Skocz do zawartości

Subaru Impreza 2.0D


michal

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 267
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

w dieslu przebieg momentu jest bardzo gwałtowny w benzynie narasta łagodniej

w dieslu reduktor bardzo by się przydał w terenie w benzynie 2,5 pewnie mniej bo moment narasta bardziej płynnie i nie jest to już słaby silnik jak 2.0NA

Wygląda na to, że STI z jego przebiegiem momentu też chyba powinien mieć reduktor. :twisted:

 

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 12:35 pm ]

u nas nisko oktanowym jest 95 z tego co pamiętam premium w US ma 92lub 95

W PL poniżej 95 oktanów raczej nie kupisz chyba że rozwodnione ;)

Acha, tych numerów nie da się wprost porównać bo są one inaczej liczone. Te 92 w USA to więcej niż te 95 w PL. :)

 

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 12:38 pm ]

Nie jest on tak, tu przepraszam za okreslenie wszystkich użytkowników RAV-ek i CRV-ek, "ciotowaty" jak wzmiankowane modela. A to akurat jest warte trochę grosza więcej.

Powiem ci, że z wyglądu to obie te ciocie bardziej mi się podobają.

 

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 12:44 pm ]

RafalW, to miganie jakieś calkiem bez sensu się wydaje jak sięjedzie ale może rzeczywiście coś daje, próbowałem jeździć wg. tej strzałki i nie zauważyłem róznicy na kompie.

Raz jeden jak starałem się naprawdę jechać w/g tej strzałki to komputer pokazał mi 21 mpg. Standardowo raczej pokazuje okolice 17. Nie bym jakoś specjalnie liczył, 250 mil na baku przejedzie to jest lepszy od 911 Turbo pod tym względem. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też interesowałem się tym BMW: X3 2.0d podobnie wyposażone jak forek 2.0d XC kosztowało około 160 tysięcy, czyli ponad połowę więcej niż zapłaciłem za forka...

no to nie wiem jaki ty rabat dostałeś

bo mój kosztował jakieś 125tyś :(

mięcy XC a XE nie ma chyba aż takiej różnicy w cenie

a podstawowe x3 2.0D kosztuje 38tyś euro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no to ja już mogę podzielić się wrażeniami z jazdy nową Imprezą 2.0 D :mrgreen:

 

co prawda nie do końca zarejestrowana, ale w trakcie pościgu wyszło że żadne policyjne Lanosy :razz: nie mają szans!

 

a tak serio:

 

1. Cisza - nie wiem czy wnętrze jest lepiej wyciszone, ale dźwięk a raczej delikatne mruczenie jeszcze przyjemniejsze niż w Legacy i Forysiu.

2. Dynamika - bardzo miłe zaskoczenie, czuć że jest szybki i prowokuje do dynamicznej jazdy po mieście. O spalaniu jeszcze nie powiem bo auto ma 20 km przejechane.

3. Komfort - sztywniejesze ustawienie zawieszenia w porównaniu do 2.0 B. Pewniej prowadzi się w zakręcie, a na wybojach nie męczy :wink:

4. Układ kierowniczy - również bardzo dopracowany i zarazem bardziej bezpośredni niż 2.0 B

5. Hamulce - dobrze hamuje :mrgreen:

6. Wlot na masce i np ładnie zakończony wydech powodują, że auto wyładniało.

 

Wnioski? - WRX zagrożony! :twisted:

Impreza z "dizelkiem" to bardzo przyjemny i bezkonkurencyjny kompakt!

 

Najlepiej to sprawdzić osobiście w salonie A. Koper :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym że Silnik subaru jest inny pod tym względem i ładnie się wkręca.

a to głównie za sprawą lekkiego wału korowego

tylko przy przegazowce na postoju, w czasie jazy zakonczeniem walu sa kola i masa calego ukladu napedowego oraz kol decyduje o szybkosci wkrecania (poza oczywiscie przelozeniami w skrzyniu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nietoperz77 napisał/a:

z tym że Silnik subaru jest inny pod tym względem i ładnie się wkręca.

a to głównie za sprawą lekkiego wału korowego

 

tylko przy przegazowce na postoju, w czasie jazy zakonczeniem walu sa kola i masa calego ukladu napedowego oraz kol decyduje o szybkosci wkrecania (poza oczywiscie przelozeniami w skrzyniu)

 

Plus brak wałków wyrównoważających. Małe różnice w sumie mogą dać zauważalny wynik. Jak dla mnie 8,7 do 100 (Legacy) w 150 konnym dieslu to jest zadziwiająco mało.

