Jump to content

Spec.B grupa operacyjna


Recommended Posts

Nie tak naprędce, ale może się jeszcze przyda, z serwisówki do Legacy MY05.

W skrócie, olej w silniku co 12kkm, olej w skrzyni i dyfrach co ciekawe, w serwisówce jest zaznaczony jako I (Inspect), ja wymieniam co 50kkm

 

 

 

 

2005_maintanance_schedule.pdf

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 4.3k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

U mnie spec po kilku miesięcznej przerwie i remoncie silnika znów ożył    

2.0NA to prawda, ale zaryzykuję stwierdzenie, że przy tej samej nodze dłużej wytrzyma upg w 3.0 niż panewki w 2.0T - porównując silniki z tych samych lat, oczywiście. Jeśli dla kogoś problemem je

W dobie tych 3 cylindrowych turbodoładowanych 200konnych motorach, dla mnie taka wolnossąca h6 może być całkiem fajna za te kilka lat. Oczywiście każdy lubi co innego. Jeden chce mieć wiatrak pod mask

Posted Images

  • 2 weeks later...

Hej, jaki wydech polecacie do speca? Ja zastanawiam sie na sti genome:

 

 

I moim zdaniem brzmi fajnie ale w necie ludzie pisza ze sa lepsze a tansze.

 

Edited by Tinuviel
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, Tinuviel napisał:

jaki wydech polecacie do speca? Ja zastanawiam sie na sti genome:

STi Genome jest ok, ale Ganador brzmi jeszcze lepiej:

 

Kakimoto czy Blitz też robią robotę :drool:

Link to post
Share on other sites

Genome ma małą puszkę , będzie głośny. Pytanie, czego oczekujesz.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Oczkoo15 napisał:

STi Genome jest ok, ale Ganador brzmi jeszcze lepiej:

 

Kakimoto czy Blitz też robią robotę :drool:

 

W koncu slychac ze to boxer 6tka :)

 

13 minut temu, dr.elich napisał:

Genome ma małą puszkę , będzie głośny. Pytanie, czego oczekujesz.

 

Glosniej moze byc byle nie bylo to meczace na trasie przy 120-140km/h. 

Link to post
Share on other sites
48 minutes ago, Tinuviel said:

Glosniej moze byc byle nie bylo to meczace na trasie przy 120-140km/h. 

Ja nie narzekam na hałas w środku kompletnie. Jest odrobine głośniej od serii na Genomach i żonie to odpowiada ;) Ja osobiście czekam na trochę lepszy moment żeby wymienić kompletny wydech i kolektory które czekają na swoją kolej już dłuższą chwilę.. wtedy to już na pewno będzie głośniejszy ;)

 

W kwestii porównania Genoma z Ganadorem to faktycznie ten drugi jest głośniejszy na tym filmiku (o ile tylko i wyłącznie końcówki zostały zmienione a nie coś więcej). Na szczęście i u mnie w genomach słychać to "pierdnięcię" przy zmianie biegu :D chociaż tu na filmie jest to głośniejsze to i tak u mnie też mega mi się to podoba :D

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, WaldekW napisał:

Ja nie narzekam na hałas w środku kompletnie. Jest odrobine głośniej od serii na Genomach i żonie to odpowiada ;) Ja osobiście czekam na trochę lepszy moment żeby wymienić kompletny wydech i kolektory które czekają na swoją kolej już dłuższą chwilę.. wtedy to już na pewno będzie głośniejszy ;)

 

W kwestii porównania Genoma z Ganadorem to faktycznie ten drugi jest głośniejszy na tym filmiku (o ile tylko i wyłącznie końcówki zostały zmienione a nie coś więcej). Na szczęście i u mnie w genomach słychać to "pierdnięcię" przy zmianie biegu :D chociaż tu na filmie jest to głośniejsze to i tak u mnie też mega mi się to podoba :D

 

@WaldekW. A masz tylko koncowe tlumiki czy cos jeszcze z wydechen pomodzone? Nie jestes przypadkiem z Wroclawia? Nie chcesz wpasc do Wroclawia? :D Mamy te... Krasnale, fontanne, jeden wiezowiec... I krasnale :p Warto.

Link to post
Share on other sites
W dniu 7.08.2020 o 09:58, dr.elich napisał:

Genome ma małą puszkę , będzie głośny. Pytanie, czego oczekujesz.

Dla ciebie mój cichy wydech był za głośny a oni tu bardziej hałaśliwe opcje sugerują ;)

 

Link to post
Share on other sites
Dla ciebie mój cichy wydech był za głośny a oni tu bardziej hałaśliwe opcje sugerują ;)
 
Twój był cichy? Jakoś inaczej to pamiętam .
Link to post
Share on other sites
 
@WaldekW. A masz tylko koncowe tlumiki czy cos jeszcze z wydechen pomodzone? Nie jestes przypadkiem z Wroclawia? Nie chcesz wpasc do Wroclawia? Mamy te... Krasnale, fontanne, jeden wiezowiec... I krasnale :P Warto.

