Jump to content

Spec.B grupa operacyjna


Recommended Posts

Papkin, [s#] powoduje w porownaniu do tylko i wylacznie szybsza reakcje na dodanie gazu. Maksymalna moc i moment pozostaja te same (w sa ograniczone, tak samo jak maksymalne obroty). Czyli subiektywnie jest szybciej, bo przy takim samym polozeniu pedalu gazu przepustnica jest bardziej otwarta :)

 

De facto jednak, jakbys i tak zawsze wciskal gaz do dechy, to nie bedzie roznicy w osiagach.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

U mnie spec po kilku miesięcznej przerwie i remoncie silnika znów ożył    

2.0NA to prawda, ale zaryzykuję stwierdzenie, że przy tej samej nodze dłużej wytrzyma upg w 3.0 niż panewki w 2.0T - porównując silniki z tych samych lat, oczywiście. Jeśli dla kogoś problemem je

W dobie tych 3 cylindrowych turbodoładowanych 200konnych motorach, dla mnie taka wolnossąca h6 może być całkiem fajna za te kilka lat. Oczywiście każdy lubi co innego. Jeden chce mieć wiatrak pod mask

Posted Images

Qóba, tak na oko to tak ;-)

 

 

swoja droga, ciekawostka: ja wiem, ze nowy OBK MY11 ma 600cm3 wiecej i odpowiednio wiekszy moment i moc. Ale bylem zaskoczony, jak w zeszlym tygodniu zrobilismy test "z rolki": w moim (6MT) i w nowym OBKu (5AT) po 3 osoby na pokladzie i od ok 20kmh do 130 nie bylem w stanie odejsc mu ani na krok :!: :shock:

Link to post
Share on other sites
swoja droga, ciekawostka: ja wiem, ze nowy OBK MY11 ma 600cm3 wiecej i odpowiednio wiekszy moment i moc. Ale bylem zaskoczony, jak w zeszlym tygodniu zrobilismy test "z rolki": w moim (6MT) i w nowym OBKu (5AT) po 3 osoby na pokladzie i od ok 20kmh do 130 nie bylem w stanie odejsc mu ani na krok :!: :shock:

Szuga była zmęczona trasą... :idea::mrgreen: 8) :wink:

Link to post
Share on other sites

swoja droga, ciekawostka: ja wiem, ze nowy OBK MY11 ma 600cm3 wiecej i odpowiednio wiekszy moment i moc. Ale bylem zaskoczony, jak w zeszlym tygodniu zrobilismy test "z rolki": w moim (6MT) i w nowym OBKu (5AT) po 3 osoby na pokladzie i od ok 20kmh do 130 nie bylem w stanie odejsc mu ani na krok :!: :shock:

A odpiąłeś linkę holowniczą :wink:

Link to post
Share on other sites

swoja droga, ciekawostka: ja wiem, ze nowy OBK MY11 ma 600cm3 wiecej i odpowiednio wiekszy moment i moc. Ale bylem zaskoczony, jak w zeszlym tygodniu zrobilismy test "z rolki": w moim (6MT) i w nowym OBKu (5AT) po 3 osoby na pokladzie i od ok 20kmh do 130 nie bylem w stanie odejsc mu ani na krok :!: :shock:

A odpiąłeś linkę holowniczą :wink:

tak czułam, że o coś zapomniałam zapytać... :roll: :mrgreen: 8)

Link to post
Share on other sites
swoja droga, ciekawostka: ja wiem, ze nowy OBK MY11 ma 600cm3 wiecej i odpowiednio wiekszy moment i moc. Ale bylem zaskoczony, jak w zeszlym tygodniu zrobilismy test "z rolki": w moim (6MT) i w nowym OBKu (5AT) po 3 osoby na pokladzie i od ok 20kmh do 130 nie bylem w stanie odejsc mu ani na krok :!: :shock:

 

Dlatego H6tka powinna być uturbiona a forum należy zamknąć :mrgreen:

 

-- 21 sie 2011, o 16:23 --

 

Przy jakim przebiegu w 3.0 Spec-B powinien być zmieniany rozrząd ? Staram się dopasować do http://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe_2011.pdf ale mi nie wychodzi :(

