K12DLA Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Nie widziałem danych ale gdy stałem obok sedana specB to różnica była ledwo zauważalna, lekki plus dla 3.0R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Prześwit analogicznie: 150mm i 160mm. Dziwne tak jest. Amortyzatory i sprężyny Bilstein'a zmieniają prześwit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) A czy ktoś podejmie mój temat: A przy okazji; czy macie informacje jak wyglądała produkcja SpecB w H6- chodzi mi o ilość wyprodukowanych sztuk? ? Ja swego czasu jako miłośnik "przejściówki" w wersji STi szukałem danych na temat ilości wyprodukowanych głównie na Europe sztuk i.... pomimo szczerych chęci nie znalazłem nic konkretnego. Obawiam się że z wersją spec.B może być podobnie Tak mi przyszło do głowy, że może SIP będzie mógł zdobyć takie dane ... Przed chwilą sprawdziłem dane.... i o dziwo wysokość zwykłego H6 w sedanie to 1425mm a SpecB 1435mm! Prześwit analogicznie: 150mm i 160mm. Dziwne A skąd masz te dane? Rzeczywiście dziwne to A najdziwniejsze jest to, że jak teraz patrze to dla zwykłego Legacy 2.0, 3.0 prześwit wynosi 150mm, dla Spec.B w manualu wynosi 155mm, natomiast dla Speca.B w automacie wynosi 160mm Dane takie same dla wersji kombi i sedan Prześwit analogicznie: 150mm i 160mm. Dziwne tak jest. Amortyzatory i sprężyny Bilstein'a zmieniają prześwit. Ale czy na pewno w dobrą stronę zmieniają prześwit? Tej wersji z tego co wiem ma być bliżej do STi niż Outbacka EDIT Sprawdziłem, i Impreza MY06-07 w wersji WRX / STi ma prześwit 155mm Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 A skąd masz te dane? Rzeczywiście dziwne to A najdziwniejsze jest to, że jak teraz patrze to dla zwykłego Legacy 2.0, 3.0 prześwit wynosi 150mm, dla Spec.B w manualu wynosi 155mm, natomiast dla Speca.B w automacie wynosi 160mm Mam specyfikacje w PDFie. Mogę Ci ją podesłać na maila, bo tutaj chyba nie umiem tego podpiąć Ja swego czasu jako miłośnik "przejściówki" w wersji STi szukałem danych na temat ilości wyprodukowanych głównie na Europe sztuk i.... pomimo szczerych chęci nie znalazłem nic konkretnego. Obawiam się że z wersją spec.B może być podobnie Tak mi przyszło do głowy, że może SIP będzie mógł zdobyć takie dane dzięki - będę próbował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 (edytowane) A skąd masz te dane? Rzeczywiście dziwne to A najdziwniejsze jest to, że jak teraz patrze to dla zwykłego Legacy 2.0, 3.0 prześwit wynosi 150mm, dla Spec.B w manualu wynosi 155mm, natomiast dla Speca.B w automacie wynosi 160mm Mam specyfikacje w PDFie. Mogę Ci ją podesłać na maila, bo tutaj chyba nie umiem tego podpiąć Ja swego czasu jako miłośnik "przejściówki" w wersji STi szukałem danych na temat ilości wyprodukowanych głównie na Europe sztuk i.... pomimo szczerych chęci nie znalazłem nic konkretnego. Obawiam się że z wersją spec.B może być podobnie Tak mi przyszło do głowy, że może SIP będzie mógł zdobyć takie dane dzięki - będę próbował OK Daj znać jeśli dostaniesz odpowiedź Aha czy w spec.B felgi są firmy ENKEI??? EDIT: Pt wieczorne przemyślenia Forumowicz Exit zadał Dyrekcji ciekawe pytanie odnośnie ilości wyprodukowanych i zapewne sprzedanych w Europie spec.B Niestety nie znalazłem informacji na temat spec.B w europie, ale za to znalazłem na temat tej wersji za wielka wodą czyli USA co powinno nam choć trochę sobie uzmysłowić i wyobrazić ile mogło przypłynąć na stary kontynent tych aut Tak więc w stanach była wersja GT Spec.B i była ona limitowana. W roku 2006 było tylko 