Than_Junior Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 (edytowane) Ten si-drive coś daje mierzalnego czy to pic na wodę ? w trybie [s#] jest bardziej agresywny od modelu bez SI-D, w trybie jest bardziej mulowaty. W trybie w moim odczuciu bez zmian. a jak oprogramowanie silnika? wg moich informacji ogolnie rzecz ujmujac takie samo (nie biorac pod uwage SI-D, ktore w pewnym sensie je wlasnie zmienia ) Charakterystyka pracy i przełożenia skrzyni zostały takie same ? SI-D takze zmienia charakterystyke pracy skrzyni automatycznej. Ale jesli jezdziles 3.6 w OBK, to bedziesz troszke zawiedziony tym automatem. Gdyby wowczas SPB mialo wlasnie te nowsza skrzynie z aktualnego OBK to by byla bajka! NIe miesza niepotrzebnie biegami przy jezdzie w trybie automatycznym i na postoju bardziej "wysprzegla", a przy jezdzie z gorki lepiej hamuje silnikiem (rowniez z tempomatem). Warto jeszcze dodac, ze od rocznika 08 albo 09 (czyli w ramach jednej generacji liftowej) jest nowe, lepsze nawi i inne radio (z wyswietlaczem full color, bez zmieniarki, za to z odtwarzaczem DVD) oraz z salonu wyjezdzalo z poprawionymi przewodami hydraulicznymi od wspomagania - czyt. charakterystyczne stukanie na maksymalnie skreconych kolach zostalo zlikwidowane. W poprzednich rocznikach mozna to usunac w ASO, koszt chyba niewielki, bylo robione na gwarancji. Edytowane 20 Stycznia 2013 przez Than_Junior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Sprzedałem Forka, byłem zafiksowany na 335d. Spadł śnieg i w ramach testów popróbowałem kolegi 525d i dramat. A 335d z xdrivem nie ma Chyba trzeba specem się zainteresować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Bardzo dziękuję za opinie. Interesuje mnie tylko 6MT. Z 5AT jest pewnie inny też napęd i VDC, który nie pozwala za bardzo poszaleć. Widać z tego, że muszę szukać od MY07 w górę. No cóż sprzedam OBK, WRX'a i poszukiwania czas zacząć....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 @@Adam12, przy automacie jest wiecej momentu na tyl A VDC w obu da sie wylaczyc w 100% (sprawdzone 8) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymsocho Opublikowano 20 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Adam ja mam z końca 2006, już po lifcie, także nie musi to być 2007 rocznik. Generalnie nic tylko polecać, szczególnie w takich warunkach atmosferycznych. TJ, a jak twoje spece, czy już w garażu stoi coś innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Sprzedałem Forka, byłem zafiksowany na 335d. Spadł śnieg i w ramach testów popróbowałem kolegi 525d i dramat. A 335d z xdrivem nie ma Chyba trzeba specem się zainteresować Zdecydowanie polecam, wcześniej jeździłem C klasą i do momentu pierwszych opadów śniegu byłem bardzo zadowolny. Pewnego dnia spadł śnieg i wszystko stało się jasne - tylko powrót do awd. A że wcześniej miałem imprezę to wybór był prostszy :-) SPEC daje sobie świetnie radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 @@Adam12, przy automacie jest wiecej momentu na tyl A VDC w obu da sie wylaczyc w 100% (sprawdzone 8) ) wyłączyć do "końca" ? a to ciekawostka. Automat mi nie leży. Jeździłem ostatnio DSG z łopatkami fajna sprawa ale za młody na to jestem. Koniec 2006 to jest pewnie modelowo MY07. Będę szukał coś w tych okolicach MY07-MY08 i koniecznie biały. Coś czuję, że to nie będzie proste.... Sprzedałem Forka, byłem zafiksowany na 335d. Spadł śnieg i w ramach testów popróbowałem kolegi 525d i dramat. A 335d z xdrivem nie ma Chyba trzeba specem się zainteresować Zdecydowanie polecam, wcześniej jeździłem C klasą i do momentu pierwszych opadów śniegu byłem bardzo zadowolny. Pewnego dnia spadł śnieg i wszystko stało się jasne - tylko powrót do awd. A że wcześniej miałem imprezę to wybór był prostszy :-) SPEC daje sobie świetnie radę napisałem w innym wątku moje wrażenia, z jazdy 535xd lub 530Xd czy jakoś tak. w każdym razie 3.0D diesiel 4x4 kombi ok. 