Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

....

A tak BTW czy ktoś może mi krok po kroku opisać co mam zrobić, aby w Spec.B mojego wujka w dniu urodzin wyświetlało się takie "info"

dscf1741qn4.jpg

 

No i dzięki forumowiczowi, a zarazem szczęśliwemu posiadaczowi Spec.B z polskiego salonu zagadka z datą urodzin została rozwiązana :)

 

Dziękuje Exit ;)

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, pozwólcie, że podzielę się z Wami z ostatnią kwestią na dzień dzisiejszy która mnie nurtowała i już kończę z moimi "przemyśleniami = przynudzaniem" w tym wątku ;)

 

Tak więc już wszystko jasne z tą nieszczęsną lampką :D

y26n.jpg

 

Dziennikarz IMHO bardzo fajnej stronki testującej samochody opisujący "prawie" Spec.B czyli Legacy 3.0R w jednym ze zdań napisał:

Niebieska lampka świecąca się przy temperaturze silnika sygnalizuje tak naprawdę temperaturę oleju. "Unikaj dynamicznej jazdy do momentu' date=' kiedy kontrolka temperatury nie zgaśnie" - wyraźnie informuje naklejka na tapicerce drzwi kierowcy.[/quote']

subaru_legacy_3.0_r_2008_14.jpg

 

Zapomniał dodać że oleju w skrzynce biegów :toobad:

Forumowicz haubi65 miał racje:

ta lampka ... a dokladnie jej zgasniecie powodowalo, ze zwalniane byly wszelkie cugle i fire free do tego czasu piszczalo jak sie cos nie tak chcialo zrobic :) Tak bylo w Spec B z Si-Drive w s-sharp.

 

Kontrolka ta zwie się S#PREP - i jest to lampka kontrolna gotowości do przejścia w tryb Sport Sharp (S#)

tf30.jpg

7dpe.jpg

 

Pozdrawiam

 

Mateusz

 

P.S. Exit podziękować ;)

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze bzdura. Kontrolka "AT OIL TEMP" to osobne ostrzeżenie (swoją droga wyświetla sie dokładnie taki napis, a nie jakaś lampka) i jak juz sama treść wskazuje, dotyczy temperatury oleju ("OIL TEMP") w skrzyni automatycznej ("AT"). Oznacza ni mniej ni wiecej jak przegrzanie oleju w skrzyni. Osobiście nigdy mi sie to nie przytrafiło, gdy to nastąpi radzilbym udać sie do serwisu do kontroli.

 

Niebieska lampka przy wskaźniki temperatury po prostu pokazuje, ze temperatura cieczy chodzącej (nie: oleju!) jest wciąż bardzo niska. Jednocześnie, tak długo jak sie ona świeci, nie można włączyć trybu S#. Jest to trochę inne znaczenie niż to, ze po jej zgasnieciu można wlaczyc tryb S#. Bo to wcale nie oznacza, ze tak sie powinno robić! Ponieważ czynnik chlodzacy osiąga optymalna temperaturę szybciej niż olej, powinno sie przestrzegac następujących zasad:

 

1) Po długim postoju (np w nocy), po zapaleniu silnika powinno sie odczekać na biegu jalowym ok 1 min, żeby olej mógł zostać optymalnie rozprowadzony po komorze. Łatwo zaobserwować, ze mniej wiecej po tym czasie obroty silnika spadają. Dopiero wówczas należy ruszyć.

2) dopiero gdy wskazówka temperatury osiągnie normalny poziom i pozostanie w tej pozycji ok 15 min (!) należy zakładać, ze rownież olej osiągnął optymalna temperaturę. Czyli dopiero wtedy można silnik "kręcić" i rozpocząć dynamiczna jazdę.

 

Mam nadzieje, ze to pomoże :)

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze bzdura. Kontrolka "AT OIL TEMP" to osobne ostrzeżenie (swoją droga wyświetla sie dokładnie taki napis, a nie jakaś lampka) i jak juz sama treść wskazuje, dotyczy temperatury oleju ("OIL TEMP") w skrzyni automatycznej ("AT"). Oznacza ni mniej ni wiecej jak przegrzanie oleju w skrzyni. Osobiście nigdy mi sie to nie przytrafiło, gdy to nastąpi radzilbym udać sie do serwisu do kontroli.

 

Niebieska lampka przy wskaźniki temperatury po prostu pokazuje, ze temperatura cieczy chodzącej (nie: oleju!) jest wciąż bardzo niska. Jednocześnie, tak długo jak sie ona świeci, nie można włączyć trybu S#. Jest to trochę inne znaczenie niż to, ze po jej zgasnieciu można wlaczyc tryb S#. Bo to wcale nie oznacza, ze tak sie powinno robić! Ponieważ czynnik chlodzacy osiąga optymalna temperaturę szybciej niż olej, powinno sie przestrzegac następujących zasad:

 

1) Po długim postoju (np w nocy), po zapaleniu silnika powinno sie odczekać na biegu jalowym ok 1 min, żeby olej mógł zostać optymalnie rozprowadzony po komorze. Łatwo zaobserwować, ze mniej wiecej po tym czasie obroty silnika spadają. Dopiero wówczas należy ruszyć.

