Jump to content

Spec.B grupa operacyjna


Recommended Posts

  • Replies 4.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

To i ja się przywitam Jestem posiadaczem od 3 tyg 2.0 gt spec.B tuned by STI już w wersji LHD. Z samochodu jestem mega zadowolony, tym bardziej ze przez ponad 8 lat jeździłem 2.0R, które też uwielbia

U mnie spec po kilku miesięcznej przerwie i remoncie silnika znów ożył    

Panowie samochody kupuje sie na dwa sposoby. Rachunkiem ekonomicznym lub sercem. Rachunek ekonomiczny mówi Skoda w leasingu, po dwoch latach papa. Kupowanie taniego speca do zrobienia ma sen

Posted Images

Ile kosztuje taki wydech MG? Czy konieczne są do tego nowe mapy. Katy są czy go wykastrowałeś?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Witajcie :)

 

Pojawił się wczoraj nowy przed liftowy Spec.B ze Szwajcarii.

 

http://allegro.pl/subaru-legacy-3-0-r-spec-b-4x4-import-szwajcaria-i4221200331.html

 

Moja rada, jak ktoś jest na etapie kupna tego nietuzinkowego auta to radzę się pospieszyć z oględzinami bo niedługo jeśli nie już może zostać kupiony przez pewnego Pana z Wrocławia w celu odsprzedaży tyle że za wyższą kwotę ;)   

Edited by OWOC
Link to post
Share on other sites

 

Szpera jest w wersjach ze skrzynia automatyczna

nieprawda;)Oczywiście,że są w MT ;)

 

Ehh to jak to w końcu jest bo się pogubiłem ostatnio. Na początku mojej fascynacji Spec.B byłem przekonany, że szpera jest po czym T_J mnie skorygował a Tu się dowiaduję że jednak manual ma również w tyle szpere tyle, że wisko a po lifcie torsena :yahoo: , a automat no właśnie co LSD czy Torsena?

 

 

 

Byłem przekonany, że jak STi MY07 miało takie coś to i manualny Spec.B również ma takie coś, a tu się okazuje że automat ma LSD  :huh: Masz może jakieś źródła które piszą o tym, chętnie poczytam  :)

Z tego, co czytałem w Legacy 3.0R/Spec. B AT centralny mechanizm różnicowy zastąpiono przekładnią planetarną z inicjalnym rozkładem momentu 45/55, przekładnia ta współpracuje z sprzęgłem wielopłytkowym sterowanym elektromagnetycznie (coś w rodzaju DCCD działającego wyłącznie w trybie AUTO, tj. bez możliwości korekty ustawień). Spec. B MT ma centralny mechanizm różnicowy z wiskozą.

 

Ale tak jest we wszystkich LEG/OTB z silnikiem 3.0R A/T, czyli tych, które mają 5-EAT (VTD = przekładnia planetarna ze 'sprzęgłem' wielopłytkowym). Co więcej można spotkać LEG 2.0 i FOR 2.5XT 4-EAT które także takie (VTD) rozwiązanie wykorzystują. Kluczowym pytaniem jest rodzaj tylnego dyfra (otwarty, zamknięty). Dałbym głowę, że kiedyś na stronie Torsena widziałem informację iż LEG Spec.B ma w tyle Torsena (ale nie powiem czy dotyczyło to M/T czy A/T). Na pewno obecnie Torsen jest montowany w BRZ-cie.

 

Reasumując Spec. B:

- 3.0 A/T posiada VTD (centralny) + Torsen (tył);

- 3.0 M/T mech. róż. + wisko (centralny) + otwarty (tył).

 

 

 

 

@@OWOC, link nie działa

 

Poprawione, proszz...

http://allegro.pl/subaru-legacy-3-0-r-spec-b-4x4-import-szwajcaria-i4221200331.html

Edited by OWOC
Link to post
Share on other sites

Ehh to jak to w końcu jest bo się pogubiłem ostatnio. Na początku mojej fascynacji Spec.B byłem przekonany, że szpera jest po czym T_J mnie skorygował a Tu się dowiaduję że jednak manual ma również w tyle szpere tyle, że wisko, a automat no właśnie co LSD czy Torsena?