Póki co tylko końcowe, tak:) mogę wpaść do Wrocławia na jakiś guest appearance tylko nie bardzo mam kiedy w tym miesiącu;) ale bede na japfescie jakbyś miał się o tam pojawić
Link to post
Share on other sites

Ktoś na forum miał możliwość załatwienia środkowego tłumika z Ypipe z nierdzewki - niestety nie mogę odlaezc tych postów. Pamiętam, że nawet na PW rozmawialiśmy. Czy może ktoś kojarzy temat?

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.08.2020 o 18:57, dr.elich napisał:
W dniu 8.08.2020 o 21:17, Bartosz-B napisał:
Dla ciebie mój cichy wydech był za głośny a oni tu bardziej hałaśliwe opcje sugerują ;)
 

Twój był cichy? Jakoś inaczej to pamiętam .

Jest cichy tylko ty wrażliwy jakiś jesteś :P

 

Link to post
Share on other sites
Jest cichy tylko ty wrażliwy jakiś jesteś
 
To może zrobimy spota i odsłuchany?
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, dr.elich napisał:
2 godziny temu, Bartosz-B napisał:
Jest cichy tylko ty wrażliwy jakiś jesteś emoji14.png
 

To może zrobimy spota i odsłuchany?

posłuchaj sobie na YT :P
ostatnio w 3m to gimbusem się pojawiam

 

Link to post
Share on other sites

Słuchajcie, gdyby ktoś szukał rozwiązania podobnego problemu - po długich bojach udało mi się znaleźć sposób na podłączenie aftermarketowego radia z zachowaniem sterowania z kierownicy. Chciałem jednostkę najlepiej 2 din ale bez ekranu dotykowego - niestety wybór tu jest ograniczony.

Ostatecznie skuteczne rozwiązanie wygląda tak:

 

1. Wcięcie się w wiązkę od kierownicy jak na filmie zamieszczonym poniżej:

 

2. Radio - można użyć Pioneera z opcją nauki sygnałów - niestety jednostki 2 DIN z tego co ustaliłem raczej tego nie oferują. Na pewno nie Pioneer FH-S720BT którego zakupiłem i ostatecznie podłączyłem. Ja najbardziej lubię dźwięk jednostek Sony, jednak moje GT-90BT jak i MEX-XB100BT nie dało się podłączyć.

 

3. Adapter jak w linku poniżej - do Forestera - zamówiłem wariant pod radia Sony. Tłumaczy on sygnały rezystancyjne z kierownicy na zrozumiałe dla radia. Z nim Działał w moich ww. modelach 1-2 przyciski. MEX-XB100BT ma opcję nauki jednak nie dało się zaprogramować wszystkich przycisków. Pioneer z przejsciówką zagadał elegancko, działa wszystko. Kable brązowy i czarny połączyłem z przewodami jak na filmie. Przewody te obciąłem zgodnie z instruktażem. Zaznaczam, że zamawiając adapter zaznaczyłem, że ma pracować z radiem Sony - nie wiem dlaczego działa z Pioneerem.

 

https://allegro.pl/oferta/sterowanie-z-kierownicy-subaru-forester-sg-04-07-7769590657

 

https://connects2.com/Product/ProductItem/CTSSU005.2

 

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Znowu pojawiło się "szurszanie" od silniczka klap nawiewów - w zeszłym roku zrobiłem mu reanimację zmieniając nieco rozstaw nóżek które "jadą" po powierzchni stykowej, ale tam już była dość solidnie wydrapana ścieżka i pewnie teraz jest to samo. Zamówię sobie nowy element i zlecę wymianę - nie mam jakoś ponownie chęci demontować połowy poszycia po stronie pasażera. Pytanie mam dotyczące wyciszenia - ewidentnie po tych zeszłorocznych manipulacjach plasitki + podłokietnik mocniej trzeszczą (trzeszczą też i inne elementy, ale podłokietnik i to do czego jest przyczepiony zdecydowanie wyraźniej), mimo, że raczej mocowania nie zostały połamane, a śrubki prawidłowo przykręcone przy składaniu wszystkiego do kupy. Czy tym razem można zastosować jakąś technikę/materiały, żeby jednak wyciszyć te trzaski?

