Jump to content

Spec.B grupa operacyjna


Recommended Posts

  • Replies 4.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

U mnie spec po kilku miesięcznej przerwie i remoncie silnika znów ożył    

2.0NA to prawda, ale zaryzykuję stwierdzenie, że przy tej samej nodze dłużej wytrzyma upg w 3.0 niż panewki w 2.0T - porównując silniki z tych samych lat, oczywiście. Jeśli dla kogoś problemem je

W dobie tych 3 cylindrowych turbodoładowanych 200konnych motorach, dla mnie taka wolnossąca h6 może być całkiem fajna za te kilka lat. Oczywiście każdy lubi co innego. Jeden chce mieć wiatrak pod mask

Posted Images

Nie ma za co :wink:

Nie zajarzyłem na początku, że chodzi Ci głównie o kolor :oops:, myślałem że pytasz czy w każdym spec.B były Bilsteiny :D

Link to post
Share on other sites
Jestem świadomy że nie każdy 3.0R H6 to spec. B, a nie każde spec. B ma silnik 3.0 w układzie boxer z 6 cylindrami (były chyba jeszcze wersje spec. B doładowane 2.0 i 2.5 na inne rynki).

 

Po prostu mam możliwość zakupu spec. B z rynku izraelskiego, i wg zapewnień sprzedającego specyfikacja jest zbliżona do europejskiej. Tak naprawdę słowo "zbliżona" może znaczyć wszystko ;)

 

Samochód ma manualną sześciobiegową skrzynię, SI-Drive, 18 calowe felgi. Jednak obawiam się czy to nie jest zwyczajny 3.0R bez Bilsteina, a manualna skrzynia, to po prostu wyposażenie bliskowschodniego rynku.

 

Stąd inaczej sformułowane moje pytanie: Jak i czy w ogóle można wizualnie odróżnić układ zawieszenia zwykłej wersji 3.0R od wersji 3.0R spec. B?

 

 

 

Kolego, zwróć uwagę na wahacze z przodu,we wszystkich spec.B są one aluminiowe (stop aluminium), amorki natomiast mogły zostać wymienione bo np były dla właściciela za twarde.

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

To fabrycznie nowy samochód, z tym, że rok produkcji prawdopodobnie 2009, także amortyzatory jeśli tylko jest to spec. B, będą prawdopodobnie "żółte bilsteiny".

Z tymi wahaczami też można sprawdzić. Fajnie że pomyśleli w takim aucie o zmniejszeniu mas nieresorowanych. Dzięki za info.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
Nie bardzo siedzę w tematyce spec. B, w związku z tym mam takie pytanie do użytkowników:

czy seryjne amortyzatory w w każdym spec. B (3.0 H6 - europejskiej specyfikacji) to Bilsteiny koloru żółtego?

 

Za 10 dni, minęło by Ci 7 lat nieobecności na forum. 8)

Link to post
Share on other sites

No rzeczywiście kawałek czasu. Zwróciłem nawet teraz uwagę, że bardzo szybko zarejestrowałem się na forum... dokładniej mówiąc byłem jego TRZECIM użytkownikiem.

 

btw. po oględzinach i próbnej jeździe zamówiłem tego Subaraka, o którego pytałem

MY2009, biała perła, Subaru Legacy 3.0R Spec. B manual z wściekle żółtym bilsteinem ;)

Link to post
Share on other sites
btw. po oględzinach i próbnej jeździe zamówiłem tego Subaraka, o którego pytałem

MY2009, biała perła, Subaru Legacy 3.0R Spec. B manual z wściekle żółtym bilsteinem ;)

No to gratulacje :D

Link to post
Share on other sites

Przejrzałem wątek gdzie Than_Junior opisuje swoje spec B i dalej jestem zakręcony jak słoik. Rozumiem, że jeśli spec B ma automat to powinien mieć także tryb sekwencyjny tak ?

Jeśli tak to jaki ? Manetkami przy kierownicy czy wajchą ?

Np. ten http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=lqg4v2frdwbd to jest spec B czy nie ?

 

A tak na marginesie to znalezienie Spec-B z manualem jest prawie równie trudne jak 22B ;)

Link to post
Share on other sites
[...]Manetkami przy kierownicy czy wajchą ?

 

Manetkami w dowolnym momencie i trybie (I/S/S#, na innym niż D czy manualna zmiana nie próbowałem :lol: ), a wajchą jak znudzi się jazda na D.

Generalnie jazda np. na S#+D pozwala redukować manetkami uzyskując normalne solidne hamowanie silnikiem jeśli tego potrzeba, lub po zrzuceniu na sterowanie wajchą zjazdy z długich górek bez grzania hamulców.

