Jump to content
Than_Junior

Spec.B grupa operacyjna

Recommended Posts

Bardziej chodzi o stosunek pracy tarcza/klocki/zacisk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 11.12.2019 o 09:24, house_1 napisał:

 

To jeszcze zrób "test łosia" przy 60-70km/h i zobacz jak głęboko Ci wpadnie pedał hamulca przy pierwszym wciśnięciu. Bo możesz się zdziwić....

 

Próbowałem zgodnie z instrukcją i nie zauważyłem czegoś nadzwyczajnego. Co miałoby się wydarzyć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 godzin temu, andrzej080985 napisał:

Próbowałem zgodnie z instrukcją

Za mało agresywnie ;).

 

Łożyska mają taki sam problem jak w Imprezie 1 gen. - luzy technologiczne. Jak zrobisz slalom na suchej nawierzchni na granicy przyczepności tarcze rozpychają klocki i pedał ląduje w podłodze.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobrze, ale ten problem wystąpi zarówno na zacisku Brembo jak i seryjnym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na seryjnym sprawnym nie wystąpi, bo "pływa" razem z tarczą. A Brembo to zacisk sztywny i tarcza rozpycha klocki, a te wciskają tłoczki.

W seryjnym niesprawnym za to zużyte jarzma oprócz charakterystycznego stukania powodują swego rodzaju "dyndanie" zacisku i w efekcie również tłoczki się cofają.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, house_1 napisał:

(...) A Brembo to zacisk sztywny i tarcza rozpycha klocki, a te wciskają tłoczki. (...)

 

A czyż te fabryczne podkładki/"poduchy" nie są po to by eliminować ten efekt?

https://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=12554&cat=96&sub=183&sec=385&var=28&dc=0&gen=&searchKey=&searchPart=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te podkładki mają zapobiegać piskom.

 

Nie mają nic wspólnego z problemem nadmiernego luzu w łożyskach kół.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 10.12.2019 o 10:01, Dzixd napisał:

Czy czterotłoczek podejdzie do Legacy IV spec b bez problemu? Czy rzeźba jakaś będzie

 

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

 

 

 

 

Ponawiam pytanie. Ktoś montował?

Chodzi głównie o rozstaw śrub zacisku

Edited by Dzixd

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Dzixd napisał:

Ponawiam pytanie. Ktoś montował?

Chodzi głównie o rozstaw śrub zacisku

Z tego co kojarzę to rozstaw śrub zacisków przednich w większości subaru jest taki sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dzixd - jeżeli piszesz o zacisku z GTka to gra niewarta świeczki - zacisk wymaga mniejszej tarczy, więc jakość hamowania się nie poprawi, a moze nawet pogorszy - szukałem info na ten temat na zagranicznych forach (chyba głównie w USA) i ogólnie dałem spokój. Jak hamowanie, to albo próba z OEM zaciskami, ale lepszymi tarczami i klockami, albo BBK. Tak ja to przynajmniej rozumiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites



@Dzixd - jeżeli piszesz o zacisku z GTka to gra niewarta świeczki - zacisk wymaga mniejszej tarczy, więc jakość hamowania się nie poprawi, a moze nawet pogorszy - szukałem info na ten temat na zagranicznych forach (chyba głównie w USA) i ogólnie dałem spokój. Jak hamowanie, to albo próba z OEM zaciskami, ale lepszymi tarczami i klockami, albo BBK. Tak ja to przynajmniej rozumiem.


Faktycznie średnica tarczy mniejsza w czterotłoczku z wrx niż w legacy spec b bo 294mm w porównaniu do 316mm.


Zastanawiam się czy ktoś zamieniał oem spec B właśnie na czterotłoczka i czy była jakaś różnica na plus czy minus.

Oem zaciski i tak będę regenerować, bo zaciski z diesla poszły do innego auta.

Wysłane z mojego mądrzejszego telefonu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokłanie tak, zacisk z GTka nie ma sensu. Ale zacisk z STI już tak, tam były tarcze 326mm? Z tego co kojarzę to kolega @R4RE takie montował w Blitzenie i w daily.