 

 

 

Byłem przekonany, że jak STi MY07 miało takie coś to i manualny Spec.B również ma takie coś, a tu się okazuje że automat ma LSD  :huh: Masz może jakieś źródła które piszą o tym, chętnie poczytam  :)

Z tego, co czytałem w Legacy 3.0R/Spec. B AT centralny mechanizm różnicowy zastąpiono przekładnią planetarną z inicjalnym rozkładem momentu 45/55, przekładnia ta współpracuje z sprzęgłem wielopłytkowym sterowanym elektromagnetycznie (coś w rodzaju DCCD działającego wyłącznie w trybie AUTO, tj. bez możliwości korekty ustawień). Spec. B MT ma centralny mechanizm różnicowy z wiskozą.

 

Ale tak jest we wszystkich LEG/OTB z silnikiem 3.0R A/T, czyli tych, które mają 5-EAT (VTD = przekładnia planetarna ze 'sprzęgłem' wielopłytkowym). Co więcej można spotkać LEG 2.0 i FOR 2.5XT 4-EAT które także takie (VTD) rozwiązanie wykorzystują. Kluczowym pytaniem jest rodzaj tylnego dyfra (otwarty, zamknięty). Dałbym głowę, że kiedyś na stronie Torsena widziałem informację iż LEG Spec.B ma w tyle Torsena (ale nie powiem czy dotyczyło to M/T czy A/T). Na pewno obecnie Torsen jest montowany w BRZ-cie.

 

Reasumując Spec. B:

- 3.0 A/T posiada VTD (centralny) + Torsen (tył);

- 3.0 M/T mech. róż. + wisko (centralny) + otwarty (tył).

 

Chyba powstało tutaj rzeczywiście zamieszanie i pojawiło się sporo artefaktów.

 

Wg obecnej wiedzy po prostu niezależnie od skrzyni Spec. B ma tylny dyfer zamknięty, przed FL oparty o wisco, po FL oparty o Torsena (potwierdzenie dla M/T znajduje się tym dokumencie, dla A/T źródeł trzeba poszukać). W M/T wisko jest też centralnie stosowane.

 

Torsen jest jednym rozwiązań/konstrukcji LSD.

Edited by subleo
Link to post
Share on other sites

 

Chyba powstało tutaj rzeczywiście zamieszanie i pojawiło się sporo artefaktów.

 

Wg obecnej wiedzy po prostu niezależnie od skrzyni Spec. B ma tylny dyfer zamknięty, oparty o Torsena (potwierdzenie dla M/T znajduje się tym dokumencie, dla A/T źródeł trzeba poszukać). W M/T wisko jest centralnie stosowane.

 

Torsen jest jednym rozwiązań/konstrukcji LSD.

 

Subleo dzięki wielkie za sprostowanie, pozwól że i ja coś jeszcze dorzucę od siebie  :)

Sprawdziłem dokładnie i wychodzi na to, że Subaru Legacy Spec.B z silnikiem o symbolu EZ30D (3.0 H6) połączonych z manualną skrzynką zapożyczoną z Imprezy STi nie mają z tył torsena  :( Mają wisko  ;)

Natomiast europejskie wersje 3.0 w tym Spec.B z automatyczną skrzynką mają torsena.

Torsena mają też Spec.B 6M/T z silnikiem 2.5 Turbo  (US-Spec  :) 

Edited by OWOC
Link to post
Share on other sites

 

@@OWOC, miło Cię znów widzieć w swoim temacie (żywiole)  :ok:

 

:)

Tomku wyobraź sobie co by się działo gdyby SPECymir był mój  :P

 

Są wtedy dwa wyjścia

a)jedździsz

b)jesteś na forum - nie masz na paliwo  :biglol:

Link to post
Share on other sites

 

 

@@OWOC, miło Cię znów widzieć w swoim temacie (żywiole)  :ok:

 

:)

Tomku wyobraź sobie co by się działo gdyby SPECymir był mój  :P

 

Są wtedy dwa wyjścia

a)jedździsz

b)jesteś na forum - nie masz na paliwo  :biglol:

W moim przypadku obawiam się że było by ich znacznie więcej :rolleyes:  ;)

 

Panowie czy pamiętacie może ile kosztowało to cudo :wub:  prawie rok temu??