Link to post
Share on other sites
4 minuty temu, kudlatypawelek napisał:

Znowu pojawiło się "szurszanie" od silniczka klap nawiewów - w zeszłym roku zrobiłem mu reanimację zmieniając nieco rozstaw nóżek które "jadą" po powierzchni stykowej, ale tam już była dość solidnie wydrapana ścieżka i pewnie teraz jest to samo. Zamówię sobie nowy element i zlecę wymianę - nie mam jakoś ponownie chęci demontować połowy poszycia po stronie pasażera. Pytanie mam dotyczące wyciszenia - ewidentnie po tych zeszłorocznych manipulacjach plasitki + podłokietnik mocniej trzeszczą (trzeszczą też i inne elementy, ale podłokietnik i to do czego jest przyczepiony zdecydowanie wyraźniej), mimo, że raczej mocowania nie zostały połamane, a śrubki prawidłowo przykręcone przy składaniu wszystkiego do kupy. Czy tym razem można zastosować jakąś technikę/materiały, żeby jednak wyciszyć te trzaski?

 

Nie wiem ale podpinam się do pytania - u mnie podłokietnik/konsola środkowa też trzeszczą. 

Link to post
Share on other sites

O ja "piurkuje" :D. Faktycznie  rzeźba konkretna!

Edited by kudlatypawelek
Link to post
Share on other sites

Hej, pytanie: Short shifter. 

 

Ma ktoś? Wrażenia opinie? Możecie coś polecić? Na necie trochę tego jest ale czy ja mogę sobie kupić taki z dopiskiem "pasuje do legacy" czy szukać taki który pasuje do Imprezy STI z epoki?

 

To raz a dwa:

 

Mam takie luzy u siebie, czy to nie aby ciut za duże? Można kupić/wymienić ten element na dole?

 

 

Link to post
Share on other sites

@Tinuviel - chyba parę stron "do tyłu" robiłem listę dla potomnych wszystkich kawałków układanki mocowania lewarka. A jak nie to raz jeszcze:
Tulejka wybieraka skrzyni biegów 35035AG030 2szt.
Tulejka wybieraka skrzyni biegów 35035FE030 2szt.
Podkładka dystansowa 35044AG030 1szt.
Podkładka dystansowa 35044FE000 1szt.

Przegub lewarka 35046FE010 1szt.
 
I u mnie potem okazało się, że nadal brakowało 1 elementu. O ile mnie pamięć nie myli dotyczyło to chyba 35046FE010 (to jest krzyżak, ale ma podkładki i ich powinny być 2szt, tak mi sie wydaje). Chłopaki na szczęście mieli tą "tulejkę/uszczeleczkę" gdzieś w szpargałach (zapewne używaną, z rozbiórki), więc od razu ja założyli. I tak, luzy masz za duże, a wyobraź sobie, że u mnie przebieg był około 150k kilometrów i już było luźno. Wymiana całej tej układanki (również od spodu auta) dała fajny efekt. Na początku lewarek siedział bardzo ciasno. Potem się nieco wyrobił, ale i tak jest lepiej niż było, także polecam.
 
Co do SS - Cobb ma do 6MT dla STI/Spec B, ale to nie są tanie rzeczy + cło. Ja za te małe części spisane powyżej zapłaciłem coś koło 650PLN
Edited by kudlatypawelek
  • Thanks 2
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
32 minuty temu, kudlatypawelek napisał:

@Tinuviel - chyba parę stron "do tyłu" robiłem listę dla potomnych wszystkich kawałków układanki mocowania lewarka. A jak nie to raz jeszcze:
Tulejka wybieraka skrzyni biegów 35035AG030 2szt.
Tulejka wybieraka skrzyni biegów 35035FE030 2szt.
Podkładka dystansowa 35044AG030 1szt.
Podkładka dystansowa 35044FE000 1szt.

Przegub lewarka 35046FE010 1szt.
 
I u mnie potem okazało się, że nadal brakowało 1 elementu. O ile mnie pamięć nie myli dotyczyło to chyba 35046FE010 (to jest krzyżak, ale ma podkładki i ich powinny być 2szt, tak mi sie wydaje). Chłopaki na szczęście mieli tą "tulejkę/uszczeleczkę" gdzieś w szpargałach (zapewne używaną, z rozbiórki), więc od razu ja założyli. I tak, luzy masz za duże, a wyobraź sobie, że u mnie przebieg był około 150k kilometrów i już było luźno. Wymiana całej tej układanki (również od spodu auta) dała fajny efekt. Na początku lewarek siedział bardzo ciasno. Potem się nieco wyrobił, ale i tak jest lepiej niż było, także polecam.
 
Co do SS - Cobb ma do 6MT dla STI/Spec B, ale to nie są tanie rzeczy + cło. Ja za te małe części spisane powyżej zapłaciłem coś koło 650PLN

 

o Panie, musialem przeoczyc. Super lista. zanim zabiore sie za ss moze doprowadze do dobrego stanu to co mam :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...