Jump to content

Spec.B grupa operacyjna


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 4.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

U mnie spec po kilku miesięcznej przerwie i remoncie silnika znów ożył    

2.0NA to prawda, ale zaryzykuję stwierdzenie, że przy tej samej nodze dłużej wytrzyma upg w 3.0 niż panewki w 2.0T - porównując silniki z tych samych lat, oczywiście. Jeśli dla kogoś problemem je

W dobie tych 3 cylindrowych turbodoładowanych 200konnych motorach, dla mnie taka wolnossąca h6 może być całkiem fajna za te kilka lat. Oczywiście każdy lubi co innego. Jeden chce mieć wiatrak pod mask

Posted Images

Witam.

Stałem się szczęśliwym użytkownikiem auta jak w tytule. :D

Fabryczne felgi mam 18" na oponach 215/45/18.

Tłumienie wybojów na takim zestawie jest bardzo słabe, więc szukam zastępstwa.

1. Jakie są parametry felgi do spec B. Jest to 5x100 7x18 ET55? Jeśli tak, to czy felga 5x100 7x17 ET55 będzie pasowała?

2. Na jakich "najgrubszych" oponach można jeździć specem? Czy w miejsce fabrycznych 215/45/18 mogę założyć 215/55/17 (oczywiście na felgę 17")?

Pozdrawiam.

P.S. Wątek skopiowałem z Techniczne=>Legacy. Mam nadzieję, że Panowie Moderatorzy mi głowy nie urwą. :oops:

Link to post
Share on other sites

Gratulacje :)

1. Jakie są parametry felgi do spec B. Jest to 5x100 7x18 ET55? Jeśli tak, to czy felga 5x100 7x17 ET55 będzie pasowała?

Tak i Tak/Nie. Przy innych niż fabryczne felgi trzeba uważać też na ich kształt ramion. Nie wszystkie modele pasują - przeszukaj forum, było już o tym. Ja na zimę mam Compomotive M01770 17x7, ET 50 i pasują.

2. Na jakich "najgrubszych" oponach można jeździć specem? Czy w miejsce fabrycznych 215/45/18 mogę założyć 215/55/17 (oczywiście na felgę 17")?

Tak. Moje zimówki mają 215/50/17 i jeszcze wyższy profil powinien spokojnie wejść.

Link to post
Share on other sites

z tym wyższym profilem 215/55/17 to bym chyba osobiście sobie dał spokój, za bardzo zmienia się wtedy średnica koła, co pociąga za sobą sporo zmian w geometrii zawieszenia. Także może się okazać, że np. kierownica nie powraca do kierunku na wprost (inne momenty stabilizacyjne). Plus tych opon jest taki, że zwiększasz nieco prześwit, co w sumie zimą się czasem przydaje.

Link to post
Share on other sites

Dwa pytania mam: czy zimówki 225/50r17 podejdą do Legacy SPEC B?

 

I druga sprawa - jakie jest zużycie oleju w Waszych autkach... czy 200ml na 1000km to norma dla tego auta?

Moje pytanie stąd ze mam teraz stare BMW e46 i od wymiany do wymiany nie bierze ani grama - nie chce mi sie wierzyc, ze takie drogie nowoczesne auto bierze tyle oleju....

Link to post
Share on other sites
Dwa pytania mam: czy zimówki 225/50r17 podejdą do Legacy SPEC B?

 

Tak, ale węższe będą lepsze.

 

nie chce mi sie wierzyc, ze takie drogie nowoczesne auto bierze tyle oleju....

To nie ma nic wspólnego z nowoczesnością czy ceną auta ...

Dla przykładu podam Ci wartości z instrukcji Toyoty Celiki VII gen. (prod. do 2005 r.): norma to do 1 litra/1000 km.

Link to post
Share on other sites
Dla przykładu podam Ci wartości z instrukcji Toyoty Celiki VII gen. (prod. do 2005 r.): norma to do 1 litra/1000 km.

 

prosze Cie, kazdy producent wpisuje to do ksiazki serwisowej...

 

Edit:cos cytowanie nie wyszlo :lol:

Link to post
Share on other sites

Tak, w prawie kazdym aucie jest taka norma wg producenta. Chronia sie w ten sposob przed dochodzeniem swych praw przez nabywców auta.

 

Jednak sa takie silniki ktore od nowosci biora olej - np.Audi V8 - i są takie ktore nie biorą nawet przy duzym przebiegu - np. BMW M52

Link to post
Share on other sites
Panowie, posiadacze SPECB, czy waszych wozach tylne amory są również w kolorze żółtym czy może czarne?

Żółte, jak to Bilstein ma w zwyczaju :wink:

Link to post
Share on other sites
...jakie jest zużycie oleju w Waszych autkach... czy 200ml na 1000km to norma dla tego auta?....