500 szt tej wersji natomiast na lata 2007-2008 przypadło 3000 szt tych aut Myślę, że na stary kontynent przypłynęło znacząco mniej tych aut w tej wersji, a ile dokładnie tego się już tylko możemy domyślać Edytowane 13 Sierpnia 2013 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogii Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 to ja z innej beczki: czy w sedanie spec b sklada sie tylna kanapa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 to ja z innej beczki: czy w sedanie spec b sklada sie tylna kanapa? Niestety nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Z tego co wiem to manualne wersje mają to. Automaty nie odwrotnie, Automat ma, manual nie Przed chwilą sprawdziłem dane.... i o dziwo wysokość zwykłego H6 w sedanie to 1425mm a SpecB 1435mm! Prześwit analogicznie: 150mm i 160mm. Dziwne tak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 to ja z innej beczki: czy w sedanie spec b sklada sie tylna kanapa? Niestety nie. ciekawe, czy istnieje jakies racjonalne wytlumaczenie tej niedorzecznosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Z tego co wiem to manualne wersje mają to. Automaty nie odwrotnie, Automat ma, manual nie Marcin, no to mnie zagiąłeś Byłem przekonany, że jak STi MY07 miało takie coś to i manualny Spec.B również ma takie coś, a tu się okazuje że automat ma LSD Masz może jakieś źródła które piszą o tym, chętnie poczytam to ja z innej beczki: czy w sedanie spec b sklada sie tylna kanapa? Niestety nie. ciekawe, czy istnieje jakies racjonalne wytlumaczenie tej niedorzecznosci? Żeby nikt nie proszony tak po prostu nie wyszedł sobie z kufra :P Uwaga, uwaga Z racji tego, iż do końca nie jestem przekonany do pewnej kwestii bardzo uprzejmie proszę wszystkich szczęśliwych posiadaczy Subaru Legacy w wersji spec.B z manualną skrzynia biegów przed i poliftowych o odczytanie ze swoich samochodów symbolu skrzynki biegów - transmission type ( tabliczka powinna być po lewej stronie na słupku B przy drzwiach lewych kierowcy) i podanie w tym wątku lub na PW w celu sprawdzenia czy w waszych specach jest z tył torsen czy visko Z góry dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2013 Chętnie się dowiem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 W roku 2006 było tylko 500 szt tej wersji natomiast na lata 2007-2008 przypadło 3000 szt tych aut tylko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 W roku 2006 było tylko 500 szt tej wersji natomiast na lata 2007-2008 przypadło 3000 szt tych aut tylko Yep Chętnie się dowiem: Uff posiedziałem, szperałem w sieci do późna i.... Wszystko na to wskazuje, że pomimo tego, iż nie mogę znaleźć symbolu skrzynki ze spec.B Yarosława w tabelce którą Cafit kiedyś tam wklejał na the forum, okazuje się, że słowa Marcina które mnie zastanowiły sprawiły, że na 95% jest to prawdą, iż Legacy Spec.B z silnikiem o symbolu EZ30D (3.0 H6) połączonych z manualną skrzynką zapożyczoną z Imprezy STi nie mają z tył torsena Mają wisko Natomiast europejskie wersje 3.0 w tym Spec.B z automatyczną skrzynką mają torsena. Torsena mają też Spec.B z silnikiem 2.5 Turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 (edytowane) Byłem przekonany, że jak STi MY07 miało takie coś to i manualny Spec.B również ma takie coś, a tu się okazuje że automat ma LSD Masz może jakieś źródła które piszą o tym, chętnie poczytam Z tego, co czytałem w Legacy 3.0R/Spec. B AT centralny mechanizm różnicowy zastąpiono przekładnią planetarną z inicjalnym rozkładem momentu 45/55, przekładnia ta współpracuje z sprzęgłem wielopłytkowym sterowanym elektromagnetycznie (coś w rodzaju DCCD działającego wyłącznie w trybie AUTO, tj. bez możliwości korekty ustawień). Spec. B MT ma centralny mechanizm różnicowy z wiskozą. Edytowane 14 Sierpnia 2013 przez So What! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Byłem przekonany, że jak STi MY07 miało takie coś to i manualny Spec.B również ma takie coś, a tu się okazuje że automat ma LSD Masz może jakieś źródła które piszą o tym, chętnie poczytam Z tego, co czytałem w Legacy 3.0R/Spec. B AT centralny mechanizm różnicowy zastąpiono przekładnią planetarną z inicjalnym rozkładem momentu 45/55, przekładnia ta współpracuje z sprzęgłem wielopłytkowym sterowanym elektromagnetycznie (coś w rodzaju DCCD działającego wyłącznie w trybie AUTO, tj. bez możliwości korekty ustawień). Spec. B MT ma centralny mechanizm różnicowy z wiskozą. No i wszystko jasne Podziękować No właśnie od jakiegoś czasu przeglądam ogłoszenia spec.B w Europie. Tych samochodów jest bardzo mało - Imprez STi przy spec.B jest jak VW GOLF Większość to wersje przed liftingowe które występowały tylko z 6M/T. Natomiast wersji poliftowych (MY 07-09) jest znacznie mniej, a jak już się pojawiają to ok 80% jest z automatyczną skrzynką biegów Z jednej strony sprawia to, że wersje poliftowe z manualem są wielkim rarytasem, ale... od kilku godzin jestem przekonany, iż pomimo gorszych osiągów głównie na papierze wersji 5A/T jest ona równie świetna jak M/T. A nabywcy na zachodzie chyba to docenili skoro po liftów jest więcej na sprzedaż w automacie Z tego co pamiętam to w naszym kraju m.in za sprawą SIP większość jak nie wszystkie wersje spec.B które się pojawiały na sprzedaż były w wersji 6M/T http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C9781933&t=subaru_legacy_spec_b_30_r_4x4 http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C14599774&t=subaru_legacy_specb http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C19816674&t=subaru_legacy_wersja_specb http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C24988292&t=subaru_legacy_sedan_h6_spec_b Tego dobrze pamiętam http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C9161418&t=subaru_legacy_limuzyna_30_re_spec_b Aha no i jeden jedyny automat z otomoto: http://moto.archiwumallegro.pl/?itemid=C6432741&t=subaru_legacy_30_spec_b_aut który sprzedaje się do dziś: http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=235507060&cd=635095231280000000&asrc=st + pewnie było kilka dodatkowych sztuk na alledrogo i to w wiekszości jak nie wszystkie w manualu Z tego co patrzyłem na szybko to przez ostatnie 5 lat przewinęło się przez rynek wtórny w naszym kraju ok 20 sztuk wersji spec.B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 (edytowane) Byłem przekonany, że jak STi MY07 miało takie coś to i manualny Spec.B również ma takie coś, a tu się okazuje że automat ma LSD Masz może jakieś źródła które piszą o tym, chętnie poczytam Z tego, co czytałem w Legacy 3.0R/Spec. B AT centralny mechanizm różnicowy zastąpiono przekładnią planetarną z inicjalnym rozkładem momentu 45/55, przekładnia ta współpracuje z sprzęgłem wielopłytkowym sterowanym elektromagnetycznie (coś w rodzaju DCCD działającego wyłącznie w trybie AUTO, tj. bez możliwości korekty ustawień). Spec. B MT ma centralny mechanizm różnicowy z wiskozą. Ale tak jest we wszystkich LEG/OTB z silnikiem 3.0R A/T, czyli tych, które mają 5-EAT (VTD = przekładnia planetarna ze 'sprzęgłem' wielopłytkowym). Co więcej można spotkać LEG 2.0 i