07-08 około 240 -250km i zostałem zlinczowany ale powtórzę się jeszcze raz. Napęd bez zarzutu ale jak dla mnie to sprawiało wrażenie ciężkiej krowy, zero frajdy z jazdy. Kompletnie bezpłciowo. Niby 500Nm ale jakoś tak nie było tego czuć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pedros Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 (edytowane) Pytanie z innej beczki - jakim olejem i ile potrzeba do wymiany w skrzyni 6M i tylnim dyfrze? Edytowane 21 Stycznia 2013 przez Pedros Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Koniec 2006 to jest pewnie modelowo MY07. Będę szukał coś w tych okolicach MY07-MY08 i koniecznie biały. Coś czuję, że to nie będzie proste.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 (edytowane) Than_Junior, a nie lepiej tak ... Automat mi nie leży. Jeździłem ostatnio DSG z łopatkami fajna sprawa ale za młody na to jestem.Koniec 2006 to jest pewnie modelowo MY07. Będę szukał coś w tych okolicach MY07-MY08 i koniecznie biały. Coś czuję, że to nie będzie proste.... W PL taki egzemplarz jest jeden, a w Europie 4 ... więc albo osiołek powyżej albo będą to poszukiwania Świętego Graala. Edytowane 21 Stycznia 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 21 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 @@subleo,dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaroslav Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 (edytowane) Automat mi nie leży...MY07-MY08 i ... biały. Coś czuję, że to nie będzie proste.... W PL taki egzemplarz jest jeden, Jak to jeden, jak ja mam drugi? Edytowane 22 Stycznia 2013 przez Yaroslav Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 oj oj tam. z tego co wiem ThanJunior ma dwa takowe...... W sumie kolor to drugorzędna sprawa ale po latach obcowania z "czarnym" czas na zmiany. Jeśli ktoś ma w planach zmiany to prosze o kontakt. Przyspieszy to moje kroki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy Spec.B. Jestem świeżo po lekturze 52 stron tego wątku (i setek innych dotyczących Legacy H6) i nie będę pytał: ile pali?, czym się różni?, jakie są koszty?. Powiedzmy, że to już wiem. Wiem również, że znalezienie samochodu, który mnie interesuje nie jest proste, dlatego zwracam się do Was. Za kilka miesięcy będę mógł się pozbyć obecnego samochodu i wówczas przesiąść do tego o czym marzyłem od wielu lat (chociaż po głowie chodził mi również forester 2,5XT), mianowicie LEGACY H6 w specyfikacji spec.B, tylko sedan i tylko manual (2007-2009). Czy mógłbym liczyć na Waszą pomoc w znalezieniu takiego samochodu? A może ktoś z Forum chciałby się go pozbyć (choć nie wiem, czy powinienem użyć sformułowania "pozbyć")? Pozdrawiam serdecznie Łukasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Witaj Lukaszu, zainteresowales sie wlasciwym modelem Gdyby nie to, ze wlasnie mialem spotkanie z kupcem i jest on prawie zdecydowany, to zaoferowalbym swojego... tak to mam do sprzedania jeszcze drugiego, ale z automatyczna skrzynia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Dziękuję Than_Junior, ale chyba jeszcze nie dorosłem do automatu.... Poza tym, z tego co czytałem to bardziej jesteś zadowolony z manuala. Mogę poczekać nawet kilka miesięcy na odpowiedni model, dlatego też pozwolę sobie pokręcić nosem (choć pamiętam, że przebieg Twojej śnieżynki to ok 75tkm - brzmi kusząco). Pozdrawiam i czekam na jakieś info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymsocho Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Dziękuję Than_Junior, ale chyba jeszcze nie dorosłem do automatu.... Poza tym, z tego co czytałem to bardziej jesteś zadowolony z manuala. Mogę poczekać nawet kilka miesięcy na odpowiedni model, dlatego też pozwolę sobie pokręcić nosem (choć pamiętam, że przebieg Twojej śnieżynki to ok 75tkm - brzmi kusząco). Pozdrawiam i czekam na jakieś info. Też tak kiedyś myślałem ale teraz jak bym miał wybierać ponownie nie wiem