Jak założysz lżejsze felgi to też czuć różnicę w "żwawości" auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Capricorn, tym spalaniem 4,37 l/100 km w Imprezie D, chłopcy onetowcy, miłośnicy eco-drivingu robią Subaru obciach. Co prawda, potem na torze w Kielcach poprawili się i zrobili 17l/100 km. Wniosek: wszyscy użytkownicy boxer diesli mieszczący się w tym przedziale nie powinni sie martwić, szczególnie, nietoperz77 ze swoim średnim spalaniem 8,9 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczególnie, nietoperz77 ze swoim średnim spalaniem 8,9 l.

tak przypuszczam żę 2,5 XT nie pochłonął by mi 13-14 tylko 18-20/100 :twisted: tym się pocieszam :)

swoją drogą jak zacząłem bawić się forysiem w eco dirving to komputer pokazywał najmniej 5.2 na dystansie 30 km (test wyglądał tak że na rozgrzanym silniku podczas jazdy kasowałem komp i 30 km jechałem w nocy bez zatrzymania na tempomacie 90km/h)

a że komp zniża o litr to mysle ze bylo około 6

nie wieże żeby testującym udało się zejść ze średnim spalaniem w okolice 4 litrów!

dla mnie to bzdura totalna.

 

a przy upalaniu to spokojnie 17l weźmie nawet nie trzeba się specjalnie wysilać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym spalaniem 4,37 l/100 km w Imprezie D,

Pare dni temu przejechalem 150 km Imp.D głownie trasa średnio zatloczona , trzeba sie troche przestawic z obr. ( warto obserwowac na poczatku obrotomierz :idea: ) bo latwo , bez sensu ciagnac obroty do 4-4.5 a to nic nie daje :!: Naszybciej rozpedza sie przy zmianach +-3500 . 200km/godz ( licznik ) naprawde b. szybko osiaga i stale rowno przyspiesza.....warunkiem jednak jest nie przekraczanie tych +- 3500 obr. Według mnie jest zdecydowanie szybsza od 2.0 benz czy 2.5 benz. Subaru. Jechalem jak to u nas 130/140 ( czasami zapominajac że jeszcze 6 bieg jest :mrgreen: ) Wedlug licznika spalanie 6.6 l/100.Ciagle mam wrazenie , ze podobnie jak OBK i Leg. diesel jest zdecydowanie cichszy od benzynowych silnikow. Jak zwykle szum opon mi przeszkadzal na wiekszosci nawierzchni ale byly takie odcinki ( asfaltu ) , ze te opony nie szumialy :?: ( albo mam jakąs obsesje , ze tylko to slysze :mrgreen: Wrazenia pozytywne , jest sztywniejsze zawieszenie od benz. Imprezy , prowadzi sie wiec lepiej ( ale ja jezdze za szybko :idea: )

Wydaje mi sie , z 4.5l/100 jest bez problemu osiagalne :idea: przez spokojnego kierowce i wcale nie musi jechac wolniej niz 120....nie wolno tylko udawadniac innym , ze ma sie szybsze auto.... :mrgreen:

AK

ps. ta sugerowana zmiana biegow przy +-3500 obr. dotyczy wylacznie max. przyspieszeń które akurat probowałem osiagac....jak pamietam na 6 od 1.5 tys tez jedzie..calkiem ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wieże żeby testującym udało się zejść ze średnim spalaniem w okolice 4 litrów!

dla mnie to bzdura totalna.

 

No cóż, może wieżą to rzeczywiście totalna bzdura, ale już OBK jadąc "ekonomiklangzam" :mrgreen: osiągałem rzeczywiste zużycie na poziomie 4,6. I jak mawiał Cage w Mieści Aniołów "pewne rzeczy są prawdą, niezależnie, czy się w nie wierzy, czy nie" :mrgreen:

 

[ Dodano: Sro Mar 25, 2009 7:49 am ]

a przy upalaniu to spokojnie 17l weźmie nawet nie trzeba się specjalnie wysilać :)

 

Aż tylu mi się nie udało osiągnąć, ale jadąc z żoną do porodu prawie 15 wskoczyło :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://moto.onet.pl/1549326,1,impreza-za-8230-4-37-l-100km,artykul.html?node=20

Kolejny artykuł w prasie. I jak zwykle pełno znawców onetowskich :mrgreen: :wink:

 

Racja :grin:

Jak mam ochotę się pośmiać ze wszelkiej maści "znafcuf", to wchodzę na onet i czytam komentarze :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak capricorn zapodał link do artykułu o Imprezie D to tylko na nim się skoncentrowałem, pominąłęm komentarze "znawców". Po zapoznaniu się z nimi muszę stwierdzić, że moja decyzja o nie zawracaniu sobie głowy opiniami onetowców była zdecydowanie słuszna. Artykuł jak najbardziej tutaj, komentarze do wątku o rozluźnianiu atmosfery. A swoją drogą wycisnąć 17 l z 2.0 D ..... musieli chłopaki trochę poszaleć. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel
A swoją drogą wycisnąć 17 l z 2.0 D ..... musieli chłopaki trochę poszaleć.

Jasne. Po to to było. Swego czasu na Nürburgring (tor Grand Prix)testowałem rózne, trzeba przyznać - nieco mocniejsze - samochody.

Żaden nie spalił poniżej 40/100 ....

Tor ma po prostu swoje prawa.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...