FOR 2.5XT 4-EAT które także takie (VTD) rozwiązanie wykorzystują. Kluczowym pytaniem jest rodzaj tylnego dyfra (otwarty, zamknięty). Dałbym głowę, że kiedyś na stronie Torsena widziałem informację iż LEG Spec.B ma w tyle Torsena (ale nie powiem czy dotyczyło to M/T czy A/T). Na pewno obecnie Torsen jest montowany w BRZ-cie. Reasumując Spec. B: - 3.0 A/T posiada VTD (centralny) + Torsen (tył); - 3.0 M/T mech. róż. + wisko (centralny) + otwarty (tył). Edytowane 14 Sierpnia 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
so_what Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2013 Ale tak jest we wszystkich LEG/OTB z silnikiem 3.0R A/T, czyli tych, które mają 5-EAT (VTD = przekładnia planetarna ze 'sprzęgłem' wielopłytkowym). Co więcej można spotkać LEG 2.0 i FOR 2.5XT 4-EAT które także takie (VTD) rozwiązanie wykorzystują. Jasne. Pytanie dotyczyło Legacy, więc nie chciało mi się rozpisywać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Przestańcie mi juz gadać o wyjątkowości tego auta bo serce mi sie kraja jak pomyśle ze swojego sprzedałem i nowy właściciel go po tygodniu rozbił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 (edytowane) Przestańcie mi juz gadać o wyjątkowości tego auta bo serce mi sie kraja jak pomyśle ze swojego sprzedałem i.... A jednak Ehh Than a swego czasu pisałeś: Bzyk, to mnie cieszy, ale on jest niesprzedawalny Jestesmy nierozlaczni az do smierci (wiem, ze to okropnie zabrzmi ale mam nadzieje, ze jednak samochod szybciej wyzionie ducha ) Myślałem, że słowo ważniejsze od € i takiego przyjaciela nie sprzedasz Przykro mi Ciągle mi chodzi po głowie przy jakiej temp gaśnie ta niebieska lampka od temp oleju: Trochę poszperałem w necie i wychodzi mi na to, że ta lampka gaśnie już przy temp ok 20-30 st.C Jest to temp stanowczo daleka od optymalnej dla właściwej ochrony i pracy silnika Pamiętajmy o tym A tak BTW czy ktoś może mi krok po kroku opisać co mam zrobić, aby w Spec.B mojego wujka w dniu urodzin wyświetlało się takie "info" Than_Junior mi tłumaczył, ale jakoś Specymir nie chce ze mną współpracować Edytowane 15 Sierpnia 2013 przez OWOC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 2010 wtedy jeszcze nie było BRZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2013 2010 wtedy jeszcze nie było BRZ Ale było dane słowo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Przestańcie mi juz gadać o wyjątkowości tego auta bo serce mi sie kraja jak pomyśle ze swojego sprzedałem i nowy właściciel go po tygodniu rozbił To nie właścicel rozbił - ktoś w jego samochód wjechał. A na pocieszenie - przed garażem stoi jeszcze jeden Spec B Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Przestańcie mi juz gadać o wyjątkowości tego auta bo serce mi sie kraja jak pomyśle ze swojego sprzedałem i nowy właściciel go po tygodniu rozbił To nie właścicel rozbił - ktoś w jego samochód wjechał. A na pocieszenie - przed garażem stoi jeszcze jeden Spec B Pozdrowienia Biały w automacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2013 To nie właścicel rozbił - ktoś w jego samochód wjechał. Oj. Ja bym się mocno zdenerwował . A tak na marginesie; to fakt, że jeżdżąc tym samochodem, powiedzmy dynamicznie, trzeba przewidywać ruchy innych użytkowników niczym wróżka przepowiadająca przyszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OWOC Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2013 Uwaga uwaga Pojawił się nowy przedliftowy Legacy Spec.B Wygląda zacnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się