Skocz do zawartości

Jaki prawidłowy AFR ?


Pitek

Rekomendowane odpowiedzi

Przy klepce i wykręconej turbinie do 5000 spada z 12 w okolice 10 pow 5000 9,70-9,50.

W wersjach starszych wrx afr może osiągnąć wartości poniżej 9.

Dobrze przelane w serii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dobrze mi sie wydaje, czy nie powinno Pitkowi (Pitekowi?) rosnac powyzej 14.7?
ale co na wolnych obrotach masz na myśli? Jeśli tak to na wolnych obrotach pomiar sondy jest bardzo nieprecyzyjny i waha się od 14 do końca skali, poza tym AFR na wolnych obrotach o niczym nam nie mówi. A jeśli masz na myśli 14,7 przy obciążeniu to z tłoków by się budyń zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki rozmar wtryskiwaczy
650cc
masz odczyt temperatury spalin
mam - nigdy nie przekracza 850st.
jakie czay otwarcia
tego Ci teraz nie powiem - musiałbym spojrzeć w logi ze strojenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki rozmar wtryskiwaczy
650cc
masz odczyt temperatury spalin
mam - nigdy nie przekracza 850st.
jakie czay otwarcia
tego Ci teraz nie powiem - musiałbym spojrzeć w logi ze strojenia.

 

Jaki przebieg afr masz w twoim potworze przy klepce?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki rozmar wtryskiwaczy
650cc
masz odczyt temperatury spalin
mam - nigdy nie przekracza 850st.
jakie czay otwarcia
tego Ci teraz nie powiem - musiałbym spojrzeć w logi ze strojenia.

 

Jaki przebieg afr masz w twoim potworze przy klepce?.

 

2000-12,5

3000-12,3

4000-11,5

5000-11,4

6000-11,3

7000-11,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uściślając to wartość stechiometryczna dla paliwa, do której dąży kazda seryjna sonda lambda to AFR 14,7 i taki w przyblizeniu powinien byc na wolnych obrotach i na wysokim podcisnieniu, przechodząc na doładowanie AFR powinien spadac napewno ponizej 12.5.. jak nisko to juz kwestia doładowania jakie mamy.

Ale AFR ponizej 10 to juz troche przybogato, mozna byloby dodac troche mocy zmniejszajac ilosc paliwa.. no ale to tez kwestia temperatury jaka panuje w komorze spalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFR poniżej 10 nie ma sensu i auto gorzej na takim jeździ. Wcześniej miałem poniżej 10 i było 370KM, teraz po strojeniu AFR jest ok.11,5 jest dobrze ponad 400KM i auto jeździ dużo lepiej. Co do sond lambda i tego co powinno być na wolnych obrotach itd. to mam ECU SA bez sondy lambda, bez przepływki. Poza tym przy zbyt niskim AFR wzrasta zużycie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...