Jump to content

Spec.B grupa operacyjna


Recommended Posts

warp9, dla przecietnego uzytkownika w UK jest to jednak prawda ;-)

 

kogii, dzieki za skany - calkiem przydatne dla kogos, kto szuka! :)

Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

U mnie spec po kilku miesięcznej przerwie i remoncie silnika znów ożył    

2.0NA to prawda, ale zaryzykuję stwierdzenie, że przy tej samej nodze dłużej wytrzyma upg w 3.0 niż panewki w 2.0T - porównując silniki z tych samych lat, oczywiście. Jeśli dla kogoś problemem je

W dobie tych 3 cylindrowych turbodoładowanych 200konnych motorach, dla mnie taka wolnossąca h6 może być całkiem fajna za te kilka lat. Oczywiście każdy lubi co innego. Jeden chce mieć wiatrak pod mask

Posted Images

BMW np. 335 D jeszcze na czipie to i nawet na pewno odjedzie

 

na autostradzie na pewno... sam sie o tym bolesnie przekonalem ;)

 

To że 335d odejdzie, to nic dziwnego, naped tylko na 1 oś, spójrzcie jaki te auto ma moment obrotowy.

 

 

Ja sie bardziej zastanawiam jakby wyglądało porównanie SPEC B vs audi s4b5 oraz SPEC B vs. Audi s4b6. To mogłoby byc ciekawe porównanie.

Link to post
Share on other sites

No i co niby ma z tego momentu wynikać? Dopóki nie przeliczysz sobie wartości mocy to nic nie możesz powiedzieć.

150 NM @ 3000 = 300 NM @ 1500 to tak najprościej żeby przybliżyć zagadnienie.

Co do porównania to s4b5 to już wiekowe auto a s4b6 najmłodsze jest równie stare jak najstarszy Spec B. Oba poza tym są cięższe o dobre 150-200kg od Speca, ale przy wyższych prędkościach to już nie ma znaczenia.

Link to post
Share on other sites

Fatalny tydzień miałem:

 

- dowiedziałem się, że rysa na zderzaku wymaga lakierowania całego elementu, bo mój lakier jest jakiś strasznie skomplikowany w naprawie i zaprawek się zrobić nie da... :?

- a dzień później wrąbałem się w megadziurę w asfalcie (która wyrosła chyba z dnia na dzień, bo codziennie tą trasą jeżdżę :evil: ) i mam bąbla na oponie.

 

AAARGHHHH!

Link to post
Share on other sites
Fatalny tydzień miałem:

 

- dowiedziałem się, że rysa na zderzaku wymaga lakierowania całego elementu, bo mój lakier jest jakiś strasznie skomplikowany w naprawie i zaprawek się zrobić nie da... :?

- a dzień później wrąbałem się w megadziurę w asfalcie (która wyrosła chyba z dnia na dzień, bo codziennie tą trasą jeżdżę :evil: ) i mam bąbla na oponie.

 

AAARGHHHH!

 

Przykra sprawa. :(

Może rzeczywiście jak napisał Than_Junior, z tym lakierowaniem całości to przesada.

A oponkę może znajdziesz na aledrogo.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
i mam bąbla na oponie.

 

Tylko jej nie próbuj naprawiać (są spece, którzy to robią) - szkoda życia...

 

Ostatnio rozmawiałem z jednym oponiarskim fachowcem i szczerze odradzał jakiekolwiek naprawy opony z indeksem V...

 

BTW - jaką masz tą oponkę? i jaki rozmiar - mam jedną w garażu używaną w garażu (RE 050A 18 215/45), więc może będzie pasować...

 

Pozdrawiam,

mc

Link to post
Share on other sites

mc, ale sam rozmiar i model nic nie da - stan zużycia musi być też zbliżony :( Inaczej będzie mu auto ściągać w lewo lub w prawo! Prawda jest niestety taka, że najlepiej wymieniać parami...

Link to post
Share on other sites
najlepiej wymieniać parami...

 

Prawda jest niestety taka, że najlepiej wymieniać cały komplet :-(( (niestety zrobiłem to już dwa razy...). Jeśli rozmiar pasuje to sprawdzę stan zużycia (lenistwo).

 

Pozdrawiam,

mc

Link to post
Share on other sites
Yaroslav, bzdura z tym lakierem. Każdy lakier da się robić miejscowo, trzeba znaleźć tylko fachowca. Nie wiem czy we Wrocławiu ktoś się zajmuje metodami Smart Repair, ale warto poszukać:...

http://www.fleshcar.pl/ <- oni nie potrafią :cry:

 

mam jedną w garażu używaną w garażu (RE 050A 18 215/45), więc może będzie pasować...