czy nie brałbym automatu, szczególnie że 90% mojej jazdy to wawa. Może umów sie z TJ, sprawdź jak daje radę automat i podejmij decyzje. Powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 (edytowane) W sumie to ja też głównie jeżdżę po Warszawie (czasami wypad gdzieś w Polskę), ale miałem okazję przejechać się w tamtym roku spec.B w manualu (handlował go komis na Stawki) i parę tygodni temu zwykłym H6 (do kupienia w Łomiankach) w automacie i powiem szczerze, że mimo wszystko wybrałbym ten pierwszy. Być może to też wynika z różnic między H6 a H6 spec.B, a być może kilkuminutowa przejażdżka nie jest miarodajna... Szkoda, że takiego samochodu przed zakupem nie można potestować przynajmniej przez kilka dni . pozdrawiam Edytowane 29 Marca 2013 przez exit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Dziękuję Than_Junior, ale chyba jeszcze nie dorosłem do automatu.... Co znaczy "nie dorosłem"?? Ja nim jeździłem jak miałem 20-22 lata ;-) Byc może ten 5EAT nie jest tak dopracowany w kwestii działania jak 5EAT z legacy kolejnej generacji, ale nigdy nie mogłem narzekać. Wszystko kwestia gustu! A do szybkiej jazdy na autostradzie czy torze jego łopatki zmiany biegów nadają sie wyśmienicie Zobaczymy jak dobrze pójdzie na tegorocznych Plejadach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MIKKI Opublikowano 29 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2013 Ja wciąż narzekam na mułowatość AT w LGT i nie przyzwyczaiłem się do końca do zwłoki po depnięciu na gaz, ale i tak nigdy nie przełączam na tryb sport. Chyba się przyzwyczaiłem i nauczyłem korzystać z przycisków na kierownicy - szczególnie redukcja się przydaje. Nie jeździłem nim po torze, ale nie do tego ma on służyć. Natomiast w mieście, kopnym śniegu/piachu, na stromych podjazdach, ciągnąc przyczepę... jest niezastąpiony Jeździłem też H6 Spec B MT w Ułęży i powiem, że pięknie się to auto prowadzi. Duża masa i odpowiednie balansowanie masą powodują, że samochód zachowuje się prawie jak rwd Hamulce Capricorn ma z STi, więc ciężko na nie narzekać, ale zawias uginał się dosyć mocno, mimo że to B6. Podsumowując na tor wybrałbym - STi (Paździerz do niego aspiruje , a na miasto/trasę - LGT/Spec B i to właśnie w AT (!) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Co znaczy "nie dorosłem"?? Ja nim jeździłem jak miałem 20-22 lata ;-) Niektórzy dorastają szybciej Jakiś czas temu prosiłem w salonie Subaru Koper o pomoc w odnalezieniu interesującego mnie samochodu. Dzisiaj dostałe wiadomość, że jest ktoś kto ma do sprzedania właśnie "to coś"; jest z Krakowa.... kolor biały.... Ciekawe kto to? A tak na poważnie, czy rzeczywiście nikt z posiadaczy spec.B nie zamierza w najbliższym czasie przesiąść się do innego modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T8LEK Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 nikt z posiadaczy spec.B nie zamierza w najbliższym czasie przesiąść się do innego modelu? to bardzo dobrze swiadczy o Spec B Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Mam jednak trochę nadzieję, że niedługo pojawi się nowy model Legacy i może wówczas co poniektórzy zdecydują się na przesiadkę, tak jak obecnie dzieje się to w przypadku nowego Forestera. Cały czas siedzi mi w głowie sedan po lifcie w manulalu (H6), ale zacząłem również przeglądać inne oferty. Co możecie powiedzieć na podstawie tego ogłoszenia o tym Spec.B?: http://otomoto.pl/subaru-legacy-h6-manual-105-tys-C28116582.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) Co możecie powiedzieć na podstawie tego ogłoszenia o tym Spec.B?: http://otomoto.pl/subaru-legacy-h6-manual-105-tys-C28116582.html Spec B? Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez Kubeusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
exit Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Spec B? Chyba nie zrozumiałem kolegi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się