 2,3 letniego (a więc już z najlepszym stosunkiem rocznik/ceny) stanie się atrakcyjny. Na dzień dzisiejszy.....kupiłbym nowe ...choćby posiłkując się kredytem!!!
Przemeq Posted January 13, 2005 Author Posted January 13, 2005 Szczerze mówiąc nie spodziewałem sie ze w U.K. jes tak tanio Francja też mnie zdziwiła tabelka bardzo ciekawa. Dziekuje za cenne info. Nie ma sprawy - do usług 8) . Robiłem tę tabelkę dla siebie, ale tak mi się spodobała, że postanowiłem się nią podzielić :wink: . Cenami w U.K. też byłem ogromnie zaskoczony. Nawet jeśli w moich wyliczeniach jest 5% nieścisłość w przeliczeniach walutowych (z funta na euro), to i tak cena jest zadziwiająco niska...
Przemeq Posted January 13, 2005 Author Posted January 13, 2005 Ubiegłoroczni nabywcy Subaru po kursie 4,7 za 1 EUR, nie wspomnę już nawet od tych "przedmajowych" wystawiają na sprzedaż swoje pojazdy prawie po cenach...samochodów nowych kierując się jedynie utratą wartości pojazdu/rok. Za nimi w kolejce ustawiają się włąściciele aut 2,3 letnich, którzy patrząc na ogłoszenia aut 1 rocznych (tych tracących najwięcej w ciągu 12 miesięcy) obliczają proporcjonalnie wartość swoich samochodów. Jest takie jedno srebrne na stronie subaru.pl w dziale "samochody używane" za 180K . Natomiast... kto wie, czy VAT nie spadnie do 19%. Z tego, co wiem, to jeden z pomysłów partii prowadzących obecnie w sondażach wyborczych...
gruby Posted January 14, 2005 Posted January 14, 2005 Natomiast... kto wie, czy VAT nie spadnie do 19%. Z tego, co wiem, to jeden z pomysłów partii prowadzących obecnie w sondażach wyborczych... ostroznie bym na to patrzyl... juz kiedys obnizali, a dwie kolumny dalej podniesli...
JurekM Posted January 14, 2005 Posted January 14, 2005 Bardzo ciekawe zestawienie. Osobiście to mnie troche irytuje jak wciąż słyszę ,że za granicą to auta niemal rozdają........... Do tych cen trzeba by też doliczyć koszt transporu do Polski ,użerania sie w urzędach,stratę czasu a potem przy odsprzedaży wieczne wątpliwości a dlaczego ,a czy itp.
Przemeq Posted January 14, 2005 Author Posted January 14, 2005 Osobiście to mnie troche irytuje jak wciąż słyszę ,że za granicą to auta niemal rozdają...........Do tych cen trzeba by też doliczyć koszt transporu do Polski ,użerania sie w urzędach,stratę czasu a potem przy odsprzedaży wieczne wątpliwości a dlaczego ,a czy itp. Zgadzam się w 100% (a nawet więcej ). Już kiedyś miałem sprowadzany samochód, z którym wszystko szło jak po grudzie. Nie chcę zanudzać Forumowiczów szegółami, ale po tym obiecałem sobie, że już nigdy więcej - nie mam czasu na wystawanie godzinami w urzędach i zastanawianie się, skąd spadnie na mnie kolejna "niespodzianka"... Rzecz w tym, że faktycznie wokół panuje atmosfera, którą można sprowadzić do słów: "ten, kto kupuje samochód w salonie, to frajer". I zestawienie zrobiłem po to, żeby udowodnić, że tak nie jest. Albo chociaż być świadomym frajerem... :wink:
Przemeq Posted January 15, 2005 Author Posted January 15, 2005 Osobiście to mnie troche irytuje jak wciąż słyszę ,że za granicą to auta niemal rozdają...........Do tych cen trzeba by też doliczyć koszt transporu do Polski ,użerania sie w urzędach,stratę czasu a potem przy odsprzedaży wieczne wątpliwości a dlaczego ,a czy itp. Zgadzam się w 100% (a nawet więcej ). Już kiedyś miałem sprowadzany samochód, z którym wszystko szło jak po grudzie. Nie chcę zanudzać Forumowiczów szegółami, ale po tym obiecałem sobie, że już nigdy więcej - nie mam czasu na wystawanie godzinami w urzędach i zastanawianie się, skąd spadnie na mnie kolejna "niespodzianka"... Rzecz w tym, że faktycznie wokół panuje atmosfera, którą można sprowadzić do słów: "ten, kto kupuje samochód w salonie, to frajer". I zestawienie zrobiłem po to, żeby udowodnić, że tak nie jest. Albo chociaż, by być świadomym frajerem... :wink:
wogut Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 Analizę oparłem na cenach STi (nie uwzględniałem różnic w specyfikacji; dla Polski wziąłem wersję z DCCD). I oprócz potwierdzenia tego, co dla wszystkich jest oczywiste (np. to, że u naszych zachodnich sąsiadów jest taniej ), wyszło parę ciekawych rzeczy. Głównie taka, że w Polsce wcale nie jest najdrożej . Ba - jesteśmy daaaaaaleko od najdroższego kraju. Także nie taka ta nasza Dyrekcja zła, jak ją malują Bardzo ciekawe zestawienie. Mam tylko problem ze zindentyfikowaniem celu takiego porownania. Czy autorowi chodzilo o porownanie cen brutto w danym kraju, czyli ile np. taki Niemiec czy Holender musi zaplacic za Subarynke - co daje odpowiedz na pytanie jak bardzo pazerne jest nasze panstwo badz importer. Ten aspekt porownania jest ciekawy, lecz malo praktyczny, stad domyslam sie, ze raczej chodzi o porownanie cen netto w Uni w celu ewentualnego sprowadzenia do kraju. Po komentarzach do zestawienia mysle, ze chodzi wlasnie o te praktyczne zastosowanie. Mieszkam w Holandii i troche znam rynek. W zwiazku z tym postanowilem wyjasnic kilka kwestii dotyczacych samego zestawinia jaki i pozniejszych komentarzy. Otoz zestawienie, jak juz zaznaczyl sam autor, moze byc traktowane jedynie orientacyjnie ze wzgledu na specyficzne dla danego kraju uregulowania podatkowe. Sprobuje uscislic jak to wyglada wlasnie w Holandii. Ceny samochodow naleza tu do najwyzszych w Europie: - Cena konsumencka (brutto) = cena netto producenta + VAT, hol. BTW (19%) + specjalny podatek od pierwszej rejestracji nazywany BPM, - BPM jest obliczany wg skomplikowanego wzoru i jest zalezny od wieku pojazdu i jego ceny katalogowej (im nowszy i drozszy samochod tym wiekszy podatek), - do tego dochodzi oplata za przygotowanie samochodu ok. 500 EUR. Jest jednak jeden bardzo wazny szczegol. W przypadku exportu samochodu z Holandii np. do Polski nie placi sie ani VATu ani BPMu, tylko polski VAT i polska akcyze (lub w przyszlosci podatek od pierwszej rejestracji). Co stawia w zupelnym innym swietle cala operacje kupna nowego samochodu w salonie holenderskim. Wracajac do konkretnego przykladu z zestawienia (bez uwzglenienia roznicy w wyposazeniu, choc te jesli sa, to minimalne): WRX STI DCCD: NL: 31500 (netto) + 500 (transport + ubezp.) + akcyza (PL) + vat (PL) = 40000 EUR PL: 43000 EUR Oplacalnosc: +/- 3000 EUR w kieszeni WRX STI: NL: 29000 (netto) + 500 (transport + ubezp.) + akcyza (PL) + vat (PL) = 37000 EUR PL: 42000 EUR Oplacalnosc: +/- 5000 EUR w kieszeni WRX: NL: 20000 (netto) + 500 (transport + ubezp.) + akcyza (PL) + vat (PL) = 25800 EUR PL: 32000 EUR Oplacalnosc: +/- 6200 :shock: EUR w kieszeni Widac, wiec ze sprowadzanie moze sie oplacac, bez wzgledu na to, czym czaruje nas Dyrekcja 8). Ciekawiej by sie zrobilo przy np. 15% VAT lub zniesionej akcyzie. Gdybym mieszkal w Polsce, to sam juz dawno spowadzilbym sobie zwylkego WRXa. Niestety nie moge jezdzic w Holandii na polskich blachach, bo jestem rezydentem tego kraju i scigali by mnie celnicy, musialbym zarejestrowac samochod w NL i zaplacic podatek BPM . Teraz kilka wyjasnien: ale w polsce nikt nie robi takich upustów na roczniki poprzednie: http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... oto=0&zip= albo tutaj: http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... oto=0&zip= i tutaj