To ten sam model i rozmiar co mój. Moje mają przejechane ~ 30k. Dzięki za dobre chęci, ale i tak muszę kupić nowy komplet - bieżnik na zewnętrznych stronach opon nie istnieje. :wink:

Link to post
Share on other sites

Yaroslav, zrob jeszcze co innego. Podjedz do punktu ochrony lakieru / diamondbrite / czegos podobnego i tam zapytaj. Tutaj w Krakowie niejaki pan Glowacki (http://www.autospa.krakow.pl/) powiedzial mi jak zobaczyl ryske na rogu mojego zderzaka, zeby podjechac do lakiernika i kazac po prostu napryskac ten rejon oryginalnym lakierem, bez zadnego dopasowywania odcienia ani niczego. POTEM podjechac do niego do AutoSpa i oni zajma sie samochodem tak, ze na calej reszcie auta odzyskaja oryginalny odcien wiec nie bedzie roznicy miedzy nowo polakierowanym naroznikiem, a reszta auta.

 

 

i tak muszę kupić nowy komplet - bieżnik na zewnętrznych stronach opon nie istnieje

 

znam ten bol :mrgreen:

 

oponyq.jpg

Link to post
Share on other sites
Yaroslav napisał(a):

i tak muszę kupić nowy komplet - bieżnik na zewnętrznych stronach opon nie istnieje

 

 

znam ten bol

 

 

 

ooo właśnie, podobnie moje wyglądają... 8)

 

-- 7 lip 2011, o 22:19 --

 

Yaroslav, zrob jeszcze co innego. Podjedz do punktu ochrony lakieru / diamondbrite / czegos podobnego i tam zapytaj. Tutaj w Krakowie niejaki pan Glowacki (http://www.autospa.krakow.pl/) powiedzial mi jak zobaczyl ryske na rogu mojego zderzaka, zeby podjechac do lakiernika i kazac po prostu napryskac ten rejon oryginalnym lakierem, bez zadnego dopasowywania odcienia ani niczego. POTEM podjechac do niego do AutoSpa i oni zajma sie samochodem tak, ze na calej reszcie auta odzyskaja oryginalny odcien wiec nie bedzie roznicy miedzy nowo polakierowanym naroznikiem, a reszta auta.

...tylko nie wiem czy skórka warta wyprawki? W JM Auto mogą mi pomalować zderzak za ok. 900pln... Mam ryskę na tylnym i dwie duże na przednim. Niby nic, ale jak umyję auto, to szlag mnie trafia Może nauczyć się z tym żyć?... tylko że na białym to od razu się rzuca w oczy - nie brałem tego pod uwagę, jak wybierałem kolor...

A może zamalować to po prostu pędzelkiem oryginalnym lakierem? Bo potem jak przyjdzie mi sprzedawać, to przyjdzie jakiś "mądrala" z miernikiem lakieru i będzie mi udowadniał, że: "to przodem i tyłem było bite" i "pewnie po dachowaniu"

Link to post
Share on other sites

Yaroslav, pedzelek jest dobry na prowizorke, sam takiego mam ;-) Ale zawsze bedzie to widac... a jak lakierowanie ladnie udokumentujesz zdjeciami i kwitami za naprawe, to nikt nie bedzie sie mial do czego przyczepic :idea:

 

A co do tego czy warto bawic sie w taka procedure o jakiej ja mowilem...? Ja i tak chcialem odnowic i zabezpieczyc lakier, zeby sie auto ladnie blyszczalo i zeby lakier nie dostawal tak w kosc od much i syfu i drzew, wiec zrobie to teraz za jednym zamachem :)

 

Co zas do tego, ze na bialym od razu widac, to i tak wole go od czarnego. Bo na bialym to widac, jak powaznie zarysujesz, np. az do czarnego plastiku. A na czarnym widac kazda maciupka ryske i mozesz robic co chcesz, ale zawsze bedzie caly w pajeczynke. :?

 

-- 11 lip 2011, o 10:31 --

 

263685_10150258232894910_676429909_7219411_2947904_n.jpg

 

:twisted:

Link to post
Share on other sites

nie wiem co z tym zrobić :roll: a jest na czym oko zawiesić więc, za przeproszeniem, pierdyknę to foto tutaj 8) :twisted::mrgreen:

 

25762010150214146670488.jpg

 

chociaż przyznam się, że poważnie myślałam o estetach :idea::mrgreen: 8)

Link to post
Share on other sites

no niestety ale przednie spojlery bardzo lubią przytulać się do betonu wystającego wyżej niż kilka cm... :evil: i łatwo nie puszczają...

 

jak to dobrze, że już mnie ten problem nie dotyczy :idea::mrgreen: 8)

Link to post
Share on other sites

Pytałem już w wątku olejowym, ale w "naszym" wątku też zapytam. :mrgreen:

Czy ktoś z Was schodził z oleju gęstszego na rzadszy?

Mam 5w40, a chcę zalać 5w30.

Macie jakieś doświadczenia?

Kiedyś gdzieś czytałem (nie wiem, czy nie na naszym forum), że ktoś rozszczelnił silnik po zmianie z gęstszego na rzadszy, ale może coś mylę. :)

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...