Edited by raci

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, raci napisał:

Dokłanie tak, zacisk z GTka nie ma sensu. Ale zacisk z STI już tak, tam były tarcze 326mm? Z tego co kojarzę to kolega @R4RE takie montował w Blitzenie i w daily.

 

To prawda, Brembo z STI to jedyne zaciski, które mógłbym polecić (przerabiałem wszystkie możliwe opcje).

DSC_1977-2752x1548.thumb.JPG.3641a1e033dc7145b467a6a4acec4ecc.JPGsuspF.thumb.jpg.6f6c3d29aa4bfef564933e7fc0600cb5.jpg

Screenshot_20190219-115432.thumb.png.32dd767abe5a75f4b14baabf21a6145c.pngspecBbrakes4.jpg.bfe0caeda7ebf2e15b478af720a2ee5c.jpgspecBbrakes2.jpg.f641d8a942729bd89fb81e0c6320fa26.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Bartosz-B napisał:

nie GT tylko spec B   316x30mm

Pisząc o GTku miałem na myśli właśnie Impreze GT z tarczą 294mm ;) - @Dzixd dobrze rozkminił moje intencje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, R4RE napisał:

 (przerabiałem wszystkie możliwe opcje).

Nie przesadzaj, to zaledwie kilka seryjnych rozwiązań ;) bo nie widzę brembo GT , alcon/prodrive ani 6tłoków sti brembo :P
Fajne Tarcze Project µ razem z klockami :twisted:  Jak to hamowało?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minut temu, Bartosz-B napisał:

Nie przesadzaj, to zaledwie kilka seryjnych rozwiązań ;) bo nie widzę brembo GT , alcon/prodrive ani 6tłoków sti brembo :P

Miałem na myśli raczej bardziej przyziemne opcje B)

 

46 minut temu, Bartosz-B napisał:

Fajne Tarcze Project µ razem z klockami :twisted:  Jak to hamowało?

Hamuje nadal rewelacyjnie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, thomson0073 napisał:

@R4RE co to za zawias? :)

BC coilovers ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, R4RE napisał:

BC coilovers ;)

Bardzo twardo czy da się przeżyć? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, thomson0073 napisał:

Bardzo twardo czy da się przeżyć? :)

Twardość regulowana, więc jet OK B) Największa bolączka to hałasy, stuki z niego dochądzące. Jak jestem wyspany to ciesze się rewelacyjnym prowadzeniem, jak zmęczony to go nie nawidzę, haha :lol::P

Ostatecznie mam gwint z przodu i Bilstein z tyłu, da się żyć w Daily :D

 

PS: Dodam, że znajomy ma Bilsteiny w połączeniu ze sprężynami H&R (w tym felgi 19") i jest rewelacyjnie, polecam.

Edited by R4RE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orientuje się ktoś może czy jest możliwa regeneracja przednich amortyzatorów Bilstein ze Spec B? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Orientuje się ktoś może czy jest możliwa regeneracja przednich amortyzatorów Bilstein ze Spec B? :huh:

Rzekomo jest, sam rozwazam zrobienie tego po Nowym Roku. Muszę tylko podpytać @Rafaelo gdzie dokładnie bo on mnie o tym informował :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, WaldekW napisał:

gdzie dokładnie bo on mnie o tym informował :)

To akurat wiem, Zerkopol w Warszawie.
Wysłałem maila do nich, zobaczymy co odpiszą ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje amortyzatory były tam regenerowane jakiś 3 lata temu i jak do tej pory nie narzekam. Ale ostatnio będąc u mojego mechanika rozmowa zeszła się na temat amortyzatorów i zaskoczyła mnie cena jaką powiedział, coś ok. 800-900 złotych za sztukę. Ja zawsze żyłem w świadomości, że to ok. 2500 - 3000 za komplet. 

Edited by szymsocho

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...