Skocz do zawartości

Spec.B grupa operacyjna


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 21.10.2022 o 12:55, euyot napisał:

 

W kombi: klamka w tylnej klapie. Może nie odskakiwać. Duperela ale upierdliwa.

 

 

Był ten problem u mnie. Bez rozbierania zalałem CX80 (nie mylić z WD40) i na początku nie pomogło ale po ok. tygodniu używania się rozruszała ta klamka i teraz chodzi jak nowa, polecam.

 

  

W dniu 21.10.2022 o 18:29, euyot napisał:

No skręcasz koła na max

 

U mnie po prostu wyje, ale nic nie przeskakuje. W sumie nie wiem czy można coś z tym zrobić czy po prostu nie skręcać na maksa ;)

Edytowane przez tom mate
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tom mate napisał:

 

Był ten problem u mnie. Bez rozbierania zalałem CX80 (nie mylić z WD40) i na początku nie pomogło ale po ok. tygodniu używania się rozruszała ta klamka i teraz chodzi jak nowa, polecam.

 

 

Który z tych preparatów CX80, konkretnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, tom mate napisał:

U mnie po prostu wyje, ale nic nie przeskakuje. W sumie nie wiem czy można coś z tym zrobić czy po prostu nie skręcać na maksa ;)

Wycie może być właśnie od pompy. Taka banalna rzecz zerknij do płynu.:upside-down-face_1f643-small:

A wisko to się regeneruje. Nic wielkiego.;)

6 godzin temu, Neutrino33 napisał:

Który z tych preparatów CX80, konkretnie?

Kurcze nawet nie pamiętam jakiego odrdzewiacza używałem. Psikał na srebrno. (mam w bagażniku chyba jeszcze jak będę w pobliży to sprawdzę). U mnie zadziałało od razu.

Edytowane przez euyot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Neutrino33 napisał:

 

Który z tych preparatów CX80, konkretnie?

 

ten:

image.png.3c6321f33dfbd4bd3e9e898dd918086c.png

 

13 godzin temu, frisco napisał:

Na zimnym silniku to normalne. Wyje pompa wspomagania.

 

7 godzin temu, euyot napisał:

Wycie może być właśnie od pompy. Taka banalna rzecz zerknij do płynu.:upside-down-face_1f643-small:

 

Nom, dolewałem już płynu i wyje nie tylko na zimnym, może ta pompa się komuś przytarła w przeszłości.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Neutrino33 napisał:

 

I tym tak po prostu "popsiukałeś" wprost do zamka w klapie?

 

Najpierw otworzyłem klapę (bo wydaje mi sie że w tej pozycji korzystniej zadziała grawitacja i ładnie wszędzie ten smar dopłynie) a potem napsikałem tam dość obficie dookoła klamki ze szczególnym uwzględnieniem boków. I tak zostawiłem na 10 minut żeby sobie penetrowało.

 

Potem przez parę dni się pociła ta klamka na tłusto i trzeba było wycierać ale poza tym nie było skutków ubocznych.

 

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, tom mate napisał:

 

Najpierw otworzyłem klapę (bo wydaje mi sie że w tej pozycji korzystniej zadziała grawitacja i ładnie wszędzie ten smar dopłynie) a potem napsikałem tam dość obficie dookoła klamki ze szczególnym uwzględnieniem boków. I tak zostawiłem na 10 minut żeby sobie penetrowało.

 

Potem przez parę dni się pociła ta klamka na tłusto i trzeba było wycierać ale poza tym nie było skutków ubocznych.

 

 

 

Czyli tak w klameczkę a nie w sam zamek. :coffee:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mam prośbę.

Pytanie odnośnie różnic w stylistyce 3.0 Spec.B.

Chodzi o wygląd zderzaków zwykłego 3.0 H6 a 3.0 H6 Spec.B. wersje przedliftowe i poliftowe.

Czy reflektory też się różnią, zwłaszcza w wersji przedliftowej?

Wahacze przednie, na pewno są alu? Bo już kilka oglądałem i były stalowe. Czy w H6 ich nie było?

Zaznaczam interesują mnie wersje 3.0 H6 Spec.B. No i najlepiej fotki.