 

Ja przejechałem od grudnia ok. 3000km i oleju mi wciągnął 800ml (auto ma 26000km przebiegu!). Pewnie zależy to w dużym stopniu od stylu jazdy... ja mam pierwszy raz takie mocne auto ( już widzę te uśmieszki kolegów z STI) pod nogą... więc naciskam gdzie się tylko da... :wink:

Link to post
Share on other sites

Yaroslav, normalna rzecz. Bawią mnie opinie ludzi przerażonych, że silniki wciągają "aż tyle oleju". Duży pobór to miała moja Vitara przed swapem silnika. 1 litr na 100 km :mrgreen:

Link to post
Share on other sites
z tym wyższym profilem 215/55/17 to bym chyba osobiście sobie dał spokój, za bardzo zmienia się wtedy średnica koła, co pociąga za sobą sporo zmian w geometrii zawieszenia. Także może się okazać, że np. kierownica nie powraca do kierunku na wprost (inne momenty stabilizacyjne). Plus tych opon jest taki, że zwiększasz nieco prześwit, co w sumie zimą się czasem przydaje.

 

Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegą, jak autor pytania pisał jest posiadaczem spec spec.b, a więc w standardzie jest felga 18 na 215/ 45, sama zmiana felg daje możliwość podniesienia profilu. Kiedyś drążyłem temat i dowiedziałem się, że zmiany +-3% od standardu nie robi różnicy w prowadzeniu samochodu (minimalne zmiany w akceleracji nieodczuwalne dla normalnego użytkownika).

Moim zdaniem zmiana na koła 215/55R17 daje +2,6% (17mm - defakto wysokość bieżnika), na średnicy, wydaje mi się, że jest to bezpieczna zmiana nie wpływająca na trakcje samochodu.

Link to post
Share on other sites
Witam.

Stałem się szczęśliwym użytkownikiem auta jak w tytule. :D

Fabryczne felgi mam 18" na oponach 215/45/18.

Tłumienie wybojów na takim zestawie jest bardzo słabe, więc szukam zastępstwa.

 

To ja złośliwie się zapytam: "Stałeś się szczęśliwym użytkownikiem SPB, czy na siłę ktoś Cię uszczęśliwił?"

 

Charakterystyka spec.b jest taka a nie inna... kupując decydujesz się na takie auto i tyle... co tu "poprawiać"! Zawieszenie i tłumienie jest takie jak być powinno - ja spodziewałem się, że będzie twardsze. Przesiadłem się z Forestera i po pierwszym "zamknięciu" Bilsteinów wiedziałem już na jakie niespodzianki na drodze muszę uważać.

Mało tego, wbrew powszechnym opiniom na zimę wybrałem ten sam rozmiar i jestem baaardzo zadowolony. Jeżdżę codziennie po mocno dziurawych drogach Wrocławia i nie narzekam.

 

p.s.

A jeśli chodzi o bardzo słabe tłumienie wybojów to zapraszam na prawy fotel Puga 206CC mojej żony... gwarantuję niezapomniane wrażenia :twisted:

 

pozdrawiam

Jarek

Link to post
Share on other sites

Coz, jak to niektorzy w kregach Subarowych mawiaja: "albo grubo, albo wcale" ;-)

 

 

Oczywiscie, w tym przypadku roznica miedzy "grubo" a "wcale" jest jakas porazajaca :P (SPB vs zwykle 3.0)

Link to post
Share on other sites
albo musi 17 montowac ze względow finansowych?

No to musi niestety zakupić auto, na którego utrzymanie go stać... :cry:

 

w tym przypadku roznica miedzy "grubo" a "wcale" jest jakas porazajaca :P (SPB vs zwykle 3.0)

Ale jednak automat to nie to samo co manual :(

Link to post
Share on other sites

Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegą, jak autor pytania pisał jest posiadaczem spec spec.b, a więc w standardzie jest felga 18 na 215/ 45, sama zmiana felg daje możliwość podniesienia profilu. Kiedyś drążyłem temat i dowiedziałem się, że zmiany +-3% od standardu nie robi różnicy w prowadzeniu samochodu (minimalne zmiany w akceleracji nieodczuwalne dla normalnego użytkownika).

Moim zdaniem zmiana na koła 215/55R17 daje +2,6% (17mm - defakto wysokość bieżnika), na średnicy, wydaje mi się, że jest to bezpieczna zmiana nie wpływająca na trakcje samochodu.

 

Oczywiścię, zmiana rozmiaru opon na 215/55R17 nie jest jakąś hardkorową modyfikacją, i pewnie nie wpłynie mocno na jazdę. Ale przy zmianie felg na 17stki bardziej odpowiadającą oponą jest 215/50R17. Żeby być dokładnym zmienia średnicę koła w stosunku do oryginalnych o -3,9mm, czyli jakieś 0,6% ;)

btw. Jakbyś chciał jeszcze trochę podrążyć temat polecam książkę pt. "Podwozia samochodów. Podstawy Konstrukcji" autorstwa Jörnsena Reimpella i Jürgena Betzlera.

Link to post
Share on other sites

Zgadzam się z Tobą, że 50% jest bardziej odpowiadającym profilem, z tym, że kolega wspominał o profilu 55%. Książki, o której wspominasz nie czytałem - a na pewno warto.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...