http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... oto=0&zip= ja po niemiecku za bardzo nie rozumiem ale licząc te 19.000E jako cene netto zakupu, dodając akcyzę 3,1% i licząc od tego vat to wychodzi 96000 zł (przyjmując 1E = 4zł) a to jest różnica znacząca.... może ktoś kto włada niemieckim czy holenderskim mógłby dowiedzieć się czegoś dokładniej o tych cenach bo są one naprawde bardzo niskie... To nie sa zadne upusty ani wyprzedaze. Jak juz wczesniej pisalem, takie ceny obawiazuja u holenderskich oficjalnych dilerow Subaru. Sa to ceny netto czyli do exportu. Prawdopodobnie to sa ogloszenia jakichs posrednikow, ktorzy odkupili te auta jeszcze taniej od oficjalnych dilerow. Lepiej wiec negocjowac cene lub sledzic promocje bezposrednio u oficjalnego dilera, po co placic posrednikom. Hmmm... moze sam zostane posrednikiem . Istnieje kilka możliwości. Jedna z nich jest podana przez przedmówcę. Następna - z Holandii "od zawsze" można było kupować samochody bez cła - może i w tym przypadku tak właśnie jest. Kolejna, już bardziej oczywista, to różnice w wyposażeniu - już z samego opisu wynika, że samochód posiada 2 airbagi (nie 4), klimatyzację ale nie automatyczną) ... jest też n.p. informacja o regulacji kierownicy, ale nie o jej pokryciu skórą etc. Nie bez znaczenia może być też fakt, że sprzedawca nie jest dealerem Subaru .... to co z gwarancją ? Lubię Holandię, ale z każdym problemem wycieczka do Amelo, albo najpierw płacić - później domagać się pieniędzy od jakiegoś człowieka w Almelo (ciekawe, czy jak będziemy chcieli od niego pieniądze, to też tak dobrze będzie nas rozumiał, jak przy zakupie ....). Malo przekonywujace dywagacje. - Co to znaczy kupowac bez cla? Przeciez juz od kilku ladnych miesiecy nie ma cla na samochody z Unii. Nonsens. - Roznice w wyposazeniu sie zdarzaja, ale sa zwykle niewielkie, a roznica w cenie po sprowadzeniu z powodzeniem to rekompensuje. - Oficjalny diler Subaru - pelna gwarancja europejska Podsumowujac moj, chyba przydlugawy wywod: Czekamy na obnizki cen Subaru w Polsce :!: :!: :!:
Than_Junior Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 - Oficjalny diler Subaru - pelna gwarancja europejska Proponuje przeczytac temat: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=100977&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cytuje: Benelux - brak umowy FHI
wogut Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 Cytuje: Benelux - brak umowy FHI Dziwne :shock:. Zastanawiam sie tylko jak to jest w druga strone, tj. kupujemy Subaru w salonie w PL i nam cos pada w NL i samochod naprawia Subaru Benelux - gotowkowo czy bezgotowkowo? Kiedys pytalem w salonie Subaru w PL o rodzaj gwaracji to zapewniano, ze pelna na Europe. Czyli co, Subaru Benelux - FHI brak umowy, ale FHI - Subaru Benelux umowa jest :roll: . W kazdym razie jesli to prawda, to pozostaje rozliczenie gotowkowe.
Saval Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 Wlasnie dzisiaj odstawilem swojego (jeszcze) Leona do dealera (na gwarancji) w Holandii. Bardzo sie chlopaki burzyli, ze nie znaja historii samochodu, nie moga VINa znalesc w systemie - slowem srele morele. Ale ja im nie odpuszcze. Pozdrawiam, Saval
Than_Junior Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 Leone jeszcze na gwarancji :?: :!: :shock: :shock: :shock:
Than_Junior Posted January 18, 2005 Posted January 18, 2005 kurcze, myslalem, ze kolega Saval chcial dodac swoje 3 grosze do dyskusji nt. gwarancji na Subaru, ale, jak to moja dziewczyna mowi, czasem za duzo mysle :wink:
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.