 

Przeglądałem net, ale tam taki miszmasz że głowa boli. Także pytam tu, u źródła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.10.2022 o 20:37, tom mate napisał(a):

 

Najpierw otworzyłem klapę (bo wydaje mi sie że w tej pozycji korzystniej zadziała grawitacja i ładnie wszędzie ten smar dopłynie) a potem napsikałem tam dość obficie dookoła klamki ze szczególnym uwzględnieniem boków. I tak zostawiłem na 10 minut żeby sobie penetrowało.

 

Potem przez parę dni się pociła ta klamka na tłusto i trzeba było wycierać ale poza tym nie było skutków ubocznych.

 

 

 

W dniu 24.10.2022 o 22:03, Neutrino33 napisał(a):

 

Czyli tak w klameczkę a nie w sam zamek. :coffee:

Panowie to nic nie da, przerabiałem temat.

Krótkotrwała pociecha i ufaflana klapa smarowidłem.

Zacytuję siebie, bo już tu komuś udzielałem rady jak to zrobiłem u siebie w dwóch kombiakach.

 

"Demontujemy klamkę z klapy.

Trzeba usunąć pręt na którym porusza się klamka, to między plastikową klamką a tym prętem rdza się panoszy i po jakimś czasie mamy znowu blokującą się klamkę.

W starym ucinasz jeden koniec i delikatnie ten pręt wybijasz.

Czyścisz otwory w plastikowej klamce, Ja tą stalową ramkę dałem do piaskowania i malowania proszkowego.

Nowy pręt, sklepujesz jeden koniec montujesz i następnie zaklepujesz drugi koniec. Ja zaciskałem końce w imadle.

Średnica pręta 4mm.

Długość 120mm, tyle wystarczy.

Pręt oczywiście z "kwasówki" (magnes jej nie przyciąga, niema węgla niema rdzy)

Działa bez zarzutu, od 4 lat."

 

PS. Znalazłem fotkę jak to wygląda.

IMG_20220210_130835.thumb.jpg.2f87da9057d824d5e97fff1245b16dc6.jpg

Edytowane przez MacGregor
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, MacGregor napisał(a):

 

Panowie to nic nie da, przerabiałem temat.

Krótkotrwała pociecha i ufaflana klapa smarowidłem.

Zacytuję siebie, bo już tu komuś udzielałem rady jak to zrobiłem u siebie w dwóch kombiakach.

 

"Demontujemy klamkę z klapy.

Trzeba usunąć pręt na którym porusza się klamka, to między plastikową klamką a tym prętem rdza się panoszy i po jakimś czasie mamy znowu blokującą się klamkę.

W starym ucinasz jeden koniec i delikatnie ten pręt wybijasz.

Czyścisz otwory w plastikowej klamce, Ja tą stalową ramkę dałem do piaskowania i malowania proszkowego.

Nowy pręt, sklepujesz jeden koniec montujesz i następnie zaklepujesz drugi koniec. Ja zaciskałem końce w imadle.

Średnica pręta 4mm.

Długość 120mm, tyle wystarczy.

Pręt oczywiście z "kwasówki" (magnes jej nie przyciąga, niema węgla niema rdzy)

Działa bez zarzutu, od 4 lat."

Ja kupiłem nowy uchwyt klamki, 250 zł OEM

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
6 godzin temu, MacGregor napisał(a):

Czy reflektory też się różnią, zwłaszcza w wersji przedliftowej?

W tej wersji występowały reflektory halogenowe, ale tylko w wersjach 2.0. 3.0 miały od początku xenony.

6 godzin temu, MacGregor napisał(a):

Wahacze przednie, na pewno są alu?

Nie kojarzę. Alu były z pewnością w STI, ale w Spec B raczej nie.

7 godzin temu, MacGregor napisał(a):

Spec.B. No i najlepiej fotki.

Proszę bardzo :

IMG_1778.jpg

IMG_5647.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2022 o 08:10, MacGregor napisał(a):

Wahacze przednie, na pewno są alu? Bo już kilka oglądałem i były stalowe. Czy w H6 ich nie było?

 

W europejskich H6 spec.B wahacze są tylko stalowe. Nie było alu w ogóle.

Jeśli chcesz wahacze alu jako upgrade to były w wersjach spec B przednie i tylne (wzdłużne i poprzeczne górne, bo poprzeczne dolne x2 są dalej stalowe) na rynki JDM i USDM (i być może pochodne typu AU, NZ, CA).