609x275---legacy-3-0r-spec-b-6mt.jpg

Link to post
Share on other sites

Pół roku temu 429 tys kc (no i kto był autorem posta ? ;)

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/20282-specb-grupa-operacyjna/page-63#entry1910680

ja mam wrażenie że wcześniej kosztował coś koło 450 tys kc, ale możliwe, że się mylę

 

:blush:

Chyba ja... :rolleyes:  :D 

Jest to możliwe, że tyle kosztował. Ale cena robi się coraz bardziej uczciwa jak za taki egzemplarz Spec.B z ostatniego roku produkcji ;) 

 

No to żeby nie było pasuje też pokazać nowe po liftowe Spec.B na rynku wtórnym   B)

Subaru Legacy 3.0R SW Spec. B E-5AT € 11 500 Italia

 

Subaru Legacy 3.0R spec.B M/T € 15 490

Czy ktoś z forumowiczów miał do czynienia z dodatkowym wyposażeniem jakim było zapalanie auta za pomocą guzika?

Te dwa grafitowe Spece mają takie coś i szczerze jakoś mi się to nie podoba wolę tradycyjny kluczyk ;) 

Link to post
Share on other sites

Mozna sie przyzwyczaic :) w SPB mialem zwykly kluczyk, w Rascalu jest na guzik i to tez jest calkiem fajne - szybciej zapala, bo nie musisz przekrecac i czekac az sie obudzi, tylko wciskasz przycisk i w miedzyczasie mozesz sie zapiac albo zajac czym innym :)

Link to post
Share on other sites

na japonskim rynku byl dostepny od 2003r spec.B 2.0t oznaczenie silnika EJ20Y o mocy 280km w 5mt i mialo w 5.3 do setki byly tez puzniej o mocy 260km w automacie w 2003 i poczatek 2004r chyba wszystkie mialy wydech sti ja mam duzo wiecej z sti oficjalnie nie bylo w tych rocznikach niby jeszcze wersji sti lub jak co niektorzy mowią byla to tanisza wersja sti :) ale daje tyle frajdy :) co nic innego

Link to post
Share on other sites

Mozna sie przyzwyczaic :) w SPB mialem zwykly kluczyk, w Rascalu jest na guzik i to tez jest calkiem fajne - szybciej zapala, bo nie musisz przekrecac i czekac az sie obudzi, tylko wciskasz przycisk i w miedzyczasie mozesz sie zapiac albo zajac czym innym :)

 

No pewnie, że można bo jak to mówią "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma" :)

Dziękuję za wyjaśnienie. Nasuwają mi się następne pytanie i przemyślenia tak więc proszę o wyrozumiałość :)

Dla mnie osobiście tradycyjny kluczyk był i jest synonimem prawdziwego samochodu bo zapalanie na przycisk to jakoś tak "mało" samochodowe, męskie choć zdaję sobie sprawę, że już w latach 70tych bodajże ciężarówki STAR zapalało się za pomocą guzika B)

Jednakże, obserwując jak co poniektórzy użytkownicy samochodów uruchamiają silnik za pomocą tradycyjnego kluczyka to... chyba te "guziki" nie są takie złe :)

Ok, czyli jak się domyślam w takim BRZ czy Legacy na guzik mamy kartę którą nosimy sobie w kieszeni i nie musimy nigdzie wkładać bo samochód wykrywa kartę i normalnie odpala. Fajne dla kobiet które mają z reguły problemy ze znalezieniem kluczyków w otchłaniach swych torebek. Ale czy jest to możliwe aby np ktoś niepowołany zapalił samochód i... kiedy to karta jest blisko samochodu?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...