Link to post
Share on other sites
Przejrzałem wątek gdzie Than_Junior opisuje swoje spec B i dalej jestem zakręcony jak słoik. Rozumiem, że jeśli spec B ma automat to powinien mieć także tryb sekwencyjny tak ?

Jeśli tak to jaki ? Manetkami przy kierownicy czy wajchą ?

Manetki przy kierownicy plus SI-Drive są od MY'07.

Link to post
Share on other sites

Panowie mistrzowie od spec b i H6, mam do Was pytanie czysto teoretyczne, by nie powiedzieć akademickie, mianowicie czy H6 daje się mapować? (w sensie rzecz jasna - czy można jej podnieść moc)

:wink:

Link to post
Share on other sites

BartZ, ktos gdzies pisal, ze niby tak. Ja po przejechanych 120tys SPB pytam - po co?

 

-- 3 lut 2011, o 14:35 --

 

jestem zdegustowany takim pomyslem.

 

-- 3 lut 2011, o 14:36 --

 

uwazam, ze to nie przystoi w przypadku SPB...

 

-- 3 lut 2011, o 14:36 --

 

ba, karygodny zabieg!

 

-- 3 lut 2011, o 14:37 --

 

BartZ, najlepiej idz kup jakiegos wiesniackiego STI i tam sie zastanawiaj nad mapowaniem, a tu nam prosze naszego klubu dzentelmenow nie zasmiecaj :mrgreen:

Link to post
Share on other sites

Than_Juniorze

Już chyba zdążyłeś mię poznać na tyle, że powinieneś wiedzieć, iż ja daleki jestem od obrażania kogokolwiek uczuć w zakresie jakiegokolwiek subaru, stąd absolutnie nie było moim celem zaśmiecanie waszego elytarnego wątku :twisted: Uznałem jedynie, iż jest to najbardziej odpowiedni temat by takie pytanie wrzucić, rzecz jasna bez prowokacji w stylu "skoda lepsza od subaru" :wink:

To primo, secundo, pytałem tylko i wyłącznie z czystej ciekawości, ... a może nie do końca :P , w końcu w "zwykłym" legasie H6 z AT być może, hipotetycznie, miało by to sens 8) .

Link to post
Share on other sites
Panowie mistrzowie od spec b i H6, mam do Was pytanie czysto teoretyczne, by nie powiedzieć akademickie, mianowicie czy H6 daje się mapować? (w sensie rzecz jasna - czy można jej podnieść moc)

 

To może ja odpowiem mniej emocjonalnie ;-)

 

AFAIK - jest to zabieg nieopłacalny - przyrost mocy ~10% czyli (25KM...).

 

Był projekt dołożenia turbiny - bodaj w USA - do H6 (jedyny sensowny przyrost mocy w wolnym ssaku), zabieg się udał pacjent w ciągłej reanimacji :-) (co chwilę się coś sypie w silniku). Przyznam się, że sam zamierzałem rozszerzyć stajnię pod maską, ale zrezygnowałem i zastanawiam się nad "wieśniackim" STI ;-)

 

Pozdrawiam,

mc

Link to post
Share on other sites

nie-ASO coś grzebie z silnikami H6. Zmieniają sterownik na taki żeby dawał radę tylko na benzynie 98 + kombinacje z wydechem - efekt podobno od 15 do 25KM więcej i od 20 do 30 Nm więcej.

Link to post
Share on other sites

W Skandynawii gość wpakował do swojego SPB silnik 3.6 i dołożył kompresor - efekt bodajże 450KM

 

No to jesli o takim tuningu mowimy, to calkiem inna rozmowa ;)

Link to post
Share on other sites
W Skandynawii gość wpakował do swojego SPB silnik 3.6 i dołożył kompresor - efekt bodajże 450KM

 

No to jesli o takim tuningu mowimy, to calkiem inna rozmowa ;)

Genau...

BTW Ciekawe na jakiej skrzyni?

Link to post
Share on other sites
W Skandynawii gość wpakował do swojego SPB silnik 3.6 i dołożył kompresor - efekt bodajże 450KM

 

No to jesli o takim tuningu mowimy, to calkiem inna rozmowa ;)

Genau...

BTW Ciekawe na jakiej skrzyni?

W spec.B jest standardowo skrzynia z Sti, to może wystarczyła :wink:

Link to post
Share on other sites
W Skandynawii gość wpakował do swojego SPB silnik 3.6 i dołożył kompresor - efekt bodajże 450KM

 

No to jesli o takim tuningu mowimy, to calkiem inna rozmowa ;)

Genau...

BTW Ciekawe na jakiej skrzyni?

W spec.B jest standardowo skrzynia z Sti, to może wystarczyła :wink:

Oo, nie wiedziałem... To na pewno wystarczyła... na jakiś czas :mrgreen: :wink:

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...