 

W dniu 24.11.2022 o 08:10, MacGregor napisał(a):

Chodzi o wygląd zderzaków zwykłego 3.0 H6 a 3.0 H6 Spec.B. wersje przedliftowe i poliftowe.

 

Jeśli chodzi o zderzaki w wersji europejskiej:

  • przedlift H6 spec.B ma taki sam przedni jak H6
  • polift H6 spec.B ma inny zderzak przedni niż H6 (-->patrz fota od @Dyrekcja powyżej - to jest konkretnie fota spec.B).
  • Tylny zderzak jest taki sam w H6 i H6 spec.B - w przedlifcie i polifcie
  • Super! 2
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2022 o 15:11, Dyrekcja napisał(a):
W dniu 24.11.2022 o 08:10, MacGregor napisał(a):

Czy reflektory też się różnią, zwłaszcza w wersji przedliftowej?

W tej wersji występowały reflektory halogenowe, ale tylko w wersjach 2.0. 3.0 miały od początku xenony.

W każdym "przedlifcie" na rynek europejski były reflektory halogenowe na H7 ;)

Xenon występował dopiero w wersjach po lifcie, nie zależnie od silnika.

 

Jeszcze co do różnic to na początku produkcji (2003-2004) chyba tylko w H6 były reflektory z chromowanym środkiem, jak poniżej:

Screenshot_20221201_122308_Gallery.thumb.jpg.d3a099f16a9aaa01ce720bab2bb12ebd.jpg

 

Później już wszystkie wersje przed liftem miały lampy z czarnym środkiem:

Screenshot_20221201_122515_Gallery.thumb.jpg.2b762c7d4eb717f31e496ad1bf01823d.jpg

 

Jeszcze co do Xenonów w wersjach przed liftem to były one dostępne, ale tylko na rynku japońskim

Edytowane przez Oczkoo15
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2022 o 09:02, MacGregor napisał(a):

Panowie to nic nie da, przerabiałem temat.

Krótkotrwała pociecha i ufaflana klapa smarowidłem.

Zacytuję siebie, bo już tu komuś udzielałem rady jak to zrobiłem u siebie w dwóch kombiakach.

Dwa lata u mnie działajet. :DTylko nie smarowidłem a odrdzewiaczem. Ten mój to taki srebrny był jak się psiknelo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Cześć wszystkim. Przymierzam się do wystawienia na sprzedaż mojego Legasia 3.0 Spec.B 5EAT. Praktycznie nim nie jeżdżę, więc szkoda żeby stał i niszczał. Na chwilę obecną do wymiany kwalifikują się hamulce tył i tuleje zawieszenia tylnego. Może ktoś z forumowiczów będzie zainteresowany. 

Auto jest w Sochaczewie.

Kontakt do mnie 602519269

Pozdrawiam 

20210603_094551.jpg

Edytowane przez Szurik
Dodano zdjęcie
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wszystkim. Przymierzam się do wystawienia na sprzedaż mojego Legasia 3.0 Spec.B 5EAT. Praktycznie nim nie jeżdżę, więc szkoda żeby stał i niszczał. Na chwilę obecną do wymiany kwalifikują się hamulce tył i tuleje zawieszenia tylnego. Może ktoś z forumowiczów będzie zainteresowany. 
Auto jest w Sochaczewie.
Kontakt do mnie 602519269
Pozdrawiam 
20210603_094551.thumb.jpg.19520631833e433cc2563d6a3badbea1.jpg
Wrzuć może do odpowiedniego działu.
(Sprzedam)
Więcej osób zobaczy :)
Ładne spec.b :)) !

Wysłane z mojego moto e(7) power przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
43 minuty temu, dr.elich napisał(a):

Specowicze, szybkie pytanie - jaki rozmiar opon na lato?

Seria 215/45/18 czy 225/45/18?

Dotychczas jeździłem na opcji nr 2 ale może lepiej wrócić do serii.

 

Co innego mi się pokazuje co do serii

https://www.wheel-size.com/size/subaru/legacy/bl-bp-2003-2009/eudm/#trim-blbp-2003-2009-30i-r--241

215/40ZR18    
235/35ZR1

 

węższa opona to mniejsze opory toczenia = mniejsze spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...