Link to post
Share on other sites
swoja droga, ciekawostka: ja wiem, ze nowy OBK MY11 ma 600cm3 wiecej i odpowiednio wiekszy moment i moc. Ale bylem zaskoczony, jak w zeszlym tygodniu zrobilismy test "z rolki": w moim (6MT) i w nowym OBKu (5AT) po 3 osoby na pokladzie i od ok 20kmh do 130 nie bylem w stanie odejsc mu ani na krok :!: :shock:

 

Dlatego H6tka powinna być uturbiona a forum należy zamknąć :mrgreen:

 

-- 21 sie 2011, o 16:23 --

 

Przy jakim przebiegu w 3.0 Spec-B powinien być zmieniany rozrząd ? Staram się dopasować do http://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe_2011.pdf ale mi nie wychodzi :(

 

Przy żadnym masz łańcuch jeden na całe życie:)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jeszcze pytanie o amortyzatory do Spec-B.

Na stroni Bilsteina do legasia znalazłem trzy typy B4/6/8 (http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=130).

Czy seryjne amorki to jakiś specjalny model Bilsteina dla subaru tylko czy to jest któryś z powyższych modeli ?

Link to post
Share on other sites

Dzwoniłem do Zerkopolu. Na 100% nie wiedzą, ale powiedzieli, że jak żółte to najprawdopodobniej B6.

 

-- 1 wrz 2011, o 18:00 --

 

Czy problem tarcz hamulcowych ( bicie ) został rozwiązany w końcu czy nie ? Przez rozwiązanie rozumiem tarcze w ofercie ASO, które są bardziej wytrzymałe.

Link to post
Share on other sites

Czy problem tarcz hamulcowych ( bicie ) został rozwiązany w końcu czy nie ? Przez rozwiązanie rozumiem tarcze w ofercie ASO, które są bardziej wytrzymałe.

Problem rozwiązał warp9. http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=23&t=116152&view=unread#unread

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
Jakie są różnice między Legasiem 06 a starszymi, że ten zestaw nie pasuje do wcześniejszych ?

Z drugiej strony zabawa trochę droga zabawa...

zestaw pasuje, tylko afaik nie ma homologacji do starszych rocznikow

Link to post
Share on other sites

 

Nie potwierdzam i nie zaprzeczam. Mam bardzo podobne rozwiązanie teraz. Zalety: tarcze trwałe (mam też DBA ale skręcane) - nie krzywią się tak jak oryginał. Klocki (red) wytrzymują dłużej, ale mocno brudzą i dymią ;-)

 

Wada: koszt + brak wyraźnej poprawy w hamowaniu, do codziennej jazdy super, ale rajdówki z tego nie będzie...

 

P.S. IMHO Rozwiązania z ASO pasują do Legacy, ale nie do Spec.B (w spec'u jest standardowo BBK).

 

Pozdrawiam,

mc

Link to post
Share on other sites

I troszku tańszy niż Bremowe ;)

Pewnie tak. Ciężko jednak porównywać cenę samych tarcz i klocków z zestawem Brembo z SIP (zaciski, tarcze, klocki, felgi). Jak na zawartość cena zestawu była atrakcyjna.

Link to post
Share on other sites
Dzwoniłem do Zerkopolu. Na 100% nie wiedzą, ale powiedzieli, że jak żółte to najprawdopodobniej B6.

 

Jest to B6, który z resztą u nich serwisowałem. Sprawa wygląda tak, że jedna para nadaje się do regeneracji, a drugą można tylko wymienić. Niestety nie pamiętam w tej chwili, czy rozbieralny jest tył czy przód.

Link to post
Share on other sites

:!: A propos zestawu Brembo: nie pasuje do Spec.B (szerszy rozstaw kol)

 

:!: Rozwiazanie Z homologacja: Tarcze EBC Tubrogroove na przod i klocki GreenStuff (RedStuff nie maja dopuszczenia)

 

:!: Miedzy rocznikami nie ma roznicy w hamulcach.

Link to post
Share on other sites

:!: Rozwiazanie Z homologacja: Tarcze EBC Tubrogroove na przod i klocki GreenStuff (RedStuff nie maja dopuszczenia)

Co w praktyce oznacza homologacja ?

Można jest wstawiać bez utraty gwarancji na auto ?

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...