2) dopiero gdy wskazówka temperatury osiągnie normalny poziom i pozostanie w tej pozycji ok 15 min (!) należy zakładać, ze rownież olej osiągnął optymalna temperaturę. Czyli dopiero wtedy można silnik "kręcić" i rozpocząć dynamiczna jazdę.

 

Mam nadzieje, ze to pomoże :)

 

...

 

Dokładnie! Nic dodać nic ująć Than_Junior :)

zm0f.jpg

 

Jedynie co, to nasuwa mi się pytanie to po co ta lampka gaśnie w tak dziwnym momencie :mellow:

Bo z tego co wywnioskowałem gaśnie ona kiedy temp cieczy chłodzącej osiąga dopiero 60 stopni.C. Olej silnikowy oraz przekładniowy wtedy mają ok 25 st.C i 30 st.C. Badanie przeprowadzone przy temp zewnętrznej 4 st.C. Optymalne temp. dla cieczy chłodzącej to ok 90 st.C, dla oleju silnikowego to również 90 st.C, natomiast dla skrzynki biegów to min 60 st.C. Warto zaznaczyć, iż olej w skrzynce zwłaszcza manualnej nagrzewa się podczas jazdy. Im szybciej tym olej cieplejszy ;)

 

Ehh temat rzeka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy po liftingowe spece mają ksenony czy bi-ksenony??? :rolleyes:

Ja uważam, że to są ksenony, ale....

Rzeczywiście można mieć takie wrażenie, gdyż światła drogowe są wspomagane zwykłą żarówką. Sama soczewka jest jednak uchylna, zatem ksenon działa zarówno dla świateł mijania jak i świateł drogowych. Ergo, są to bi-ksenony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie rozumialem na czym polega różnica i czym sie ludzie tak podniecaja.

....

 

:huh: Ja tam uważam, że fajnie jest wiedzieć co się ma i jak to działa... ;)

 

Czy po liftingowe spece mają ksenony czy bi-ksenony??? :rolleyes:

Ja uważam, że to są ksenony, ale....

Rzeczywiście można mieć takie wrażenie, gdyż światła drogowe są wspomagane zwykłą żarówką. Sama soczewka jest jednak uchylna, zatem ksenon działa zarówno dla świateł mijania jak i świateł drogowych. Ergo, są to bi-ksenony.

 

No i wszystko jasne. Tam są bi-ksenony wspomagane halogenem :) Teraz już wiem dlaczego B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Wasze Spec.B stoją idealnie równo, chodzi mi o tył względem przodu?

Bo SPECymir trochę ma "tyłeczek" obniżony względem przodu jak stoi na idealnie prostym podłożu, bez pasażerów, z 1/6 baku Pb i z 3/4 LPG w butli.

Policzyłem, że buta max waży 30kg natomiast litr LPG to ok 0.6kg czyli wychodzi 62kg dodatkowo przez LPG. Czy te dodatkowe 50kg aż może obniżać tył?

Czy może każde Spec.B tak ma :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te dodatkowe 50kg aż może obniżać tył?

 

 

na pewno nie.

oczywiscie, ze moze

 

z tego tez wzgledu, np. zakazana firma z Mysiadla, o ile wiem, ma spec. wersje sprezyn do FXT z LPG (zamiast seryjnych SLS)

zamiennik do wersji "bez LPG" ma inne sprezyny ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale to jest "tylko" 50kg :huh:

To jeżeli do takiego speca wsiądzie 4 chłopa o wadze 90kg + 35kg waga Pb w baku to wychodzi 400kg to... aż boje się pomyśleć :mellow:

A nie zapominajmy, że kilka dni temu była dyskusja o wysokości Spec.B względem zwykłej 3.0R i okazało się że kombi w wersji Spec.B jest wyższy od zwykłej o 1cm B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, Legacy jest bardzo wrażliwe na obciążenie strefy bagażnika. Zresztą całkowita ładowność, szczególnie H6 i SBD, także nie jest duża, około 480 kg. Ale mi to nigdy nie przeszkadzało i nigdy nie spowodowało problemu...nawet podczas 4-osobowych wyjazdów narciarskich na kilka dni w Alpy, więc praktycznie sprawa nie istnieje...no...chyba, że ktoś chce Legacy wozić cement na budowę :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dziękuje za wasze zdanie i piękne fotki a raczej fotki pięknych aut :)

Wujaszek twierdzi, iż musi podnieść o jakiś 1cm pupe SPECymirka, bo za bardzo siedzi, a ja już sam nie wiem :rolleyes:

Na foto poniżej posprzątany z gratów SPECymir z 3/4 butli z LPG i 1/6 baku z Pb

kp87.jpg

 

Jak Wam się to widzi??? B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...